Dilemma, Ziggo of Glas?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
EDIT: Dank iedereen voor het meedenken, de insteek wordt dan alleen TV via ziggo, en iig het eerste jaar glas via caiway, daarna zien we wel weer. Enige hobbel is dat ik even met de verkopende partij (van het nieuwe huis) om tafel moet, omdat de aanleg van de glasvezel mogelijk nog in zijn bezit van het huis valt.

Ik ga binnenkort verhuizen naar een plaatsje wat meer buitenaf, en zit zodoende met het volgende dilemma:

1) aansluiten bij glasvezelbuitenaf, en dus een glas aansluiting krijgen, maar wel geforceerd bij caiway/delta/online afnemen, maximaal 600 up/down

2) Ziggo gebruiken over de kabel, maximaal 500 down, 40 up. Wel Ziggo sport/online kijken etc..

Nadeel van optie 2 is dat als ik in de toekomst alsnog glasvezel wil, ik een kleine 1000 euro mag aftikken voor de montage (de uitrol in de wijk begint begin volgend jaar, en je moet een abbo aansluiten bij een van de aangesloten aanbieders). In principe is de 500/40 die ik over de kabel kan krijgen meer dan voldoende, en als ik het servicepakket van ziggo zie spreekt dat me meer aan dan caiway (waar ik nu zit), maar ik weet niet of ik mezelf niet een hoekje in werk door nu geen glas in huis te krijgen..

Iemand nuttige inzichten/overwegingen?

[ Voor 14% gewijzigd door vectormatic op 20-12-2019 15:39 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe lang is de overeenkomst met de glasprovider? Als je niet blij bent na een jaar, kun je toch alsnog overstappen naar Ziggo?

Dus tenzij de overeenkomst langer is dan een jaar, zou ik voor glas gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:20
Ik zou de glasaansluiting zeker in huis nemen, Waarschijnlijk ben je dan wel gebonden aan een jaarcontract. Ook kun je los Televisie krijgen bij Ziggo, weliswaar ietwat verborgen op de website: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/

Op deze manier kun je glasvezel internet met Ziggo tv combineren. Als je ze belt kunnen ze vast wat voor je regelen ivm aanvullende pakketten voor solo televisie via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
@DAzN Als ik het goed heb is de contractperiode een jaar, daarna overstappen zou een optie zijn (maar wel weer gedoe)

@digitalus101 Dat is nog niet verkeerd, het zenderpakket is wel vrij beperkt, maar het maandbedrag is er ook naar, die gaan we meenemen in de opties

EDIT: internet via caiway + tv via ziggo zou zelfs nog competitief zijn kwa tarief, enige nadeel is het gemis van vast telefonie, maar dat ding hang eigenlijk ook alleen maar voor de show aan de lijn (zon oude zwarte draaischijf, kids wisten niet wat t was toen ie voor t eerst afging :p )

[ Voor 34% gewijzigd door vectormatic op 20-12-2019 15:30 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Overigens kun je ook bij de glasvezelproviders Ziggo Sport Totaal afsluiten als extra pakket. Ziggo Sport hoeft dus geen reden te zijn om af te zien van de glasvezelaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
@TexMex Klopt, kan nu (in caiway gebied) ook, maar ik vind de Formule 1 ook weer niet spannend genoeg om €15/maand voor te dokken, maar de combo van sport+ziggo go lijkt me toch ergens wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:18
Als je veel sport kijkt dan zou ik absoluut voor Ziggo gaan. Daarnaast krijg je toegang tot alles van HBO. Ook is de Next een fijne box voor televisie en krijg je 5 euro per maand korting plus een gratis zenderpakket als je bij Vodafone zit.

[ Voor 42% gewijzigd door NotSoSteady op 20-12-2019 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Geen glas nemen is een hele slechte business case. De kans dat je ergens in de toekomst glas zou willen kunnen kiezen is heel hoog, zeg 90%. Dat vertegenwoordigt 0.9 * 1000 = 900 euro aan kosten.

De kosten van nu een jaar glas nemen bedraagt 'servicepakket van Ziggo' - 'servicepakket Caiway'. Guess what, dat is wel te dragen of omheen te werken voor een jaar :)

Worst case neem je van beide providers exact het minimale af en ben je nog goedkoper dan de 900 euro in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ik zou sowieso het eerste jaar voor glasvezel kiezen. Dan ben je in ieder geval zeker van de glasvezelaansluiting zonder dat je daar in de toekomst nog een groot bedrag voor hoeft te betalen. Desnoods kies je inderdaad voor internet-only via glasvezel en tv via Ziggo. Na het eerste jaar kun je altijd nog volledig overstappen naar Ziggo, maar dan heb je tenminste wel de glasvezelaansluiting in huis die in de toekomst ongetwijfeld nog van pas gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
Dank iedereen voor het meedenken, de insteek wordt dan alleen TV via ziggo, en iig het eerste jaar glas via caiway, daarna zien we wel weer. Enige hobbel is dat ik even met de verkopende partij (van het nieuwe huis) om tafel moet, omdat de aanleg van de glasvezel mogelijk nog in zijn bezit van het huis valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:30
Wat betreft gemis van telefonie: ik heb die afgelopen week naar Cheapconnect geporteerd. Aansluiting is een stuk goedkoper dan Ziggo en zodra je gaat bellen is het verschil enorm.

Voor de toekomst zou ik gewoon zorgen dat die glasvezel er komt, geeft je veel meer opties. Ik heb hier naast Ziggo alleen de mogelijkheid tot 4Mbit ADSL... Ziggo kan gewoon probleemloos tarieven blijven verhogen zonder dat ik opzeg, want ik heb geen fatsoenlijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
@_JGC_ Ga ik even naar kijken, we bellen eigenlijk nooit met de vaste lijn, maar het is toch wel zo leuk om als die draaischijf dan toch ik de woonkamer staat, dat ie het dan ook doet.

Wat keuzevrijheid betreft volg ik je helemaal, ik woon nu zelf in caiway gebied, en hoewel ik kabel EN glas heb, kunnen beide alleen via caiway (of labels van), de enige andere optie is iets van DSL, de laatste keer dat ik dat probeerde was dat 11 mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Over draaischijf gesproken: als je daarmee wilt kunnen bellen i.c.m. een moderne router, zie even dit topic.

(Inkomende gesprekken zijn wel 'normaal' mogelijk met een dergelijke telefoon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
AlbertJP schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:38:
Over draaischijf gesproken: als je daarmee wilt kunnen bellen i.c.m. een moderne router, zie even dit topic.

(Inkomende gesprekken zijn wel 'normaal' mogelijk met een dergelijke telefoon.)
Dank, maar zon dingetje hebben we er inderdaad al tussen hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:10
Is het niet vreemd dat je verplicht een pakket moet afnemen?
Bij ons in Maarssen is KPN Netwerk bezig met het aanleggen van glasvezel, ik neem het niet maar kan wel gratis de aansluiting laten aansluiten.

Overigens wil ik ook glasvezel hebben maar wil ik televisie van Ziggo, maar dan kun je bij Ziggo enkel een heel simpel TV pakket aanvragen waarbij je maar enkele HD zenders krijgt. Of zie ik dat niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
webgangster schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:20:
Overigens wil ik ook glasvezel hebben maar wil ik televisie van Ziggo, maar dan kun je bij Ziggo enkel een heel simpel TV pakket aanvragen waarbij je maar enkele HD zenders krijgt. Of zie ik dat niet goed?
Dat zie je inderdaad niet goed. Je kunt het simpele Kabel TV pakket afnemen, maar ook TV Start. Die laatste is bovendien aan te vullen met alle extra pakketten, zoals bijvoorbeeld Ziggo Movies & Series XL.

[ Voor 14% gewijzigd door TexMex op 20-12-2019 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:30
Bij ons in Maarssen is KPN Netwerk bezig met het aanleggen van glasvezel, ik neem het niet maar kan wel gratis de aansluiting laten aansluiten.

Bij normaal dekkingsgebied wordt zoiets gewoon aangelegd. Bij buitengebied is het gebruikelijk om alleen een aftakking te maken bij de adressen die een abonnement afsluiten. Later aansluiten kan, maar kost je gewoon 500 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
Tja, buitengebied, we hebben het over een dorpje met zon 1200 inwoners in dit geval, ik was al redelijk verrast dat het uberhaupt gebeurt, maar dan zie je dus inderdaad dat lasje vastzit aan een paar aanbieders, en je meteen een pakket moet afnemen.

Ik woon nu ook in caiway gebied, ja ik heb glas, maar kan er alleen gebruik van maken via caiway of een van haar onderaanbieders.

Het zou wat dat betreft stukken fijner zijn als infrastructuur en diensten op de (glasvezel)kabel eens op dezelfde manier zouden worden gescheiden als op het telefoonkoper, maar zo werkt het vandaag de dag niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:18
Had je al glasvezel abbo aangeboden gekregen dan, of ga je er op zitten wachten omdat het eraan zit te komen ?
Of heb je aanbod gekregen omdat je ernaartoe verhuiste, terwijl rest van wijk al wel op glasvezel zit ?

Bij mij in Zwolle wordt ook glasvezel aangelegd, maar de "oranje kabeltjes" steken al maanden uit de stoep omhoog, zonder dat er wat gebeurd .....
Ja, een paar maand terug een mail gehad met "laatste herinnering tot aanmelden" ( en mij daarop wel aangemeld & bevestiging van aamelding in mail) , zonder ooit verdere post/mail erover gehad te hebben, maar daarna, dus ondanks bevestiging van aanmelding, bleef het stil vanuit KPN / glasvezelaanlegger/onderaannemer.....

Dus hier nu maar ( vanaf KPN zonder glasvezel) overgestapt naar Ziggo.
Als KPN zich al weer meldt, mogen ze mij aansluiten, en als daar al een abbo bij verplicht is, zal KPN toch moeten wachten tot einde jaarcontract Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Topicstarter
@Ted038

We zijn nog niet verhuisd, de overdracht is eind februari, en de aanleg van glas daar is waarschijnlijk al voor die tijd, echter de huidige bewoner (die er ook al uit is), heeft zich destijds niet opgegeven, want ging verhuizen.

Pagina: 1