Oude bakelieten KPN telefoon over VoIP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Vandaag is mijn KPN alles in één pakket afgeleverd. Helaas waren ze bij bestellen vergeten te vertellen dat het allemaal een VoIP verbinding wordt. Probleem, we hebben een oude bakelieten KPN telefoon, die we wel graag willen gebruiken.

Is er een mogelijkheid?

Bij VoIPShop vertelde ze dat het niet kan.

Verder is er een ludieke PTT-telecommunicatie.nl, die suggereert dat het wel kan.

Wie heeft hier ervaring mee?

Voor de liefhebbers, onder de telefoon. :)

KPN telefoon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zo'n telefoon werkt via pulskeuze, zoiets werkt normaalgesproken enkel via een analoge telefoonlijn.
Als je dat via VoIP wilt laten werken moet je pulskeuze omzetten naar toonkeuze, dat zou je bijvoorbeeld met een apparaatje als de dialgizmo kunnen doen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56

Rmg

honey schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:39:
Vandaag is mijn KPN alles in één pakket afgeleverd. Helaas waren ze bij bestellen vergeten te vertellen dat het allemaal een VoIP verbinding wordt. Probleem, we hebben een oude bakelieten KPN telefoon, die we wel graag willen gebruiken.

Is er een mogelijkheid?

Bij VoIPShop vertelde ze dat het niet kan.

Verder is er een ludieke PTT-telecommunicatie.nl, die suggereert dat het wel kan.

Wie heeft hier ervaring mee?

Voor de liefhebbers, onder de telefoon. :)

[afbeelding]
En die ludieke site geeft ook de oplossing die ze zelf verkopen http://www.ptt-telecommun.../pulse-to-tone-convertor/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
Rmg schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:56:
[...]

En die ludieke site geeft ook de oplossing die ze zelf verkopen http://www.ptt-telecommun.../pulse-to-tone-convertor/ ;)
Haha, ja, had deze al gezien. Ik vraag me af of het ook echt werkt? Reden is dat ze bij VoIPShop aangaven dat het niet gaat werken. ... tenzij ze bij PTT-telecommunicatie een ander soort kastje hebben.

off-topic: wel leuk dat hij deze domeinnaam heeft geregistreerd ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:02
Ik vind het een briljante site. Leuk gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gebruikt Ziggo ook Voip? Want ik heb ook een oude draaischijf telefoon aan mijn Cisco modem hangen, je kan wel alleen maar gebelt worden, zelf een nummer draaien gaat niet. Verder werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:12
Met een losse analoge telefoonlijn is het wel mogelijk, dat gaat via : https://www.kpn.com/prive...bellen/los-abonnement.htm

Gaat niet met glas alleen, heb je een glasvezel abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
rolandos582 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:29:
Met een losse analoge telefoonlijn is het wel mogelijk, dat gaat via : https://www.kpn.com/prive...bellen/los-abonnement.htm

Gaat niet met glas alleen, heb je een glasvezel abonnement?
Ja, alles nu via glasvezel.

Monteur vertelde dat de modem stuk gaat als ik deze telefoon aan zou sluiten, omdat het stroom genereert. :?

[ Voor 13% gewijzigd door honey op 17-03-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier nog wat interessante tweakers info om een T65 type telefoon toch DTMF piepjes te laten geven:
http://www.picbasic.nl/fr...asic.nl/dtmf-telefoon.htm

http://www.matilo.eu/tech...aaischijf-kan-nog-steeds/

En/of op zoek gaan naar een 'dialgizmo'.

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 17-03-2016 19:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

honey schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:07:
[...]

Haha, ja, had deze al gezien. Ik vraag me af of het ook echt werkt? Reden is dat ze bij VoIPShop aangaven dat het niet gaat werken. ... tenzij ze bij PTT-telecommunicatie een ander soort kastje hebben.

off-topic: wel leuk dat hij deze domeinnaam heeft geregistreerd ^^
Dat werkt op zich prima, maar je moet daarna natuurlijk wel een ATA hebben waar je 'm in prikt.

Is vervolgens op zich simpeler om een ATA te vinden die puls-kiezen ondersteunt. Kan me niet voorstellen dat niemand dat ooit gemaakt heeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Hangt erg van je modem af en wat je verder nog voor toestellen je aan je modem hangt.

Als voorbeeld mijn Fritzbox kan prima de pulsen decoderen , en uitbellen met een kiesschijf gaat dus prima.
Met een ZYXEL modem gaat uitbellen niet met pulsen.

Deze oude telefoons hebben een mechanische bel (aansluit factor 3 ) , dit zou op den duur voor een modem te veel kunnen zijn zeker als je er nog een toestel aan hebt hangen met B.V.B aansluit factor 2.
Als je hier bang voor bent kun je het beste het bel signaal wat verlagen door de lus voor extra bel te verwijderen en daar een condensator te plaatsen (B.V.B 500NF 400V).

Bij mij is nog geen modem overleden hierdoor maar ik heb ook niet altijd oude toestellen er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 12:59
theuser schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:43:
Als voorbeeld mijn Fritzbox kan prima de pulsen decoderen , en uitbellen met een kiesschijf gaat dus prima.
Met een ZYXEL modem gaat uitbellen niet met pulsen.
Ik ben heel benieuwd welk type fritzbox je hier over spreekt. Ik ben namelijk nog nooit een recent fritzbox model (> 7170) tegengekomen die pulse-dialing kan doen.

Verder zijn er heel weinig ATA's die pulse dialing ondersteunen. De Grandstream HT-502 schijnt het te kunnen (ik heb echter geen ervaring met dat type)

Ik heb het uiteindelijk opgelost door een asterisk centrale met FXS kaartjes te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
@ Aotearoa

de 7170
Bij de 7340 werkt alleen intern flash 1 en 2 (ik was er ten onrechte vanuit gegaan dat je dan uit zou kunnen bellen, dit werkt niet).
7360 versie 1 heb ik niet getest.
recentere heb ik niet.

[ Voor 49% gewijzigd door theuser op 18-03-2016 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:44
Via een standaard analoge lijn werkt pulse-dialing in elk geval niet meer - heeft nog behoorlijk lang gewerkt, maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

honey schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Monteur vertelde dat de modem stuk gaat als ik deze telefoon aan zou sluiten, omdat het stroom genereert. :?
Wat een lulkoek

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ombouwen naar DTFM lijkt me het meest handige :-) als je verder elk modern toestel gewoon kan aansluiten zou dat prima moeten werken lijkt me?

en misschien dat je nog extra voeding moet regelen om je bel te laten rinkelen.. :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
honey schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Teveel vermogen dan eerder. Dat kan inderdaad het geval zijn. Ooit wel eens gehad in een oude boerderij dat iemand overstapte van een analoge KPN lijn naar een alles in 1 pakket van KPN en een oude gigantische bel in de gang had hangen en eveneens nog een toestel of 2 a 3. Wanneer er een oproep binnenkwam, was het belsignaal van alle devices niet heel erg lekker. Soms wel een zuivere rinkel, soms haperend. Na het afkoppelen van de bel was het opgelost. Vervangen door een klein zoemertje welke de betreffende bejaarde gelukkig ook goed kon horen en toen ging het prima. Die oude bellen vragen blijkbaar veel meer dan waar een Experiabox op gebouwd is. Zou met zo'n oude telefoon ook het geval kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht nog iemand naar dit artikel kijken: bij mijn fritzbox 7360 werken 2 analoge telefoons, beiden rinkelen en kunnen met puls dialing werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
We hebben de telefoon gewoon aan glasvezel hangen en hij doet het prima. De modem is ook nog heel na al deze tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@honey Zo'n zware bakelieten telefoon aan een glasvezel hangen?
Wow; stevige vezel! O-)

BTW: sinds wanneer heeft zo'n telefoon een SC/ST/LC connector? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 15:42
Waarom doe je er niet een SPA3000 tussen, ? :) dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Voor eenieder die dit nog leest, de topicstart lijkt te suggereren dat het modem een VoIP verbinding uitspuugt. Dat is niet zo. De Experiabox heeft zelf wel verbinding via VoIP, maar de telefoonpoort op het modem genereert gewoon een ouderwets analoog signaal. Je hebt dus geen VoIP telefoon nodig. Verder moet het wel DTMF zijn, dus een echte ouderwetse draaischijftelefoon gaat 'm niet worden.

Een pulse-DTMF converter, zoals bij de post hieronder, is dan dus wel nodig.

[ Voor 42% gewijzigd door Wildfire op 01-01-2019 14:13 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:14
Deze https://www.manufactum.de...itbandanschluss-p1456740/ zou het probleem ook moeten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
ehtweak schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:14:
@honey Zo'n zware bakelieten telefoon aan een glasvezel hangen?
Wow; stevige vezel! O-)

BTW: sinds wanneer heeft zo'n telefoon een SC/ST/LC connector? ;)
Wildfire schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:53:
Voor eenieder die dit nog leest, de topicstart lijkt te suggereren dat het modem een VoIP verbinding uitspuugt. Dat is niet zo. De Experiabox heeft zelf wel verbinding via VoIP, maar de telefoonpoort op het modem genereert gewoon een ouderwets analoog signaal. Je hebt dus geen VoIP telefoon nodig. Verder moet het wel DTMF zijn, dus een echte ouderwetse draaischijftelefoon gaat 'm niet worden.

Een pulse-DTMF converter, zoals bij de post hieronder, is dan dus wel nodig.
Zo'n ouderwetse telefoon met draaischijf doet het dus prima. Het kan dus wel op de KPN Experiabox. Telefoon zit met een traditionele 4 poot stekker in de muur.

[ Voor 15% gewijzigd door honey op 02-01-2019 15:47 ]

Pagina: 1