Wasmachine defect, 3 maanden na aankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 7.024 views

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
Beste allen,

Ik lees hier graag mee, en heb dus wat "tweakersbagage" opgebouwd mbt recht halen en krijgen.

Nu overkomt mij een keer wat, hoeft nog geen probleem te zijn, maar ik dek me graag van tevoren even in :*)

Situatie:
Wasmachine (Bosch) 3 maanden geleden gekocht bij Coolblue. Vandaag herrie van boven, dus ik even kijken.
Rook! Snel de boel stilgezet en de ramen open en gecheckt. Het rubber/manchet van de machine zal ergens klem hebben gezeten. Het is gesmolten en verpulverd. Verklaart meteen de rookontwikkeling.

Ik coolblue gebeld, goed geholpen. Ze hebben m voor reparatie aangemeld bij Bosch, is het snelst.
Net een dame van Bosch aan de lijn gehad. Maandag a/s komen ze m al repareren. Ik blij.

De dame wist me nog net even te melden dat ik 2 jaar fabrieksgarantie heb, maar dat ik dat kan vergeten als er iets van een rits of knoop tussen de manchet heeft gezeten die het defect heeft veroorzaakt.

Nu ben ik gekke henkie niet, geheid dat er een knoop of rits heeft klemgezten, of dat Bosch het daar op gaat gooien. Ik neem toch aan dat Coolblue dan gewoon moet opdraaien voor de kosten? Ze zullen dat niet direct willen lijkt me "want Bosch zegt dat het niet in garantie valt" Dat er een rits of knoop het manchet aan kan haken bij wassen lijkt me normaal gebruikersschap :P

TLDR: Wasmachine van 3 maanden oud defect, fabrikant door webwinkel eropaf gestuurd ter reparatie. Alvast inventariseren hoe men daar mogelijk (ik ga van het beste uit, dat het geen enkel probleem hoeft te zijn) moeilijk over gaat doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Claim loopt via CB, jij hebt niets met uitspraken van Bosch te maken. beroep je via CB op conformiteitsvereiste, geen fabrieks of verkopersgarantie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 09:28

TheBorg

Resistance is futile.

Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:55:
maar dat ik dat kan vergeten als er iets van een rits of knoop tussen de manchet heeft gezeten die het defect heeft veroorzaakt.
Voordat ik de was in de machine gooi verwijder ik alle knopen van m'n overhemden. 8)7

Even serieus, al heeft er per ongeluk een rits tussen gezeten, dan klopt het ontwerp van de wasmachine gewoon niet.

[ Voor 15% gewijzigd door TheBorg op 19-12-2019 15:02 ]

• LZ86
Hackus schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:58:
Claim loopt via CB, jij hebt niets met uitspraken van Bosch te maken. beroep je via CB op conformiteitsvereiste, geen fabrieks of verkopersgarantie.
Ja precies. Ik heb in het slechtste geval ook een rechtsbijstandverzekering, dus ik heb er alle vertrouwen in, maar als ik al zie dat Bosch een starttarief rekent van 99 euro + onderdeel + 9 euro per 6 minuten arbeidstijd kan je er donder op zeggen dat ze straks geld van me willen omdat ze zichzelf hebben ingedekt tegen het klemzitten van een rits of knoop in de manchet.

Als de beste man dat gaat eisen mag hij de rekening naar Coolblue sturen, die hebben Bosch tenslotte ook ingeschakeld.

Maar goed, ik ga nog steeds van het beste uit, dat er helemaal niets aan de hand is, en maandag de boel weer draait zonder gezeur :)
TheBorg schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:01:
[...]

Voordat ik de was in de machine gooi verwijder ik alle knopen van m'n overhemden. 8)7

Even serieus, al heeft er per ongeluk een rits tussen gezeten, dan klopt het ontwerp van de wasmachine gewoon niet.
Ja echt he 8)7 Staat toch wel in de top 10 van debiele dingen die ik ooit gehoord heb.

[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 19-12-2019 15:02 ]

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik zou gewoon rustig wachten wat de reparateur zegt en kijken wat er geconstateerd wordt.

- Je geeft aan dat het gesmolten/verpulverd is.. die knoop is dan al lang weg tenzij het ijzer is. Rits kun je zelf nog even checken..
- Je doet zaken met CB, niet met de fabrikant.
- CB staat (zeker bij mij) erg goed aangeschreven qua service.. komt vast goed.

Relax :)

• LZ86
CrawlFish schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:02:
Ik zou gewoon rustig wachten wat de reparateur zegt en kijken wat er geconstateerd wordt.

- Je geeft aan dat het gesmolten/verpulverd is.. die knoop is dan al lang weg tenzij het ijzer is. Rits kun je zelf nog even checken..
- Je doet zaken met CB, niet met de fabrikant.
- CB staat (zeker bij mij) erg goed aangeschreven qua service.. komt vast goed.

Relax :)
Ja, bij mij staat CB ook goed erop. Veel goede service al gehad. Maar dit is voor mij de eerste keer dat ze een fabrikant / reparateur of me afsturen, dus ik ben graag voorbereid.

Ik maak me ook nog geen zorgen. Daarnaast, ik heb net even gekeken, ik zie die knoop of rits niet, en de was die erin zat is weg, die zit in de machine van schoonmoeders nu. Succes met bewijzen dat het dit ook echt was 8)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Ze zouden wel kunnen stellen dat er alleen iets tussen het rubber kan komen op het moment dat je het deurtje dicht doet. En dat het daarom dus wel verkeerd gebruik móet zijn. En dan kan de welles-nietes-discussie losbarsten.

Maar misschien loop ik te ver vooruit en doen ze dit niet, dus het heeft eigenlijk nog weinig zin om dat te bediscussiëren. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• pennywiser
  • Laatst online: 13:38
Als het alleen een manchet is, is het tientjes werk, originele kosten 50-60 euro en je kun je het eventueel ook makkelijk zelf vervangen.

• LZ86
Ik lees op de Bosch service website nog dit stukje:

We zijn altijd transparant over meerkosten voordat we de reparatie uitvoeren. De technicus gaat pas aan de slag na akkoord op de kostenopgave, wat hij in 85% van de gevallen ook meteen kan doen omdat het benodigde onderdeel al in de auto ligt

Dus ik moet direct akkoord geven indien de man kosten gaat maken (Wat geheid gaat gebeuren, want hoe gaat dat rubber anders kapot) anders wordt de boel in het slechtste geval niet eens gefixt. }:O

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Prima toch? Kan je vooraf de discussie aangaan i.p.v achteraf.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• LZ86
Gunner schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:10:
Prima toch? Kan je vooraf de discussie aangaan i.p.v achteraf.
Aan de ene kant: Ja. Kan ie de rekening direct naar CB sturen. Al vraag ik me af of ie dat zomaar kan/mag doen van zijn baas. Die man wordt ook maar op me afgestuurd, die kan je weinig kwalijk gaan nemen als ie moeilijk doet, anders krijgt hgij wellicht problemen op t werk.

Aan de andere kant: Nee. Dan is het risico er dat ik nog langer met een kapotte machine zit. Ik heb 3 kinderen, die produceren me een partij was :P

Misschien moet ik even CB contacten hoe ze dit willen voorzijn

[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 19-12-2019 15:13 ]

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
Het is binnen de eerste 6 maanden gebruikt dus:
Binnen 6 maanden

Als je iets koopt, dan heb je recht op een goed product. Gaat het product binnen 6 maanden na aankoop kapot, dan gaat de wet ervan uit dat het al niet in orde was toen je het kocht. Je hebt dan recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het product verkeerd hebt gebruikt.
Bron: https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn

Dus zij zullen moeten bewijzen dat jij het verkeerd gebruikt hebt.

• LZ86
soeppie schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:16:

[...]

Ik ben me ervan bewust dat ze onmogelijk kunnen bewijzen dat ik t verkeerd heb gebruikt. De verklaring van een technicus die zegt dat er iets in het rubber klem heeft gezeten is natuurlijk niet voldoende om ondeugdelijk gebruik te bewijzen. Voor hun een prima reden om fabrieksgarantie (gunst) af te wijzen, ,maar niet om CB van hun plichten te ontslaan. Plus, ik heb gewoon rechtsbijstand mocht het echt de spuigaten uitlopen

Ik heb alleen geen zin in gezeik :P En ik zit er ook niet op te wachten repareerkosten te betalen en vervolgens 6 maanden moeten zeuren om dit terug te krijgen

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

soeppie schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:16:

[...]

Toch is dat eigenlijk gek he; dus je kunt er dan rustig bakstenen in donderen en dat ding aanzetten en dan ligt de bewijslast bij de verkoper? Gekke wereld hoor..

Maar on en @Leon Zwiers ; ook hier positieve ervaringen met CoolBlue. Lijkt me dat het goed gaat komen hiero. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:12:
[...]

Aan de ene kant: Ja. Kan ie de rekening direct naar CB sturen. Al vraag ik me af of ie dat zomaar kan/mag doen van zijn baas. Die man wordt ook maar op me afgestuurd, die kan je weinig kwalijk gaan nemen als ie moeilijk doet, anders krijgt hgij wellicht problemen op t werk.

Aan de andere kant: Nee. Dan is het risico er dat ik nog langer met een kapotte machine zit. Ik heb 3 kinderen, die produceren me een partij was :P

Misschien moet ik even CB contacten hoe ze dit willen voorzijn
Doe nu even rustig man.... ja het kan vervelend zijn om niet te kunnen wassen met 3 kinderen. Heb ik ook gehad. Even naar mensen in de buurt uitwijken. Of even langs de wassaretten. En de kosten bij CB declareren. Maar je loopt nu al te stressen om wat bosch zegt en leest. Maar je hebt niets met bosch te maken. Dat het sneller is om hun te bellen ipv CB laten bellen begrijp ik. Maar wacht nog even tot maandag af. Het is redelink logisch dat de monteur een eventuele offerte opmaakt alvoren hij begint. En waarom zou hij van zijn baas geen offerte mogen opmaken? Onderdelen prijs is gewoon via telefoon/tablet op te vragen. En uur tijd staat 9/10 keer vast. En anders weet de monteur prima hoelang hij er mee bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
loki504 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:37:
[...]

Doe nu even rustig man.... ja het kan vervelend zijn om niet te kunnen wassen met 3 kinderen. Heb ik ook gehad. Even naar mensen in de buurt uitwijken. Of even langs de wassaretten. En de kosten bij CB declareren. Maar je loopt nu al te stressen om wat bosch zegt en leest. Maar je hebt niets met bosch te maken. Dat het sneller is om hun te bellen ipv CB laten bellen begrijp ik. Maar wacht nog even tot maandag af. Het is redelink logisch dat de monteur een eventuele offerte opmaakt alvoren hij begint. En waarom zou hij van zijn baas geen offerte mogen opmaken? Onderdelen prijs is gewoon via telefoon/tablet op te vragen. En uur tijd staat 9/10 keer vast. En anders weet de monteur prima hoelang hij er mee bezig is.
Ik heb dus CB gebeld. En die regelen Bosch, vervolgens heeft Bosch mij gecontact om een afspraak in te plannen.

Het gaat er mij om dat ik niet wil opdraaien voor de kosten, ik heb gewoon garantie bij CB en heb geen trek Bosch te betalen voor CB en vervolgens moeilijk te moeten doen om dat geld terug te krijgen.

Maar nogmaals, het was maar een inventarisatie. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het allemaal probleemloos opgelost wordt, mede door mijn eerdere positieve ervaringen met CB

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:47:
[...]

Ik heb dus CB gebeld. En die regelen Bosch, vervolgens heeft Bosch mij gecontact om een afspraak in te plannen.

Het gaat er mij om dat ik niet wil opdraaien voor de kosten, ik heb gewoon garantie bij CB en heb geen trek Bosch te betalen voor CB en vervolgens moeilijk te moeten doen om dat geld terug te krijgen.

Maar nogmaals, het was maar een inventarisatie. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het allemaal probleemloos opgelost wordt, mede door mijn eerdere positieve ervaringen met CB
Ter geruststelling zou je ook nog even je OP/zorg bij CB neer kunnen leggen? Even checken hoe het zit als die Bosch monteur je een factuur onder de neus duwt.

Jou overkomt dit voor het eerst. Zij hebben Bosch vermoedelijk al vaker aan het werk gezet. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• loki504
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:47:
[...]

Dus mochten er kosten komen kan je aangeven dat ze dat met de ordrachtgever(CB) mogen regelen. Dan zal de monteur met zijn baas bellen hoe of wat. En dat is het. Je komt heel gestrest over. En dat is niet nodig. En wil CB niet betalen. Ook prima koop ontbinden en ergens anders een nieuwe kopen.

Verwijderd

Het zal vast een onpopulaire mening zijn, maar als er iets klem zit tussen de manchet is dat toch een gebruikersfout? Dan snap ik goed dat Bosch zich hier van te voren op indekt.

Als ik met mijn gloed nieuwe auto over een weg met veel losse stenen rij en mijn radiator gaat door zo'n steen kapot, valt dat ook niet onder de garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2019 15:53 ]

• LZ86
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:52:
Het zal vast een onpopulaire mening zijn, maar als er iets klem zit tussen de manchet is dat toch een gebruikersfout? Dan snap ik goed dat Bosch zich hier van te voren op indekt.

Als ik met mijn gloed nieuwe auto over een weg met veel losse stenen rij en mijn radiator gaat door zo'n steen kapot, valt dat ook niet onder de garantie.
Het manvhet zit ook de afvoer in. Dat is tijdens het wassen gewoon benaderbaar door de machine. :)

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 22:29
Het zal vast wel opgelost worden, maar zelf heb ik eens een gat in een scheur in het manchet gefixed met good old:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/8/4/0/9200000018510483.jpg

Ik zou zeggen, bewaartip voor iedere GoT'r :P !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
CB gebeld. DIe doen dus moeilijk. Want als Bosch zegt dat t geld ksot dan heb ik pech

Meteen de afspraak met bosch maar even cancellen en een andere oplossing eisen

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 19-12-2019 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:59:
CB gebeld. DIe doen dus moeilijk. Want als Bosch zegt dat t geld ksot dan heb ik pech

Je hebt nu slapende honden wakker gemaakt. Enfin, ik zou via e-mail inderdaad een passende, kosteloze oplossing verzoeken. Mochten ze daar expliciet niet mee akkoord gaan dan kun je gelijk overgaan op ontbinding en een andere wasmachine bij een lokale keukenboer aanschaffen die hopelijk een betere reputatie heeft ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• pennywiser

Nogmaals een manchet kost slechts een paar tientjes. Aftermarket misschien 20, origineel 50. Monteur is er kwartier mee bezig misschien. Maar ja je kunt ook al je tijd besteden om het gratis te krijgen. Of je gaat iets met je kinderen samen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Je maakt je wel erg druk over iets dat maandag pas gaat gebeuren. Zo ver jij weet heeft er niks tussen gezeten. Dus komt het door een fout in het product. Maak je is wat minder druk en laat het op je afkomen, ik herken het wel hoor. Maar 9 van de 10 keer als ik me vooraf zo druk maak over iets, was dat achteraf voor niks.

Dus laat die monteur komen, laat 't fixen, ga weer wassen en zie dan verder.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Wait wut? Je hebt eerst CB gebeld voor garantie, en zij geven aan dat Bosch komt voor inventarisatie + eventuele reparatie.

Daarna ben je bang geworden omdat er misschien een knoop in zat die de boel heeft gesloopt, vervolgens bel je CB met de vraag of CB het vergoed als Bosch een rekening stuurt omdat het niet onder de garantie valt? CB zegt: nee natuurlijk niet.

En nu bel je je garantie afspraak met Bosch af?

Waar ben je precies mee bezig? Laat die monteur gewoon komen en zie dan wel verder, voordat je al je ruiten van te voren ingooit.

Wat een panieksituatie, ik voel de onrust door m'n beeldscherm. Relax!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2019 16:09 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

pennywiser schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:03:
[...]

Nogmaals een manchet kost slechts een paar tientjes. Aftermarket misschien 20, origineel 50. Monteur is er kwartier mee bezig misschien. Maar ja je kunt ook al je tijd besteden om het gratis te krijgen. Of je gaat iets met je kinderen samen doen.
Tsja, en je gooit eventuele vervolgschade en garantie doordat er door een derde aan je machine gewerkt heeft ook gevoeglijk de deur uit. Niet erg verstandig. Lekker laten oplossen door CB.

@Leon Zwiers Jammer om ook hier weer eens te horen dat CB niet meer de CB van vroeger is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Net nog even een CB medewerker aan de lijn gehad. Zij kunnen niets doen. Manchetten gaan niet zomaar kapot, dus ik moet opdraaien voor de kosten.

Ik ga dus maar een email sturen en een goede oplossing eisen. Anders ontbinden.

Eerst de rechtsbijstand maar eens bellen

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:12:
Net nog even een CB medewerker aan de lijn gehad. Zij kunnen niets doen. Manchetten gaan niet zomaar kapot, dus ik moet opdraaien voor de kosten.

Ik ga dus maar een email sturen en een goede oplossing eisen. Anders ontbinden.

Eerst de rechtsbijstand maar eens bellen
En terecht, wat een gepruts.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Gasten! Er is nog niks gebeurd! Laat nou eerst Bosch maar eens komen kijken. Iets met een huid en beer.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• LZ86
Rechtsbijstand vind het ook belachelijk.

Afgesproken met hen:
Ik laat die Bosch mechanicus gewoon komen, laat de boel repareren. Mocht er een factuur komen verwijs ik door naar CB, kan hij dat niet, dan digitale factuur en indienen bij CB. Blijven die moeilijk doen pakt de rechstbijstand het op, ik heb ook volgens hen gewoon recht op gratis reparatie.

@CoolblueBV Beetje jammer dat het zo moet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

En daarom gaan onze RB-premies dus omhoog.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• loki504
Zowel CB als RB weten nog niet wat er gebeurt is. Net zoals jij en ik. En zou dan ook eerst afwachten wat de monteur aangeeft.

• LZ86
SeatRider schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:42:
En daarom gaan onze RB-premies dus omhoog.
Ja, want die betaal ik zelf totaal niet natuurlijk.
Kom op, een wasmachine van 800 euro binnen 3 maanden kapot na het doen van een was. En dan 200 euro reparatiekosten slikken omdat anders de premie omhoog gaat? |:(

De winkel moet gewoon de boel normaal oplossen en dat weten ze best, ik laat ze niet wegkomen met schandelijk gedrag. Als iedereen dat nou eens zou doen, zou de RB wellicht amper meer nodig zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:27:
Rechtsbijstand vind het ook belachelijk.

Afgesproken met hen:
Ik laat die Bosch mechanicus gewoon komen, laat de boel repareren. Mocht er een factuur komen verwijs ik door naar CB, kan hij dat niet, dan digitale factuur en indienen bij CB. Blijven die moeilijk doen pakt de rechstbijstand het op, ik heb ook volgens hen gewoon recht op gratis reparatie.

@CoolblueBV Beetje jammer dat het zo moet
Je laat het zelf meteen escaleren zonder eerst te kijken hoe en wat. Meteen de rechtsbijstand, meteen een topic hier...waarom? Je zit je meteen druk te maken over van alles en nog wat wat nog niet eens zeker is.
Je loopt vooruit op zaken die nog niet zijn voorgevallen en trekt conclusies uit nog onbebevestigde zaken.

Waarom heb je niet gewoon de monteur laten komen zonder meteen je rechtsbijstand (?!?) in te schakelen, stel dat hij was begonnen over "ja maar nee want manchet knoop" had je dan de discussie aan kunnen gaan. Echter was er ook een kans dat die het gewoon gefixed had.

Ik snap echt oprecht niet waarom je het meteen zo laat escaleren en ook dit topic opent en ook rechtsbijstand er meteen bij betrekt. Terwijl er nog niks concreet is voorgevallen alles is gebaseerd op vermoedens |:(
Kom op, een wasmachine van 800 euro binnen 3 maanden kapot na het doen van een was. En dan 200 euro reparatiekosten slikken omdat anders de premie omhoog gaat?
dat weet je nog helemaal niet en is een aanname. Tenzij wij iets gemist hebben wat je niet hebt gedeeld. Wat ik heb begrepen van je is dat Bosch dit als een situatie omschreef en mogelijkheid omschreef. Echter is de monteur nog niet eens langs geweest en is er nog niks gezegd of geconstateerd. Dus leg mij uit; Hoe kom je aan 200 euro reparatiekosten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2019 16:49 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Oh, jij gebruikt dus geen waszak? Dan kan je fluiten naar je garantie :w

March of the Eagles

• LZ86
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:46:
[...]

Je laat het zelf meteen escaleren zonder eerst te kijken hoe en wat. Meteen de rechtsbijstand, meteen een topic hier...waarom? Je zit je meteen druk te maken over van alles en nog wat wat nog niet eens zeker is.
Je loopt vooruit op zaken die nog niet zijn voorgevallen en trekt conclusies uit nog onbebevestigde zaken.

Waarom heb je niet gewoon de monteur laten komen zonder meteen je rechtsbijstand (?!?) in te schakelen, stel dat hij was begonnen over "ja maar nee want manchet knoop" had je dan de discussie aan kunnen gaan. Echter was er ook een kans dat die het gewoon gefixed had.

Ik snap echt oprecht niet waarom je het meteen zo laat escaleren en ook dit topic opent en ook rechtsbijstand er meteen bij betrekt. Terwijl er nog niks concreet is voorgevallen |:(
De boel is nog niet ingeschakeld, ik heb alleen even advies gevraagd net zoals dit topic, puur ter advies. Dat CB zo ontzettend moeilijk doet bij voorbaat over eventuele reparatiekosten kan ik vrij weinig aan doen. Ik ben graag voorbereid, en niet voor niets als ik de houding van CB tot nu ervaren heb. Liever dat ik van tevoren e.e.a. duidelijk heb dan dat ik achteraf hier een topic moet openen van "help, CB wil me mijn 200 euro niet terugbetalen."
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:46:
[...]
Dus leg mij uit; Hoe kom je aan 200 euro reparatiekosten?
Website van Bosch zelf. 99 euro voorrijkosten + kosten van het onderdeel + 9 euro per 6 minuten werk zodra blijkt dat ze de boel niet binnen de fabrieksgarantie gooien. Zou natuurlijk lekker makkelijk zijn voor CB als Bosch het onder de fabrieksgarantie fixt, hebben ze zelf geen kosten dus ik snap best dat ze het via Bosch willen proberen.

De dame aan de telefoon van Bosch wist me te vertellen dat ze de manchet eigenlijk nooit onder fabrieksgarantie repareren want knopen en ritsen kan een wasmachine blijkbaar niet tegen 8)7 . Dus de kans dat de monteur gaat zeggen dat bovenstaande kosten er komen is best groot. Let wel, Bosch spreekt puur over fabrieksgarantie.

Ik hoop dat het zonder kosten kan, zo niet, hoop ik dat de beste man het pikt als ik zeg "ja luister, stuur die factuur maar naar je opdrachtgever (CB). Zo niet, dan stuurt ie m naar mij en dien ik m in bij CB. Als die vervolgens niet thuisgeven zet ik pas de RB erop. Dan maar ontbinden en een andere machine halen bij de witgoedspecialist hier in t deurp.

Jammer dat @Verwijderd op deze manier hun trouwe terugkerende klant mogelijk schoffeerd, ben ik absoluut niet van ze gewend.

[ Voor 38% gewijzigd door LZ86 op 19-12-2019 16:56 ]

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:48:
[...]

De boel is nog niet ingeschakeld, ik heb alleen even advies gevraagd net zoals dit topic, puur ter advies. Dat CB zo ontzettend moeilijk doet bij voorbaat over eventuele reparatiekosten kan ik vrij weinig aan doen. Ik ben graag voorbereid, en niet voor niets als ik de houding van CB tot nu ervaren heb. Liever dat ik van tevoren e.e.a. duidelijk heb dan dat ik achteraf hier een topic moet openen van "help, CB wil me mijn 200 euro niet terugbetalen."
Right, let's break down
De boel is nog niet ingeschakeld, ik heb alleen even advies gevraagd net zoals dit topic, puur ter advies.
Het feit dat je je rechtsbijstand al hebt gebeld daar zit ik al bij van: :| want er is concreet nog niks veroorzaakt qua kosten.
Dat CB zo ontzettend moeilijk doet bij voorbaat over eventuele reparatiekosten kan ik vrij weinig aan doen
Als jij de regels van de fabrikant overtreed, en ik durf te wedden dat je iets hebt gewassen wat in een waszak moest, waarom vind je dan dat je recht hebt op vergoeding sowieso?
Ik ben graag voorbereid, en niet voor niets als ik de houding van CB tot nu ervaren heb.
Het is nog niet eens zeker dat het je wat kost. Begrijp dat nou eens. Als de monteur langs is geweest en dan met een reparatie rekening komt, DAN mag je de discussie aan gaan. Dan hoor je mij niet. Je werkt nu allemaal op een aanname, namelijk dat het je geld kost. Naar mijn mening als jij zo stellig bent dat het geld gaat kosten, dan moet je het wel ontzettend verne*kt hebben om dat zo zeker te weten.
Liever dat ik van tevoren e.e.a. duidelijk heb dan dat ik achteraf hier een topic moet openen van "help, CB wil me mijn 200 euro niet terugbetalen."
Nee, dan bel je de rechtsbijstand die er verstand van hebben en professioneel zijn.
Uiteraard voel je vrij om dan hier advies in te winnen maar als je rechtsbijstand hebt kun je beter bij hun aankloppen dan een topic aan te maken hier.

Ik wens je veel succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2019 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:32
CB doet niet moeilijk over garantie, jij doet moeilijk. Zoals al eerder gemeld, je ziet beren op de weg.

Het is normaal dat je geïnformeerd wordt dat je een rekening kunt verwachten als het niet onder garantie valt, bv als je de wasmachine van de trap hebt laten vallen.
Als er niet iets is dat je nog niet vermeld hebt, is er geen rede om aan te nemen dat het niet onder garantie valt.

• LZ86
canonball schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:57:
CB doet niet moeilijk over garantie, jij doet moeilijk. Zoals al eerder gemeld, je ziet beren op de weg.

Het is normaal dat je geïnformeerd wordt dat je een rekening kunt verwachten als het niet onder garantie valt, bv als je de wasmachine van de trap hebt laten vallen.
Als er niet iets is dat je nog niet vermeld hebt, is er geen rede om aan te nemen dat het niet onder garantie valt.
Niets achtergehouden. Ding is tijdens het doen van een normale was gesneuveld, en geen idee waarom. Zie ook niets meer bij t manchet zitten verder.

• pennywiser
Manchetten vallen bijna nooit onder garantie met als andere rubberen delen. Bosch gaat je zeker 200 rekenen, zelf doen kost 50 om en nabij. 25 oid bij aftermarket.

[ Voor 14% gewijzigd door pennywiser op 19-12-2019 17:02 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:52:

Het gaat erom of je het product op een normale manier hebt gebruikt, een manier waarvan je mag verwachten dat je product dat aan kan. Het wassen van kleding met knopen en ritsen lijkt mij daaronder te vallen.

• LZ86
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:55:
Het is nog niet eens zeker dat het je wat kost. Begrijp dat nou eens. Als de monteur langs is geweest en dan met een reparatie rekening komt, DAN mag je de discussie aan gaan. Dan hoor je mij niet. Je werkt nu allemaal op een aanname, namelijk dat het je geld kost. Naar mijn mening als jij zo stellig bent dat het geld gaat kosten, dan moet je het wel ontzettend verne*kt hebben om dat zo zeker te weten.

Ik wens je veel succes.
Ik ben zo zeker dat t geld kan gaan kosten omdat de Bosch dame daar nogal stellig over was mbt rubberen onderdelen. Tegelijk weet ik ook dat ik niets heb gedaan anders dan wat ik al 15 jaar doe met wasmachines. en de vorige is dus 14 jaar meegegaan.

Vervolgens weet CB het aan de telefoon zo te stellen dat ik alles maar zelf moet dokken dat ik inmiddels wel overtuigt van ben dat ze ontzettend moeilijk gaan doen erover. Dan is het toch niet zo gek om alvast even de RB te bellen om advies te vragen? Case is er ook nog niet, dat komt pas als de boel negatief loopt.

Maar bedankt voor je succeswens :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:32
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:59:[...]
Niets achtergehouden. Ding is tijdens het doen van een normale was gesneuveld, en geen idee waarom. Zie ook niets meer bij t manchet zitten verder.
Dan hoef je ook niet bang te zijn voor eventuele reparatie kosten. Die spelen alleen als het niet onder garantie valt. Je bent gewoon geinformeerd dat als het defect door eigen toedoen is onstaan, je een rekening krijgt, ik neem aan dat je dat zelf ook niet onredelijk vind.
Laat dus gewoon de monteur komen, en ga niet bij voorbaat allerlei senatio's verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
canonball schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:06:
[...]

Dan hoef je ook niet bang te zijn voor eventuele reparatie kosten. Die spelen alleen als het niet onder garantie valt. Je bent gewoon geinformeerd dat als het defect door eigen toedoen is onstaan, je een rekening krijgt, ik neem aan dat je dat zelf ook niet onredelijk vind.
Laat dus gewoon de monteur komen, en ga niet bij voorbaat allerlei senatio's verzinnen.
Als men het zo aan mij had gezegd aan de telefoon had ik me compleet geen zorgen gemaakt. En als ik moedwillig de boel had gesloopt had ik ook niet geklaagt, terecht dat ik dan moet betalen.

Echter zei de dame van Bosch letterlijk dat het manchet bijna nooit onder de fabrieksgarantie valt. Prima, maar dat betekent dat CB het dus op mag hoesten en die doen dus enorm lastig hierover. De jongen aan de telefoon beweert: Fabrieksgarantie is hetzelfde als onze garantie. En dat mag dus niet.

Maar goed, ik wacht het even af verder

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 19-12-2019 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je bent wel erg aan het doemdenken. Waarschijnlijk zal de reparatie gewoon garantie zijn, maar Coolblue kan dat niet met 100 procent zekerheid zeggen tegen een klant die ze aan de telefoon hebben. Het is bij elk merk dat niet alles onder de garantie valt. Als de bliksem inslaat of je wasmachine onder water staat is dat ook geen garantie.

Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken. Het is ook niet dat Bosch slecht bekend staat ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• LZ86
Marzman schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:33:
Je bent wel erg aan het doemdenken. Waarschijnlijk zal de reparatie gewoon garantie zijn, maar Coolblue kan dat niet met 100 procent zekerheid zeggen tegen een klant die ze aan de telefoon hebben. Het is bij elk merk dat niet alles onder de garantie valt. Als de bliksem inslaat of je wasmachine onder water staat is dat ook geen garantie.

Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken. Het is ook niet dat Bosch slecht bekend staat ofzo.
Dat het garantie is en gaat worden ben ik wel zeker van :). Jammer alleen dat het zo moeilijk moet vanuit CB. Bosch reken ik in deze weinig aan, op de belachelijke regel mbt rubberen onderdelen op hun fabrieksgarantie :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
moeilijk? Tot nu toe doen ze wat ze moeten doen. Gewoon wachten op bosch. Moet je betalen. Dan moet je bij CB aankloppen. En als je dan tehoren krijg je hebt pech. Dan heeft het zin om echt actie te gaan o dernemen. Nu stress je je zelf alleen maar en is nergens voor nodig. Want CB kan nog niets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45
Relax allemaal, zet het topic even op pauze totdat de Bosch monteur is geweest....
(daarnaast zet Bosch dat gewoon op hun site voor reparaties die buiten garantie vallen. Als je bijv. een Ziggo monteur laat komen en die moet vervolgens je hele huis bekabeling vervangen betaal je dat ook. Los van dat ik die voorrijkosten altijd abnormaal hoog vind bij sommige bedrijven....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zie ook de moeilijkheid niet. Ze waarschuwen je alleen dat niet alles onder de garantie valt. Dat is netjes en moeten ze ook doen. Het is logisch toch, dat het geen garantie is als je zelf de wasmachine kapot maakt? Check gewoon even op knopen en ritsen en als die er niet zijn zal het wel meevallen. Bij twijfel zal het ook gewoon garantie zijn op een machine van 3 maanden oud.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05

Verplaats je nu eens in de situatie van CB en Bosch. Jij wil van tevoren een garantie hebben dat ze het kosteloos moeten repareren terwijl nog niemand een blik op die machine van je heeft geworpen. Je begint al direct met je tweakersbagage over je 'recht halen', terwijl er nog niemand heeft gezegd dat je iets verkeerd hebt gedaan. Als een klant een dergelijke gratis reparatie garantie zou vragen zouden bij mij alle alarmbellen afgaan en zou ik direct vermoeden dat de klant de boel zelf heeft lopen slopen en van tevoren zich probeert in te dekken.

Die garantie dat het kosteloos gerepareerd gaat worden ga je NOOIT krijgen. Daarvoor zullen ze het eerst moeten inspecteren. Dus laat de boel niet zo nodeloos escaleren nu joh, daar wordt niemand blij van ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:52

OMD

Mensen doen tegenwoordig zo apathisch als het op garantie aankomt. Gelijk rechten, plichten, gratis, moeilijk, conformiteit etc etc.

Je had gewoon Bosch moeten laten komen. Is er onomstotelijk bewijs dat jij de machine hebt gesloopt, niet zeuren maar betalen, had je hem maar niet moeten slopen.

Dat onomstotelijke bewijs kan bijna nooit geleverd worden dus het had hoogstwaarschijnlijk helemaal geen issue geweest. Iets zegt me dat jij precies weet waardoor de machine stuk is en dat je ook weet dat het je eigen schuld is. Maar goed, ook dat is niet te bewijzen ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
OMD schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:50:
Mensen doen tegenwoordig zo apathisch als het op garantie aankomt. Gelijk rechten, plichten, gratis, moeilijk, conformiteit etc etc.

Je had gewoon Bosch moeten laten komen. Is er onomstotelijk bewijs dat jij de machine hebt gesloopt, niet zeuren maar betalen, had je hem maar niet moeten slopen.

Dat onomstotelijke bewijs kan bijna nooit geleverd worden dus het had hoogstwaarschijnlijk helemaal geen issue geweest. Iets zegt me dat jij precies weet waardoor de machine stuk is en dat je ook weet dat het je eigen schuld is. Maar goed, ook dat is niet te bewijzen ;)
Mag je denken, maar het is echt niet zo. Een normale was, geen idee waardoor het kwam. Oprecht. Anders had ik hier geen topic geopend, maar gewoon de monteur laten komen en betaald, zonder CB te bellen. Alleen dan laat ik t niet bij Bosch maken, maar bij de witgoedspecialist hier in t dorp. Scheelt de helft, net zo goed.

Ik kreeg de kriebels van de Bosch dame die me vertelde dat de manchet zo goed als nooit door hen vervangen wordt onder fabrieksgarantie. Vervolgens even CB bellen om te vragen hoe ze daar mee omgaan en vervolgens ben ik de boeman?

Ik snap dat het wellicht zo overkomt dat ik dondersgoed weet waardoor de boel in de soep is gedraait, maar dat heb ik oprecht niet. De Boschdame begon er vervolgens over van knopen van overhemden en spijkerbroeken, dus daar komt dat verhaal vandaan. ik snap ook best wel dat ze me moeten vertellen dat niet alles onder garantie valt.

Ik laat die monteur komen maandag en dan zie ik t wel. Ik ben iig ingedekt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is dit niet een beetje speculatief, de reparatie heeft nog niet plaatsgenomen. Tevens lees ik niet wat voor informatie je van de rest wil hebben, er staat geen concrete vraag in je startpost :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:08:
[...]

Als men het zo aan mij had gezegd aan de telefoon had ik me compleet geen zorgen gemaakt. En als ik moedwillig de boel had gesloopt had ik ook niet geklaagt, terecht dat ik dan moet betalen.

Echter zei de dame van Bosch letterlijk dat het manchet bijna nooit onder de fabrieksgarantie valt. Prima, maar dat betekent dat CB het dus op mag hoesten en die doen dus enorm lastig hierover. De jongen aan de telefoon beweert: Fabrieksgarantie is hetzelfde als onze garantie. En dat mag dus niet.

Maar goed, ik wacht het even af verder
Grappig, degene die moeilijk doet is niet CB, maar jij. Je hebt een hoop onzin in gang gezet terwijl er nog niks aan de hand was.

Bij ons was onze Siemens droger na 2 jaar en 4 maanden de pomp kapot (nieuwprijs 800 euro). CB gebeld --> Non conform --> Opgebeld door Siemens. Was heel stellig dat dit nog nooit was voorgekomen (op internet staan veel verhalen erover) en prijs zou naar rato worden vastgesteld met voorrijprijs van 99 euro. Monteur komt --> Oh ja, dit komt continu voor --> vervangt pomp onder garantie en gaat weg. Factuur 0 euro.

Als je nou eerst even afwacht wat er gaat gebeuren...

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• LZ86
Outerspace schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:34:
Is dit niet een beetje speculatief, de reparatie heeft nog niet plaatsgenomen. Tevens lees ik niet wat voor informatie je van de rest wil hebben, er staat geen concrete vraag in je startpost :)
Ik zocht wat discussie en wat raad. Die heb ik zeker gehad, zelfs zonder concrete vraag. Ik heb iig wat geleerd van de casus. Ik zal t vervolg ook zeker laten weten.
Ophidian schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:44:
[...]

Grappig, degene die moeilijk doet is niet CB, maar jij. Je hebt een hoop onzin in gang gezet terwijl er nog niks aan de hand was.

Bij ons was onze Siemens droger na 2 jaar en 4 maanden de pomp kapot (nieuwprijs 800 euro). CB gebeld --> Non conform --> Opgebeld door Siemens. Was heel stellig dat dit nog nooit was voorgekomen (op internet staan veel verhalen erover) en prijs zou naar rato worden vastgesteld met voorrijprijs van 99 euro. Monteur komt --> Oh ja, dit komt continu voor --> vervangt pomp onder garantie en gaat weg. Factuur 0 euro.

Als je nou eerst even afwacht wat er gaat gebeuren...
Ik ga hier ook een beetje vanuit inderdaad. We gaan t meemaken maandag. En als t anders loopt weet ik nu wat me te doen staat :)

Ik handel volgende keer zowieso iets minder snel. Ben niet zo gewend afwachtend te zijn, dus dit is een goede les voor me :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Gewoon contact met CB houden en de monteur afwachten.

Even mijn verhaal kort samen gevat
Wasmachine 1: Samsung, band kapot, monteur nieuwe band geplaatst.
Zelfde wasmachine na 2/3 maanden lagers kapot vervangen onder garantie en daarna de trommel defect weer een paar maanden later.

Binnen 2 jaar dus netjes 3 reparaties gehad en daarna me geld terug via CB en een nieuwe Samsung wasmachine uitgekozen.

En na 7 weken pomp kapot van de nieuwe wasmachine, monteur via Samsung weer gemaakt en klaar.
2 weken later trommel afwijking speling en de poelie zat los, helaas dus weer een defecte wasmachine waar het folie nog omheenzat.

Niet te herstellen, moest een hele nieuw wasmachine komen.

Via CB contact gehouden en gemeld dat we nu toch echt de Samsungs wel zat zijn en liever wat bij betalen voor een Miele, met wat getouwtrek coulance en korting een Miele gekocht en draait nu inmiddels een maand of 3 zonder problemen.

CB regelt het wel, maar je moet wel de normale gang van zaken laten gebeuren en de spelregels ook volgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 19-12-2019 19:43 ]

• LZ86
Mektheb schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:40:
Gewoon contact met CB houden en de monteur afwachten.

Even mijn verhaal kort samen gevat
Wasmachine 1: Samsung, band kapot, monteur nieuwe band geplaatst.
Zelfde wasmachine na 2/3 maanden lagers kapot vervangen onder garantie en daarna de trommel defect weer een paar maanden later.

Binnen 2 jaar dus netjes 3 reparaties gehad en daarna me geld terug via CB en een nieuwe Samsung wasmachine uitgekozen.

En na 7 weken pomp kapot van de nieuwe wasmachine, monteur via Samsung weer gemaakt en klaar.
2 weken later trommel afwijking speling en de poelie zat los, helaas dus weer een defecte wasmachine waar het folie nog omheenzat.

Niet te herstellen, moest een hele nieuw wasmachine komen.

Via CB contact gehouden en gemeld dat we nu toch echt de Samsungs wel zat zijn en liever wat bij betalen voor een Miele, met wat getouwtrek coulance en korting een Miele gekocht en draait nu inmiddels een maand of 3 zonder problemen.

CB regelt het wel, maar je moet wel de normale gang van zaken laten gebeuren en de spelregels ook volgen.
Wat een verhaal :o
Ik ben ook gewend van CB dat ze het wel regelen. Vandaar mijn verbazing toen ze zo moeilijk deden toen ik vroeg hoe en wat er zou gebeuren als Bosch plots besloot me te laten betalen voor de reparatie

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:09:
[...]

Ik ben ook gewend van CB dat ze het wel regelen. Vandaar mijn verbazing toen ze zo moeilijk deden toen ik vroeg hoe en wat er zou gebeuren als Bosch plots besloot me te laten betalen voor de reparatie
Misschien omdat je je zelf ook erg pessimistisch opstelt?

Had dus een nieuwe droger gekocht, deed het ding het na 2 dagen niet meer. Ik de winkel bellen, stuurde monteur langs. Wat denk je? Had ik een sok laten vallen in het filter-gat. Superdom natuurlijk. Moest ik toch mooi de voorrijkosten en arbeidsloon niet betalen. De twee monteurs hebben hartelijk gelachen en zijn heengegaan. Eigenschuld, gratis service.

Dus wacht nu eerst rustig af waar ze mee komen, dikke kans dat het helemaal prima afloopt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Als je gewend bent van CB dat ze het wel regelen.... waarom zit je dan in godsnaam zo moeilijk te doen? :F

CoolBlue laat maandag netjes een monteur komen, maar nog voordat die arme man is langsgekomen heb je al:
- Een paniek-topic geopend
- Al een paar keer met CB aan de telefoon gehangen
- Contact gehad met rechtsbijstand
- En je onvrede geuit over CB nog voordat ze iets hebben kunnen ondernemen.

Neem een glas wijn, ga vroeg naar bed en wacht lekker af tot maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Wootism schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:26:
[...]

Als je gewend bent van CB dat ze het wel regelen.... waarom zit je dan in godsnaam zo moeilijk te doen? :F

Neem een glas wijn, ga vroeg naar bed en wacht lekker af tot maandag.
Omdat ze aan te de telefoon dus ontzettend onklantvriendelijk doen. Dat ben ik echt niet gewend. En na alle horror topics hier gelezen te hebben zag ik de bui al hangen ;)

Dat glas alcohol nemen tipje van je ga ik ten harte nemen. Proost!
We gaan t beleven maandag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
[...]

Kan het nog gekker maken, de Miele die geleverd werd was uit de doos defect en moest ook gelijk weer mee ;)

Maar goed eind goed al goed haha :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06
Even een paar feiten op een rijtje.

1. TS heeft een 3 maanden oude wasmachine met defect. Omdat deze verbrand is is het zeker dat het manchet vervangen moeten worden.
2. CB heeft de TS doorgestuurd naar Bosch.
3. Bosch heeft contact opgenomen met TS en tijdens maken van een afspraak aangegeven dat het manchet bijna nooit onder garantie valt.
-
Waarmee Bosch dus eigenlijk aangeeft: De reparatie die u nodig heeft valt bijna nooit onder garantie
-
4. Kosten voor een reparatie die niet onder garantie valt zullen ruim boven de €150 komen.

Ja, ik zou ook zoeken naar advies.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nijn schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:47:
Even een paar feiten op een rijtje.

1. TS heeft een 3 maanden oude wasmachine met defect. Omdat deze verbrand is is het zeker dat het manchet vervangen moeten worden.
2. CB heeft de TS doorgestuurd naar Bosch.
3. Bosch heeft contact opgenomen met TS en tijdens maken van een afspraak aangegeven dat het manchet bijna nooit onder garantie valt.
-
Waarmee Bosch dus eigenlijk aangeeft: De reparatie die u nodig heeft valt bijna nooit onder garantie
-
4. Kosten voor een reparatie die niet onder garantie valt zullen ruim boven de €150 komen.

Ja, ik zou ook zoeken naar advies.
Verkoper dient een deugdelijk goed te leveren. binnen zeer korte termijn is er een defect ontstaan en verkoper geeft aan dat de fabrikant/specialist zorgt voor reparatie. (klant claimt defect bij verkoper, verkoper mag reparatie uit handen geven aan fabrikant/specialist) we nemen aan dat dit defect is ontstaan bij normaal gebruik en geen misbruik. alle kosten zijn dus voor verkoper, want die is aansprakelijk voor herstel van het ondeugdelijk goed. TS maakt een afspraak en maakt een topic. alle rest van onrust is hier te lezen. bellen, speculeren etc etc. er is nog geen monteur geweest niets. alleen info door gestrest bellen met fabrikant en verkoper, terwijl er al een montage afspraak is gemaakt. laten we dat eerst afwachten, wat daar uit komt ipv nu stressen, speculeren en verkoper zwartmaken.

* geen fabrieksgarantiegeschil
* geen verkopersgarantiegeschil

* ondeugdelijk goed dient hersteld, dan wel vervangen te worden op kosten van verkoper.
Wettelijke garantie:
In de wet staat dat u recht hebt op een deugdelijk product. Dit betekent dat het product biedt wat u ervan mag verwachten. U moet het product een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken. De verkoper is volgens de wet verplicht daarvoor te zorgen. Daarom noemen mensen dit recht op een goed product soms 'wettelijke garantie'. Deze 'wettelijke garantie' staat los van de garantie die de verkoper of fabrikant bij een product kan geven of verkopen. Dat is iets extra's. Want ook zonder die verkopers- of fabrieksgarantie hebt u dus al recht op een goed product. Gaat een product snel kapot, dan is het geen goed product. Dit wordt ook wel ‘een ondeugdelijk product’ genoemd. Dan hebt u volgens de wet meestal recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Wat zijn mijn rechten bij een product dat kapot is?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:29:
[...]

Omdat ze aan te de telefoon dus ontzettend onklantvriendelijk doen. Dat ben ik echt niet gewend. En na alle horror topics hier gelezen te hebben zag ik de bui al hangen ;)
Het zou ook misschien met je standpunt of opzet van de discussie te maken kunnen hebben?

Verwijderd

Rolfie schreef op donderdag 19 december 2019 @ 23:23:
[...]

Het zou ook misschien met je standpunt of opzet van de discussie te maken kunnen hebben?
Klant is koning: in de supermarkt heb ik ook met enorm lastige klanten te maken, maar zal ze alsnog beleefd te woord staan. Zelf als ze niet eens de Nederlandse taal machtig zijn......

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:En wat verwacht je nu van ons? Er is (nog) niets mis met je net aangemelde RMA. Dit is gewoon speculeren om het speculeren.

Ik zou eerst afwachten wat de webshop zegt. Kom je er, uiteindelijk, met hun samen niet uit, kan je altijd nog een nieuw topic openen met je probleem. Hou je hierbij wel aan de regels die vermeld staan in Shopping Forum - Beleid Hierbij mag bijv. geen naam van de webshop genoemd worden zolang het niet nodig is.

Hier gaat in ieder geval een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.