Kantoor/slaapkamer extra bijverwarmen

Pagina: 1
Acties:

• jacco5555
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-01 16:07
Sinds 2 jaar wonen wij in een prachtig vrijstaand huis uit 1927. Ondertussen is de benedenverdieping helemaal verbouwd en geïsoleerd en heerlijk comfortabel. Aankomend voorjaar komt er nog zowel beneden als boven 4 meter bij waar beneden een woonkeuken komt en boven een nieuwe badkamer en kantoor.

In de huidige situatie is de bovenverdieping 1 grote open ruimten van 40M2 en ongeveer 3 meter hoog tot aan het nok van het dak. Dit dak is in 2000 vernieuwd en geïsoleerd met pir platen en de voor en achtergevel zijn geisoleerd met rockwol. In deze ruimte staat ons bed en is tevens mijn werk/game ruimten.

Nu is het probleem dat het hier in de winter gewoon niet warm te krijgen is. Er is in de hele ruimte maar 1 radiator en die krijgt die hele ruimte natuurlijk nooit warm. Omdat het nog wel 1 a 2 winters gaat duren voordat het boven ook helemaal goed geisoleerd/ af is ben ik nu opzoek naar een mogelijkheid om wat extra warmte in de ruimte te krijgen zodat ik niet met blauwe vingers achter mijn PC hoef te zitten :)

Zelf zat ik te denken aan een petroleumkachel of een infrarood paneel gericht op mijn werkplek. Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er betere alternatieven te bedenken. Het moet wel een tijdelijke / niet te dure oplossing zijn omdat binnen 1 a 2 jaar alles boven aangepakt gaat worden.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-01 02:43
Gewoon een mobiel elektrisch kacheltje?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01 15:59

garriej

Ik las ondertieten.

Ik denk dat infrarood hier voor een goede oplossing is. De hele ruimte verwarmen wordt erg lastig. Infrarood is gericht, waardoor je het zelf lekker warm krijgt.

Hier veel ervaringen: Ervaringen infraroodverwarming

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:16

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb je in de zomer ook een koelings vraag?
In een soort gelijke situatie heb ik gekozen voor een L/L warmtepomp. En anders zou ik gewoon een radiator van marktplaats bij plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 19-12-2019 09:20 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

Tazzios

..

Split unit Warmtepomp?
eventueel compleet doe het zelf
https://www.airco-swinkel...unit-voor-zelfinstallatie

edit:
Andere mogelijke oplossingen.
- Radiator vervangen door een grotere.
- Fan bij de radiator plaatsen voor meer warmte afgifte.

Verder nog de vragen:
Hoe warm is het?
Hoe warm moet het worden?
Hoe snel moet dat?
Hoeveel uur per dag/ week ga je daar zitten?

[ Voor 39% gewijzigd door Tazzios op 19-12-2019 09:38 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Een petroleumkachel ruik je, gesleep met brandstof, en er zijn risico's (CO, open vuur). Zou ik eerder in een schuur/klus-tuinhuisje doen en dan met een CO-melder en voldoende ventilatie.

Een IR-paneel op het plafond is voor deze gelegenheid een goede oplossing, die ik ook in een vorig huis heb toegepast. Gewoon recht boven de plek waar je zit monteren, paneeltje van 500-750W ofzo, hoger zou ik niet gaan. Een ding om wel rekening mee te houden is dat je voeten hierdoor dan niet verwarmd worden, je hoofd en handen (die vaak koud voelen) wel. Daarom ook niet te hoog vermogen, want dan zit je met een gloeiend hoofd en dat is ook oncomfortabel. Uiteraard alleen inschakelen wanneer je aan dat bureau zit.

Een ander ding is dat je niet kunt zien of zo'n paneel aan of uit staat, dus een schakelaar met een lichtje erin is fijn.

IR-paneel is een oplossing die je voor 100-150 euro voor elkaar kunt hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Wilke op 19-12-2019 09:23 ]

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 11:22

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Wij hebben een elektrisch kacheltje voor het extra verwarmen (bovenop de radiator) van onze enkelsteens slaapkamer in de huurwoning, deze is echter wel maar ongeveer 30m3. Met een 2kw kacheltje (+-30 euro) is het voor het slapengaan binnen een uurtje ietwat behaaglijk. Maar het gaat hier om een ruimte van 120m3, dat ga je niet redden met zo'n elektrisch kacheltje.

[ Voor 15% gewijzigd door Lawwie op 19-12-2019 09:25 ]

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-02 14:14
Wat is er op tegen om op marktplaats een grote type 22 of 33 radiator op de kop te tikken? Of twee kleinere die je aan elkaar koppelt?

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• jacco5555
Bedankt voor het mee denken! Radiator en airco plaatsen is niet mogelijk. Dak loopt in een V vorm en begint direct al bij de verdiepingsvloer. Aan de 2 zijkanten van de bovenverdieping kan dus niks neer gezet worden. Aan de voorkant zit de huidige radiator en aan de andere kant zit de badkamer en kledingkasten dus hier kan ook geen radiator bij. Op de gehele beneden verdieping is vloerverwarming toegepast welke dus langzaam warmte afgeeft. De huidige radiator wordt daarom ook niet heet genoeg daarom is een extra bijplaatsen ook niet handig denk ik zelf.

Ik ga het Infrarood topic eens doorlezen !

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 23:19

Qwerty-273

Meukposter

Kruik!

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 16:44
Ik heb een kamer boven de garage bijgerbouwd. Die verwarmen (en koelen) we met een l/l warmtepomp met R32. Bevalt perfect. Systeem reageert erg snel en heeft de ruimte zo warm.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:09
Is het achterliggende probleem niet dat de bovenverdieping geen eigen thermostaat heeft, en dat de verwarming daar te snel uit gaat, namelijk als de temperatuur beneden de ingestelde temperatuur bereikt heeft?
Dan zou je kunnen kijken naar een extra thermostaat voor de kamers die je warm wilt hebben. Dit was voor mijn vrij goed geïsoleerde huis de oplossing om in een werkkamer op de bovenverdieping een aangename temperatuur te verkrijgen.

• jacco5555
Dat is inderdaad het achterliggende probleem. Alleen wil ik nu en makkelijke en snelle oplossing om de komende winter een aantal uur per dag warm te kunnen werken. Dit omdat volgend jaar de volledige bovenverdieping gestript word en opnieuw opgebouwd.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:09
Maar wellicht heb je dit probleem ook nog als de bovenverdieping opnieuw opgebouwd is. In dat geval zouden meerdere thermostaten ook voor de langere termijn een goede investering zijn.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-02 09:08
Vliering op de zolder maken, heb je in de zomer minder last van hitte en in de winter minder last van kou en makkelijker te verwarmen.
Pagina: 1