• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:44

OMD

Wij gaan altijd naar Pathe Scheveningen en Dolby Cinema. Ik heb ook IMAX geprobeerd in Pathe Spui (Den Haag) en hoewel het scherm natuurlijk een stuk groter is dan Dolby Cinema is de zaal en geluidservaring naar mijn beleving bij Dolby Cinema beter.

Dolby Cinema heeft dus een veel groter scherm dan reguliere zalen maar is niet zo groot als IMAX. IMAX heeft dan ook daadwerkelijk meer kijkoppervlak dan Dolby Cinema, zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.traileraddict.com/content/screencap/123113.jpg

Dolby Cinema is gewoon groter. Que beeld maken ze gebruik van Dolby Vision. Erg bizar contrast maar als je demo film is ene keer kijkt in een Dolby Cinema zaal dan snap je waarom. Zwart is ook echt zwart.

Het geluid... Erg bijzonder maar soms ook erg hard. Bij Le mans '66 (Ford vs Ferrari) vond ik het gewoon te hard. Bij alle andere films die wij gezien hebben is het echt fantastisch. Daar kan IMAX niet tegen op.

Dit is uiteraard gebaseerd op mijn mening. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

Pagina: 1