Toon posts:

Dolby Cinema vs Laser Ultra vs IMax

Pagina: 1
Acties:

• ArturBurger
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-05 22:48
Ik ben op zoek naar een bioscoop waar ik standaard naartoe zou willen gaan.
Nou ben ik helemaal van de laatste innovaties op het gebied van bioscoopervaringen.
Maar wat is nou het beste?

Ik weet dat Kinepolis tegenwoordig veel promotie stopt in hun Laser ULTRA zalen met hun 4k laserprojector tot 60.000 lumen en Dolby Atmos, maar daarvan lees ik dan dat het scherm ook gigantisch is. Maakt dit de ervaring beter of slechter?

Verder hebben zowel Vue als Pathe Dolby Cinema zalen waarbij ze aan bepaalde standaarden moeten voldoen en gebruik maken van Dolby Vision projectoren in combinatie met Dolby Atmos (65 speakers) voor de volledige ervaring. Laser ULTRA heeft ook Dolby Atmos, maar is de kwaliteit van het beeld ook te vergelijken met Dolby Vision?

En van IMax weet ik dat er zalen zijn die gebruik maken van 2x 4k projectoren of 2x 2k projectoren, maar of het 2k of 4k is wordt niet aangegeven op de website van bijvoorbeeld Pathe.

Iemand help me verder.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 16:20
Probeer ze allemaal eens uit? Dan kan je zelf ervaren welke het beste / prettigste is.

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Ligt er ook aan waar je woont lijkt me. Vue Dolby Cinema heb je alleen in Hilversum en Eindhoven.

Voor mij is Dolby Cinema echt mega goed, beter dan Imax (oude techniek). Maar met slechts 2 zalen hier in NL is Imax dan weer makkelijker te bezoeken.

😆 - Denk ook eens om ;)

• ArturBurger
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-05 22:48
@Bensimpel Ik woon zelf in de regio Rotterdam, dus in dat geval zou ik voor de Dolby Cinema zaal in Pathe de Kuip gaan of de Laser ULTRA zaal in Kinepolis Dordrecht.

Ik wist niet dat Dolby Cinema maar in bepaalde bioscopen was. Dus dat scheelt al in opties!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:45

OMD

Mand!

Wij gaan altijd naar Pathe Scheveningen en Dolby Cinema. Ik heb ook IMAX geprobeerd in Pathe Spui (Den Haag) en hoewel het scherm natuurlijk een stuk groter is dan Dolby Cinema is de zaal en geluidservaring naar mijn beleving bij Dolby Cinema beter.

Dolby Cinema heeft dus een veel groter scherm dan reguliere zalen maar is niet zo groot als IMAX. IMAX heeft dan ook daadwerkelijk meer kijkoppervlak dan Dolby Cinema, zie hieronder.

Dolby Cinema is gewoon groter. Que beeld maken ze gebruik van Dolby Vision. Erg bizar contrast maar als je demo film is ene keer kijkt in een Dolby Cinema zaal dan snap je waarom. Zwart is ook echt zwart.

Het geluid... Erg bijzonder maar soms ook erg hard. Bij Le mans '66 (Ford vs Ferrari) vond ik het gewoon te hard. Bij alle andere films die wij gezien hebben is het echt fantastisch. Daar kan IMAX niet tegen op.

Dit is uiteraard gebaseerd op mijn mening. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 23:53
Iemand die hier in de bioscoop werkt. Dolby cinema is echt de kers op de taart voor mij en mijn vrouw. Volgens mij is in Eindhoven laatst de apparatuur nog vernieuwd door Dolby.

Zeker eens gaan kijken. ScreenX schijnt ook een mooie beleving te zijn. Zijn recentelijk 2 zalen van gebouwd.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb een aantal weken geleden john wick 4 gezien in imax, nu ga ik woensdag fast and the furious beleven in dolby cinema. dit word mijn eerste ervaring. ik ben benieuwd naar de verschillen.

dolby cinema is de beste ervaring die je kunt krijgen lees ik? alleen laser ultra heb ik nooit beleefd.

[Voor 25% gewijzigd door Farabi op 11-05-2023 10:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Dolby Cinema is persoonlijk verruit de beste belevenis, beter dan zowel IMAX, "IMAX" (de variant in NL met mindere specificaties, te vinden bij Pathé) en Laser Ultra.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Gisteren fast x gezien in dolby cinema en ik moet zeggen dat het me vies is tegengevallen.

De zwarte balken, kleine scherm, beeldkwaliteit en het geluid vond ik ook tegenvallen. Het geluid van de gesprekken vond ik te zacht Het leek wel of ze het te zacht hadden gezet (?) In de actiescenes ging het weer te hard allemaal.

Nee, de beste ervaring die ik heb beleefd blijft IMAX. Alhoewel ik laser ultra nog een keer moet uitproberen

[Voor 8% gewijzigd door Farabi op 18-05-2023 11:46]

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Gisteren ben ik voor het eerst in een laser ultra zaal geweest en vond het eerlijk gezegd een klein beetje tegenvallen. Niet dat het slecht was, maar in vergelijking met Dolby Cinema is het iets minder indrukwekkend. Dolby Atmos geluid is fantastisch, maar het doek lijkt iets kleiner te zijn. Voelde als een normale bioscoopzaal met iets groter scherm. Qua aankleding ook gewoon standaard.

Een dolby cinema zaal binnenlopen geeft toch ander gevoel. Films die ik in Dolby Cinema gezien heb vond ik zelf altijd een geweldige ervaring. Imax nooit geprobeerd.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:11
Ben van de week naar GotG geweest in Haarlem (laser ultra) en is goed bevallen.

Ik durf niet te zeggen of ik dolby cinema in pathe de munt beter of slechter vond maar in Haarlem hebben ze een 2d variant en dolby cinema is de laatste tijd steeds alleen 3d en daar heb ik een pest hekel aan.

Vond beeld prima en geluid met atmos is top.

Helaas heb ik nog 8 kaartjes voor pathe die op moeten voor eind November dus ik moet nog een paar keer en dan maar hopen op cinema 2d ipv 3d.

[Voor 5% gewijzigd door Dracula op 18-05-2023 13:43]

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:55
Al wat langer geleden een film gezien met Dolby Cinema in Vue Hilversum. Het kan aan de specifieke
instellingen van die zaal liggen, maar het geluid stond veel te hard. Tijdens sommige actiescenes moesten we letterlijk onze handen op de oren houden omdat het anders zeer deed. Daarnaast was het kaartje schrikbarend duur. Voor ons nooit meer.

• Farabi
  • Niet online
Perseus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:20:
Het kan aan de specifieke instellingen van die zaal liggen
dat idee had ik ook inderdaad. het lijkt erop dat de kwaliteit niet overal hetzelfde is van dolby cinema als ik de lovende reacties moet geloven vergeleken met wat ik heb beleefd gisteren.

[Voor 18% gewijzigd door Farabi op 18-05-2023 21:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Perseus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:20:
Al wat langer geleden een film gezien met Dolby Cinema in Vue Hilversum. Het kan aan de specifieke
instellingen van die zaal liggen, maar het geluid stond veel te hard. Tijdens sommige actiescenes moesten we letterlijk onze handen op de oren houden omdat het anders zeer deed. Daarnaast was het kaartje schrikbarend duur. Voor ons nooit meer.
Vorige week GOTG gezien in deze zaal. (Woon in Leeuwarden maar was toevallig in de buurt en wilde de Dolby Cinema ervaring wel eens mee maken)
Ik snap alle ophef niet zo. Oké het contrast van het scherm was prima maar stoorde me er vooral aan de het scherm niet volledig benut werd. Boven en onder was er gewoon ruimte over. Had daar meer van verwacht. En die verrekte brilletjes gingen pijn doen na 2 uur film.
Geluid vond ik prima. Maar voor dat geld had ik net zo goed in Pathe Leeuwarden kunnen gaan kijken (wel de Atmos zaal uiteraard)

Ryzen 5 5600X | Asrock B450m Steel Legend | Inno3D RTX3060ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:45

OMD

Mand!

Farabi schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:44:
Gisteren fast x gezien in dolby cinema en ik moet zeggen dat het me vies is tegengevallen.

De zwarte balken, kleine scherm, beeldkwaliteit en het geluid vond ik ook tegenvallen. Het geluid van de gesprekken vond ik te zacht Het leek wel of ze het te zacht hadden gezet (?) In de actiescenes ging het weer te hard allemaal.

Nee, de beste ervaring die ik heb beleefd blijft IMAX. Alhoewel ik laser ultra nog een keer moet uitproberen
Waar ben je geweest?

Dolby cinema is superieur qua beeldkwaliteit, daar kan IMAX nooit tegen op. Je hebt alleen meer beeld bij IMAX als er daadwerkelijk een IMAX film draait, anders heb je ook gewoon zwarte balken.

Qua geluid heb ik meerdere negatieve ervaringen gelezen van Fast X, buiten Dolby Vison, IMAX en normaal om. Denk dat het afmixen een beetje slecht is gedaan.

Laser is eigenlijk gewoon de normale zalen, zie er altijd weinig verschil in. Ken het alleen van de gaRe Kinepolis in Leidschendam. Wat een schijt bioscoop is dat.

Dolby Cinema in VUE vind ik een stuk minder dan bijvoorbeeld de speciaal gebouwde Dolby Cinema zaal in Pathé Scheveningen.

[Voor 13% gewijzigd door OMD op 28-05-2023 13:40]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
OMD schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Waar ben je geweest?

Dolby cinema is superieur qua beeldkwaliteit, daar kan IMAX nooit tegen op. Je hebt alleen meer beeld bij IMAX als er daadwerkelijk een IMAX film draait, anders heb je ook gewoon zwarte balken.

Qua geluid heb ik meerdere negatieve ervaringen gelezen van Fast X, buiten Dolby Vison, IMAX en normaal om. Denk dat het afmixen een beetje slecht is gedaan.
vue eindhoven. maar inderdaad, het leek heel slecht ingesteld bij Fast X. want de reguliere bioscoopzaal was veel beter dan dit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-05 09:27

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Denk dat het voornamelijk zit in twee verschillen. Groter beeld bij IMAX en Dolby Cinema de laatste en beste technologie. Grappig genoeg heeft IMAX nog wel het imago mee onder mensen die ik spreek.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee