Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:50
prutser001 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:25:
[...]
Ik ben zowiezo al ongevoelig voor reclame het werkt bij mij juist negatief, als iets goed is weten mensen dat en hoeven de makers van dat product geen reclame te maken, als iemand rotzooi door je strot wil duwen meestal met rotzooi spam/reclame.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Ik kan product X wel op de markt brengen, maar zonder enige vorm van reclame zal uiteraard niemand ooit van dit product te weten komen. Nu zijn er uiteraard legio opties om te adverteren. Ik kan een adsense campagne opzetten, ik kan posters ophangen in bushokjes, maar ik kan er uiteraard ook voor kiezen om websites als tweakers.net uit te nodigen het product te reviewen, weggeefacties te organiseren met als vereiste mijn product te liken en delen op social media, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

psychodude schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:32:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Ik kan product X wel op de markt brengen, maar zonder enige vorm van reclame zal uiteraard niemand ooit van dit product te weten komen. Nu zijn er uiteraard legio opties om te adverteren. Ik kan een adsense campagne opzetten, ik kan posters ophangen in bushokjes, maar ik kan er uiteraard ook voor kiezen om websites als tweakers.net uit te nodigen het product te reviewen, weggeefacties te organiseren met als vereiste mijn product te liken en delen op social media, etc.
Laat ik het zo zeggen, als ik een nieuwe TV wil ga ik zelf op zoek. Ik stel bepaalde eisen en ga filteren/reviews zoeken uiteraard reviews kunnen gesponsord zijn maar dan nog kunnen deze kritisch zijn.
Als het nieuwe product van partij X binnen mijn parameters valt zal het meegenomen worden in de overwegingen.

Maar het is niet andersom, dat als ik b.v. reclame zie 'nieuwe tv kopen' dat ik zoiets heb van 'oh moet nu een nieuwe kopen'.

Social media zit ik niet op, ik ga dus pas zoeken als ik echt iets nodig heb.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:50
prutser001 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:59:
[...]

Laat ik het zo zeggen, als ik een nieuwe TV wil ga ik zelf op zoek. Ik stel bepaalde eisen en ga filteren/reviews zoeken uiteraard reviews kunnen gesponsord zijn maar dan nog kunnen deze kritisch zijn.
Als het nieuwe product van partij X binnen mijn parameters valt zal het meegenomen worden in de overwegingen.

Maar het is niet andersom, dat als ik b.v. reclame zie 'nieuwe tv kopen' dat ik zoiets heb van 'oh moet nu een nieuwe kopen'.

Social media zit ik niet op, ik ga dus pas zoeken als ik echt iets nodig heb.
Reviews kunnen kritisch zijn. Maar in de praktijk valt dat vaak tegen. Ratings zijn veelal goed tot uitstekend. En te kritische reviewers? Tsja, die krijgen geen review producten meer :+. Verkijk je er niet op, maar ook jouw zoektocht naar de aanschaf van die nieuwe TV stuurt je simpelweg door naar de effecten van de marketing machine draaiende achter bedrijven als Samsung, LG, TP Vision, etc. Het gehele feit dat TP Vision zijn TV's bijvoorbeeld onder de naam Philips verkoopt is gewoonweg niets anders dan een marketing strategie.

De kans is klein dat je denkt aan een TV van bijvoorbeeld Thomson, RCA, TCL of NEC. Zelfs een 55 inch OLED Grundig zal vermoedelijk aan je voorbij gaan.

Waarom? Kent het niet, hoort het niet, leest er niet over. En uiteraard kun jij een uitzondering zijn. Maar de meesten zullen hun zoekcriteria aanpassen op datgene dat ze herkennen. En daarin stuurt reclame, in wat voor vorm gegoten dan ook, aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
De laatste dagen weten die spammers mij wel te vinden, ofzo. Denk mijn broertje in Oekraine zijn gegevens laten slingeren ofzo. Spam van o.a van Neppe bol.com, oekraineense vrouwen, enz enz. Dan dan ook met een urgentie-tekentje. Dat ook weer nieuw.

Of toch ergens mijn email ergens vandaan gehaald, ofzo. Bij een van de bedrijven waar ik voor kerst heb besteld. Ach ja. Vorm van reclame en oplichting. Allebei net zo erg als gewoon legale reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg heel veel Bitcoin gerelateerde spam in mijn inbox. Al dat ongewenste mail is net zo hinderlijk als reclame en tracking van websites, alleen die ongewenste mail kun je niet buiten de deur houden omdat ze constant wisselen van domein namen. Ja, of je moet al een compleet ander email adres nemen en voor eenmalige zaken een 10 minute mail nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Automatische nieuwsbrieven etc is ook zown dingetje waar ik me mateloos aan irriteer, en verboden zou moeten worden. Bestel je ergens een keer iets, en een week erna kan je een cadeau bon winnnen als je een review achterlaat etc... Heb ik zoiets van laat me aub met rust!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Afgelopen zondag was er een uitzending bij Tegenlicht over dit onderwerp
https://www.vpro.nl/progr...20/reclame-rebellen.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd.

Een wereld zonder reclame! Heerlijk lijkt me dat. d:)b
In Grenoble hebben ze het toch maar voor elkaar gekregen. :Y

https://nederlandsmediani...en-wereld-zonder-reclame/
https://www.emerce.nl/wir...ht-rebellen-tegen-reclame

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In zekere zin is dit gewoon onderdeel van het probleem dat "Vrijheid van meningsUiting" heet.

En zou die regel als subregel moeten gelden van Vrijheid van meningsVorming.

Opzich heeft niemand anders het heilige recht jouw gedachtentrein/focus te verstoren, maar heb jij het recht het te zoeken/accepteren/in te nemen op het moment dat jij daar interesse in hebt.

Aangezien er soort van door de mens oneindige vraag naar informatie is, heeft het eigenlijk geen enkele noodzaak de wet op de huidige manier opgesteld te hebben dat de rechten bij de publisher/verzender liggen, maar is het logisch om de rechten volledig bij de ontvanger/innemer te stellen.

How do you save a random generator ?

Pagina: 1 2 Laatste