MSI Turbo-T IDE controller ergernissen

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Zonder IDE devices aan de controller (Ik heb alleen SCSI) duurt het erg lang voordat de BIOS doorstart (ik heb de nieuwste BIOS, met overklok mogelijkheden). Dit schijnt een niet op te lossen probleem zijn. Nou wil ik een nieuwe CD burner kopen en dacht eraan om een IDE burner te kopen met burn-proof (of iets dergelijks) om daarmee dus de IDE detectie en dus het boot proces flink te versnellen en wat geld te sparen.

Weet iemand of de IDE detectie met alleen een CD burner aan de controller sneller gaat en er dus inderdaad ervoor zorgt dat de MSI plank sneller opstart?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Zou inderdaad kunnen dat hij iets sneller opstart, maar als dat je enige reden is om een IDE te kopen.....

heb je al eens in het BIOS je IDE gewoon volledig geprobeerd uit te zetten? dan zou hij ook snel moeten starten.

Verder is een IDE-brander zeker niet slecht. Er zijn echter SCSI-freakz die er bij zweren. Als je er een van die bent zou ik niet je geloof afzweren voor een paar sec. eerder opstarten :) en kijken of je de controller in het bios kan uitzetten

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Als ik de IDE controllers uit zet, krijg ik dezelfde tijd voor m'n kiezen. En als ik alle devices handmatig op 'none' zet, start windows 2000 niet meer op (hij reset dan vlak voor de omschakeling naar de windows-vlag). Ik ben geen echte SCSI freak want tot voor een paar maanden had ik ook nog een IDE HDD in deze machine. Het is gewoon zo dat een Lite-On 12x burner nu zoooo goedkoop is dat het niet meer leuk is, een SCSI burner kost gauw 2x zoveel (PLextor kost 699,- Lite-On kost 237,-)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

RgR

Welke biosversie heb je? Ik dacht dat de nieuwste versie 2.8 dit probleem oploste...

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik heb de nieuwste overklokkers BIOS, hij start op met v1.0b16. Kun je met deze 2.8 ook de multiplier lager zetten dan standaard? Dat heb ik nl. wel nodig om m'n TB750 op 7x135 te laten draaien.

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

RgR

Nee, je kan met 2.8 niet de multiplier verlagen. Maar als je hem op een lage multiplier zet en dan met 2.8 flasht, werkt dat soms wel heb ik hier een paar keer gelezen.

De nieuwste overklockers bios is eigenlijk al weer erg oud en officieel ook niet voor de Turbo maar voor de K7Pro. In de 2.8 versie zijn een heleboel fouten verholpen. Ik zou hem dus maar flashen.

Verwijderd

Hoe heb je de boot sequence in het BIOS staan? (First boot device, 2nd etc?).
Hier zou je SCSI voor moeten staan.
Als IDE voor SCSI staat, probeert hij toch eerst all IDE poorten, en gaat daarna pas naar de SCSI controller.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Nope, die volgorde van booten maakt niets uit. Het gekke is dat ik had ingesteld:
Floppy
HDD0
LS/ZIP
maar toch boot ie van SCSI

Pagina: 1