Webshop vervangt moederbord laptop, 6 maand later weer stuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysteryAngel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-01 12:10
Vraagje wat raden jullie mij aan :

Ik heb 2,5 jaar geleden een HP 15-AY126ND laptop gekocht bij *knip*.

Artikel
15-AY126ND

Merk
HP

Aankoopdatum
13 juni 2017

Na 1.5 jaar ging hij bij ventilator enorm lawaai maken dit werd steeds erger als ik opstarte Ook las hij geen SD kaartje meer Dus ik uiteindelijk ging met deze klachten naar *knip* terug omdat ik me steeds meer er aan ging ergeren en de laptop toch nog in garantie viel.

PC zou helemaal leeg gehaald worden echter dit was ook niet gebeurd want alles stond er gewoon nog in dus hij was helemaal niet leeggehaald zoals ze gemeld hadden dat ze dat zouden gaan doen en ik dus een back up moest maken van me pc Ik schafte dus intussen een nieuwe laptop aan zodat ik me back up kon maken en ging weer terug naar *knip* om ter reparatie aan te bieden.

Die hebben m opgestuurd want hij viel nog steeds in garantie periode voor enkele maanden.

Ik kreeg de laptop met volgende melding gereparareerd terug :

Vervanging toetsenbord
vervanging moederbord
vervanging Fan en bios update

De PC werkte gewoon echter bemerkte ik dat alle geheugen er gewoon nog in zat en laptop dus niet geheel opgeschoont was. Tot op een dag ik weer iets moest printen 2 weken geleden 04-12-2019 Avond ervoor had ik m gewoon afgesloten.

Toen 2 dagen later (want hij starte gewoon niet meer op wat ik gewoon niet kon geloven) terug naar *knip* gegaan

06-12-2019 16:35

Je hebt je product ingeleverd bij *knip*

Die hebben m daarna weer voor me verstuurd naar extern bedrijf

En nu krijg ik de keuze €370 betalen / €110 terug ontvangen en accepteren maar laptop houden ze of kosteloos ongemaakte laptop retour ontvangen

Wat zouden jullie mij nu aanraden ?
Elders laten repareren Geld accepteren Laten maken vind ik geen optie voor 370 euro hij kostte 599 euro.
Bovendien ik had alleen maar gemeld de ventilator teveel lawaai maakte en SD kaart niet werkte waarom vervangen ze dan de bios en moederbord ? Daardoor is nu me laptop nu ineens stuk op het moederbord.

Reparatieomschrijving:

Moederbord dient vervangen te worden.

Te betalen reparatiekosten incl. BTW: EUR:369.93

Wij verzoeken u om hieronder uw keuze aan te geven en deze prijsopgave binnen 7 dagen na dagtekening ondertekendaan ons te retourneren.

Hoe kan dit mij aangerekend worden ?

Wie zegt dat ze moederbord toen vervangen hebben door een nieuwe en niet door een onderdeel van een ander apparaat
...

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2019 11:02 . Reden: Naam webshop uit bericht gehaald. ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Hoe lang geleden is het moederbord de eerste keer vervangen; dus hoe lang heeft de laptop gewerkt sinds de eerste vervanging?

Krijg je niet nieuwe garantie op de vervangen onderdelen?

Ik zou die zaken aandragen. Het is niet aanvaardbaar dat een vervangen / gerepareerd item zo snel weer kapot gaat. Zeker als dit hetzelfde component is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysteryAngel
bluebear schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 00:19:
Hoe lang geleden is het moederbord de eerste keer vervangen; dus hoe lang heeft de laptop gewerkt sinds de eerste vervanging?

Krijg je niet nieuwe garantie op de vervangen onderdelen?

Ik zou die zaken aandragen. Het is niet aanvaardbaar dat een vervangen / gerepareerd item zo snel weer kapot gaat. Zeker als dit hetzelfde component is.
7 mei 2019 is er een nieuw moederbord in gezet

Terwijl ik pc aangeleverd had met enkel de klacht dat ventilator veel lawaai maakte en dat hij de SD kaart niet wilde lezen ...

Toen ik hem dus terug kreeg heb ik er daarna gewoon mee gewerkt
Ik sluit m dus 2 weken geleden af En wil volgende dag opstarten en toen deed hij dus ineens niks meer
Hij staat gewoon op me buro dus gebeuren ook geen vreemde dingen mee zoals schudden of zo....
Dus sinds 7 mei 2019 hadden ze voor 1e keer me moederbord vervangen ook al had ik daar geen klachten over want toen ik Laptop inleverde deed hij het gewoon

Alleen de laatste keer 5 december jl toen ik hem toen inleverde toen deed hij dus helemaal niks meer.
En nu is volgens dat Externe Reparatie buro van *knip* waar hun hem heen gezonden hebben ineens weer dus moederbord stuk ... dus zeg maar in half jaar tijd na laatste 1e x vervanging

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysteryAngel
Tekst van aangifte bewijs was :

Klachtomschrijvinct
Toestel maakt enorm veel kabaal bij het opstarten. Een heel hard
gezoern. Dit latjtt aan. Ook werkt de ingang van de SO-kaart niet.
Wordt niet herkend.

Conclusie Reparatie rapport 7 mei 2019 van *knip*

7/5/2019

Geachte klant,
Hierbij vindt u de producten die u ons ter reparatie hebt toegestuurd. De gegevens van deze producten zijn:
Naam : Notebook

Uw product is gerepareerd onder HP standaard garantie condities. De reparatie bestond uit:
- Vervanging toetsenbord
- Vervanging moederbord
- Opmerking reparateur:
* Replaced fan and bios update.
Belangrijk: Het is wellicht nodig de volgende richtlijnen in acht te nemen:
- Sluit niet meteen uw USB apparatuur aan. De USB software (voor apparaten als printers en scanners) moet in sommige gevallen eerst
opnieuw geïnstalleerd worden, alvorens de apparaten zelf aan te sluiten.
- Het installeren en bijwerken van de virusscanner software.
- Het terugzetten van persoonlijke instellingen.
- Het installeren van uw eigen software zoals spelletjes of programma's.
- Installeer al uw rand-apparatuur (printers, scanners enz.) opnieuw. Voor meer informatie, zie de handleiding van elk afzonderlijk apparaat.
U hebt naast uw product de volgende accessoires opgestuurd. Deze zijn ingesloten in dit pakket:
- AC adapter
- Battery
- Power cable
Met vriendelijke groet,
*knip*

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysteryAngel
Conclusie Reparatie rapport 16-12-2019 van *knip*

Aankoopdatum: 13/06/17
Datum ontvangen: 11-12-2019
Klachtenomschrijving:
De laptop start niet meer op. / apparaat, adapter / Krassen/Krasjes, Vingerafdrukken

Onze diagnose:
Opgegeven klacht geconstateerd?Ja
Indien Ja, veroorzaakt door:Het moederbord is defect .
Schade geconstateerd welke de werking negatief beinvloed:Nee
Reden van de prijsopgave:Buiten garantie.
Diagnose 1: Het toestel start niet meer op.
Onze oplossing: Het moederbord is defect en moet worden vervangen om het probleem, zoals beschreven onder diagnose 1, op te lossen.
Eventuele aanvullende onderdelen op de prijsopgaven, zijn nodig om dit hoofdprobleem op te losse

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2019 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluebear
  • Laatst online: 04-04-2023
Persoonlijk zou ik terug naar *knip* gaan en geen genoegen nemen met het moeten betalen van een reparatie van een moederbord dat een halfjaar geleden nog vervangen is. Die zou het langer moeten uithouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2019 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:35
Je hebt garantie op je moederbord tot 7 Mei 2020.

Overigens is het niet altijd nodig om je hardeschijf te wissen als er een ander identiek moederbord word gebruikt, wat bij laptops wel gebruikelijk is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

JappieR schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 06:10:
Je hebt garantie op je moederbord tot 7 Mei 2020.

Overigens is het niet altijd nodig om je hardeschijf te wissen als er een ander identiek moederbord word gebruikt, wat bij laptops wel gebruikelijk is.
Zo werkt garantie niet, maar goed.

Waar je WEL recht op hebt, is een deugdelijk product. Dit hoef je inderdaad niet te accepteren van *knip*.

Je zult dus terug moeten naar de *knip* - die externe reparateur daar heb jij niets mee te maken, dat is tussen *knip* en Ext.rep.

Je zult bij *knip* duidelijk aan moeten geven dat je recht hebt op een deugdelijk product, en daar kan je - zeker met de recente vervanging van het moederbord - echt wel van hard maken dat het momenteel niet het geval is.

Echter: Je verhaal hier zit bomvol met spelfouten, me ipv mijn, incomplete zinnen en warrige tijdlijnen.
Jammer maar waar - je word zo veel minder serieus genomen. En dan bedoel ik niet online, maar bij de *knip*.
Persoonlijk bij *knip*je verhaal gaan doen werkt het beste, maar mocht je het telefonisch of per e-mail doen, wees dan duidelijk en bij e-mail laat je het bij voorkeur even nakijken door iemand. Dan voorkom je in ieder geval dat dat roet in het eten gooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2019 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Ik heb een soort gelijk geval met mijn vader zijn tv LankHoar in "Wat voor garantie mag je verwachten bij een 2,5 jaar oude TV"

Je staat misschien juridisch in je recht. Maar de laptop is zeker niet duur genoeg om een zaak over te beginnen. Wat je zou kunnen proberen is een email sturen naar de *knip* met je hele verhaal, en wat ze je kunnen bieden als je een nieuwe laptop bij ze koopt.

Mochten ze niks bieden. Dan lijkt mij 110 euro beter dan 350 euro uitgeven en volgend jaar weer een kapotte laptop te hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2019 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WokeBroke schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:14:
Ik heb een soort gelijk geval met mijn vader zijn tv LankHoar in "Wat voor garantie mag je verwachten bij een 2,5 jaar oude TV"

Je staat misschien juridisch in je recht. Maar de laptop is zeker niet duur genoeg om een zaak over te beginnen. Wat je zou kunnen proberen is een email sturen naar de *knip* met je hele verhaal, en wat ze je kunnen bieden als je een nieuwe laptop bij ze koopt.

Mochten ze niks bieden. Dan lijkt mij 110 euro beter dan 350 euro uitgeven en volgend jaar weer een kapotte laptop te hebben.
Bijzonder slecht advies. Op die manier wordt je inderdaad direct in het hoekje gezet. "Als je een nieuwe bij ze koopt", waarom zou je dat doen, omdat de service deze keer zo briljant is?(not)

Voet bij stuk houden. En als iedereen dat nou zou doen, dan houden winkeliers zich in de toekomst wellicht wat beter aan de wet.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF, want geen technische vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:38:
[...]

Bijzonder slecht advies. Op die manier wordt je inderdaad direct in het hoekje gezet. "Als je een nieuwe bij ze koopt", waarom zou je dat doen, omdat de service deze keer zo briljant is?(not)

Voet bij stuk houden. En als iedereen dat nou zou doen, dan houden winkeliers zich in de toekomst wellicht wat beter aan de wet.
Ik snap je punt. En je hebt ergens gelijk. Maar als je voet bij stuk houd en de winkel komt nergens mee, dan schiet je toch ook niks op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:47
WokeBroke schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:47:
[...]

Ik snap je punt. En je hebt ergens gelijk. Maar als je voet bij stuk houd en de winkel komt nergens mee, dan schiet je toch ook niks op?
Via keurmerk proberen te spelen. Officiele klacht daar reageren winkels vaak een stuk beter op omdat ze dan het gevoel al snel krijgen dat je er wel een zaak van gaat maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is het niet zomaar de bedoeling dat de naam van een webshop wordt genoemd in een geschil. Deze heb ik dan ook uit de titel en verschillende berichten verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zal me op feiten baseren. Dat het moederbord onterecht vervangen is, kan kloppen. Als het defect kwam door een defecte SD-kaart of een driver-issue hoef je het moederbord niet te vervangen. Maar hoe weet jij 100% zeker dat het geen hardwarematig defect was, waardoor moederbord vervangen terecht is? Overigens, een reparateur zal altijd aangeven dat je een back-up moet maken en de data gewist zal worden. Dat doen ze puur om zichzelf in te dekken. Mocht het probleem opgelost kunnen worden met bijvoorbeeld een herinstallatie van Windows (dus oorzaak is een softwareprobleem), dan kun je de reparateur naderhand niet aansprakelijk stellen voor gegevensverlies. Dat het niet gebeurd is, betekent niks dus. Tenslotte, het enige dat relevant is, is dat het moederbord defect is binnen de levensduur van de laptop.

Feit is dat na 1,5 jaar jouw laptop defecten vertoont en deze verholpen zijn. Een half jaar na de reparatie, doet je laptop helemaal niks meer en uit diagnose blijkt dit te maken te hebben met een defect moederbord. Met dit gegeven zou ik iets doen, Ga naar de verkoper en geef aan dat het moederbord een half jaar geleden vervangen is en nu defect is en beargumenteer waarom dit niet aan jouw verwachtingen voldoet.

1. Een laptop van deze prijs hoort een bepaalde tijd mee te gaan (kijk even op internet hoe lang, zijn lijsten voor)
2. Kijk even op internet waarom een half jaar een te korte levensduur is voor een moederbord

Ga met je bevindingen naar de verkoper. "Verkoper, het moederbord van mijn laptop is een half jaar geleden vervangen en nu defect bevonden. Uit <bron> blijkt dat dit geen acceptabele levensduur is. Bovendien blijkt uit <bron> dat de verwachte levensduur van een laptop <aantal jaren uit bron is>. Ik verwacht dus dat het moederbord kosteloos/wat realistisch is hersteld wordt.

Dit is wat ik zou doen. Je kunt nog altijd lastig doen, maar dan heb je in ieder geval de verkoper op een nette manier in de gelegenheid gesteld om een oplossing te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 20:06
Kun je geen garantie claimen op basis van de reparatie?

Ik weet bijvoorbeeld dat dit bij auto's wel zo is:
Als je een auto koopt met 6maanden bovag garantie, dan is het afgelopen na die 6maanden. Echter, als je bij de aanschaf van de auto een reparatie laat uitvoeren (zeg nieuwe distributieriem), dan heb je op het vervangen van deze riem 1jaar garantie.
Gaat de riem binnen 1jaar stuk, dan zal de garage deze moeten vernieuwen (incl gevolgschade) tenzij ze kunnen aantonen dat de gebruiker verkeerd met de auto is omgegaan.
Gaat de riem na 1jaar stuk (nog steeds binnen de levensduur), dan moet de gebruiker aannemelijk moeten maken dat dit niet door verkeerd gebruik gekomen is. (Dus een stuk lastiger / gecompliceerder voor de gebruiker.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
MRTNbos schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:05:
Kun je geen garantie claimen op basis van de reparatie?
Dat zou de winkel wellicht kunnen doen als die daar bepaalde afspraken over heeft gemaakt, heeft TS verder niets mee te maken.
Garantie is ook meestal onderhevig aan voorwaarden, als dan en daarom komen ze ook vaak met argumenten als " valt niet onder de garantie " om een kostenloze reparatie af te wijzen.
Zoals al eerder gezegd heeft TS recht op een deugdelijk product, daarbovenop komt dan nog eventuele garantie.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 22:01
Je haalt er een hele hoop zaken bij die er niets toe doen.
MysteryAngel schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:27:
PC zou helemaal leeg gehaald worden echter dit was ook niet gebeurd want alles stond er gewoon nog in dus hij was helemaal niet leeggehaald zoals ze gemeld hadden dat ze dat zouden gaan doen en ik dus een back up moest maken van me pc
De winkel heeft geen glazen bol, weet niet vooraf wat er mis is met de laptop en weet niet wat er gaat gebeuren tijdens reparatie. Dus netjes dat ze je hebben verteld dat de laptop leeg gehaald zou kunnen worden.
Ik schafte dus intussen een nieuwe laptop aan zodat ik me back up kon maken en ging weer terug naar [mbr]*knip*[/] om ter reparatie aan te bieden.
Nieuwe laptop was daar niet voor nodig, kun je de winkel moeilijk kwalijk nemen.
De PC werkte gewoon echter bemerkte ik dat alle geheugen er gewoon nog in zat en laptop dus niet geheel opgeschoont was.
Dus, wees blij. Leeghalen was niet nodig, prima toch?
Bovendien ik had alleen maar gemeld de ventilator teveel lawaai maakte en SD kaart niet werkte waarom vervangen ze dan de bios en moederbord ? Daardoor is nu me laptop nu ineens stuk op het moederbord.
Omdat dat de logische oorzaken zijn.
Wie zegt dat ze moederbord toen vervangen hebben door een nieuwe en niet door een onderdeel van een ander apparaat
Zo te zien de monteur. Als je daar niet in gelooft, had je toen actie moeten ondernemen.

Feitelijk is dit een simpel beroep op wettelijke garantie. Daarbij kan het helpen dat het moederbord al eerder vervangen is. Dat is waar je het op moet gooien, zonder dat je die punten onder laat sneeuwen met makkelijk te weerleggen ruis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ondanks dat het moederbord vervangen is loopt de wettelijke garantie vanaf aankoop. Je krijgt dan ook niet ineens opnieuw of extra garantie als een component vervangen is. Vaak zie je wel dat op een reparatie enkele maanden garantie gegeven wordt, hoeveel dit is hangt van lerverancier/fabrikant/repararteur af. Dit laatste is echter geen verplichting.

Verder kun je er bijna vanuit gaan dat het moederbord vervangen dient te worden als er iets defect is bij een laptop, bijna alle componenten zitten namelijk vast gesoldeerd op het moederbord, in tegenstelling tot een desktop PC.

Het enige waar je het op zou kunnen gooien is als het probleem exact gelijk is aan de vorige keer, aantonen dat er een onderliggende probleem is. Zoek bijvoorbeeld op Internet naar het type laptop en de issues die er over gemeld worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
_Dune_ schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:44:
Ondanks dat het moederbord vervangen is loopt de wettelijke garantie vanaf aankoop. Je krijgt dan ook niet ineens opnieuw of extra garantie als een component vervangen is. Vaak zie je wel dat op een reparatie enkele maanden garantie gegeven wordt, hoeveel dit is hangt van lerverancier/fabrikant/repararteur af. Dit laatste is echter geen verplichting.
De winkel heeft de verplichting om een deugdelijke laptop te leveren. Een moederbord dat op 7 mei 2019 is geplaatst en nu defect is, is niet deugdelijk. De winkelier moet dit dus kosteloos gaan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

GlowMouse schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:05:
[...]
De winkel heeft de verplichting om een deugdelijke laptop te leveren. Een moederbord dat op 7 mei 2019 is geplaatst en nu defect is, is niet deugdelijk. De winkelier moet dit dus kosteloos gaan oplossen.
Ik ga gauw mee met jouw reactie GlowMouse, maar deze lijkt mij redelijk tricky... zeker ook om hier een gelijk in te halen. Maar ik ben geen jurist... daarnaast een moederbord dat na een half jaar de geest geeft is inderdaad ook niet in orde.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:15

GforceNL

Out of memory....

Hier een linkje dat je kunt gebruiken om op te zoeken op hoeveel geld je recht hebt bij ontbinden van de koop wegens niet deugdelijk product:

https://www.techniekneder...bin.aspx?documentid=55615

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

GforceNL schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:39:
Hier een linkje dat je kunt gebruiken om op te zoeken op hoeveel geld je recht hebt bij ontbinden van de koop wegens niet deugdelijk product:

Bij het ontbinden van een aankoop vanwege een niet deugdelijk produkt, is het normaalgesproken normaal dat het aankoop bedrag retour gaat.

@GforceNL zie de reactie van Hackus hieronder, exact dat.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 18-12-2019 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Worst case als je er niet uit raakt :

Enkel koeler laten herstellen.

Mainboard vervanging is omdat daar de SD-cardreader rechstreeks op zit. Een extern USB cardreadertje kost 15€ of zo, daar ga je toch geen moederbord voor laten vervangen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:15

GforceNL

Out of memory....

_Dune_ schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:41:
[...]

Bij het ontbinden van een aankoop vanwege een niet deugdelijk produkt, is het normaalgesproken normaal dat het aankoop bedrag retour gaat.
Minus de afgeschreven termijn waarin je gebruik hebt kunnen maken van het product zonder problemen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GforceNL schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:39:

Alleen heb je daar wettelijk totaal niets aan.
Glowmouse heeft gewoon gelijk. verkoper dient een deugdelijk goed te leveren. tussenliggende reparaties geven al aan dat het niet deugdelijk is. Herstel, vervangen voor gelijkwaardig goed of gehele aankoopprijs retour. Men mag deze reparatie niet rekenen aan de koper/consument. (als is dit wel vaak het riedeltje bij de grote bekende webshops)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysteryAngel
GforceNL schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:42:
[...]

Minus de afgeschreven termijn waarin je gebruik hebt kunnen maken van het product zonder problemen.
Dat is dan die € 110 euro die ze aanbieden maar ik krijg laptop dan niet retour die houden ze zelf.
Als ik m laat maken is t € 369 En neem ik laptop ongerepareerd terug dan is t kosteloos en krijg ik ook geen afschrijvingstermijn of wat hij nog waard zou zijn twv die € 110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysteryAngel
Wat ik tot op heden ondernomen heb is ...

-Contact gehad met HP klantenservice ... zijn niet bereid enige hulp te bieden
Want ze vinden dat dit een zaak is tussen de winkel en mij
-Contact gehad met diverse particulieren / winkels of moederbord zo snel stuk mocht of kon gaan
Allen raden ze mij aan het er niet bij te laten zitten en winkel er op te wijzen dat het kosteloos hersteld dient te worden omdat de levensduur van moederbord langer mee dient te gaan
-Contact gehad met winkel klantenservice hoofdkantoor
Meld dat ik contact moet zoeken met winkel waar ik hem kocht
-Contact gehad met winkel waar ik hem kocht
Die meld dat mijn klacht nog in behandeling is en dus dat af moet wachten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
@MysteryAngel Je moet contact blijven houden met de winkel waar je hem hebt gekocht.
HP of enige andere partij is niet verplicht jou te helpen hierin.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 18:25
GforceNL schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:42:
[...]

Uuh nee. https://www.hetrechtenstu...ie/eclieuc2008231-quelle/

Er mag geen gebruikers vergoeding gevraagt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je linkt naar de situatie over een gebruiksvergoeding bij een reparatie, terwijl de opmerking gaat over een gebruiksvergoeding na ontbinding. Een betere link is deze :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysteryAngel
Update :

Laptop is kosteloos gemaakt nadat ook webshop zelf protest aantekende bij de externe reparateur

benieuwd hoe lang hij dit keer mee gaat

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 15-01-2020 15:37 . Reden: Naam webshop weggehaald ]

Pagina: 1