Ik heb een lange timelapse gedraaid van enkele weken.
Deze keer gewoon een GoPro opgehangen en dag en nacht laten draaien.
Normaal ga ik dan handmatig door alle mappen heen (999 foto's per map) en verwijder alle foto's tussen 16:59 en 9:00uur.
Maar dit is best veel werk en wil ik graag automatiseren.
Ik zit nu al een paar dagen te zoeken en heb ook veel gevonden maar loop toch nog tegen een klein probleem aan.
Reeds gevonden op GoT: Hoe veel bestanden tussen bepaalde tijd -stempel verwijderen
VBS script waar ik al iets mee kan doen gevonden online:
Nu ben ik geen programmeur en heb nog nooit met vbs oid gewerkt, ik had primair de hoop dat het via een simpel batch bestand had gekund...
Bij bovenstaande code loop ik tegen het probleem aan dat subfolders niet worden meegenomen en aangezien het om 160.000+ bestanden gaat opgedeeld in mappen met 999 foto's per map.....
Kan iemand mij op weg helpen om mijn doel te bereiken?
Deze keer gewoon een GoPro opgehangen en dag en nacht laten draaien.
Normaal ga ik dan handmatig door alle mappen heen (999 foto's per map) en verwijder alle foto's tussen 16:59 en 9:00uur.
Maar dit is best veel werk en wil ik graag automatiseren.
Ik zit nu al een paar dagen te zoeken en heb ook veel gevonden maar loop toch nog tegen een klein probleem aan.
Reeds gevonden op GoT: Hoe veel bestanden tussen bepaalde tijd -stempel verwijderen
VBS script waar ik al iets mee kan doen gevonden online:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| @echo off :: (modified) original code by Salmon Trout - Oct 2014 :: - deletes files with creation time earlier than 08:00 and after 16:59 (on files from any day) :: > "%temp%\fhour.vbs" echo Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") >> "%temp%\fhour.vbs" echo Set f = fso.GetFile(trim(wscript.arguments(0))) >> "%temp%\fhour.vbs" echo wscript.echo Hour (f.DateCreated) for %%A in ("D:\Timelapse\test\*.jpg") do ( for /f "delims=" %%B in ('cscript /nologo "%temp%\fhour.vbs" "%%~fA"') do ( set "action=" if %%B lss 8 set action=Delete if %%B geq 17 set action=Delete if /i not "%%~fA"=="%~f0" if defined action echo deleting "%%~fA" & del "%%~fA /s" ) ) pause |
Nu ben ik geen programmeur en heb nog nooit met vbs oid gewerkt, ik had primair de hoop dat het via een simpel batch bestand had gekund...
Bij bovenstaande code loop ik tegen het probleem aan dat subfolders niet worden meegenomen en aangezien het om 160.000+ bestanden gaat opgedeeld in mappen met 999 foto's per map.....
Kan iemand mij op weg helpen om mijn doel te bereiken?
The birds turned into The Flying Dutchmen!