Hoe veel bestanden tussen bepaalde tijd -stempel verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53
Ik zoek een oplossing om recursive door allemaal directory’s te gaan en bestanden die tussen een bepaalde tijd vallen (Bijvoorbeeld tussen 18:00 en 9:00) te verplaatsen of te verwijderen. Het gaat puur om de tijd, niet om de datum.

Probleem is namelijk dat ik een timelapse moet maken van bijna een jaar materiaal. Er is elke minuut een foto gemaakt, helaas ook ’s nachts. De nacht beelden wil ik skippen in de timelapse, zonder teveel werk.

Ik zoek nu dus naar een oplossing hoe ik dit kan realiseren. Een simpele batch file gaat waarschijnlijk niet lukken. Misschien powershell functies? Of misschien zijn er tootjes die dit eenvoudig kunnen? Of raden jullie aan hier zelf gewoon een simpel programmatje voor te programmeren? Ideeën?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43

Reptile209

- gers -

Kan je dat niet gewoon met de Windows zoekfunctie doen? Zie bijvoorbeeld https://www.google.nl/amp...-in-windows-8-and-10/amp/, alleen dan gebruik je een tijd in plaats van een datum. Niet getest, maar ik kan me goed voorstellen dat dat gewoon werkt.

Zo scherp als een voetbal!

• satoer
Dat zou helemaal mooi zijn. Helaas werken voorbeeldjes met alleen tijd niet bij mij:
code:
1
2
3
4
datemodified: 18:00:00 .. 8:00:00
datecreated: 18:00:00 .. 8:00:00
datecreated: 18:00 .. 8:00
system.datemodified:(>18:00 .. <8:00)

Maar misschien klopt m'n syntax niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kun je niet met powershell aan de slag?

code:
1
2
$files = Get-ChildItem -Path C:\ -File -Recurse
$files | Where-Object {!($_.lastWriteTime.TimeOfDay.Hours -ge 6 -and $_.LastWriteTime.TimeOfDay.Hours -le 19)} | Remove-Item -WhatIf

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• satoer
Ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar als jij zegt dat het zo mogelijk is, ga ik mij er even in verdiepen.

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Als je puur op tijden foto's gaat weggooien, krijg je dan niet het probleem dat je in de zomer goede foto's mist en dat in de winter er alsnog donkere afbeeldingen tussen zitten?

Kun je niet beter op basis van kleur de foto's verwijderen? Ik heb geen idee hoe dat simpel kan trouwens.

• satoer
Het gaat toch om werktijden. buiten werktijden gebeurt er niets op de bouwplaats.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:57

Matis

Rubber Rocket

Ik ben een Linux ontwikkelaar, dus heb geen ervaring met batch of powershell. Ik zou er een Python script voor schrijven. Dat ontwikkelt en debugt toch wat eenvoudiger dan een shell script (althans op Linux).
Weet niet of er debuggers zijn voor bat of PS.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Matis schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:54:
Ik ben een Linux ontwikkelaar, dus heb geen ervaring met batch of powershell. Ik zou er een Python script voor schrijven. Dat ontwikkelt en debugt toch wat eenvoudiger dan een shell script (althans op Linux).
Weet niet of er debuggers zijn voor bat of PS.
Voor PS is er PowerShell ISE, dat zit standaard in Windows, en als je wat meer functionaliteit wilt is er Visual Studio Code. Beide gratis. Ik zou voor zo'n simpel scriptje als de TS wil gewoon ISE gebruiken. En PowerShell is zo ongeveer gemaakt voor dit soort beheerscriptjes.

En batch files zijn voor masochisten. Gewoon nooit meer noemen dan gaat het misschien wel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
Powershell is zeker een goede optie! Met de ISE kun je ook redelijk goed debuggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:57

Matis

Rubber Rocket

Misschien kun je je script de gemiddelde grijswaarden per afbeelding laten bepalen en middels een threshold besluiten om de afbeelding op te nemen in de timelapse.
Op die manier heb je niet het variëren van de lengte van dagen en worden (te) donkere afbeelding overdag ook niet meegenomen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Je zoekt een oplossing voor een probleem waar veel mensen natuurlijk ook al tegenaan zijn gelopen:
https://lrtimelapse.com/t...-construction-time-lapse/
http://www.thinkoholic.co...-frames-time-lapse-video/
https://video.stackexchan...-days-of-time-lapse-video

Misschien heb je er wat aan :-)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
Bedankt Armagedon en andere. Ik ga eerst die die software LRtimelapse eens uitproberen. Lijkt mij erg handig.
Pagina: 1