Bekablde verbinding op desktop zeer slecht tot niet werkend.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
Korte versie: Ik had altijd al problemen met internet browsen/services maar dit heb ik kunnen oplossen met een adapter. Nu ik sinds een maand ben geswitched van providers is het alleen maar erger geworden. Soms kan ik zonder timeouts browsen maar het volgende moment niet. Wanneer ik de site ververs komt de pagina weer naar voren (ongeacht welke browser). Ook een speedtest doet het soms niet en geeft een foutmelding. Het andere moment doet de test het wel weer maar dan heb ik bijvoorbeeld een trage connectie (30mbps in plaats van de 90+ wat het moet zijn via Glasvezel). Op nog weer andere momenten is het allemaal prima. Ik heb nog 2 nieuwe kabels besteld maar ik vermoed niet dat dat het probleem zal oplossen.

Ik ben eigenlijk tot einde raad en ik zou het een klein wonder vinden als iemand met een oplossing kan komen. Ditzelfde probleem was ook al gaande met mijn voorgaande ISP (Fiber/Online) en dat heb ik toen opgelost met een Ethernet to USB adapter die ik aan mn desktop heb gehangen en vervolgens er voor zorgde dat ik zonder problemen kon internetten.

Het rare is dit: Games en ping zijn altijd prima en heb nooit problemen met lag of latency verwante zaken. Wanneer ik ga browsen (vaak) of bv Discord of Steam wil laden dan krijg ik verbindingsfouten (soms). Ik heb dit ook zonder de USB Ethernet adapter geprobeerd (dus kabel direct in ethernet poort). Het gaat dan weer een tijdje goed maar na een paar dagen krijg ik weer timeouts. Ik kan ook geen torrents meer binnen halen. Ik zou graag willen zeggen dat ik m'n Port forwarding goed heb ingesteld maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat werkt.

Met wifi heb ik totaal geen problemen en ook op mijn PS4 (welke per kabel is aangesloten) is er niks aan de hand.

Situatie: Glasvezel box > VMG8825-T50 > desktop

Ik heb enkel Windows firewall ingeschakeld nadat ik nu Avast volledig heb verwijderd maar ook dit mocht niet baten. Tevens zijn de firewall instellingen op het modem zelf op de "lage" stand. Ik krijg vaak NAT meldingen bij bijvoorbeeld games en ook via BiglyBT maar zoals ik al eerder heb aangeven weet ik niet of ik de port forwarding uberhaupt wel goed doe.

Help.

EDIT: Het lijkt wel alsof het tot stand brengen van nieuwe 'verbindingen' niet mogelijk is soms want ik kan gerust een twitch stream aan hebben, zo lang ik wil, zonder onderbrekingen.

En zoals nu kan ik opeens wel een torrent binnen halen. Echter is de download 20kbps en is er totaal geen upload. Verder krijg ik de melding dat ik wel verbonden ben met peers maar dat er geen "remote connections" tot stand zijn gebracht en dat dit kan wijzen op een NAT probleem. Beats me!

[ Voor 15% gewijzigd door VN1X op 13-12-2019 19:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zie je foutmeldingen in netstat -s? Kun je de pagina van je router (vaak http://192.168.0.1, http://192.168.1.1 of http://192.168.178.1) wel gewoon openen?

Je kunt ook kijken naar de drivers van je netwerkkaart en naar Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

[ Voor 30% gewijzigd door GlowMouse op 13-12-2019 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
GlowMouse schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:56:
Zie je foutmeldingen in netstat -s? Kun je de pagina van je router (vaak http://192.168.0.1, http://192.168.1.1 of http://192.168.178.1) wel gewoon openen?

Je kunt ook kijken naar de drivers van je netwerkkaart en naar Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
Router kan ik inderdaad gewoon bereiken, eigenlijk altijd zonder problemen. Dit is hetgeen wat netstat opleverd:
IPv4 Statistics

Packets Received = 2328693
Received Header Errors = 0
Received Address Errors = 0
Datagrams Forwarded = 0
Unknown Protocols Received = 1
Received Packets Discarded = 503
Received Packets Delivered = 2341250
Output Requests = 2591814
Routing Discards = 0
Discarded Output Packets = 0
Output Packet No Route = 0
Reassembly Required = 0
Reassembly Successful = 0
Reassembly Failures = 0
Datagrams Successfully Fragmented = 0
Datagrams Failing Fragmentation = 0
Fragments Created = 0

IPv6 Statistics

Packets Received = 0
Received Header Errors = 0
Received Address Errors = 0
Datagrams Forwarded = 0
Unknown Protocols Received = 0
Received Packets Discarded = 35
Received Packets Delivered = 44
Output Requests = 123
Routing Discards = 0
Discarded Output Packets = 0
Output Packet No Route = 0
Reassembly Required = 0
Reassembly Successful = 0
Reassembly Failures = 0
Datagrams Successfully Fragmented = 0
Datagrams Failing Fragmentation = 0
Fragments Created = 0

ICMPv4 Statistics

Received Sent
Messages 148 152
Errors 0 0
Destination Unreachable 118 50
Time Exceeded 27 0
Parameter Problems 0 0
Source Quenches 0 0
Redirects 0 0
Echo Replies 3 0
Echos 0 102
Timestamps 0 0
Timestamp Replies 0 0
Address Masks 0 0
Address Mask Replies 0 0
Router Solicitations 0 0
Router Advertisements 0 0

ICMPv6 Statistics

Received Sent
Messages 0 5
Errors 0 0
Destination Unreachable 0 0
Packet Too Big 0 0
Time Exceeded 0 0
Parameter Problems 0 0
Echos 0 0
Echo Replies 0 0
MLD Queries 0 0
MLD Reports 0 0
MLD Dones 0 0
Router Solicitations 0 3
Router Advertisements 0 0
Neighbor Solicitations 0 1
Neighbor Advertisements 0 1
Redirects 0 0
Router Renumberings 0 0

TCP Statistics for IPv4

Active Opens = 3749
Passive Opens = 475
Failed Connection Attempts = 1862
Reset Connections = 327
Current Connections = 47
Segments Received = 4918530
Segments Sent = 4991333
Segments Retransmitted = 17858

TCP Statistics for IPv6

Active Opens = 4
Passive Opens = 2
Failed Connection Attempts = 2
Reset Connections = 0
Current Connections = 0
Segments Received = 38
Segments Sent = 34
Segments Retransmitted = 4

UDP Statistics for IPv4

Datagrams Received = 133799
No Ports = 372
Receive Errors = 6
Datagrams Sent = 282646

UDP Statistics for IPv6

Datagrams Received = 61
No Ports = 35
Receive Errors = 0
Datagrams Sent = 88
Wellicht dus toch fouten? (6 via UDP?)

Verder heb ik deze twee via allekabels.nl besteld:
S/FTP CAT6 kabel - 3 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Procentueel valt het aantal fouten mee, maar normaal is het niet. Wat vind je van die kabel als je dat andere topic doorleest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:02
Koop NOOIT CCA kabels, altijd Cu.
Dit zou zomaar de reden kunnen zijn, hier besparen is geen goed idee.

Hoe is verbinding pc-modem? want als die goedi s ligt het niet aan de kabel.

[ Voor 69% gewijzigd door 99ruud99 op 13-12-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
GlowMouse schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:52:
Procentueel valt het aantal fouten mee, maar normaal is het niet. Wat vind je van die kabel als je dat andere topic doorleest?
Ik heb geen meet apparatuur en de kabels moeten nog binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
99ruud99 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:53:
Koop NOOIT CCA kabels, altijd Cu.
Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:02
Zelfde als "gold plated" juwelen....
het heeft wel wat koper, maar voornaamste is alluminium.
Schiet niet op :( veel hogere weerstand, veel sneller kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
99ruud99 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:55:
Zelfde als "gold plated" juwelen....
het heeft wel wat koper, maar voornaamste is alluminium.
Schiet niet op :( veel hogere weerstand, veel sneller kapot.
Kun je me een link geven naar de juiste kabels via een shop? Dan zal ik die ik nu heb besteld wel weer retourneren lol...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Laat de winkel het maar oplossen. Cca is geen cat6. Waarom lees je dat andere topic eigenlijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
GlowMouse schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:04:
Laat de winkel het maar oplossen. Cca is geen cat6. Waarom lees je dat andere topic eigenlijk niet?
100+ pagina's? Wat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

VN1X schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:12:
... Ik kan ook geen torrents meer binnen halen...
Hoeveel binnenkomende connecties sta je toe?
Grote kans dat er zoveel van jou gedownload wordt dat de rest van je internetverkeer er onder lijdt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 01:32:
[...]

Hoeveel binnenkomende connecties sta je toe?
Grote kans dat er zoveel van jou gedownload wordt dat de rest van je internetverkeer er onder lijdt
Waar is dit te checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

CU = volledig koper
CCA = Aluminium met een koperlaagje en is dus officieel geen CAT*. Alsof je een Opel Corsa als een Mercedes verkoopt omdat er op de motorkap een ster is geplaatst :+

Schopje naar NT
en wil je s.v.p. niet dubbelposten @VN1X maar je posts wijzigen? :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:14
Door je torrents uit te zetten en kijken of je Internet dan beter werkt.

Sluit je desktop eens rechtstreeks aan op je Glasvezelbox met de kabels van de glasvezel leverancier. Hoe is de verbinding dan?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
bregweb schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:26:
[...]

Door je torrents uit te zetten en kijken of je Internet dan beter werkt.
Haha nee was dat het probleem maar. Dit is dus ook gaande zonder downloaden van wat dan ook. Het is niet alsof ik torrents de hele dag aan het binnenhalen ben. Sterker nog dit doe ik enkel sporadisch. Nogmaals: Dit probleem doet zich voor bij alleen al internet browsen zonder extra services aan te hebben.
Sluit je desktop eens rechtstreeks aan op je Glasvezelbox met de kabels van de glasvezel leverancier. Hoe is de verbinding dan?
Wut. Dat kan? Hoe werkt dat nou weer dan haha? Ik wil het best doen maar uhhh ja ik dacht dat een router alles verzorgd qua IP/NAT/DNS/etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vraag is al gesteld maar ik lees geen antwoord:

Exact welke netwerkadapter zit er in je systeem? Indien onboard op je moederbord, welk moederbord? En welke driver versie heb je geïnstalleerd? Indien niets bewust geïnstalleerd, doe dat eens, haal op de site van je fabrikant de meest recente drivers op en installeer die.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
dion_b schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:24:
Vraag is al gesteld maar ik lees geen antwoord:

Exact welke netwerkadapter zit er in je systeem? Indien onboard op je moederbord, welk moederbord? En welke driver versie heb je geïnstalleerd? Indien niets bewust geïnstalleerd, doe dat eens, haal op de site van je fabrikant de meest recente drivers op en installeer die.
Het probleem doet zich voor via zowel de USB dongle netwerk adapter als via het moederbord. De nieuwste drivers zijn al geïnstalleerd.

Asus TUF Z370-PRO GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VN1X schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:30:
[...]

Het probleem doet zich voor via zowel de USB dongle netwerk adapter als via het moederbord. De nieuwste drivers zijn al geïnstalleerd.
Huh, je schreef eerder:
Ditzelfde probleem was ook al gaande met mijn voorgaande ISP (Fiber/Online) en dat heb ik toen opgelost met een Ethernet to USB adapter die ik aan mn desktop heb gehangen en vervolgens er voor zorgde dat ik zonder problemen kon internetten.
Op basis daarvan leek het alsof netwerkkabel e.d. uitgesloten waren, maar als het via USB net zo hard fout gaat, is kabel nog altijd verdachte.
Asus TUF Z370-PRO GAMING
Dat bord biedt de ASUS Turbo LAN Utility, die traffic shaping toepast om gaming te prioriteren over andere dingen als webbrowsen. Zou zomaar eea kunnen verklaren. Staat die utility aan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Altijd mis ik of de pc wel goed is gescand op virussen en malware. (virussen met een virusscanner, die iedereen wel heeft, maar malware met een malwarescanner -hitmanpro -malwarebytes bijv)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Mel33 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:13:
Altijd mis ik of de pc wel goed is gescand op virussen en malware. (virussen met een virusscanner, die iedereen wel heeft, maar malware met een malwarescanner -hitmanpro -malwarebytes bijv)
Gedaan met Malwarebytes en Ccleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
dion_b schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:57:
[...]

Huh, je schreef eerder:

[...]

Op basis daarvan leek het alsof netwerkkabel e.d. uitgesloten waren, maar als het via USB net zo hard fout gaat, is kabel nog altijd verdachte.
Sorry, daar ben ik misschien niet duidelijk in geweest. Dus voor de goede orde. Bij twee desktops, via twee verschillende ISP's, is dit zowel per directe ethernet verbinding op moederbord als via USB dongle (adapter) nog altijd het probleem.
Dat bord biedt de ASUS Turbo LAN Utility, die traffic shaping toepast om gaming te prioriteren over andere dingen als webbrowsen. Zou zomaar eea kunnen verklaren. Staat die utility aan?
Ik heb net mijn UEFI instellingen gecheckt en zie enkel deze opties:
Network Stack: Disabled
Intel LAN Controller: Enabled
Intel LAN PXE Option ROM: Disabled

Turbo LAN utility heb ik nergens kunnen ontdekken, ook niet in de geïnstalleerde applicaties in W10.

EDIT: Overigens kan ik nog altijd nieuwe kabels proberen, ik heb ze immers vandaag binnen gekregen, maar begrijp ik van Tweakers dat ik ze net zo goed bij het vuilnis kan gooien aangezien het CCA kabels zijn en niet CU.

[ Voor 13% gewijzigd door VN1X op 14-12-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VN1X schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:17:
[...]

Sorry, daar ben ik misschien niet duidelijk in geweest. Dus voor de goede orde. Bij twee desktops, via twee verschillende ISP's, is dit zowel per directe ethernet verbinding op moederbord als via USB dongle (adapter).
Dan heb je software, driver, netwerkadapter en eigenlijk alles rondom die PC uitgesloten, tenzij er ergens een programma op beide PCs geinstalleerd was die dit veroorzaakte...

Even andere insteek: probeer eens te booten met een LiveUSB (maakt niet eens uit wat, zolang het niet je normale systeem is, Ubuntu of zo is prima) en kijk hoe het dan gaat. Daarmee sluit je software 100% uit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Stel je dezelfde brakke dns toevallig in op beide pc’s?
Pak eens een opendns of zoek hier eens
https://www.dnsperf.com/#!dns-resolvers

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
dion_b schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:25:
[...]

Dan heb je software, driver, netwerkadapter en eigenlijk alles rondom die PC uitgesloten, tenzij er ergens een programma op beide PCs geinstalleerd was die dit veroorzaakte...

Even andere insteek: probeer eens te booten met een LiveUSB (maakt niet eens uit wat, zolang het niet je normale systeem is, Ubuntu of zo is prima) en kijk hoe het dan gaat. Daarmee sluit je software 100% uit.
Geen idee wat je hier mee bedoeld.
Mel33 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:31:
Stel je dezelfde brakke dns toevallig in op beide pc’s?
Pak eens een opendns of zoek hier eens
https://www.dnsperf.com/#!dns-resolvers
Ik stel geen DNS in. Ik heb niks aangepast en ik ben enkel een Power User. Geen ICT'er.

Er is maar 1 desktop in mijn netwerk, vorige desktop waar ik het eerder over had staat bij m'n vriendin (het was m'n vorige PC welke ik aan haar gegeven heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@VN1X Oke dan stel eens een dns in, bijv die van google hoe is je verbinding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VN1X schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:40:
[...]

Geen idee wat je hier mee bedoeld.
Google eens op LiveUSB. Draai even een andere besturingssysteem vanaf een USB stick. Maakt wederom geen biet uit welke. Een simpele, snelle stap om alle software uit te sluiten.
[...]

Ik stel geen DNS in. Ik heb niks aangepast en ik ben enkel een Power User. Geen ICT'er.
ICT'ers weten in de regel ook weinig van netwerken, daar gaat het hier om. Enfin, probeer voor de grap een andere DNS server in te stellen, zoals bijvoorbeeld die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
Er is maar 1 desktop in mijn netwerk, vorige desktop waar ik het eerder over had staat bij m'n vriendin (het was m'n vorige PC welke ik aan haar gegeven heb).
Hoe is het gedrag van die PC daar? En heb je in de tussentijd de OS geherinstalleerd?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1