Hoe zien of een geplande Windows Defender scan is gestart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Dit is mijn vraag: Hoe kan je zien of een geplande Windows Defender scan is gestart?

Bij eenmalig uitvoeren kan de voortgangsbalk worden gezien in Windows Beveiling scan opties.

Maar nu ik een scan gepland heb, wil ik kunnen zien of er nu gescand wordt.
Waar vind ik dat in Windows 10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:13
Hoe heb je de scan ingepland? Via Taakplanner? Dan kun je in Taakplanner zelf zien onder het tabje "Geschiedenis" bij de taak wanneer de geplande taak voor het laatst is uitgevoerd.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
hmm, ja ik zie het nu. Ik ben misschien wat ongeduldig. Maar een progressie balkje ergens in de werkbalk zou op zich wel verhelderend zijn en scheelt gezoek wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je automatiseert dingen om er niet (meer) aan te hoeven denken. De toevoeging van een visuele prikkel dat er iets (automatisch) aan het werk is, is dus in feite overbodig.
Als je het wilt controleren, dan moet je het niet automatiseren.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
Jester-NL schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:46:
Je automatiseert dingen om er niet (meer) aan te hoeven denken. De toevoeging van een visuele prikkel dat er iets (automatisch) aan het werk is, is dus in feite overbodig.
Als je het wilt controleren, dan moet je het niet automatiseren.
tja als je er zo over denkt.

Ik schakel nu over van Kaspersky naar WIndows Defender. (dit omdat ik via ABN ideal (weer voor het 3e jaar) niet kon betalen ondanks het keuze menu via het nl-talige betaalproces)

zie ook een eerder topic hierover
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1889597

Over de werking van Kaspersky zul je me niet horen klagen, je krijgt waar voor je geld en als kaspersky aan het scannen was zag je een activatie wieltje draaien en er was ook een progressiebar.

[ Voor 6% gewijzigd door HD-readonly op 14-12-2019 12:36 ]