Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine barebone voor bij de TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ben opzoek naar kleine PC's/HTPC's voor bij de TV. Het is de bedoeling om er naar toe te streamen vanaf een NAS en mijn desktop voor het spelen van games als FH4.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zelfbouw is niet te doen. Zodra ik kleiner zou willen gaan dan M-ITX, lopen de kosten enorm op. Zoiets als een NUC lijkt mij een beter alternatief en ik gok dan ook rond dat bedrag: +/- 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
NVMe en SHDD eventueel.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een zuinige PC, maar wel met de mogelijkheid tot uitbreiding van bijvoorbeeld het geheugen en opslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Hoewel ik de Intel NUC echt past bij wat ik zoek, geef ik de voorkeur aan één met AMD APU. Het doel van dit topic is dan ook een goed NUC alternatief.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Klein, zuinig en toch snel.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik snap de markt niet meer zo. Voorheen waren er bijvoorbeeld BRIXs, wat is daarmee gebeurt? De pi's van deze wereld vallen af wegens geen x86 CPU'.

Beste antwoord (via HollowGamer op 13-12-2019 08:44)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

HI foxgamer. Je stelde wat vragen via PM. Hier het antwoord zodat andere geinteresseerden het ook kunnen terugvinden.
Zou je mij kunnen aangeven hoe groot (afmetingen) deze case is?
Is hij ook luid?
De kast is 16 cm hoog, 16cm diep en 8cm breed. Je kan hem ook neerleggen, dan is 8cm de hoogte. (er zitten rubber voetjes bij die je zelf op de smalle of brede kant kunt plakken).

De power-stekker is haaks, dus als je ook haakse kabels gebruikt voor HDMI en dergelijke dan heb je niet heel veel meer dan die 16cm diepte nodig.

Hij is redelijk stil, maar je hoort 'm wel. Het hangt er natuurlijk ook vanaf als je flink gaat gamen maakt hij meer warmte en zal hij harder moeten koelen. De enige fan is de CPU fan en deze is PWM aangestuurd, dus als hij weinig hoeft te koelen draait 'ie ook heel langzaam.

Ik heb er een Athlon 3000G in gezet, een dual-core 4-thread 3,5GHz beestje van maar 35W, dus daar zal de koeler nooit echt hard voor hoeven werken. Als je daar ook genoeg aan hebt raad ik die aan.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik denk dat je met een barebone niet heel veel plezier aan Forza Horizon gaat beleven, een AMD cpu met Vega 11 ingebakken zit slechts een heel klein beetje boven de minimale systeemeisen voor de game, wat betekent dat je op de laagste settings waarschijnlijk blij mag zijn met 30-40 fps. Voor een beetje gaming anders dan Minecraft of Minesweeper ben je een stuk beter af met een dedicated gpu.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• densoft
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-10 13:24
Stop met zoeken! Koop een Nvidia shield Pro. Alles in 1 wereld. Voor eventueel games zou je ernaast nog een PS4 of XBox one kunnen zetten.... :*)

• EMP

EMP

Krulloos!

Het BBG compact systeem van september maar dan met een Ryzen 3400.

Ik heb de barebone een week geleden ontvangen, en die heeft BIOS 3.50 onboard, dus werkt direct met Ryzen 3xxx CPU's.

Dit is de beste APU voor gamen, wil je beter dan dit gamen dan zul je naar een systeem met een discrete videokaart gaan, en zul je waarschijnlijk ook een stuk duurder uitkomen. Zoek anders eens met reviews/youtube op wat de performance is van de Ryzen 3400 met de games van jouw keuze.

My anime addiction.

• HollowGamer
  • Niet online
Wintervacht schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:28:
Ik denk dat je met een barebone niet heel veel plezier aan Forza Horizon gaat beleven, een AMD cpu met Vega 11 ingebakken zit slechts een heel klein beetje boven de minimale systeemeisen voor de game, wat betekent dat je op de laagste settings waarschijnlijk blij mag zijn met 30-40 fps. Voor een beetje gaming anders dan Minecraft of Minesweeper ben je een stuk beter af met een dedicated gpu.
Ik ga er niet op gamen, het is enkel voor het streamen van de game vanaf mijn desktop naar de TV, die heeft een AMD 3600 en 580X. Netwerk is 802.11ac, dus dat zou moeten lukken. :)
densoft schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:47:
Stop met zoeken! Koop een Nvidia shield Pro. Alles in 1 wereld. Voor eventueel games zou je ernaast nog een PS4 of XBox one kunnen zetten.... :*)
Werkt een NV Shield Pro met een AMD GPU die in mijn desktop zit? :)
Ik wacht ook op de nextgen Xbox die enkel voor streamen is.
EMP schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:53:
Het BBG compact systeem van september maar dan met een Ryzen 3400.

Ik heb de barebone een week geleden ontvangen, en die heeft BIOS 3.50 onboard, dus werkt direct met Ryzen 3xxx CPU's.

Dit is de beste APU voor gamen, wil je beter dan dit gamen dan zul je naar een systeem met een discrete videokaart gaan, en zul je waarschijnlijk ook een stuk duurder uitkomen. Zoek anders eens met reviews/youtube op wat de performance is van de Ryzen 3400 met de games van jouw keuze.
Ik ga deze eens checken. :)
Het is dus niet voor erop de gamen, of het moet kunnen met de ingebouwde APU, maar dus om erna te streamen.

Acties:
  • Beste antwoord

• EMP

EMP

Krulloos!

HI foxgamer. Je stelde wat vragen via PM. Hier het antwoord zodat andere geinteresseerden het ook kunnen terugvinden.
Zou je mij kunnen aangeven hoe groot (afmetingen) deze case is?
Is hij ook luid?
De kast is 16 cm hoog, 16cm diep en 8cm breed. Je kan hem ook neerleggen, dan is 8cm de hoogte. (er zitten rubber voetjes bij die je zelf op de smalle of brede kant kunt plakken).

De power-stekker is haaks, dus als je ook haakse kabels gebruikt voor HDMI en dergelijke dan heb je niet heel veel meer dan die 16cm diepte nodig.

Hij is redelijk stil, maar je hoort 'm wel. Het hangt er natuurlijk ook vanaf als je flink gaat gamen maakt hij meer warmte en zal hij harder moeten koelen. De enige fan is de CPU fan en deze is PWM aangestuurd, dus als hij weinig hoeft te koelen draait 'ie ook heel langzaam.

Ik heb er een Athlon 3000G in gezet, een dual-core 4-thread 3,5GHz beestje van maar 35W, dus daar zal de koeler nooit echt hard voor hoeven werken. Als je daar ook genoeg aan hebt raad ik die aan.

My anime addiction.

• HollowGamer
  • Niet online
@EMP Thanks voor de afmetingen. Helaas zie ik geen WiFi erop zitten, heb je daar iets meegedaan of gebruik je ethernet?

• EMP

EMP

Krulloos!

Ik heb deze kit besteld. Asrock heeft ook een origineel setje, maar die wordt geloof ik niet in NL geleverd.

Ik heb de kit nog niet binnen, maar aangezien het standaard formaten zijn en deze barebone er op voorbereid is veracht ik dat het plug en play is.

My anime addiction.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:10

dragonhaertt

@_'.'

Zelf heb ik een jaar geleden het volgende in elkaar gezet:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 129,-€ 129,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1BehuizingenIn Win Chopin Zwart€ 130,35€ 130,35
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4€ 39,95€ 39,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16€ 32,99€ 32,99
1Solid state drivesKingston A1000 240GB€ 48,49€ 48,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,73

Je zou ook nog voor een wat goedkopere CPU kunnen gaan, maar ik heb degene met de sterkste APU gekozen. Enigsinds standalone gamen is mogelijk. Ook is het systeem klein genoeg om in een rugzak te stoppen en een keer mee te nemen naar een vriend.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• HollowGamer
  • Niet online
EMP schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:53:
Ik heb deze kit besteld. Asrock heeft ook een origineel setje, maar die wordt geloof ik niet in NL geleverd.

Ik heb de kit nog niet binnen, maar aangezien het standaard formaten zijn en deze barebone er op voorbereid is veracht ik dat het plug en play is.
Ik ben benieuwd of ze een whitelist gebruiken, aangezien ze enkel één kaart vermelden op hun website.

• EMP

EMP

Krulloos!

HollowGamer schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:07:
Ik ben benieuwd of ze een whitelist gebruiken, aangezien ze enkel één kaart vermelden op hun website.
Ik verwacht van niet, het zijn meestal de OEM's die dit soort dingen doen. Zodra ik de boel binnen/ingebouwd heb zal ik het wel posten.

Ik heb hem trouwens helemaal fluisterstil gemaakt m.b.v. een 80mm Noctua fan. Hier staan wat plaatjes. Zou ik overigens niet exact zo doen als je een 65W cpu neemt of hem helemaal inbouwt.

My anime addiction.

Pagina: 1