PostNL Issues : enige hoop ?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.024 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710988

Topicstarter
Hoi, ik zit met een issue met PostNL , op zondag 1 december besteld ik een Samsung Tablet op een NL webshop. Op 3 december om 01.32 is het pakketje overhandigd aan Post NL , de webshop heeft naar mijn gevoel heel snel mijn pakketje overgedragen.
Nu begint het PostNL traject , ik had als levering het kantoor waar ik werk opgegeven.Op 3 december is volgens T&T een poging gedaan om het pakketje af te leveren, niemand heeft iets gezien en andere koeriers zijn wel gewoon langsgeweest die dag.4 december : zelfde verhaal : poging tot aflevering niet gelukt.

Ben een beetje boos hierover maar kom geen ramp: het pakketje gaat nu afgeleverd worden bij een
PostNL-Punt in de buurt.

December 4, 12:09
We missed you; shipment sent to PostNL location   December 5, 1:43
Shipment sorted
  December 5, 4:51
Delivery delayed  
  December 5, 8:04
Delivery postponed until the following working day  
 December 6, 5:00
Shipment sorted  December 7, 5:33
Delivery delayed
Time of delivery today between 10:15 and 15:00

Dus nu vandaag 10/12 is nog geen spoor van het pakketje (of waar ik het zou moeten ophalen en de T&T is niet meer veranderd sinds 7 dec)

Ik luisterde al bij PostNL maar die zeggen dat ik bij de afzender moet luisteren en dat zij PostNL moeten contacteren.

Dit heb ik gedaan maar tot op heden (36 uur na mijn ticket/mail) geen respons van de webwinkel.Ik weet dat 36 uur niet superlang is dus ik heb nog wel geduld.
Ik vroeg me af of er mensen al zo'n issue hebben gehad en dat zo'n pakket dan ineens nog kan opduiken of is de kans groot dat het pakket verloren is ?Het feit dat het sinds 7/12 op geen enkele manier mee gescanned is in het systeem baart me zorgen :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:59
Als ontvanger ben je geen partij. De verzender is opdrachtgever en moet het regelen met Postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Vragen naar ervaringen is niet de bedoeling, zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat. Eigen ervaringen mogen dan dus ook achterwege blijven hier.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.Maarten schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:50:
Als ontvanger ben je geen partij. De verzender is opdrachtgever en moet het regelen met Postnl.
Ok duidelijk, dan moet ik maar wat langer geduld hebben met de webshop ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En aanvullend: voor jou is postNL, in juridische zin, ook geen partij. Mocht je het met postNL kunnen kortsluiten dan is dat fijn, maar als het niet zo lekker loopt moet de webwinkel gewoon zorgen dat het pakketje linksom of rechtsom bij jou komt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
*knip* Zoals eerder gemeld mogen eigen ervaringen achterwege blijven.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2019 22:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
*knip* Algemene feedback hoort in Shopping Forum - Feedbacktopic thuis. Hier is het offtopic.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2019 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Aha ! een update op T&T

10 december 20:00
Zending is gesorteerd
Bezorgtijd: morgen tussen 10:15 en 14:15

Ik laat weten hoe het verder verloopt.... ;)

Update : weer lukte het niet om te bezorgen... (koeriers van andere firma hadden geen issue blijkbaar)

11 december 11:27
Bezorgen lukte niet, zending gaat naar PostNL locatie
Bezorgtijd: vanaf morgen om 15:00

....

Ben benieuwd of het morgen wel op de PostNL locatie raakt...

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 710988 op 11-12-2019 13:32 ]

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 12:34
Anoniem: 710988 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:45:
Aha ! een update op T&T

10 december 20:00
Zending is gesorteerd
Bezorgtijd: morgen tussen 10:15 en 14:15

Ik laat weten hoe het verder verloopt.... ;)

Update : weer lukte het niet om te bezorgen... (koeriers van andere firma hadden geen issue blijkbaar)

11 december 11:27
Bezorgen lukte niet, zending gaat naar PostNL locatie
Bezorgtijd: vanaf morgen om 15:00

....

Ben benieuwd of het morgen wel op de PostNL locatie raakt...
En??

Topicstarter
Hey sorry voor de late reply, maar eind goed al goed : vanavond om 17.45 bevestiging gekregen via mail dat mijn pakketje in het postnl punt ligt!

Morgenvroeg rijd ik er langs.

Dus eind goed al goed, moest gewoon niet zenuwachtig worden van de T&T die niet meer update'te voor 3 dagen :)

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:53
Anoniem: 710988 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:07:
Hey sorry voor de late reply, maar eind goed al goed : vanavond om 17.45 bevestiging gekregen via mail dat mijn pakketje in het postnl punt ligt!

Dus eind goed al goed, moest gewoon niet zenuwachtig worden van de T&T die niet meer update'te voor 3 dagen :)
Toch zou ik PostNL is vragen hoe de bezorg je 2x gemist kan hebben. Het is weliswaar de drukste periode van het jaar voor de bezorgers, maar dat is nog geen reden om totaal niet meer langs te komen. Dat het pakketje vertraagd door het sorteerproces is gekomen lijkt toch te duiden dat je bezorger er met de pet naar heeft gegooid (ergens onderop in zijn te volle bus gepropt).

Mocht je verder goede ervaringen hebben met je vaste bezorger kun je het natuurlijk ook zo laten. Het zou niet de eerste zijn die per direct wordt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:29
BlackMonkey schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:21:
[...]

Toch zou ik PostNL is vragen hoe de bezorg je 2x gemist kan hebben. Het is weliswaar de drukste periode van het jaar voor de bezorgers, maar dat is nog geen reden om totaal niet meer langs te komen. Dat het pakketje vertraagd door het sorteerproces is gekomen lijkt toch te duiden dat je bezorger er met de pet naar heeft gegooid (ergens onderop in zijn te volle bus gepropt).

Mocht je verder goede ervaringen hebben met je vaste bezorger kun je het natuurlijk ook zo laten. Het zou niet de eerste zijn die per direct wordt vervangen.
Ik kreeg 2 pakketjes uit china van de zelfde winkel. En 1 ging uiteindelijk retour omdat het adres niet goed was. Dus ja er gebeuren rare dingen maar een antwordt zal je niet snel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Anoniem: 710988 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:07:

En voor de volgende meer, deze periode is gewoon erg druk. Dus er zullen wel vaker dingen misgaan dan normaal.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:25
Heeft niets te maken met drukke tijden. Ik bestel regelmatig iets en laat dit bezorgen bij de winkel waar ik werk. Open vanaf 08:00 tot gemiddeld 18:00 7 dagen per week..
Bij alle leveringen moet ik de T&T in de gaten houden want 80% van de leveringen kunnen zogenaamd niet bezorgd worden omdat er niemand aanwezig was op het moment van bezorgen volgens PostNL.
Toevallig 12 december een briefje via de post dat ze op 4 december getracht hebben een pakketje te leveren en dat het nu op het pickup point lag. Gelukkig houd ik de T&T in de gaten en had ik deze 9 december al opgehaald.
Vaak contact gehad met PostNL betreffende de leveringen en ze geven altijd aan er naar te gaan kijken. Nog nooit iets van gehoord verder.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

*knip* Dit is geen 'PostNL-ervaringentopic'. Eigen ervaringen mogen dan ook achterwege blijven.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 13-12-2019 12:45 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

inhico

pw

Mooi dat het goed is gekomen. PostNL cs zijn zoals gezegd geen partij, maar het is wel goed om het ook daar te melden als het niet goed gaat. Zoals @Freubel en @prutser001 aangeven kan het wel degelijk wat opleveren voor volgende keren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteindelijk hebben ze het zogezegd 3 keer proberen af te leveren maar dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat we elke dag wel koeriers over de vloer krijgen en als om de één of andere reden de deurbel niet zou werken zouden we dat wel snel weten en dat het dan toevallig op 3 verschillende dagen alleen niet bij de PostNL koerier zou werken lijkt me wel heel ver gezocht.

Ik had maandag ge-chat mat een PostNL medewerker en die vond het ook zeer vreemd en ze vond het ook niet ok dat er geen briefje in de bus zat dat ze langs geweest waren (ik weet niet of dat nog altijd standaard moet gebeuren?) hoe dan ook ze heeft zonder aandringen van mij wel een klacht aangemaakt , niet voor de laatheid maar voor de zogezegde pogingen...

Langs de ene kant goed langs de andere kant was het ook niet meteen mijn bedoeling om voor de koerier een issue te veroorzaken zo in deze drukke periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:25
*knip* Dit is geen 'PostNL-ervaringentopic'. Eigen ervaringen mogen dan ook achterwege blijven.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 13-12-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 13-12-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het probleem van TS is opgelost. Gezien het hier alleen nog maar offtopic raakt met eigen ervaringen, welke zoals eerder gemeld niet de bedoeling zijn in dit topic, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.