[Hotmail] Ontvang sommige mails niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-07 11:53
Ik loop tegen een eigenaardig en lastig te vatten probleem aan:

Sommige mails komen geheel niet binnen in m'n hotmail, terwijl andere mails gewoon wel ontvangen worden.
Het lastige is zelfs dat het juist mails zijn van bestellingen bij grote webwinkels (bijv. coolblue) terwijl eenvoudige nieuwsbrieven van andere afzenders binnen komen.

In dit topic staan wat tips die vooral lijken te kijken naar instellingen in mijn Hotmail.
Een afzender als Coolblue heeft ooit gewerkt, staat niet in mijn block list o.i.d.

Net nog specifiek getest toen een bestelbevestiging van Megekko niet binnenkwam: het domein toegevoegd aan toegestane afzenders. En toen een wachtwoord-reset aangevraagd, maar dat mag niet baten.

Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad of enig idee waar het aan kan liggen?

Beste antwoord (via rens-br op 12-12-2019 08:50)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dit is normaal en niet op te lossen bij hotmail/outlook.

Het liefst zou ik het ook verbieden dat iemand ooit nog hotmail/outlook gebruikt.
En dat staat op dit forum in een lang topic van mij.

[ Voor 15% gewijzigd door DJMaze op 10-12-2019 22:23 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
8 jaar geleden hield hotmail zich regelmatig niet netjes aan de email protocollen wat dit soort vage klachten kan geven. Ik zou een andere mail provider nemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dit is normaal en niet op te lossen bij hotmail/outlook.

Het liefst zou ik het ook verbieden dat iemand ooit nog hotmail/outlook gebruikt.
En dat staat op dit forum in een lang topic van mij.

[ Voor 15% gewijzigd door DJMaze op 10-12-2019 22:23 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jason X hier heb ik met sommige webshops ook last van. Hotmail / outlook heeft zijn spamfilters behoorlijk scherp afgesteld staan. Valt voor zover ik weet, weinig aan te doen.

Wat echter wel vreemd is dat ik met beide webshops geen problemen heb. Recentelijk nog mijn e-mailadres gewijzigd bij beide diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Zo te horen een ongrijpbaar probleem... Ga dan maar een switch maken naar Gmail voor toekomstige bestellingen. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik werk bij Coolblue en ik kan bevestigen dat dit een bekend probleem is voor onze klanten. Als we dit teruggeven aan Microsoft/Outlook, dan is het vaak weer voor een tijdje opgelost, maar het probleem komt geregeld weer terug.

Een andere mailprovider gebruiken is helaas de oplossing die het meest foolproof is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Hahn schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:34:
Ik werk bij Coolblue en ik kan bevestigen dat dit een bekend probleem is voor onze klanten. Als we dit teruggeven aan Microsoft/Outlook, dan is het vaak weer voor een tijdje opgelost, maar het probleem komt geregeld weer terug.

Een andere mailprovider gebruiken is helaas de oplossing die het meest foolproof is.
Ah, ergens fijn dat het 'bekend' is en het niet direct aan mij ligt. Maakt het niet minder vervelend. Hoop dat Gmail het beter doet.
Pagina: 1