Brievenbus pakket PostNL

Pagina: 1
Acties:
  • 12.823 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
Beste medetweakers

ik heb afgelopen week wat verkocht aan een andere tweaker
en deze per brievenbus pakket op 4 dec voor sluitingstijd verstuurd

tot heden is bij de ontvanger nog niks aangekomen
tweaker neemt contact op met postnl
postnl zegt afzender moet contact opnemen

vervolgens neem ik contact op en dan krijg ik het volgende te horen

Helaas kan ik je niet precies vertellen waar je brievenbuspakje is. Naar verwachting komt het gewoon nog aan. Omdat je hebt gekozen voor een verzendwijze waarbij niet getekend hoeft te worden voor ontvangst, is onderzoek helaas niet mogelijk. Wil je een volgende keer in aanmerking komen voor een onderzoek of schadevergoeding dan kun je de zending Aangetekend versturen. Wat ik wel voor je kan doen is een klacht registreren. Hier krijg je geen terugkoppeling van, maar hiermee kunnen wij wel onze interne processen verbeteren.

vervolgens stel ik de vraag
wat is dan het nut van een trackcode als deze niet wordt afgescand ?

waarna de retouropmerking is
Deze worden wel gescand, maar sinds 7 december is er helaas geen update meer geweest. Hopelijk komt je brievenbuspakje gewoon nog deze week aan. Ik heb je melding geregistreerd. Heb je verder nog andere vragen voor mij?

waarna de chat gesloten wordt 8)7

*knip* Vragen naar ervaringen is niet de bedoeling.
en/of wat kan ik nu nog ?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 14-12-2019 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Rico

Wie dit leest is gek....

Wat is de laatste scan status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afwachten vooral, dit was ook gebeurd met de telefoon van mijn vader die terug werd gestuurd.
Ik heb ze platgebeld tot ze erachter aan gingen.
Volgens de laatste scan status zou de telefoon ergens in een magazijn liggen maar dit was niet het geval.
Ik zou me voor de zekerheid even goed inlezen over hoe en wat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Vragen naar ervaringen is niet de bedoeling, zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat. Eigen ervaringen mogen dan dus ook achterwege blijven hier.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:54
Gezien de feestdagen is het nu gewoon enorm druk.
Kan dus zijn dat hij later aankomt. Rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:49
Laatst had ik wat besteld wat via brievenbuspakje kwam, en dat kon ik gewoon netjes volgen via TT. Wat is de status van jouw pakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
Rico schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:00:
Wat is de laatste scan status?
bezorger is onderweg (maar dit is al sinds de vrijdag zo uit m'n hoofd
dus die werktijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik had een pakket uit het buitenland die was volgens de tracking in de brievenbus afgeleverd om 23:56...
PostNL gebeld dat ik niks had en dan zeggen ze zal wel een verkeerde scan zijn.
Week later bleek het pakket retour afzender ivm foute adressering maar hij stond gewoon in mijn PostNL app.
Er gebeuren dus rare dingen daar.

Je kan eigenlijk alleen maar afwachten en hopelijk komt het pakket nog ergens aan. Misschien is hij retour naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xtrme schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:16:
[...]

bezorger is onderweg (maar dit is al sinds de vrijdag zo uit m'n hoofd
dus die werktijden :X
Ik had een zelfde situatie met een brievenbus pakket en kreeg deze vandaag alsnog.
Waarschijnlijk inderdaad nog even geduld hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Je bent niet alleen vrees ik.
Wom schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:57:
Al meer dan twee weken aan het wachten tot dat pakje wat ik verstuurd heb aankomt. Status veranderd geregeld dat hij uit sorteercentrum is, maar nog nooit een kloppende datum gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cWhv1wJkORwF2r8wKJbIWwH4/full.png

[...]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb redelijk wat ervaring met brievenbuspakketjes. en de tijd dat het de volgende dag bezorgd word is voorbij... (Maar soms heb je mazzel)

Maar je zit nog op "normaal schema" dus ik zou je niet teveel zorgen gaan maken.

Als je iets op 4 december inlevert, moet je maar net voor het afhaal/lichtings moment zijn. (Dit is soms midden op de dag)
Dus waarschijnlijk is het 5 december opgehaald. (Maar misschien ook later ivm sinterklaas)
Daarna word het gesorteerd, en grote dingen gaan vaak nog met de hand ipv de machine.

Daarna moet het bezorgd worden, brievenbuspakketjes gaan met de gewone postbode mee. Die moet maar net genoeg "plek in ze fietstas" hebben. (Niet letterlijk zo, maar volgens mij zit er een limiet aan hoeveel "grote post" ze mee krijgen per dag)
Daarbij word maandag niet bezorgd, dus sowieso is vandaag de eerste mogelijkheid dat je het binnen krijgt.

Als je het eind van de week nog niet hebt zou ik me pas zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:24
Bij de China brievenbuspakketjes kan het soms wel meer dan 1 week duren tussen het moment dat het "vandaag" bezorgd wordt en de daadwerkelijke bezorging.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

paQ

Het brievenbuspakje is ook wel echt het grootste nepproduct dat je maar kan bedenken.
Het geeft de ontvanger hooguit zekerheid dat je het daadwerkelijk iets gepost hebt, en daar houdt het dan ook wel op. Je betaalt veel voor weinig.
Het kan zomaar dat ie deze week alsnog wordt bezorgd, en als niet, dan is de kans aanzienlijk dat dat ook nooit meer gaat gebeuren.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:59
Fabske schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:55:
Daarbij word maandag niet bezorgd, dus sowieso is vandaag de eerste mogelijkheid dat je het binnen krijgt.

Als je het eind van de week nog niet hebt zou ik me pas zorgen gaan maken.
Uhm, het pakket is op 4 december door TS ingeleverd bij de PostNL locatie, als deze dezelfde dag nog meegegaan is naar het sorteercentrum zou het in principe 5 december bezorgd kunnen worden. Als het pas 5 december meegegaan zou zijn dan is dit 6 december en mocht het zelfs nog een dag vertraagd zijn op de PostNL locatie of het sorteercentrum dan zou het afgelopen zaterdag al bezorgd kunnen worden.

Het kan wel zo zijn dat de postbode zijn / haar route niet heeft afgemaakt, ze mogen namelijk tot uiterlijk 18:00 bezorgen en daarna gaat de post mee terug om de volgende werkdag opnieuw bezorgd te worden.

Ik zou het nog een paar dagen afwachten, anders kun je het waarschijnlijk (omdat je het niet aangetekend / verzekerd verstuurd hebt) als verloren beschouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darji
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04-2024
*knip* Zoals eerder ook gemeld, is het delen van eigen ervaringen niet de bedoeling in dit topic gezien dit de TS niet verder helpt met zijn probleem.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2019 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@xtrme Je kunt nu niets dan afwachten, helaas is de T&T registratie zo belabberd bij PostNL, dat je daar niet vanuit kan gaan. Zelf gister een pakje ontvangen dat vandaag nog status heeft 'Ontvangen door PostNL'. Dan is het aan de ontvanger of je het mededeelt aan verkoper, of zegt dat je niets hebt ontvangen. Kortom is het systeem waardeloos en kan er zo makkelijk misbruik van gemaakt worden. Contact met PostNL is aan de verzender, die heeft een overeenkomst met bezorgservice en is dus partij in deze. Je betaald dus voor een zgn extra service die het eigenlijk niet is. 'Geregistreerd ' brievenbuspakje is in mijn ogen ook weinig waard. De bezorger ontvangt een gesloten post tas. en daarbij hoort een formulier en dat hoort gescand te worden. na route wordt de tas ingeleverd bij distributiepunt en daar scant men weer. door drukte of storing kan dat uitblijven. Neemt niet weg dat het pakje wel bezorgd kan zijn. Maar of het op het juiste adres is of elders is niet na te gaan.(grote kans dat het wel in het postcode gebied is, of in de tas is blijven liggen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50

OMD

Wat ik ook in een ander topic heb geplaatst:

Hoe werkt de tracking code bij brievenbuspakketten:

Wanneer je een brievenbuspakket aanmaakt wordt er een tracking code gegenereerd. Deze is echter volledig nutteloos. Het pakketje wordt gescand bij depot en gescand bij uitlevering aan de postbezorger (als je geluk hebt). De postbezorger levert het pakketje in de brievenbus en de tracking code wordt automatisch na 24 uur op geleverd gezet. Indien pakketje niet gescand is bij uitlevering aan de postbode blijft de track en trace code op "ontvangen door PostNL" staan tot het eind der dagen.

Je hebt GEEN enkele extra zekerheid van aflevering, dit in tegenstelling wat veel mensen denken. Je betaald meer voor een dienst die geen waarde heeft vanaf uitlevering PostNL depot. Je hebt enkel de check dat hij is verwerkt/aangekomen bij PostNL op een sorteercentrum.

Een "echte" pakketbezorger scant natuurlijk zijn pakketten in en uit bij levering, hierdoor heb je een extra stapje zekerheid. Wanneer je echter geen gebruik maakt van een aangetekende service kan de pakketbezorger in theorie natuurlijk iets afscannen als "geleverd" maar achterhouden in zn bus.

Mijn advies: Nooit een brievenbuspakje verzenden maar altijd via pakket. Wanneer je dit doet zonder handtekening maar wel in een doosje wat door de brievenbus gaat heb je de postbezorger ook weer blij gemaakt. Die kan namelijk zijn pakket kwijt op zijn leveradres en jij hoeft niet thuis te zijn.

Nadelen:
- Het kost meer. Dit is echter te ondervangen door meer te vragen voor de verzending.
- Het pakket is klein en je hebt kans dat deze door de spijlen van de postkar heen gaat. Dan kan je fluiten naar je pakketje ;w

Ik verstuur een kleine 10.000 pakketten per jaar dus ik maak wel is wat mee :o :+

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 11-12-2019 12:30 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvdreep
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-04 16:01
Bij postnl word je van kastje naar de muur gestuurd klantenservice komen met antw wij zijn er niet verantwoordenlijk voor als het niet aan kom fouuuuut op het moment dat het pakket word afgeleverd en in hun bezit is zijn hun verantwoordenlijk ervoor dat het pakket bij de klant word afgeleverd staat ook zo in de wet omschreven ze moeten is leren hun verantwoordenlijkheid te nemen en een goeie service te verlenen naar de klant toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brievenbus pakketjes zijn heel leuk: die steken hier regelmatig uit de brievenbus, dus kan het mooi door voorbijgangers meegenomen worden..... Dus ja lekker betrouwbaar is het niet, als medewerkers van Postnl hun werk niet goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
robvdreep schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:16:
Bij postnl word je van kastje naar de muur gestuurd klantenservice komen met antw wij zijn er niet verantwoordenlijk voor als het niet aan kom fouuuuut op het moment dat het pakket word afgeleverd en in hun bezit is zijn hun verantwoordenlijk ervoor dat het pakket bij de klant word afgeleverd staat ook zo in de wet omschreven ze moeten is leren hun verantwoordenlijkheid te nemen en een goeie service te verlenen naar de klant toe.
Dit klinkt logisch, maar de wet is het hier niet mee eens.
Zie de postwet 2009, artikel 29.1:
"Een verlener van de universele postdienst is voor schade als gevolg van verlies, beschadiging of vertraagde aflevering van binnenlandse poststukken slechts aansprakelijk indien door de afzender gebruik wordt gemaakt van een wijze van vervoer waarbij een poststuk volgens daartoe in de algemene voorwaarden van het postvervoerbedrijf te stellen regels wordt geregistreerd."
PostNL claimt dat alleen bij aangetekende of verzekerde verzending er sprake kan zijn van vergoeding bij verlies of beschadiging.

Ik heb helaas dezelfde negatieve ervaring met een brievenbuspakket. Ze stuurden alleen een nieuwe verzendzegel op omdat aantoonbaar de gevraagde dienst niet was geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@xtrme Als je het nu nog niet hebt denk ik dat het kwijt of gestolen is.

Vandaar dat ik de verzendmethode en het daarbij horend risicio ook altijd over laat aan de "koper" zodat hij/zelf kan beslissen wat het "waard" is.

Zelf gisteren nog een brievenbus pakketje verzonden vanuit Amsterdam, en dat is vandaag gewoon netjes aangekomen in Gouda.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote probleem bij postnl is dat als er eenmaal vertraging is het pakketje niet meer mee gaat in het reguliere proces maar op de stapel achterstallig werk komt te liggen. Postnl wordt alleen afgerekend op of er vertraging is niet hoelang die is.

Ik verstuur met mijn bedrijf dagelijks ca 30 pakketten en als een pakket eenmaal vertraagd is dan kan het zomaar een of soms zelfs twee weken duren voordat die alsnog wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytemaester
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-03-2021
*knip* Algemene feedback op het beleid in SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic, hier is het offtopic.

[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
*knip* Hier kan je beter een TR voor aanmaken. Dan kunnen wij het sneller oppakken.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2019 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als iemand die een tijdje postbezorger is geweest: brieven en dus ook brievenbuspakketjes eindigen nog wel eens in een verkeerde postcode en dus het verkeerde depot en dus in een stapel bij een verkeerde postbode (die stapels krijg je tegenwoordig al verpakt in fietstas uitgereikt).

Je komt er dan tijdens je ronde achter dat er iets verkeerds tussen zit. Hij moet dan terug naar het depot en had je nou toevallig een paar dagen vrij gepland? Dan blijft hij dus een paar dagen in je fietstas zitten. Shit happens.

Is hij dan eenmaal weer terug op je depot, moet hij terug naar het sorteercentrum en het hele proces weer door.

Dáárnaast klopt het dat brievenbuspakketten gedoseerd kunnen worden i.v.m. de capaciteit van een postbezorger.

Heb je beide redenen te pakken: jackpot.

TLDR: er zijn zat legit redenen waardoor een brievenbuspakket met een beetje pech een week onderweg is.

Verwijderd

@Tralapo
Toch ben ik met TS eens dat het niet normaal is dat Postnl adverteert met volgende dag in huis. Wat mij betreft zou de ACM echt eens hard mogen optreden tegen het feit dat Postnl vertraagde pakketten pas later inloopt om zo het aantal op tijd bezorgde pakketten score hoog te houden.

Als klant heb je een overeenkomst met Postnl daarin hebben hun geroepen volgende dag in huis. Als het langer duurt verzaken ze hun deel van de overeenkomst.

Alleen door de postwet zijn ze vrijwel onschendbaar als ze maar x% op tijd bezorgen.
Een pakket dat vertraagd is telt alleen mee in die berekening bij de eerste moment van vertraging of die dan 1 dag te laat is of meerdere weken maakt niet meer uit voor hun beoordeling.

• Tralapo
  • Niet online
Er staat 'meestal' en ik denk dat dat wel klopt.

Dat ze de track&trace zo specifiek noemen is wel twijfelachtig, want die is voor brievenbuspakketten inderdaad redelijk onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Rik. schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:38:
[...]

Uhm, het pakket is op 4 december door TS ingeleverd bij de PostNL locatie, als deze dezelfde dag nog meegegaan is naar het sorteercentrum zou het in principe 5 december bezorgd kunnen worden. Als het pas 5 december meegegaan zou zijn dan is dit 6 december en mocht het zelfs nog een dag vertraagd zijn op de PostNL locatie of het sorteercentrum dan zou het afgelopen zaterdag al bezorgd kunnen worden.

Het kan wel zo zijn dat de postbode zijn / haar route niet heeft afgemaakt, ze mogen namelijk tot uiterlijk 18:00 bezorgen en daarna gaat de post mee terug om de volgende werkdag opnieuw bezorgd te worden.

Ik zou het nog een paar dagen afwachten, anders kun je het waarschijnlijk (omdat je het niet aangetekend / verzekerd verstuurd hebt) als verloren beschouwen.
Oei, beetje ongelukkig geformuleerd inderdaad. Ik bedoelde de "eerste kans deze week" aangezien zondag + maandag geen bezorging plaatsvind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:21:
@Tralapo
Toch ben ik met TS eens dat het niet normaal is dat Postnl adverteert met volgende dag in huis. Wat mij betreft zou de ACM echt eens hard mogen optreden tegen het feit dat Postnl vertraagde pakketten pas later inloopt om zo het aantal op tijd bezorgde pakketten score hoog te houden.

Als klant heb je een overeenkomst met Postnl daarin hebben hun geroepen volgende dag in huis. Als het langer duurt verzaken ze hun deel van de overeenkomst.

Alleen door de postwet zijn ze vrijwel onschendbaar als ze maar x% op tijd bezorgen.
Een pakket dat vertraagd is telt alleen mee in die berekening bij de eerste moment van vertraging of die dan 1 dag te laat is of meerdere weken maakt niet meer uit voor hun beoordeling.
PostNL meld zelf dat het meestal de volgende dag in huis is. Webshops adverteren met "Voor 23:59 besteld, morgen in huis", hierbij staat bij Bol.com bijvoorbeeld vermeld dat er altijd vertraging op kan treden.

PostNL vermeld hier niks raars en de ACM zal daar ook niks tegen doen.
Fabske schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:34:
[...]

Oei, beetje ongelukkig geformuleerd inderdaad. Ik bedoelde de "eerste kans deze week" aangezien zondag + maandag geen bezorging plaatsvind.
Ah ja, klopt inderdaad :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry waar adverteert / schermt postnl niet mee?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VjfSL1t/postnl-2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JBBDMy4/postnl-1.png

PostNL is juist degene die de klanten ook vaak informeert dat ze morgen langs komen bij je.
Dit vervolgens uitstellen met 1 dag, daarna met 3 werkdagen en vervolgens meer dan 2 weken nodig hebben in sommige gevallen.
Ook gewoon op hun eigen site. Maandag verstuurd, dinsdag geleverd.
https://www.postnl.nl/ver...f-of-kaart/postbezorging/

Webshop of PostNL beiden hanteren dezelfde termen en bericht geving. Als er dan is een keer een zending 1 dag vertraagd is zou dat geen ramp zijn. Het feit is echter dat PostNL pakketten die eenmaal vertraagd zijn in een container dumpt tot ze weer capaciteit over hebben om dit te verwerken. Met als gevolg dat als je zending eenmaal te laat is je ook echt gewoon soms weken kan wachten op PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 01:14:
Sorry waar adverteert / schermt postnl niet mee?

[Afbeelding]
[Afbeelding]

PostNL is juist degene die de klanten ook vaak informeert dat ze morgen langs komen bij je.
Dit vervolgens uitstellen met 1 dag, daarna met 3 werkdagen en vervolgens meer dan 2 weken nodig hebben in sommige gevallen.
Ook gewoon op hun eigen site. Maandag verstuurd, dinsdag geleverd.
https://www.postnl.nl/ver...f-of-kaart/postbezorging/

Webshop of PostNL beiden hanteren dezelfde termen en bericht geving. Als er dan is een keer een zending 1 dag vertraagd is zou dat geen ramp zijn. Het feit is echter dat PostNL pakketten die eenmaal vertraagd zijn in een container dumpt tot ze weer capaciteit over hebben om dit te verwerken. Met als gevolg dat als je zending eenmaal te laat is je ook echt gewoon soms weken kan wachten op PostNL.
Had dan toch zelf ook even je linkje even geklikt ;)
Als je vóór de buslichting je brief post, dan wordt deze meestal de volgende werkdag bezorgd.
Verder is het weinig nuttig voor TS of PostNL misschien een belofte doet die niet helemaal waar is tenzij TS van plan is PostNL voor de rechter te slepen...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:50:
Het grote probleem bij postnl is dat als er eenmaal vertraging is het pakketje niet meer mee gaat in het reguliere proces maar op de stapel achterstallig werk komt te liggen. Postnl wordt alleen afgerekend op of er vertraging is niet hoelang die is.

Ik verstuur met mijn bedrijf dagelijks ca 30 pakketten en als een pakket eenmaal vertraagd is dan kan het zomaar een of soms zelfs twee weken duren voordat die alsnog wordt afgeleverd.
Ik ben nu 2 unieke poststukken 'kwijt' de ene 21 dagen en de andere 22 dagen. Jij hebt het over 'soms zelfs 2 weken' heb je toevallig enig idee of dat nu in aanloop naar de feestdagen langer is?

@OMD
Eigenlijk is het toch te triest voor woorden dat het proces niet is ingericht voor kleine pakketjes. Is toch ook onderdeel van hun keten en zouden ze toch ook op ingericht moeten zijn.
Beide hierboven beschreven poststukken zijn 2 á 3 lucifer doosjes groot dus ik hou mijn hart vast...

offtopic
Gisteren een helemaal opengescheurde envelop ontvangen (korte en lange zijde) dus maandag dat bedrijf even bellen wat erin had moeten zitten. En s'avonds stond er iemand aan de deur die post van mij had ontvangen die een straat verder woont. Niet eens dezelfde straat of naam alleen huisnummer kwam overeen. Het is weer december...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
*knip* Dit heeft niets met het probleem van TS te maken.

[ Voor 68% gewijzigd door Yorinn op 14-12-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

*knip* Dit is geen PostNL-ervaringentopic.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 14-12-2019 15:05 ]

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie nog steeds eigen ervaringen met PostNL langskomen in dit topic. Deze zijn hier niet de bedoeling.

Het zal zonde zijn als het topic daarom gesloten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Tralapo schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:34:

Je komt er dan tijdens je ronde achter dat er iets verkeerds tussen zit. Hij moet dan terug naar het depot en had je nou toevallig een paar dagen vrij gepland? Dan blijft hij dus een paar dagen in je fietstas zitten. Shit happens.
Dit snap ik niet. Waarom blijft hij dan in je tas zitten? Wordt hij dan niet aan het einde van de dag terug gebracht naar het depot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Nee. Je bent niet verplicht om aan het einde van je rit weer helemaal terug te fietsen naar het depot. Aan/afmelden van werktijden gaat met de app en verder heb je daar niet zoveel te zoeken.

'Depot' is voor de post ook een ruim begrip hoor. Dit kan ook gewoon een garagebox zijn met sleutelkluis. Er komt één keer per dag een wagen van PostNL met vooraf ingepakte fietstassen.

[ Voor 57% gewijzigd door Tralapo op 14-12-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Tralapo schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:29:
Nee. Je bent niet verplicht om aan het einde van je rit weer helemaal terug te fietsen naar het depot.
Niet verplicht vind ik al bijzonder, maar dat bezorgers dat dan niet uit eigen beweging doen vind ik nog bizarder, zeker met een aantal dagen vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik zeg niet dat niemand dat deed, maar ik deed het in ieder geval niet. Betekende een extra half huur heen en terug fietsen, terwijl mijn ronde in mijn eigen straat eindigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tralapo schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:59:
Ik zeg niet dat niemand dat deed, maar ik deed het in ieder geval niet. Betekende een extra half huur heen en terug fietsen, terwijl mijn ronde in mijn eigen straat eindigde.
Toen is nog bezorger was. Was ik verplicht om niet te bezorgen post om welke reden dan ook te melden en eventueel te labelen en in een brievenbus moest doen. Maar dit is ook al meer dan 6 jaar geleden. En was er nog geen app. Je kreeg gewoon x tijd voor je wijk en daar moest je het mee doen. Hooguit met sneeuw kreeg je 15 min er bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TccT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2024
*knip* Modbreak hierboven gemist?

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 14-12-2019 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
Eind conclusie is volgens mij wel
Brievenbus pakket is een bijzonder product
Aan de track code is niks aan te herleiden

En de enige reden dat ik kan bedenken waarom het er niet zijn is om 2kg via de brievenbus te kunnen versturen voor 4€
Maar voor de rest heeft het geen toegevoegde waarde boven een postzegel

Ervaring;
Inmiddels 10 dagen verder en helaas heeft de mede Tweaker nog niks binnen , maar wachten vol spanning af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:54
@xtrme En wat zegt de tracking verder? Ik zou die toch goed in de gaten houden, probeer eventueel te traceren op: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Kan ook zijn dat de bezorger het pakket is kwijtgeraakt of wel aflevert maar deze vergeet te scannen.

Mosterd na de maaltijd natuurlijk maar in het vervolg enkel aangetekend / verzekerd versturen bij verkopen via Tweakers, Marktplaats o.i.d.
Wil de koper dat niet of is het te duur? dan enkel ophalen of gaat het over.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

*knip* Dit is geen PostNL-ervaringentopic

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 15-12-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe.

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 15-12-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

paQ

JohanNL schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:37:
@xtrme En wat zegt de tracking verder? Ik zou die toch goed in de gaten houden, probeer eventueel te traceren op: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Kan ook zijn dat de bezorger het pakket is kwijtgeraakt of wel aflevert maar deze vergeet te scannen.
Er wordt helemaal niets gescand

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:54
paQ schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:11:
[...]

Jawel hoor, postbode heeft hier tenminste meestal zo'n scanner voor die brievenbuspakketjes.

Op https://www.postnl.nl/ver...ndopties/brievenbuspakje/ staat ook:

Zodra de postbezorger jouw brievenbuspakje+ heeft afgeleverd, doet hij een laatste scan. Jij en de ontvanger weten dan dat je brievenbuspakje+ is bezorgd. Volg dit eenvoudig met de 3S-code die op het verzendlabel staat.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
paQ schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:11:
[...]

Zeker weten dat ze een brievenbuspakketje sinds kort scannen bij afleveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3X8syAQKeLeCRmGBIE8f355s/full.jpg

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 18:52
robbinonline schreef op maandag 16 december 2019 @ 01:31:
Zeker weten dat ze een brievenbuspakketje sinds kort scannen bij afleveren.
Alleen als de verzendmethode hiervoor gekozen is moet je aan de deur tekenen. In alle andere gevallen (onverzekerd) geeft de bezorger aan dat het bezorgd is door te scannen.

https://www.postnl.nl/ver...ndopties/brievenbuspakje/

Kies je echter voor onverzekerd dan neem je een risico als verzender en kun je niets claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:39
JohanNL schreef op maandag 16 december 2019 @ 00:00:
[...]

Jawel hoor, postbode heeft hier tenminste meestal zo'n scanner voor die brievenbuspakketjes.

Op https://www.postnl.nl/ver...ndopties/brievenbuspakje/ staat ook:

Zodra de postbezorger jouw brievenbuspakje+ heeft afgeleverd, doet hij een laatste scan. Jij en de ontvanger weten dan dat je brievenbuspakje+ is bezorgd. Volg dit eenvoudig met de 3S-code die op het verzendlabel staat.
Gezien ervaringen hier blijkbaar uit den boze zijn, laat ik het zo stellen dat bovenstaande misschien iets nieuws is door alle klachten van de brievenbuspakketjes. Want voorheen was het zo dat de postbezorger geen scanapparaat heeft, en voor zover ik weer is dit bij ons in het dorp nog steeds niet het geval.

Na zelf problemen te hebben gehad met deze verzendmethode werd mij duidelijk door PostNL verteld dat de laatste scan gedaan wordt voordat de postbezorger het pakketje ontvangt. Wanneer en hoe je het dan ontvangt ligt aan de postbezorger zelf, dit kan 1 dag zijn maar ook meerdere dagen. Mij werd verteld dat er na een x-aantal dagen door PostNL zelf een melding gedaan dat het pakket geleverd is. (terwijl men dit eigenlijk helemaal niet weet)

Maar bovenstaande is wel informatie van een jaar geleden, misschien dat men daarna het een en ander heeft verandert aan deze verzendmethode.
Na wat zoeken op PostNL zie ik dat men bij pakket versturen kan kiezen uit een brievenbuspakje, waar niets vermeld wordt over track en trace en bij brief of kaart kan men kiezen voor brievenbuspakje+ waar men blijkbaar wel een 3S code krijgt.

Tip: gebruik nooit weer deze verzendmethode. Er kan bijna niets gescand worden en je bent afhankelijk van de postbezorger. Die jammer genoeg niet zoals vroeger iemand is met jaren lange ervaring en precies weet waar de post geleverd moet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
Ik hoefde ook niet te tekenen. De brievenbus is hier wat kleiner dan normaal en daarom belde ze aan. Ik deed al bijna de deur weer dicht toen ze nog snel riep ik moet het nog even scannen. Toen kwam er een hele oude smartphone tevoorschijn met een camera die in het donker maar net een barcode kon scannen maar scannen deed ze wel. En inderdaad, nieuwe instructies vertelde ze.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Tralapo schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:59:
En dan kunnen mensen zomaar een paar dagen later hun pakket krijgen... Wow... |:( :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
42erik schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:14:
[...]

En dan kunnen mensen zomaar een paar dagen later hun pakket krijgen... Wow... |:( :F
Vind je het gek. Die postbezorgers bij PostNL worden al belabberd betaald en zijn vaak al langer bezig dan de tijd die ze voor hun wijk krijgen en dan ook nog even een half uur in eigen tijd naar het depot fietsen. Alsof iemand er zin in heeft om elke dag een halfuur onbetaald over te werken. 8)7

Het hele proces moet gewoon anders, zeker in de drukke tijden moet je de brievenbuspakketjes gewoon sorteren in het parkettenproces, gaat hij gewoon in de bus mee met de pakketbezorger, dan deze hem scannen en gewoon door de brievenbus gooien. Kost de pakketbezorger ook weinig tijd want niet aanbellen e.d. en de marge op het product zit er toch al en dat proces is veel beter in gericht om je pakketjes ook te tracken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:23:
[...]

Vind je het gek. Die postbezorgers bij PostNL worden al belabberd betaald en zijn vaak al langer bezig dan de tijd die ze voor hun wijk krijgen en dan ook nog even een half uur in eigen tijd naar het depot fietsen. Alsof iemand er zin in heeft om elke dag een halfuur onbetaald over te werken. 8)7
Ik heb het ook niet over elke dag, ik heb het over die momenten dat je al weet dat je een paar dragen vrij neemt en het als bezorger blijkbaar ok vind om zo'n pakket dan al die dagen in je tas te laten zitten. Dat vind ik gek en eigenlijk zelfs ronduit asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Davidshadow13 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:23:
[...]

Het hele proces moet gewoon anders, zeker in de drukke tijden moet je de brievenbuspakketjes gewoon sorteren in het parkettenproces, gaat hij gewoon in de bus mee met de pakketbezorger, dan deze hem scannen en gewoon door de brievenbus gooien. Kost de pakketbezorger ook weinig tijd want niet aanbellen e.d. en de marge op het product zit er toch al en dat proces is veel beter in gericht om je pakketjes ook te tracken.
En de pakketbezorger krijgt nog minder geld voor een brievenbus pakketje? Juist door het door de briefbezorger te laten doen kan het goedkoper. Mijn pakketbezorger doet ook wel eens iets in de brievenbus. Als het past terwijl het via de pakketpost is gegaan. Lekker makkelijk en snel voor beide partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Heer mvrouw i heb poroblemen post.nl wat is oplosingen 1 parkin camera 1 roluik onderdeel tootal 2 paket kwijt onder de link toevogoen treking nummer zeget sucses verzonden maar ik heb niks ontvangen
groetjes

LT099812435NL

Date Status of Shipment Country of Destination
30-05-2020 11:36 The item has been delivered successfully NETHERLANDS
29-05-2020 09:30 The item has arrived at the domestic sorting centre
28-05-2020 11:52 The item is out for delivery
27-05-2020 11:31 The item has been processed in the country of destination
27-05-2020 09:00 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
20-05-2020 08:46 The item is ready for shipment
20-05-2020 08:46 The item is pre-advised to PostNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is de klantenservice van PostNL niet en dit (lijkt) ook om een ongerelateerd probleem te gaan. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, gaat dit topic op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen naar ervaringen is niet de bedoeling, zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat. Eigen ervaringen mogen dan dus ook achterwege blijven hier.