3C905C 'press N to boot from network'

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Mijn 3Com 3C905C netwerkkaart start altijd op met de boodscahp:
"Initializing MBA..."
en daarna:
"Press N to boot from network"
Dat duurt nogal lang, hoe krijg ik dit weg? In m'n andere PC zit nl. zo'n zelfde netwerkkaart en die doet dit niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

als het goed is laat ie op een gegeven moment ook zien hie je in de bios van je netwerkkaart komt. Daar kun je die crap uitschakelen. Had ik ook.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

die crap is geloof ik ctrl+alt+b kweet niet zeker.

probeer je pc zonder deze booten, kaart erin en dan moet het ook weg zijn

het is iets wat die kaart de eerste keer laat zien als je hem inbouwd. maar hij moet wel ergens iets doen om te weten te komen dat dat al gebeurt is

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Die BIOS aanduiding krijg ik niet, want meteen na 'press N...' boot windows gewoon. CTRL+ALT+B werkt ook niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ff de 3com driver disk downloaden...
kun je het mee uitzetten volgens mij..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op woensdag 01 augustus 2001 21:16 schreef zonoskar het volgende:
Die BIOS aanduiding krijg ik niet, want meteen na 'press N...' boot windows gewoon. CTRL+ALT+B werkt ook niet.
Maak je HDD even los, dan blijft die melding gewoon staan...

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Hmm, schijnbaar is m'n linkse ALT kapot. Of het moet met de rechtse ALT ;) Anyway, ik ben nu in de BIOS van de kaart, oh joy!

Maareh, ik heb wat gerotzooid met de settings, maar ik zie niet precies waar je de meldingen uit kunt zetten.

Verwijderd

Volgens mij zit dit gewoon in de 'normale' bios: boot from network on/off. Heb je trouwens een bios op je netwerkkaart zitten?
Zo ja, bios verwijderen.>:)

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

als je echt die boot-rom niet nodig hebt haal je gewoon dat ding eruit, zit vast in een ic voet, ff netjes met een schroeven draaier eronder, met een beetje geduld en beleid wip je ehm er zo uit. heb je er nooit weer last van :)

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Beetje weird probleem :)

Op te lossen door:

1 CTRL-ALT-B
2 Zet bovenste op PXE
3 zet ergens de optie op network en niet op local (ben ff kwijt wat het is :(
4 F10 (dacht ik) om te saven

En check ff of de virus-protectie oid in je bios enabled staat en.... hij start door 8-)

Met een tooltje kan je MBA voor goed uitschakelen :)

Suc6

My weblog

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Je kunt het inderdaad gewoon in je bootorder uitzetten: Op gegeven moment in je gewone bios moet je aangeven waar vandaan hij moet opstarten. Als daar iets staat van:
1 FDD
2 LAN
3 HDD
4 CD-ROM
(oid)
...Moet je ffies modderen totdat die LAN eruit is, of iig achter de HDD staat... Dan zou het probleem verholpen moeten zijn....

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

je kunt gewoon de 3com driver disk downloaden en dan met 3c90xcfg de config tool opstarten en hierin de boot rom uitschakelen...

• capedro
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op woensdag 01 augustus 2001 22:18 schreef bart1234 het volgende:
Je kunt het inderdaad gewoon in je bootorder uitzetten: Op gegeven moment in je gewone bios moet je aangeven waar vandaan hij moet opstarten. Als daar iets staat van:
1 FDD
2 LAN
3 HDD
4 CD-ROM
(oid)
...Moet je ffies modderen totdat die LAN eruit is, of iig achter de HDD staat... Dan zou het probleem verholpen moeten zijn....
Wil niet lullig doen... maar dat is iets wat ik ook eerst geprobeerd had, maar dat was het niet! Ben met een collega weken bezig geweest om het uit te zoeken (incl. 150 pagina's van 3Com).

Maar het schijnt een bug te zijn in MBA ;(

My weblog

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik kan niet eens in de BIOS van m'n mobo van LAN booten. En als ik instel:

boot method: PXE
default boot: network
local boot: enabled

Dan start m'n computer helemaal niet meer op als ik niet snel genoeg ben. Nu staat er nl. 'Press H to boot from harddisk'. Aaarghh. Ik ga ff dat progje downloaden van de 3Com site, hopelijk kan ik daarmee de MBA? uitzetten.

Verwijderd

Driverdisks downloaden bij 3Com en op disk 2 staat 3c90xcfg.exe, hiermee kun je het uitschakelen (niet in de BIOS van NIC).
Het is wel aangeraden om dit onder DOS te doen (dus niet in DOS-box in Windows).

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Is er iets met de 3com site? Ik kom er niet op. Het is toch gewoon www.3com.com? of niet. Ik had dat gisteren ook al met de site van HP (kom ik nog steeds niet op)

• Bigs
  • Niet online
[topic=192459]

• Elroyv
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Gewoon LANBOOT disabelen op de NIC.
Hiervoor staat een 3C90XCFG.EXE op 1 van de driver disks...

Issa simpel

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• warlord
  • Laatst online: 16-07 08:21

warlord

Thats right Elroyv.

ik had the same probleem here.
just de diskette in de floppydrive doen

succes.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ok, ik heb het progje ergens vandaan gehaald (http://www.urz.uni-heidelberg.de/Netzdienste/nm/misc) want ik kwam niet op de 3Com site. Nu wacht ie niet meer. Ik heb hem ook nog eens op maximale performance gezet. Zou dit echt van invloed zijn? Ik heb een testje gedaan met een 12 GB directory over het netwerk copieren en hij haalde 5.4 MB/s (op een 100 MBit/s netwerk). Niet slecht, maar nog minder dan 50% van het max.

Verwijderd

Op de netwerkkaart zit waarschijnlijk een bootrom. Deze kun je voorzichtig met een schroevendraaiertje loshalen. Wanneer je deze bootrom hebt verwijderd, ben je van je probleem af. 8-)

Sorry, maar dit antwoord stond er al. Kan ook niet meteen alles lezen. |:(

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

[quote]Op donderdag 02 augustus 2001 17:47 schreef zonoskar het volgende:
Ok, ik heb het progje ergens vandaan gehaald (http://www.urz.uni-heidelberg.de/Netzdienste/nm/misc) want ik kwam niet op de 3Com site. Nu wacht ie niet meer. Ik heb hem ook nog eens op maximale performance gezet. Zou dit echt van invloed zijn? Ik heb een testje gedaan met een 12 GB directory over het netwerk copieren en hij haalde 5.4 MB/s (op een 100 MBit/s netwerk). Niet slecht, maar nog minder dan 50% van het max.
[/quote

Wat je even kunt doen, als je het nog niet gedaan hebt, is de kaart vast op 100 MB zetten. Als je switch bv op autosensing staat en je nic ook gaan ze steeds "handshaken".
Ze gaan als het ware "overleggen" wat voor snelheid ze gaan "babbelen". Zet beiden maar eens vast op 100 MB en je performance zal aanzienlijk verbeteren.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Euh, kheb geen switch. Gewoon 2 PC's met een kabeltje er tussen. Kan het zijn dat veel kleine files langzamer over het netwerkje gaan?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:57 schreef zonoskar het volgende:
Euh, kheb geen switch. Gewoon 2 PC's met een kabeltje er tussen. Kan het zijn dat veel kleine files langzamer over het netwerkje gaan?
Met de switch bedoelt ie niet het dingetje wat je tussen een netwerk hangt maar een dingetje waarmee je instellingen aan een netwerkkaart duidelijk maakt. Kortom:

Force beide kaarten op 100Mb waardoor ze niet steeds eerst hoeven handshaken, dat komt de performance ten goede.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Switch is dus eigenlijk een inteligente HUB.
Dit heb je nodig als je bv. meerdere machine's achter een servertje hangt bv.

Bij de drivers zit ergens op een disk (of als je ze gedownt hebt in de root van de uitgepakte driver) een tooltje 3C90XCFG.EXE hiermee kun je (onder dos, dus eerst booten vanaf een diskette) de NIC configureren.

Suc 6, het is heel simpel

Pagina: 1