Genexis Platinum port forward vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 17.798 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-04 11:12
Ik heb sinds een week Glasvezel via Delta/Caiway. Nu wil ik een(enkele) port forwarden o.a. voor vpn en domotica. Ik heb mijn eigen router achter de Genexis Platinum 7840 hangen via DMZ. Wifi op de modem staat uit. Werkt prima. Alleen nu moet ik nog wat porten forwarden (aaah wat mis ik mijn Fritsbox ....). Dat is niet helemaal duidelijk:

Service Name = mijn forward
Source Host(s) = ?? is dat mijn eigen externe ip of bepaalde ip's die mogen conecten?
Public Ports = zelfde als local
Local Ports = de port op mijn local router
Protocol = TCP

Punt is denk ik de Source Hosts = daar heb ik nu niets staan (dus je zou vanaf elk ip adres kunnen inloggen?) maar ik kan niet inloggen via de open port?

Iemand de gouden tip :) Bedankt.

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Beste antwoord (via rens-br op 11-12-2019 16:23)

• pc_slopert
Ik heb het nu werken. Blijkbaar had ik in de DMZ zone van de Genexis niet de WAN adres staan die mijn router heeft gekregen van de Genexis (maar het LAN ip adres). Nu werkt het port forwarden prima. Ook bij de port forward heb ik nu als ip adres het WAN adres staan.

Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
Klinkt alsof je dubbel nat hebt.
Het kan zijn dat je DMZ niet lekker ingesteld is.
Vraag even of ze je modem in Bridge willen zetten.

Nu moet je van Extern forwarden naar je router. (Dit zou niet hoeven ivm DMZ als het werkt)
Je eigen router forwarden naar het interne Adres.

Houdt er rekening mee dat management vaak op de WAN port uit staat van je router.
Als je dus je Router via Public internet wilt benaderen moet je dat apart open zetten als dat kan.
Ik zou dit wel afraden trouwens.

Source ligt er even aan wat de handleiding zegt.
kan 0.0.0.0 zijn of indd leeg dat je alles toelaat.
Als je weet vanaf welk IP je standaard komt probeer dit dan wel in te vullen. weer een beetje meer secure.

Edit: Typefout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
@ehvc bedankt voor je feedback. Bij Delta zetten ze het niet in Bridge mode. Had ik al gevraagd. DMZ staat ingesteld op mijn interne router ip (in een andere ip range dan de Genexis). Helaas staat er in de handleidingen die ik heb en kan vinden bar weinig over port forwarding etc. Vandaar mijn vraag hier. Iemand die dezelfde Genexis heeft? Met de goede instellingen?

"Nu moet je van Extern forwarden naar je router. (Dit zou niet hoeven ivm DMZ als het werkt)
Je eigen router forwarden naar het interne Adres."
Hoe forward ik dan naar mijn eigen router - of doe ik dat op mijn eigen router - zoals dat nu eigenlijk ook al ingesteld staat? En wat bedoel je met mijn eigen router forwarden naar intern adres? Is dat het ip van de Genexis? Hoe benader ik dan mijn router van buitenaf? Dat gaat toch via het externe ip adres wat ik nu van Delta heb? Lijkt me niet de bedoeling dat mijn interne ipadres van mijn router van buitenaf benaderd kan worden.

Met mijn Fritzbox had ik dezelfde opzet (modem/router naar mijn eigen router ) en port forwarding via fritz naar mijn eigen Dlink DIR868L
Gewoon internetten via de D-link werkt prima (alhoewel de beloofde 150Bbs maar 100 lijkt ze zijn). Het hele interne netwerk is dus gewoon hetzelfde gebleven (gelukkig want ik heb een groot aantal apparaten met een fixed ip adres).

Net nog even in mijn router gekeken. Daar zie ik dat die ook een DHCP ipadres heeft gekregen van de Genexis modem. Moet ik die soms gebruiken voor de DMZ en niet mijn eigen lan router ipadres? :) Wat mij ook opviel is dat het uitgegeven dhcp adres van een van mijn ipcamera's is (die heeft overigens wel een fixed intern ip adres. Zou dat misschien verklaren waarom port forwarding niet werkt? Ik zal de modem even uit zetten en weer opnieuw aan om te zien of de router dan een ander adres krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door pc_slopert op 10-12-2019 10:09 . Reden: extra info togevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:05
Zelf geen Genexis router, maar aangezien het hier over algemene termen gaat:

Delta router: qua aansluitingen: WAN poort internet aansluiting, LAN poort Genexis.
Liefst in bridge, maar als dat niet mogelijk is moet je DMZ je naar het WAN ip van je Genexis laten verwijzen, verder hoef je hier niets te doen qua portforwarding.

Genexis: qua aansluiting: WAN poort Delta router, LAN poort rest van het netwerk.
Hier stel je je port forward in naar het interne IP adres van het apparaat waar je de port forward heen wil hebben.

Wat betreft wat je moet invullen:

Service Name = naampje, boeit volgens mij niet
Source Host(s) =bron IP vanwaar je connect, is een filtering zodat het niet open staat voor het internet
Public Ports = poort welke je wil open zetten aan de WAN kant, bijv voor FTP 21
Local Ports = poort welke je wil open zetten aan de LAN kant, bijv voor FTP 21
Protocol = TCP of UDP, afhankelijk wat je wil forwarden, in het FTP voorbeeld TCP.

Ik mis wel het doel IP in dit lijstje.
Vervolgens connect je op het WAN IP van je Delta router (IP adres wat door de ISP is aangeleverd, kan je checken door naar watismijnip.nl te gaan bijv.).

Als je hier niet mee geholpen bent, zou je eens een screenshot van de interface waar je je port forward instelt willen plaatsen?

Overigens over VPN, wat voor VPN protocol?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Bedankt voor de feedback. De algemene termen ken ik ook wel daar gaat het niet om. Ook hoe ik mijn ip etc. vind dat is wel duidelijk. Er is geen Delta router alleen de Genexis. Die zit aan de Glasvezel die gaat met een dun kabeltje rechstreeks de Genexis router in (er wordt geen WAN port gebruikt. Er is wel een port waar INTERNET boven staat dat zal wellicht de WAN zijn. Maar nu niet in gebruik.

Mijn eigen router zit op de Lan poort. De Genexis verwijst voor de DMZ naar mijn eigen Dlink router.
De port forwarding op de Genexis is zoals jij ook aangeeft precies zo gedaan.
De doel ip is op de Dlink ingesteld. Kan ook niet op de Genexis interface.

Wat je bedoel mett DMZ is niet duidelijk? De DMZ instelling verwijst nu naar mijn interne DLink (LAN) ip. Jij zegt dat DMZ naar het externe ip (WAN Genexis) moet verwijzen?

Zal de Genexis eens opnieuw opstarten en zien of het helpt als er een ander DHCP voor de LAN wordt aangemaakt. Nu is dat DHCP adres er een van een ipcamera en zou het kunnen dat dat het probleem oplevert....

Niemand hier die deze Genexis met Glasvezel en eigen router met port forwarding heeft werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Als je de termen kent dan is het handig om de info volledig en correct te vermelden. Het is nu een beetje onduidelijk.

Die 7840 is, zoals je merkt, ook een wat minder gebruikt ding. Dat maakt het nog wat onduidelijker :)

Als ik het goed begrijp

- Heb je een Genexis 7840 die met een SFP direct aangesloten zit op de glasvezel (De 7840 is SFP+RJ45, en met glas in je SFP is de WAN (internet) poort ongebruikt
- Wil je hier je DIR868 achter hangen en daarop portforwardings maken.

Als ze 'm niet in bridge zetten dan heb je dus dubbel NAT. Dat kan, maar is niet wenselijk. Om daarvan af te komen zijn er een paar opties
- Je Dlink als domme switch en AP laten fungeren. Dan heb je alle routing en porforwarding in je Genexis en geen dubbel nat. DHCP uit, ding aan de LAN een IP geven in het subnet van je Genexis en met de LAN aansluiten op de Genexis (WAN dus leeg laten)
- Een andere router pakken met een SFP poort en direct je glas daarin. Dan heb je daar je publieke IP adres op.
- Een losse mediaconverter die glas naar koper omzet en met een netwerkkabeltje naar je Dlink en je Dlink alles laten afhandelen
- Een losse mediaconverter die glas naar koper omzet en met een netwerkkabeltje naar je vertrouwde Fritzbox of een andere router.

Voor de laatste 3 opties heb je wel de juiste vlan ID's nodig. Met wat handigheid wel te achterhalen, en je moet dingen als IPTV als je dat gebruikt ook weer bridgen of routeren. (En mogelijk telefonie, maar of dat kan/vrijgegeven wordt..)

Als je toch dubbel NAT wilt doen
- Dlink aan de WAN static configureren in het subnet van de Genexis
- Ander subnet aan de LAN zijde
- In de Genexis een DMZ host opgeven: static ip van stap 1.

Mijn advies zou zijn om de eerste optie te nemen: je dlink als switch/ap en de Genexis laten voor wat het is. Gezien je kennisnivo is dat de meest betrouwbare optie: Je ISP zal dan je ook kunnen helpen (behalve het dlink deel). De overige opties zijn wat meer voor de gevorderde gebruiker. Werkt prima (en is zelfs mooier) maar de provider support zal een stuk minder tot niet zijn bij een storing.

volgens mij heb ik nog wel een platinum uit die serie liggen, mocht t nodig zijn kan ik die wel even aanslingeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Ok dat zijn heel wat opties. Ik kon overigens in de Genexis niks vinden om een subnet in te stellen. Zal nog eens goed kijken. Meen dat dat in de Fritzbox (geen glasvezel modem) die ik eerder had wel mogelijk was.

Wat is het nadeel van dubbel NAT ? (ok ik kijk wel op Google :)

Overigens heb ik met hoe het nu aangesloten is ook mijn Dlink al als Accespoint en Router werken. Op de Genexis staat de WIfi uit. En dat gaat prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-04 20:09
Uiteraard kun je de Genexis in bridge (laten) zetten. Met "dat doen we niet" hoef je geen genoegen te nemen.

Zelf zit ik ook nog met (vrijwel) dezelfde situatie. Maar ik heb, via Whatsapp, de ACM geraadpleegd.

Een provider is verplicht mee te werken aan het uitschakelen van de routerfuctie (bridge dus) als de klant daarom vraagt. De router wordt gezien als "eindapparaat" en moet kunnen werken zoals bedoeld.
Zonder enige beperking.
Dat heb ik mijn provider ook voorgelegd, inclusief de (Whattsapp)tekst van de ACM, en er wordt nu aan gewerkt.

Het is maar een tip, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Ik heb het nu werken. Blijkbaar had ik in de DMZ zone van de Genexis niet de WAN adres staan die mijn router heeft gekregen van de Genexis (maar het LAN ip adres). Nu werkt het port forwarden prima. Ook bij de port forward heb ik nu als ip adres het WAN adres staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvreede2
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-03 07:54
Tonne2016 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 02:15:
Uiteraard kun je de Genexis in bridge (laten) zetten. Met "dat doen we niet" hoef je geen genoegen te nemen.

Zelf zit ik ook nog met (vrijwel) dezelfde situatie. Maar ik heb, via Whatsapp, de ACM geraadpleegd.

Een provider is verplicht mee te werken aan het uitschakelen van de routerfuctie (bridge dus) als de klant daarom vraagt. De router wordt gezien als "eindapparaat" en moet kunnen werken zoals bedoeld.
Zonder enige beperking.
Dat heb ik mijn provider ook voorgelegd, inclusief de (Whattsapp)tekst van de ACM, en er wordt nu aan gewerkt.

Het is maar een tip, doe er je voordeel mee.
Hoi, ik zit zelf bij Caiway, die ook bridge modus niet lijkjt te willen activeren. Is dit jou uiteindelijk gelukt? Dank
Jan-Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-04 20:09
Nou, men is ermee bezig maar maken geen haast omdat de "engineers van mening zijn dat deze verplichting er nog niet is"

Nu ben ik niet iemand die gaat zitten wachten en heb de "opsteekrouter" (Genexis 48) eraf getrokken. Mijn router direct op de NTU (zit gelukkig bij mij een RJ45 op) geprikt. Wel nog even de juiste VLAN meegeven en ziedaar: keurig een publiek WAN IP op mijn router. Is trouwens een Gbit verbinding.

TV gaat (via 1550 nM filter en modulator) over DVB-C dus geen verdere configuratie nodig.

Heb nog wel duidelijk gemaakt dat de verplichting om aan bridge mee te werken wel degelijk bestaat.
Mogelijk dat de ACM zelf de diverse providers hierop gaat controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvreede2
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-03 07:54
Aha, dank

Mijn NTU heeft geen RJ-45... jammer, ik ga zoeken naar een andere oplossing, Want Caiway wil inderdaad geen bridge modus activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Deze week een nieuw modem gekregen (als zakelijke klant kan dat). Een Genexis Titanium (live) die door Delta, in Bridge mode is gezet. Nu probeer ik alsnog een normale port-forward voor elkaar te krijgen. Echter lijkt het als of er maar een port gebruikt wordt (en die werkt ook prima, ook via 4g).

Nu heb ik nog enkele poorten met o.a. ip-camera en vpn. Die krijg ik dus niet werkend. Via mijn vorige modem met bridge (Fritzbox - xs4all) werkte alles wel.

Als ik de camera test via een app, waar ik in de settings het externe ip-adres heb staan, kan ik via wifi wel op de camera komen. Maar als ik dan via 4g test kom ik er niet op?

Snap niet zo goed waar het fout gaat. Lijkt wel of je maar een port kan for-warden?

Iemand een goeie tip hoe dit werkend te krijgen? Ik kan overigens niet op het modem inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pc_slopert schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:11:
Snap niet zo goed waar het fout gaat. Lijkt wel of je maar een port kan for-warden?

Iemand een goeie tip hoe dit werkend te krijgen? Ik kan overigens niet op het modem inloggen.
Snap niet zo goed waar je port-forwards wil instellen als je niet op het modem kan inloggen?

In bijna alle gevallen kan je inderdaad elke externe port (en dat zijn er grofweg 64000) inderdaad maar 1x forwarden naar binnen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Het forwarden gebeurt op de D-link router die aan het modem hangt. Daar stel ik alles op in :) Ik snap dat je een port maar een keer kunt forwarden dat is ook niet mijn probleem. Wel dat het lijkt alsof er extern maar een forward gezien/ gebruikt wordt.
Als ik een port-scan doe zijn er ook maar twee poorten open, waaronder een die ik zelf heb ingesteld. De ander is een vpn poort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 10:42
Ik zit ook bij Caiway, maar bridge mode nog niet gekregen.
Ik wil de Genexis niet gebruiken als thuis wifi router, omdat de mogelijkheden beperkt zijn.
Dus voorlopig gekozen voor DMZ optie en wifi van de Genexis uitgezet.
Mijn thuis wifi router via zijn WAN poort via UTP aangesloten op 1 van de 4 UTP LAN poorten van de Genexis.
Omdat ik mijn LAN netwerk in de range van 192.168.1.0 wilde hebben(vanwege reeds bestaande apparatuur die ik niet allemaal opnieuw wilde gaan instellen) en de Genexis default dezelfde range gebruikt voor LAN, heb ik het interne IP van de Genexis aangepast naar 192.168.2.254(ipv default 192.168.1.254) en de DHCP van de Genexis aangepast naar 192.168.2.64 -192.168.2.253. Het MAC adres van de WAN poort van mijn thuis wifi router het ik in de Genexis vast gezet op 192.168.2.1. In de DMZ instellingen van de Genexis heb ik dit ip adress, 192.168.2.1, opgegeven. Zie deze handleiding van Caiway voor DMZ instellingen:
https://www.caiway.nl/kla...ter/genexis/dmz-instellen

Port forwarding en firewall instellingen doe je dan dus alleen in je thuis wifi router.

p.s. In mijn thuis wifi router heb ik onder de DHCP instellingen de DNS(3x) ip addressen handmatig op die van OPENDNS ingesteld, zodat ik vooraf al heel wat kan blokkeren via het OPENDNS portaal(login.opendns.nl)
Bijvoorbeeld zalando.nl... ;) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Omdat ik zakelijk gebruiker ben heb ik het modem onlangs na contact kunnen ruilen voor een bridge-modem. Nu werkt het prima. In het Genexis-modem kan je dan zelf niet meer inloggen. Weet niet of dat een probleem is. Maar voor mij werkt het nu en dat is waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottom
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-05-2023
pc_slopert schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:10:
Omdat ik zakelijk gebruiker ben heb ik het modem onlangs na contact kunnen ruilen voor een bridge-modem. Nu werkt het prima. In het Genexis-modem kan je dan zelf niet meer inloggen. Weet niet of dat een probleem is. Maar voor mij werkt het nu en dat is waar het om gaat.
Heb je enkel internet of ook tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Geen TV :) heb ik nog steeds via de Schotel. Maar ook Netfilx of Amzon is super via wifi/ of powerline ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Hoi,

Ik reageer even op je topic omdat ik niet precies weet waar ik naartoe moet.
Wij hebben ook een Platinum router hier. Nu blijkt maar 1 ethernet poort werkend te zijn. De andere poorten geeft hij wel aan dat er iets in zit, ook via de router website, maar het lampje knippert niet. Als ik een WiFi acces point aansluit heeft die dus geen internet op dat punt. Als ik hem vervolgens in de eerste ethernet-aansluiting gooi doet hij het wel. 2,3 en 4 doen het niet. Hoe kan ik dit oplossen? Ben nogal een rookie op dit gebied.

Bij voorbaat dank voor je hulp! Maak er ook nog even een post van.

Groet,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_slopert
Geen idee. Maar volgens mij zijn die poorten niet beschikbaar. :) Dus de router op Ethernet 1 en de rest gaat via je router / of switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:10

lier

MikroTik nerd

Vreemd, misschien even contact opnemen met je provider? Weet je heel heel zeker dat het een Platinum is (just to be sure)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-04 15:25
DJSmiley schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:40:
Als je de termen kent dan is het handig om de info volledig en correct te vermelden. Het is nu een beetje onduidelijk.

Die 7840 is, zoals je merkt, ook een wat minder gebruikt ding. Dat maakt het nog wat onduidelijker :)

Als ik het goed begrijp

- Heb je een Genexis 7840 die met een SFP direct aangesloten zit op de glasvezel (De 7840 is SFP+RJ45, en met glas in je SFP is de WAN (internet) poort ongebruikt
- Wil je hier je DIR868 achter hangen en daarop portforwardings maken.

Als ze 'm niet in bridge zetten dan heb je dus dubbel NAT. Dat kan, maar is niet wenselijk. Om daarvan af te komen zijn er een paar opties
- Je Dlink als domme switch en AP laten fungeren. Dan heb je alle routing en porforwarding in je Genexis en geen dubbel nat. DHCP uit, ding aan de LAN een IP geven in het subnet van je Genexis en met de LAN aansluiten op de Genexis (WAN dus leeg laten)
- Een andere router pakken met een SFP poort en direct je glas daarin. Dan heb je daar je publieke IP adres op.
- Een losse mediaconverter die glas naar koper omzet en met een netwerkkabeltje naar je Dlink en je Dlink alles laten afhandelen
- Een losse mediaconverter die glas naar koper omzet en met een netwerkkabeltje naar je vertrouwde Fritzbox of een andere router.

Voor de laatste 3 opties heb je wel de juiste vlan ID's nodig. Met wat handigheid wel te achterhalen, en je moet dingen als IPTV als je dat gebruikt ook weer bridgen of routeren. (En mogelijk telefonie, maar of dat kan/vrijgegeven wordt..)

Als je toch dubbel NAT wilt doen
- Dlink aan de WAN static configureren in het subnet van de Genexis
- Ander subnet aan de LAN zijde
- In de Genexis een DMZ host opgeven: static ip van stap 1.

Mijn advies zou zijn om de eerste optie te nemen: je dlink als switch/ap en de Genexis laten voor wat het is. Gezien je kennisnivo is dat de meest betrouwbare optie: Je ISP zal dan je ook kunnen helpen (behalve het dlink deel). De overige opties zijn wat meer voor de gevorderde gebruiker. Werkt prima (en is zelfs mooier) maar de provider support zal een stuk minder tot niet zijn bij een storing.

volgens mij heb ik nog wel een platinum uit die serie liggen, mocht t nodig zijn kan ik die wel even aanslingeren
Als ik het goed begrijp, moet ik dus de router van de ISP op bijvoorbeeld xx.xx.xx.xx subnet 255.255.254.0 zetten als ik intern de eigen router op yy.yy.yy.yy subnet 255.255.255.0 wil hebben?

binaries? www.binaries4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansimultaan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-06-2024
Hallo allemaal, ik zit met hetzelfde probleem als TS. Heb niet veel technische kennis. Hoe kom ik erachter welk WAN IP Genexis toekent aan mijn eigen router? Op de pagina NETWORK>Clients staat mijn router er twee keer, beide keren met hetzelfde IP-adres en MAC-adres (wat 1 cijfer anders is dan het MAC-adres dat op mijn Orbi router staat). Hoe weet ik of dit het LAN of WAN adres is dat Genexis toekent? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 14:35
Hier ook dezelfde issues met een Genexis Platinum-7840. Daarachter heb een UniFi DreamMachine die ik vanaf buiten middels DMZ of port forwarding op geen enkele manier kan bereiken.
Diverse poorten/services geprobeerd maar er komt niets doorheen. Zelfs wanneer ik een specifiek source adres opgeef voor een port forward kom ik er niet in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCsvYy_9m5mKySENXngih4FId90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fU5BBQRlqeKujwt72Pj5u4O6.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard intern ook geprobeerd of ik op het WAN adres van de DreamMachine wel toegang heb, dat werkt prima. Gevalletje ISP bellen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritjanmulder
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-02 15:24
Hallo,

Ik probeer nu mijn poorten open te zetten voor mijn PlayStation 5 zodat ik een open netwerk krijg alleen ik krijg het niet voor elkaar.

Ik blijf nat type 2 houden.

Bij de source host & de local host dien ik een IP adres in te vullen.

Wat vul ik waar in?
Bij een mijn PlayStation 5 ip adres en de ander her ip adres van de router?

Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jvreede2 zu je even een nieuw topic aan willen maken? Het kicken van het topic van iemand anders is niet gewenst.

[ Voor 100% gewijzigd door rens-br op 16-11-2021 13:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.