Mp3-pro, flop of waardige uitvinding

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Er komen steeds meer geruchten over mp3-pro op het internet.

Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen een mp3 en mp3-pro (geencode) bestand en kan het daarmee doorbreken?>

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik denk dat het een flop wordt
kwaliteit is niet het zelfde als de normale mp3
en waarom steeds kleiner we krijgen toch snellere kabel verbindingen
en grotere harddisken

mp3PRO heeft gewoon geen zin

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
't gaat dezelfde kant op als met VQF, nix dus.

Verwijderd

mp3-pro is beter, maar als het al een standaard wordt dan zal dat nog wel even duren.

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:54
Op woensdag 01 augustus 2001 19:57 schreef happy3736 het volgende:
en grotere harddisken

Er zijn nog wel mensen met slome verbindingen :( Maarja ik kijk niet eens naar de grote van een MP3 als ik de 8 min versie wil hebben mag ie van mij best +10 MB zijn :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Op woensdag 01 augustus 2001 19:57 schreef happy3736 het volgende:
en grotere harddisken

Eeeuh, dat is natuurlijk bull-shit, grotere HDD's zijn leuk, maar kosten meer geld en waarom wil je data niet kleiner hebben, dat is toch alleen maar makkelijker? MP3Pro word denk ik toch zeker wel meer dan VQF ook, want een groot aantal nadelen aan VQF zijn er niet bij MP3Pro, zo kun je meteen het midden van het liedje aanklikken en je hoort het meteen en MP3Pro word nu al wat gebruikt op mp3 sites als http://gathering.tweakers.net/forum/faq bijvoorbeeld.. Ik denk zeker dat MP3Pro wat word, het is voor mensen als ik met de KUT RENDO DEKOOI (kabel, 70 piek per maand, download lemiet van 450 meg per maand, snelheid van ongeveer 3,5 Kb/sec) echt een super oplossing...

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05
MP3pro is echt gaaf!!
Ik heb het geprobeerd, en het is echt superkwaliteit!! Enige nadeel: de speler moet het wel ondersteunen, WinAmp nog niet dus :(

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 10:29

kolderindekop

yeaahhhh

Ja super kwaliteit inderdaat voor op je pc gaat het wel en ik had een mp3 player gekocht en zelfs in de koptelefoon hoor je geen dynamiek en het blijft dof.
sorry dat ik zo mopper ben te veel verwent met me'n hy end dat rijmt.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Verwijderd

Volgens mij is het grote succes van mp3 de aankomende oorzaak voor het (gedoodverfde) floppen van mp3-pro.

Het mp3-bestandsformaat is veeeel te veel verspreid over de hele wereld, wordt overal gehanteerd, in diverse vormen van hardware geimplementeerd, en nu mp3-pro om de hoek komt kijken moet dat allemaal weer naar /dev/null :?
Denk het niet. :)

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op woensdag 01 augustus 2001 19:55 schreef Yokozuna het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen een mp3 en mp3-pro (geencode) bestand en kan het daarmee doorbreken?>
Een wav bestand wat naar mp3 is omgezet is ongeveer een factor 10 tot 12 kleiner. Wordt datzelfde wav bestand omgezet naar mp3pro dan is het nog een stuk kleiner, precieze factor weet ik zo niet.

Voordat mp3pro de standaard wordt zal er heel wat moeten gebeuren omdat vrijwel iedereen mp3 al klein genoeg vindt. Veel mensen vinden nog kleinere bestanden niet echt noodzakelijk.

[deels-offtopic]
Je kunt het deels vergelijken met de opkomst van ID3v2. Veel mensen gebruiken nogsteeds de ID3v1 omdat daar alles wat nodig is eigenlijk al inpast. ID3v2 bevat wat leuke extra's maar ik zie het eigenlijk maar heel weinig gebruikt worden. Als ik zie dat het gerbuikt wordt dan is het vaak zo dat ID3v1 is ingevuld en gecopieerd naar ID3v2.
[/deels-offtopic]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 16:15 schreef DjMark het volgende:
MP3pro is echt gaaf!!
Ik heb het geprobeerd, en het is echt superkwaliteit!! Enige nadeel: de speler moet het wel ondersteunen, WinAmp nog niet dus :(
uhm ik encodeer al mijn muziek naar mp3pro en bij mij werkt het wel in winamp!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 02 augustus 2001 17:16 schreef Emperor het volgende:
uhm ik encodeer al mijn muziek naar mp3pro en bij mij werkt het wel in winamp!
Komt doordat MP3Pro backwards compatible is. Winamp ziet slechts 1 stream in de MP3Pro-file, terwijl er 2 streams in zitten. Daarom klinkt het niet zoals het zou moeten in Winamp.

Ik weet niet of er al echte plugins zijn voor MP3Pro in Winamp.

Siditamentis astuentis pactum.

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op donderdag 02 augustus 2001 16:26 schreef Christus het volgende:

[deels-offtopic]
Je kunt het deels vergelijken met de opkomst van ID3v2. Veel mensen gebruiken nogsteeds de ID3v1 omdat daar alles wat nodig is eigenlijk al inpast. ID3v2 bevat wat leuke extra's maar ik zie het eigenlijk maar heel weinig gebruikt worden. Als ik zie dat het gerbuikt wordt dan is het vaak zo dat ID3v1 is ingevuld en gecopieerd naar ID3v2.
[/deels-offtopic]
Ff verder offtopic, verschilt denk ik wel wat voor muziek je luistert of die wordt gebruikt, ik zelf heb veel techno nummers met allerlei remixen, en voor de lange namen heb je dan toch die ID3v2 nodig omdat je anders halve namen hebt...

Over MP3pro denk ik ook dat t redelijk gaat mislukken, hadden ze net wat eerder mee moeten komen, ondertussen is mp3 zo goed, en met idd de snellere verbindingen maakt t ook nie zoveel uit of t nou 10 of 5 mb is ofzo..

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Op donderdag 02 augustus 2001 19:00 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Komt doordat MP3Pro backwards compatible is. Winamp ziet slechts 1 stream in de MP3Pro-file, terwijl er 2 streams in zitten. Daarom klinkt het niet zoals het zou moeten in Winamp.

Ik weet niet of er al echte plugins zijn voor MP3Pro in Winamp.
Zie http://www.mp3pro.com:
mp3pro WINAMP Plugin (new)
A brand new plugin has been released that supports mp3pro in winamp for winamp 2.75 and higher :)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op woensdag 01 augustus 2001 22:51 schreef FoxMan het volgende:

[..]

Eeeuh, dat is natuurlijk bull-shit, grotere HDD's zijn leuk, maar kosten meer geld en waarom wil je data niet kleiner hebben, dat is toch alleen maar makkelijker? MP3Pro word denk ik toch zeker wel meer dan VQF ook, want een groot aantal nadelen aan VQF zijn er niet bij MP3Pro, zo kun je meteen het midden van het liedje aanklikken en je hoort het meteen en MP3Pro word nu al wat gebruikt op mp3 sites als http://gathering.tweakers.net/forum/faq bijvoorbeeld.. Ik denk zeker dat MP3Pro wat word, het is voor mensen als ik met de KUT RENDO DEKOOI (kabel, 70 piek per maand, download lemiet van 450 meg per maand, snelheid van ongeveer 3,5 Kb/sec) echt een super oplossing...
Pagina: 1