Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:25
die Dag iedereen

Vriendin verlangt al eventjes naar een deftige camera, los van haar iPhone om "kwalitatieve" en "goeie" foto's te nemen. Helaas is m'n kennis op vlak van een fototoestellen beperkt tot wel degelijk 0,0 en kom ik hier even advies vragen :)

Doel:
De klassieke huis, tuin, keuken, huisdieren foto's... een goeie allrounder?

Wat weet ik zelf?
Euhm, helemaal niets... heb geen kennis van lenzen noch van toestellen zelf dus sla mij dood. Ik kom regelmatig de Sony A6000 tegen maar zou al enkele jaren oud zijn? Zijn er dan nieuwe toestellen anno 2019 die goedkoper en beter zijn?

Budget?
Ik hoop dat ik voor 500€ max. wel iets kan vinden (lens + camera)?

Ik dank jullie zeer...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

En wat heb je zel al gevonden? Al reviews op youtube opgezocht?

Wil je een DSLR, of een compacte camera? Enige inzet gewaardeerd.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Stancke Niks mis met de A6000, vooral qua prijs kwaliteit verhouding.

Vooral tweedehands interresant, zie ze soms al voor 300 met kitlens voorbij komen.

Gewoon doen zou ik zeggen, of anders gewoon eens een keertje wat huren via Budgetcam ofzo, kan ze lekker een weekendje oefenen en experimenteren.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ziet je vriendin het zitten om later uit te breiden met verschillende lenzen? Zoniet dan kan voor €500 een goede compactcamera interessanter zijn dan een systeemcamera of spiegelreflex.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Bensimpel schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:58:
En wat heb je zel al gevonden? Al reviews op youtube opgezocht?

Wil je een DSLR, of een compacte camera? Enige inzet gewaardeerd.
Ik ken het verschil niet tussen DSLR en een systeemcamera niet. Ik zou zeggen DSLR maar die zijn behoorlijk duurder (toch combinatie lens + body?) en blijkbaar is een deftige systeemcamera goedkoper en "beter"?

Ik kom onderstaande regelmatig tegen maar dat is dan zonder lens lijkt mij?
pricewatch: Panasonic Lumix G DMC-G7 Zwart

En deze met lens, maar voldoet de lens dan aan het gebruik?
pricewatch: Sony A6000 + 16-50mm f/3.5-5.6 Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stancke schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:56:
die Dag iedereen

Vriendin verlangt al eventjes naar een deftige camera, los van haar iPhone om "kwalitatieve" en "goeie" foto's te nemen. Helaas is m'n kennis op vlak van een fototoestellen beperkt tot wel degelijk 0,0 en kom ik hier even advies vragen :)

Doel:
De klassieke huis, tuin, keuken, huisdieren foto's... een goeie allrounder?

Wat weet ik zelf?
Euhm, helemaal niets... heb geen kennis van lenzen noch van toestellen zelf dus sla mij dood. Ik kom regelmatig de Sony A6000 tegen maar zou al enkele jaren oud zijn? Zijn er dan nieuwe toestellen anno 2019 die goedkoper en beter zijn?

Budget?
Ik hoop dat ik voor 500€ max. wel iets kan vinden (lens + camera)?

Ik dank jullie zeer...
Algemeen advies: Welke fotocamera moet ik hebben?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Ik denk dat deze buying guide je de goede richting op zal sturen:

https://m.dpreview.com/re...de-best-cameras-under-500

Je hebt ook andere categorieën. Persoonlijk vind ik het fijne gidsen om makkelijker een keuze te maken als je door de bomen het bos niet meer ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:51
In mijn ogen kun je 3 dingen doen:
1. Ga met je vriendin naar een fotozaak en laat je daar adviseren. Voordeel is dat ze kan voelen hoe de camera's werken.
2. Koop tweedehands een willekeurige camera al dan niet met losse lens en kijk hoe dat bevalt. Zonder specifieke wensen moet je ergens beginnen. Daarna weet ze gauw genoeg wat ze zoekt.
3. Als je er op staat om zelf iets te kiezen, ga je dan verder verdiepen in de materie, om zo beter te weten wat je zoekt en gerichter advies te kunnen vragen. Met de info die we hebben voldoet praktisch elke camera met verwisselbare lens in de 12-70mm range en alle compactcamera's met een grotere sensor (zeg vanaf 1").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 18:37
Stancke schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:08:
[...]

Ik ken het verschil niet tussen DSLR en een systeemcamera niet. Ik zou zeggen DSLR maar die zijn behoorlijk duurder (toch combinatie lens + body?) en blijkbaar is een deftige systeemcamera goedkoper en "beter"?
knip
Als je de verschillen niet kent tussen een spiegelreflax camera en een systeem camera zou je een deze sites kunnen bekijken:
https://kijkenziefotoschool.nl/tips-nieuwe-camera-kopen/
https://www.photofacts.nl...era-wat-moet-je-kopen.asp
reviews: De beste camera rond de duizend euro, met of zonder spiegel
reviews: Het einde van de spiegel? - Systeemcamera troeft dslr technisch af

[ Voor 10% gewijzigd door JoStad op 04-12-2019 14:50 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Dag heren

Even updaten voor de gelijkaardige leden die hetzelfde zoeken :)

Ik ben misschien iets te snel geweest om dit topic te openen. Had ik eerst op Coolblue bv. gekeken, had ik direct dit gezien:

https://www.coolblue.be/n...-5-5-6-vr-starterkit.html

Heb deze kit dan ook gekocht bij navraag aan een collega op het werk die into fotografie is...
Pagina: 1