bwerg schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:34:
[...]
Ja, en dat is dus flauwekul, want er is al wat spaargeld om verliezen op te vangen. Al is dat voor serieus beleggen erg weinig en bij een flinke dip ben je dat allemaal kwijt, en ik zou het dus ook niet doen, maar de mogelijke verliezen zijn (als je later terug kijkt) ook gezeur in de marge. Dit heeft niets met gezond verstand te maken en
[...]
Waarom dan ineens wel voor een hypotheek? Waarom niet huren? (Het ironische antwoord: je wil profiteren van een veel interessanter financieel toekomstbeeld, o.a. vanwege overheidsmaatregelen als HRA). Je bent selectief principieel en gaat anderen uitfoeteren als ze je ononderbouwde principes niet volgen.
[...]
En de posts van de mod dat dit soort opmerkingen hier niet gewenst zijn zijn schijnbaar ook aan dovemansoren gericht.
Dit gaat niet om normen (joh, wat een gigantisch voordeel is dat gratis lenen, terwijl alle voorgaande generaties dit gewoon cadeau kregen) en alles met gewoon financieel inzicht.
Het feit dat je het prima vindt om met geleend geld wel het risico te lopen, maar het spaargeld riskant te vinden zegt al genoeg..
De hypotheek is het enige gangbare aangezien niemand met een normaal, modaal inkomen 350k kan betalen voor een woning, maar er wel doorstroming moet zijn van starter naar gezin. Veel gezinnen zien het niet zitten om in een twee- of drie kamer appartement met kinderen een leven leiden.
Daarnaast is het het gemakzuchtige hoe er over geld gedacht wordt. Als jij zelf de liquide middelen hebt om te beleggen moet je dat zeker doen.
quote]
Mr Ton schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:30:
[...]
Sorry dit is echt lachwekkend
1. Op je beschuldiging van op afstand betalen gaan we maar even niet in
2. Studielening kost de belasting betaler helemaal niets
3. Dat je alleen mag lenen voor een hypotheek is echt belachelijk, weet niet wat voor richting jij hebt gestudeerd maar kapitalisme is gebaseerd op investeren, de balans tussen risico en rendement. Met een studielening leen je praktisch gratis, dus heel veel rendement op weinig risico
Je kan idd ook gewoon puur geld verdienen uit arbeid maar dan gaat vermogen nooit voor je werken
@Verwijderd, overigens zo snel mogelijk op kamers gaan en genieten van deze tijd

vliegt voorbij
[/quote]
Het heet een voorbeeld aandragen. Ik heb iemand letterlijk horen zeggen: "als ik deze schoenen koop, kan ik de huur niet betalen. Maar ach.. ik koop ze wel"
Deze persoon is uiteindelijk uit de woning gezet. Niet iedereen heeft een Msc en kan zo makkelijk praten.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe het dan wel bekostigd wordt?
Dat zou betekenen dat alles wat je koopt, gewoon voor kan lenen. Een nieuwe auto; lening. Een nieuwe fiets; lening. Maar zorg er wel voor dat je alles doorverkoopt met winst, anders voldoe je niet aan het kapitalisme.
Mij hoor je niet zeggen dat beleggen verkeerd is. Ga lekker beleggen als je de bestedingsruimte hebt. TS heeft blijkbaar spaargeld en geen grote vaste lasten, laat het hem eens met z'n eigen geld proberen. Ben benieuwd of hij dan ook de risico's durft te nemen.
[
Voor 32% gewijzigd door
CuBras op 02-12-2019 22:12
]