Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Mijn vrouw is op onze iPad air 2 gaan staan en nu is het display gebarsten. Hij werkt nog, maar het is niet ideaal. Mijn eerste idee was een nieuwe iPad Air, maar mijn vrouw was nogal gecharmeerd van de Surface Pro 7. Nu in BF deal voor 850 euro voor de i5/8G/128G versie. Ik heb echter geen idee hoe goed zo'n Surface is als iPad vervanger.

Ik zoek een?
iPad vervanger.

Wat is je budget?
+/- 850 euro, maar liever 550 voor de iPad Air :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Typische dingen waar je een iPad voor gebruikt. Webbrowsen, netflix, games. Maar onze Macbook is ook aan vervanging toe (uit 2012), dus de Surface zou 2 vliegen in 1 klap kunnen zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al gezien dat de meeste iPad games niet in de Microsoft store staan, iig niet op mijn Win10 PC store. Ik speel redelijk vaak Clash of Clans en Sim city Build-it. Ik heb geen idee of de Surface Pro een iets andere store heeft dan een normale Windows PC. Andere dingen die ik zal missen (denk ik) zijn apps om magazines te lezen (Mountainbike Action) al denk ik dat dat gewoon via de website zal kunnen

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kan ook het scherm laten maken, dat kost bij Apple 250 euro.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe goed is de Surface Pro als iPad vervanger (incl eco-system) en hoe goed is dat ding als laptop vervanger? Ik vond het altijd wel fijn om 2 apparaten te hebben, aangezien mijn vrouw dan de ene kan gebruiken, en ik de andere. Met een Surface Pro als enige device zal 1 van de 2 moeten uitwijken naar de telefoon.

En ik ga er eigenlijk van uit dat je ook een extern scherm op de Surface Pro kan aansluiten, dan zou zelfs mijn oude PC de deur uit kunnen, misschien zelfs de Mac Mini, maar dan moet ik een vervanger vinden voor iMovie.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
Ik heb in mijn huis een Surface Pro, 2 iPads en diverse andere tablets and laptops. Elk heeft een andere functie.

Een Surface Pro is geheel iets anders dan een iPad. Een Surface Pro is gewoon een PC met een touchscreen. Natuurlijk kun je er "Webbrowsen, netflix, games" op gebruiken, maar eerlijk gezegd ben je dan beter af met een iPad. De meeste casual games zul je eerder op een iPad vinden dan een Windows PC.

Als het gaat om productiviteitstools zoals Office en het creeren ipv consumeren dan is de Surface beter geschikt.

Vergeet ook niet dat je de Surface waarschijnlijk wilt uitbreiden met een pen en typecover wat de kosten verder opdrijft.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 02-12-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
De Surface draait de normale Windows. Met mijn moeder hebben dit ook geprobeert, van een Android tablet en Windows laptop naar een Surface. Resultaat was alsnog een nieuwe Android tablet er bij omdat ze haar spelletjes niet op de Surface kon spelen, en het aanbod alternatieven in de Windows Store beduidend lager lag.

Verder, met een bluethooth toetsenbord kom je ook een eind op een iPad met het bewerken van simpele office documentjes en e-mail. Voor het complexere werk, of tekenen prefereer ik toch echt wel een gewone computer met muis.

[ Voor 29% gewijzigd door swhnld op 02-12-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
@swhnld Ik vrees dat dat bij ons ook het geval zal zijn. Voor nu heb ik even een laagje M3 helicopter folie op de iPad geplakt, zodat ik mijn vingers niet open haal aan de breuken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD