Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Heren,

Ik heb via de woningbouw een aanbieding gekregen voor 8 zonnepanelen en had daar wat vragen over :

Ik moet aangeven of de leverancier de zonnepanelen op afstand mogen lezen (heb ik dit nodig als ik de opbrengst wil zien) ?

Kan de omvormer buiten of in de meterkast ivm met straling enz?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"straling"?

• ousselg
Straling en herrie zijn 2 dingen die over die omvormers gezegd worden online.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

ousselg schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:38:
Straling en herrie zijn 2 dingen die over die omvormers gezegd worden online.
Kun je daar iets specifieker, bij voorkeur met bronverwijzing, ofer zijn? Letterlijk alles in het universum geeft wel enige vorm van straling af namelijk.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• ousselg
Er wordt gezegd dat omvormers hoge dirty elektriciteit opwekken en bij voorkeur niet in de buurt van slaap of leefkamers geplaatst kunnen worden.

Ik wil later een slaapkamer van mijn zolder maken dus wil niet dat ik of mijn eventuele kiddos naast zo'n stralingsbak slapen.

Dan hou je dus optie buiten of meterkast maar er wordt weer gezegd dat omvormers in een gekoelde ruimte moeten zitten voor optimaal gebruik dus er lastig allemaal.

Als je zoekt op straling omvormer dan vind je daar artikelen over.

[ Voor 25% gewijzigd door ousselg op 02-12-2019 10:44 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ousselg schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:42:
Als je zoekt op straling omvormer dan vind je daar artikelen over.
Op elke willekeurige zoek-string vind je artikelen. De vraag is: wát voor artikelen en hoe betrouwbaar zijn ze.

• ousselg
Kan iemand antwoord geven op het afstand uitlezen van de zonnepanelen. Zet iedereen dit aan en is dit nodig om je opbrengst en dergelijke in kaart te krijgen?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:34
ousselg schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:58:
Kan iemand antwoord geven op het afstand uitlezen van de zonnepanelen. Zet iedereen dit aan en is dit nodig om je opbrengst en dergelijke in kaart te krijgen?
op afstand toegang geven is ( bij de meeste merken) niet nodig om je eigen opbrengst in kaart te brengen. Kan alleen wel handig zijn bij een storing. Wat is die aanbieding precies, en heb je zelf al rondgevraagd of dat een goede aanbieding is?

gekoelde ruimte is overdreven, maar in de meterkast is weinig ventilatie en kan een omvormer weinig warmte kwijt natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Tens op 02-12-2019 11:03 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• ousselg
13 euro per maand. Is via de woningbouw contract van 25 jaar volgens mij dus redelijk standaard denk ik.

8 zonnepanelen (Talesun 275Wp, zwarr) met minimale opbrengst van 1870 en verwachte opbrengst van 2160 KWh per jaar.

De hele straat hangt vol met panelen nu dus hebben ze gevraagd of ik ook geïnteresseerd was.

En terugkomend op je antwoord, hoe kan je de panelen uitlezen als je geen toestemming geeft?

• Tens
ousselg schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:25:
13 euro per maand. Is via de woningbouw contract van 25 jaar volgens mij dus redelijk standaard denk ik.

8 zonnepanelen (Talesun 275Wp, zwarr) met minimale opbrengst van 1870 en verwachte opbrengst van 2160 KWh per jaar.

De hele straat hangt vol met panelen nu dus hebben ze gevraagd of ik ook geïnteresseerd was.

En terugkomend op je antwoord, hoe kan je de panelen uitlezen als je geen toestemming geeft?
en wat kost het als je ze zelf koopt?

Aflezen.......wat denk je van op de omvormer zelf?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• ousselg
Wij krijgen niet de mogelijkheid om het te kopen alleen te huren. Heb zelf nog niet gekeken wat het kost als ik het via een andere partij probeer.

En over het uitlezen van gegegvens,
kan je de gegevens via een app uitlezen?

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
ousselg schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:25:

13 euro is niet slecht.
De opbrengst van de panelen ligt de komende jaren tussen de 30 en 40 euro per maand.

Omvormers creëren minimale magnetische velden in de omgeving van de omvormer maar geen substantieel stralingsprobleem.
De meeste moderne omvormers zijn fluisterstil tijdens de stroomopwekking maar maken 'smorgens als ze aanslaan wel wat geluid (kliks). Dat kan met name zomers enigzins hinderlijk zijn als de omvormer pal naast je slaapkamer hangt.

De leverancier wil misschien toegang ivm met een opbrengstovereenkomst met je woningbouwvereniging. Op zich kan het weinig kwaad omdat de opbrengsten van je panelen geen privacygevoelige info geven. Zo leveren je panelen gewoon hetzelfde op of je nou aanwezig bent of niet.

[ Voor 12% gewijzigd door TWyk op 02-12-2019 13:50 ]

• dirkus7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 16:42
ousselg schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:37:
Kan de omvormer buiten of in de meterkast ivm met straling enz?
Buiten weet ik niet of dat gaat, geloof niet dat die dingen weersbestendig zijn. In de meterkast kon bij ons niet omdat ze best groot zijn en moeten kunnen koelen.
ousselg schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:52:
En over het uitlezen van gegegvens,
Bij de meeste leveranciers kan dit via een app, kun je denk ik het beste even navragen bij de jouwe.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 21:35

Freakie1NL

Grote Baas

In een wereld met 3/4/5G plus WiFi op 2,4 en 5 Ghz en nog vele andere stralingen zou ik mij geen zorgen maken om een eventuele potentiële straling van een omvormer. Het enige wat dat ding doet is omzetten van DC naar AC. Het lawaai valt met de huidige omvormers zoals vermeld mee. Even ter voorbeeld, die van mij hangt op de zolder maar de CV ketel en Mechanische Ventilatie maken al meer lawaai en die zijn al dusdanig stil dat je gewoon kan slapen. En die twee zijn bovendien nog in een kast geplaatst.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• ousselg
Thanks voor de feedback, andere vraag, ik zit nu bij nuon/Vattenfall maar volgens de vergelijkingssites kan ik beter overstappen. Green choice of oxxion scoren dam goed, wat is jullie ervaring daarmee in combinatie met zonnepanelen? Verschilt het nog bij je zit of hebben ze allemaal vergelijkbare regels en dergelijke?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Er bestaat wel verstoring van het radio signaal, waarmee zendamateurs werken.
https://www.ad.nl/tech/tr...n-wel-eens-zijn~a7d1221c/
Lees voer: Radiostoring door microomvormers

[ Voor 39% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-12-2019 17:44 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• ousselg
Welke energie leverancier raden jullie aan of is het 1 pot nat ?

Iemand ervaring met oxxio of green choice ? Ben nog nooit overgestapt dus weet niet of het zin heeft of niet. Nuon scoort niet hoog bij de vergelijkingssites.

• Tens
ousselg schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:52:
Dat gaat dacht ik wel via server van leverancier. op display kun je veelal dag/maand/jaar producties zien.
Als je weet welk merk je krijgt lees je even de handleiding door. wellicht is export als excel bestand naar usb stick ook mogelijk.

Pagina: 1