Nu zijn in het nieuwe-land gedeelte van Nederland, oftewel de Flevopolder, bar weinig locaties waar je een oud vervallen pand aantreft om mogelijke interessante 'urbex' fotografie te doen.
Nederland is meestal het land van opruimen; en niet zoals in België of Duitsland, waar je dit soort vervallen bouwwerk locaties vaker aantreft.
Maar toch, heel af en toe, duikt er een mogelijkheid op.
Misschien (?) een kandidaat voor urbex fotografie:

VisvijverWoning01 by Erik Haak, on Flickr
Via een lastig begaanbare route door een verwilderd stuk bos met ernstige florale obstakels (oftewel ik had zowat een machete nodig om er te komen), kwam ik er toch.
De bomen groeiden inmiddels door het pand heen.
Maar toen bleek dat er een paadje terugliep naar de openbare weg.
Alleen vanaf een ander stuk van de openbare weg staat er wel een artikel '461' bordje. Hetgeen, vanuit het bos komende, niet herken-/zichtbaar is.
Ik zou er graag nog eens opnieuw naar toe gaan. Maar dan met speciale weersomstandigheden; mist, nevel, duisternis, e.d. Om eens te avonturen of er dan wat bijzonders fotografisch vast te leggen valt.
Ideeën? Meningen?
dit is de historische achtergrond:
http://www.samflevoland.n...estelling_viskwekerij.pdf
En vooral dat artikel en wat geruchten over mogelijke industriële uitbreidingen in dit gebied, triggerde bij mij het idee; moet dit niet vastgelegd worden voor later?
"maar we hebben altijd de foto's nog"
Nederland is meestal het land van opruimen; en niet zoals in België of Duitsland, waar je dit soort vervallen bouwwerk locaties vaker aantreft.
Maar toch, heel af en toe, duikt er een mogelijkheid op.
Misschien (?) een kandidaat voor urbex fotografie:

VisvijverWoning01 by Erik Haak, on Flickr
Via een lastig begaanbare route door een verwilderd stuk bos met ernstige florale obstakels (oftewel ik had zowat een machete nodig om er te komen), kwam ik er toch.
De bomen groeiden inmiddels door het pand heen.
Maar toen bleek dat er een paadje terugliep naar de openbare weg.
Ik zou er graag nog eens opnieuw naar toe gaan. Maar dan met speciale weersomstandigheden; mist, nevel, duisternis, e.d. Om eens te avonturen of er dan wat bijzonders fotografisch vast te leggen valt.
Ideeën? Meningen?
dit is de historische achtergrond:
http://www.samflevoland.n...estelling_viskwekerij.pdf
En vooral dat artikel en wat geruchten over mogelijke industriële uitbreidingen in dit gebied, triggerde bij mij het idee; moet dit niet vastgelegd worden voor later?
"maar we hebben altijd de foto's nog"
[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 02-12-2019 14:53 ]