Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 19:57
Mijn vraag
Ik heb sinds vandaag een nest v3 thermostaat gekregen. Maar wil deze zelf aansluiten ben zelf aardig handig met elektra maar dit is nieuw voor mij. Ik heb nog nooit naar me cv gekeken maar moet vast lukken met jullie hulp.

Mijn vraag is dan ook hoe sluit ik de heat link aan op me nefit smartline basic.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nest v3
Nefit basic smartline

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al op internet beetje op de ketel gegoogled maar kom niks verder hoe ik bij de bedrading kom. Of een voorbeeld van welke draad ik waar moet weg halen omdat alles lijkt afgeschermd

Alvast bedankt iedereen voor de moeite en hopelijk kunnen jullie mij een warme smart kerst dagen bezorgen *O*

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:44
Als ik de handleiding zo snel lees zit er linksonder een aansluitkast, daarin kan je op contact 1+2 een thermostaat aansluiten.

https://www.klusidee.nl/F...t-thermostaat-t62882.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08
Nefit praat geen OpenTherm maar een eigen protocol. Je kunt de ketel alleen met aan/uit regelen. Dat werkt maar is minder zuinig en minder comfortabel. Je kunt er wel nog een converter tussen stoppen. Hier staan wat ervaringen:
OpenTherm converter aanschakelen op Junkers/Nefit ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Uit welk jaar is je ketel? Mijn is 2007 en ik heb sinds kort ook een NEST eraan hangen, omdat mijn ketel geen OpenTherm (alleen hun eigen Nefit prototcol) ondersteund heb ik een converter ertussen zitten en dit werkt prima! Deze converter vertaald het protocol van de Nefit ketel naar OpenTherm.

Deze dus:
https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html

In dit geval (als de h andleiding hierboven jou ketel is) kan je dus de converter aansluiten op het oranje blokje, die kan je eruitklikken. Groene aansluiting sluit je de Nest Heat Link op aan OT1 en OT2

[ Voor 38% gewijzigd door rikadoo op 02-12-2019 11:00 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je nog nooit naar de ketel gekeken hebt en dit nieuw voor je is, raad ik je in elk geval aan om ook iemand te vragen die helpt bij het installeren van de Nest.

Ikzelf sta voor hetzelfde (mijn Nest is althans nog niet binnen) en zou niet willen dat door mijn toedoen er dingen (onbedoeld) stuk gaan. Laat dus altijd iemand meekijken met wat je doet / beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ik heb hem aangesloten via de converter

Converter aangesloten op de ketel, dan Converter naar ot1 en ot2. En de heat link met usb gevoed. De heatlink branden nu 2 groene lampen en 1 gele.

De thermostaat heb ik op t1 en t2 aangesloten maar de nest thermostaat doet niks. Wat gaat er verkeerd.

Dankjewel alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ook de heatlink een hard reset geprobeerd maar na 20 seconden en zelfs een minuut de knop inhouden brand er geen blauw licht... 😳 Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansklokje
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-05 11:25
Tweakers, ook ik snap inmiddels aardig wat van elektra. Maar dit vind ik net een stapje te ingewikkeld en wil daarom graag advies voordat ik verder ga.

Onze logeerkamer (+badkamer) heeft een eigen CV installatie. In de kamer zit een thermostaat die ik graag wil vervangen voor de Nest V2. Ik heb alle informatie gelezen en ik denk dat het een kwestie is van de heat link verbinden op gaatjes 2 en 3 maar twijfel toch nog wel.

Op deze foto zie je de draden die in mijn CV gaan (oranje blokje).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHoz51z5MiOPeBjmv7iYFA5s9Zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dd7TdKA1Rfgsfr945orTkzzl.jpg?f=fotoalbum_large
De kabel die naar de thermostaat in de logeerkamer gaat is al eerder opgedeeld (geen idee waarom) en verbonden met een kroonsteen. Dat lijkt me de ideale plek voor de heatlink aangezien ik daar ook stroom kan organiseren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXo1ieI-rWSzD0R3x5Vb31SMnJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OubFk2i7iDQ07IYGpP37oQO.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt mijn beeld dat dit een reguliere verbinding is, en geen OT?
Pagina: 1