Toon posts:

Elsevier: beste Nederlandse webhoster

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist las ik op de regionale TV-krant het volgende opvallende artikel:
Veghels bedrijf wint prijs

Het Veghelse NedStars is door Elsevier uitgewezen als beste Nederlandse webhost-company. NedStars werd daarmee beter gewaardeerd dan onder meer gerenommeerde bedrijven als KPN, Wish en XS4ALL. Er werd beoordeeld op de helpdesk, prijs, het product en de snelheid.

Opvallend is bovendien dat NedStars eigendom is van drie 17-jarige jongemannen uit Veghel. Rik Doeleman is pr-manager, Gerben van Egdom verzorgt het grafische gedeelte van de websites en Jan-Hein Boll zorgt ervoor dat de site veilig is, zodat 'hackers' geen kans maken.

"NedStars is ontstaan door hobby", vertelt Jan-Hein. We zijn heel rustig begonnen, maar intussen zijn we al flink gegroeid."

Grote winst maakt NedStars (nog) niet. "Dat is ook onze kracht", zegt Jan-Hein. "We houden de prijs laag. En wat we verdienen, steken we in NedStars".
Nou kwam ik in de search de volgende topics tegen:

nedstars?
NedStars nedstars.nl

Wat vinden jullie van de uitspraak van Elsevier, gezien de bovenstaande topics? Zou NedStars beter zijn dan de grote webhostingbedrijven?

Ben benieuwd naar de reacties want ik wil namelijk wel een webhostingpakketje nemen, maar dan moet het wel goed zijn.. ;)

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

lijkt me dat Elsevier niet weet waarover ze het hebben.. Zie "gerenomeerde bedrijven" enzo..

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik zou wel eens willen weten hou ze zo iets meten.
Want waarom is dit het beste bedrijf

Verwijderd

die hein die denkt een fototje af te schermen door het een andere naam te geven, in een dir die je gewoon kan listen, zorg voor de security? yea right....

maar vraag me idd af hoe ze dat meten, hebben ze alle nl hostproviders gehad? waarsch heeft nedstars gewoon een pappie of mammie werken bij de elsevier

Verwijderd

Wel jammer dat ze via verschillende hosting poviders de domeinamen registreren.
geeft volgens mij niet echt een proffie indruk

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Het feit dat ze 17 zijn wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen goede hosting kunnen leveren (:7 :P >:)).

Of ze inderdaad de beste zijn? Denk niet dat zoiets te bepalen is.. beetje krom dus.

Verwijderd

Achja... bevelander2?

Geen idee, eigenlijk maak ik me er ook niet meer druk om..

Maargoed, wat zien we op de site? Foto's van een of andere colo en foto's van zo'n grote Big Iron switch op de AMS-IX als ik het goed heb begrepen....

Leuk.. al dat gebazel over ATM, Gigabits, etc, etc.

1) Het is toch niet van jouw...
2) Whatever, denk je nu werkelijk dat de gemiddelde klant baat heeft van jouw 4 x STM-1 en OC12 redundant BGP4 optical fiber backbone... neen, als het werk is het goed, als het niet werkt is het k*t met peren... zo werkt het IMHO.

Maarja.. webhost 321453 ofzo in Nederland, mij best, wij doen het ook (meer als bijzaak echter, maargoed, het is nagenoeg mijn dagtaak geworden), een beetje publiciteit moet er altijd tegenaan kunnen he. Ik bedoel, regel je een server en je hebt een "webhosting bedrijf".

Dat hele Elsevier verhaal (ik heb het zelf niet gelezen) stinkt natuurlijk een beetje naar rotte vis, waarschijnlijk was het weer eens vriendjespolitiek. Elsevier heeft nooit alle webhosters (of een redelijk aantal) kunnen testen, dus "Nederland's beste hoster" is nog lang niet bepaald.

"Beste hoster" is volgens mij ook erg subjectief, het is maar waarvan je houdt...

PS: Erg leuk zo'n Photoshop lens flare, had gehoopt dat we daar toch inmiddels vanaf waren gestapt 8-)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Van jou? Tegen wie heb je het?

Verwijderd

Heeft niemand dat stuk over de AMS-IX gelezen in de Elsevier een tijdje terug dat kant nog wal sloeg? Als je het gelezen had dan dan zou je je hier ook niks meer van aantrekken.

Elsevier is prachtig mooi blad over politiek en cariere gerelateerde dingen altijd maar zogauw het over internet gaat komt er poep uit.
Jan-Hein Boll zorgt ervoor dat de site veilig is, zodat 'hackers' geen kans maken
uitlokking? >:)

Verwijderd

Van jou? Tegen wie heb je het?
Tegen niemand hier op dit forum, althans? ;)

Het was in 3e persoon o.i.d.

Vervang "jouw" maar door NedStars..

Wat ik daarmee bedoel is het volgende:

Ga maar eens naar 10 pagina's van webhosters kijken, wat zie je dan: mooie foto's van racks vol met servers, switches en andere zooi.. leuk.. ze laten het allemaal overkomen alsof het van hun is, maar uiteindelijk hebben ze er maar 1, 2 of misschien 10 servers staan.. snappie ;)

Verwijderd

Ben ik kachel of hoe zit 't:

-----
Dataverkeer is onbeperkt, mits het gebruikt dataverkeer buiten de normale perken treed. NedStars behoud zich het recht het contract daarop aan te passen, in overleg met de gebruiker. Typfouten voorbehouden.
-----

Dus onbeperkt als je buiten de normale perken treed :?

Verwijderd

Beste Webhoster van het jaar heeft maar 1 server voor primairy & secondairy DNS

Wat zeggen we dan? FOEI! |:(

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Op woensdag 01 augustus 2001 21:08 schreef Marco_351 het volgende:
Ben ik kachel of hoe zit 't:

-----
Dataverkeer is onbeperkt, mits het gebruikt dataverkeer buiten de normale perken treed. NedStars behoud zich het recht het contract daarop aan te passen, in overleg met de gebruiker. Typfouten voorbehouden.
-----

Dus onbeperkt als je buiten de normale perken treed :?
Pff... heb je weer zo'n hoster met 'onbeperkt dataverkeer' totdat het teveel gaat kosten :r

Ik hoop niet dat het hosting artikel even goed is als alle andere artikelen want dan geloof ik er niks meer van van wat ze schrijven...

Verwijderd

root@router:~# traceroute www.nedstars.nl
traceroute to www.nedstars.nl (213.196.46.14), 30 hops max, 40 byte packets
1 Wageningen.ah00rs01.chello.nl (212.187.8.1) 38 ms 12 ms 12 ms
2 Gig6-0.ah00rt03.brain.upc.nl (212.142.28.121) 17 ms 17 ms 19 ms
3 srp8-0.ah00rt01.brain.upc.nl (212.142.32.49) 17 ms 21 ms 18 ms
4 srp0-0.am00rt01.brain.upc.nl (212.142.32.1) 30 ms 33 ms 28 ms
5 srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl (212.142.32.43) 18 ms 33 ms 35 ms
6 nl-ams-rd-02-pos-4-0.chellonetwork.com (213.46.161.49) 17 ms 17 ms 42 ms
7 nl-ams-rc-02-pos-2-0.chellonetwork.com (213.46.160.17) 25 ms 18 ms 20 ms
8 nl-ams-rc-01-pos-1-0.chellonetwork.com (213.46.160.5) 31 ms 31 ms 16 ms
9 nl-ams-rd-01-pos-1-0.chellonetwork.com (213.46.160.14) 17 ms 50 ms 26 ms
10 nl-ams-ri-03-pos-4-0.chellonetwork.com (213.46.161.62) 20 ms 46 ms 28 ms
11 fe-1-0-amsix.cybercomm.nl (193.148.15.130) 20 ms 30 ms 35 ms
12 cs12012-intx-stm.cybercomm.nl (213.196.0.1) 36 ms 30 ms 18 ms
13 213.196.46.14 (213.196.46.14) 30 ms 35 ms 43 ms

Blaaaaaaaaah geen NEDSTARS! |:(

Zitten bij die zuigprovider die meer down is dan UP genaamd CYBERCOMM JAKKIEBAH weer een kloon. Zou er zeker te weten niet gaan hosten weer een marktverneuker erbij! :(

Verwijderd

Beste Webhoster van het jaar is niet eens zelf lid van de Stichting Domeinregistratie Nederland
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
   Rights restricted by copyright. See
   http://www.domain-registry.nl/bestaat.lp

Domain name:
    nedstars.nl (second domain)

Organisation:
    NedStars
    Buitenweide 22
    5467 MP VEGHEL

Administrative Contact:
    Afdeling Administratie
    Phone: +31 413368348
    E-mail: postmaster@nedstars.nl

Technical Contact:
    DenIT Hostmaster
    Phone: +31 72 5320731
    E-mail: support@denit.nl

Registrar:
    DenIT Internet Services BV
    Tt Vasumweg 18
    1033 SC AMSTERDAM

Domain Nameservers:
    ns1.nedstars.nl        213.196.46.12
    ns2.nedstars.nl        213.196.46.13

Domain first registered: 25-10-2000
   Record last updated: 20-06-2001
   Record maintained by: NL Domain Registry

http://www.nic.nl/lijstdeelnemers1.lp

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op woensdag 01 augustus 2001 21:11 schreef sproggle het volgende:
Beste Webhoster van het jaar heeft maar 1 server voor primairy & secondairy DNS

Wat zeggen we dan? FOEI! |:(
[hier stond iets wat niet klopt]

Is er inderdaad maar 1 (of ze draaien op beiden nessus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog 1 van zijn hosted sites gecheckt, en die blijkt ook bij cybercomm te staan. Terwijl op zijn website staat dat hij op telecity staat. :?

Volgens mij staat cybercomm niet op telecity, of heb ik het fout?

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 22:09 schreef Ctrl-Alt het volgende:
Ik heb ook nog 1 van zijn hosted sites gecheckt, en die blijkt ook bij cybercomm te staan. Terwijl op zijn website staat dat hij op telecity staat. :?

Volgens mij staat cybercomm niet op telecity, of heb ik het fout?
neu cybercom heeft haar eigen noc

Verwijderd

Nee.. cybercomm zit daar een honderd kilometer vandaan volgens mij.. In het InterXion gebouw toch?

Ik neem aan dat ze het gemunt hebben op.... trueserver.. die is de enige die tegen betaalbare prijzen rackspace aanbied in Telecity op dit moment.. Daar zal die onzin van die 1 GBit/s verbinding ook vandaan komen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ze zeggen dat ze bij Telecity zitten terwijl dat Cybercomm is? Dat zou niet mogen!

Heb maar besloten om daar geen webhostingplan te bestellen..

Verwijderd

Ze zitten misschien wel in een migratie ofzo..

Misschien moet je ze eens meelen als je denkt in zee te gaan met die gasten... maareuh.. anders zijn er nog webhosts genoeg op dezen aardbol.. het staat er zo te zeggen bol van...

Verwijderd

Ruk als ze bij denIT staan dan komen ze inderdaad naar TrueServer :) Die gaat namelijk weg bij cybercomm. Tenminste dat zijn de geruchten die ik hier en daar heb ontvangen :)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29
Ik heb er ervaring mee, zie mijn laatste posts :)

Ga gewoon naar een echte webhoster!

Verwijderd

:?

Telecity? Misschien wil ik een site bij Nedstar nemen, maar ik snap iets niet. Jullie hebben het over Cybercom en Telecity. Wat is het verschil? Dat is toch allebei in Adam. Op die site kan ik niets vinden!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29
Telecity? Misschien wil ik een site bij Nedstar nemen
Hoe durf je nou een account daar te nemen na het lezen van alle topics over nedstars?

Nou ja, zelf weten :)

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 20:04 schreef Sannie het volgende:

Telecity? Misschien wil ik een site bij Nedstar nemen, maar ik snap iets niet. Jullie hebben het over Cybercom en Telecity. Wat is het verschil? Dat is toch allebei in Adam. Op die site kan ik niets vinden!
Alert: Medewerker van NedStars met identiteitscrisis mengt zich in de discusie

Verwijderd

/me denkt het ook

Geregistreerd vandaag...posts 1

Kan, maar wel verdacht

/me denkt dat alleen dat 5 HAVO echt is >:)

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 20:04 schreef Sannie het volgende:

dit is weer een loser van nedstars, check profile, 1 post...goh wat een toeval weer... :r

edit-> w00ps had niet gezie ndat er ook een pagina 2 was, waar men het al door had :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 00:34 schreef Kertje het volgende:

[..]

dit is weer een loser van nedstars, check profile, 1 post...goh wat een toeval weer... :r

edit-> w00ps had niet gezie ndat er ook een pagina 2 was, waar men het al door had :)
Ja Sherlock, Columbo was je voor ;)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 01:08 schreef sproggle het volgende:

[..]

Ja Sherlock, Columbo was je voor ;)
kssst ga je mond spoele :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 01:45 schreef Kertje het volgende:

[..]

kssst ga je mond spoele :)
:r :r... done.. ;)
Pagina: 1