Gezocht nieuwe PSU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

Apoca

Array Technology Industry

Topicstarter
Ik zoek een?
Een nieuwe voeding, mijn huidige Antec TruePower Quattro 1000 (2008) begint rare piep geluiden te maken onder bepaalde load omstandigheden

Wat is je budget?
Ongeveer ergens tussen de 75 en 135 euro is prima, meer kan moet wel te onderbouwen zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk is ondergeschikt, gaat erom dat de voeding stil is en dat alle kabels modulair zijn. Tevens dienen de componenten die gebruikt worden in de PSU van een fatsoenlijke kwaliteit te zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige specs staan reeds in mijn signature. De tijd van CrossFire en serieus overclocken zijn wel voorbij eigenlijk dus vandaar kan ik ook wel tegenwoordig toe met een fatsoenlijke 500Watt kwaliteitsvoeding als ik enkele power supply calculator mag geloven als leidraad.

[ Voor 5% gewijzigd door Apoca op 01-12-2019 18:12 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:41
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart is op dit moment een no-brainer.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Apoca Lees het algemeen beleid aub even.
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:58:
@Apoca Lees het algemeen beleid aub even.
[...]
Ik snap wat je zegt, ik ben ook serieus in reviews al gedoken maar ik kom er niet echt uit omdat er maar weinig goede onderbouwde reviews op het gebied van PSU's zijn. En dan bedoel ik m.b.t. de componenten die gebruikt worden om de PSU stabiel en koel te houden etc. Ik zou dan zaken gaan opsommen hier puur voor aan het beleid te voldoen maar totaal aan mijn wensen voorbij gaan :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Apoca schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:06:
[...]

Ik snap wat je zegt, ik ben ook serieus in reviews al gedoken maar ik kom er niet echt uit om dat maar weinig goede onderbouwde reviews op het gebied van PSU's. En dan bedoel ik m.b.t. de componenten die gebruikt worden om de PSU stabiel en koel te houden etc. Ik zou dan zaken gaan opsommen hier puur voor aan het beleid te voldoen maar totaal aan mijn wensen voorbij gaan :)
In dat geval, uitgaande op je 1e post heb je blijkbaar weinig specifieke eisen (tussen 75 en 135 euro, 500W, modulair, goede beoordelingen) , en kan je dat prima in de PW vinden door even wat filters te activeren. Zie hier het resultaat:

categorie: Voedingen

Daaruit volgt: pricewatch: Corsair RM550x Zwart

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 01-12-2019 14:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Na prima als die een goede ripple onderdrukking heeft, beide 6+2 pins PEG connector bijvoorbeeld individueel intern zijn gesplitst daarnaast een goede spanningsregulatie heeft dan lijkt me dat een inkoppertje echter kan ik dat nergens onderbouwd vinden?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je de topicstart van Voeding advies en informatie topic - Deel 34 doorneemt ben je er :).

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Apoca Voor welk gebruik ?
Omschrijf even je gehele systeem. 10HHD's ? 2080Ti ? 9900K OC 5.2Ghz.

Vega56 uit je onderschrift met OC of 64 BIOS. Vega 56 wil je liever op 30A VGA RAIL pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

[ Voor 51% gewijzigd door Hackus op 01-12-2019 14:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:45:
@Apoca Voor welk gebruik ?
Omschrijf even je gehele systeem. 10HHD's ? 2080Ti ? 9900K OC 5.2Ghz.

Vega56 uit je onderschrift met OC of 64 BIOS. Vega 56 wil je liever op 30A VGA RAIL pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
Asus Crosshair VI Extreme
Ryzen 7 3700X ( PBO Enable )
G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX @ 3600Mhz
Sapphire Radeo RX Vega 56 zonder bios mod
Samsung 970 Evo Plus 1TB

Geen additionele fans aangesloten op mobo buiten de twee van mijn Noctua NH-U12A cooler.

• Uszka
Apoca schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:21:
beide 6+2 pins PEG connector bijvoorbeeld individueel intern zijn gesplitst
Is niet nodig als de voeding maar voorzien is van goede kwaliteit connectors en dat is bij de RMx het geval.
daarnaast een goede spanningsregulatie heeft dan lijkt me dat een inkoppertje echter kan ik dat nergens onderbouwd vinden?
Corsair RMx is een prima high-end voeding. Lees er maar reviews op Techpowerup en Tomshardware op na.

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:35:
[...]
Corsair RMx is een prima high-end voeding. Lees er maar reviews op Techpowerup en Tomshardware op na.
Ah ja ben mede dankzij de voeding advies en informatie topic tip op een paar goede sites terecht gekomen :)
Een beetje PSU uitzoeken is echt veel lastiger dan gedacht vandaar ook dit topic, al had ik de vraag achteraf ook in het voeding advies topic kunnen posten maar ik ben alweer een stuk verder gekomen.

Huidige shotlist:
  • Fractal Design ION+ x60W Platinum PSU
  • Corsair RMx50x

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Apoca schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:10:
[...]

Ah ja ben mede dankzij de voeding advies en informatie topic tip op een paar goede sites terecht gekomen :)
Een beetje PSU uitzoeken is echt veel lastiger dan gedacht vandaar ook dit topic, al had ik de vraag achteraf ook in het voeding advies topic kunnen posten maar ik ben alweer een stuk verder gekomen.

Huidige shotlist:
  • Corsair RMx50x
Ik ben erg tevreden over de Fractal Ion. 560w zal voldoende zijn voor jou.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
Apoca schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:10:

Huidige shotlist:
  • Corsair RMx50x
Prijsverschil tussen die 2 is erg groot op dit moment. Meer dan 50% wat het absoluut niet waard maakt. Kan je beter kijken naar pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W die met de beste fan, een aparte kabel voor elke PEG connector en met een aparte beveiliging voor elke connector wel iets toevoegt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kort om, zijn we weer terug bij: Best Buy for your money @the moment: pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart ;)

Pagina: 1