Black Friday "aanbiedingen"

Pagina: 1
Acties:
  • 9.853 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Net heb ik alle Black Friday aanbiedingen van Amazon bekeken (bij de buren).

5 Van de 11 producten worden niet naar Nederland verzonden vanwege een zgn. export restrictie.

Eén product blijkt iets totaal anders te zijn (stuurslot ipv geheugen).

Minstens één product van de overgebleven 5 is niet leverbaar.

Niet één van de prijzen klopt, over het algemeen betaal je fors meer.

Op de helft van de producten zit extra belasting (1.21/1.19 = 1,68%),
die Amazon overigens consequent verzendkosten noemt.

Gratis verzending is zelden inderdaad gratis.

Hier een compleet overzicht van 30 november 23u30:

1 Asus VivoBook X411UF-EB250T
€ 529,= wordt € 599,= plus € 28,= “gratis” verzending = € 627,= (geen extra belasting).

2 Bose SoundTouch 10 Wireless Multi-Room Speaker White
€ 99,= wordt € 279,= voor tweedehands plus € 17,76 verzending = € 296,76 (geen extra belasting).

3 MSI GS65 8RF-078
€ 1399,= wordt € 1559,= plus € 19,86 “gratis” verzending = € 1578,86 (geen extra belasting).

4 Apple iPhone Xr 256GB Coral
€ 699,= wordt 968,74 plus € 14,99 “gratis” verzending = € 983,73 (geen extra belasting).

5 Bose SoundTouch 10 Wireless Multi-Room Speaker Black
€ 99,= wordt € 150,= voor tweedehands plus € 6,= verzendkosten = € 156,=
Waarom zijn verzendkosten voor wit € 17,76 en voor zwart € 6,=? Het maakt niet uit, want dit product wordt toch niet naar Nederland verzonden (volgens Amazon i.v.m. export restricties).

6 Western Digital My Book 8TB
€ 134,99 wordt € 177,51 en inmiddels zit er een export restrictie op.

7 Corsair Vengeance LPX Black 32GB DDR4-3200
Eénmaal op de site blijkt het om een stuurslot te gaan, maar dat kun je natuurlijk ook inbouwen.
Je betaalt er ook extra belasting voor, waardoor de prijs € 121,91 wordt.

8 Sony Bravia KDL-32RE405
€ 199,= wordt € 309,=, maar daar heb je geen last van, want dit product wordt niet naar Nederland verstuurd i.v.m export restricties.

9 Huawei MediaPad T5 10" 32GB Black
€ 139,= wordt €151,71 plus extra belasting wordt € 154,26.

10 Pioneer X-HM16-B Black
€ 117,34 wordt € 117,67 of € 119,64 inclusief extra belasting. Maar het artikel is niet op voorraad, dus die prijs kan heel anders worden als het dat wel is. Zo kon ik eens een niet op voorraad zijnde voeding voor € 163,96 kopen, maar toen ie eindelijk leverbaar was kostte die € 213,09

11 Synology DiskStation DS918+
€ 469,= wordt € 550,= plus € 7,= verzendkosten, maar die doen er niet toe, want ook op dit product zit een export restrictie.

Wat moeten we met dit soort totaal onbetrouwbare bedrijven?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
Ik kijk en koop geregeld op Amazon.de, en zie zelden dat er een export restrictie is. Extra belasting heb ik ook nooit eerder gezien. Export restrictie zie ik wel vaak op Amazon Alexa producten (waarschijnlijk omdat deze zover ik weet geen nederlandse ondersteuning bieden) en op producten van derde verkopers, die natuurlijk zelf mogen beslissen waar ze naar willen verzenden.

Amazon heeft vaker korte aanbiedingen, ik weet vrijwel zeker dat die WD My Book daadwerkelijk voor die prijs beschikbaar was, maar die aanbieding kan natuurlijk afgelopen zijn.

Wat ik eigenlijk zie in jouw post is dat de tracker van HWI (daar gaat het toch over?) niet goed werkt of up-to-date is. Ik vind het niet netjes om op een externe site naar prijzen te gaan kijken en als dat dan niet overeenkomt de verkopende site de schuld ervan geven of deze als onbetrouwbaar aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Goudstalen schreef op zondag 1 december 2019 @ 01:32:
Ik vind het niet netjes om op een externe site naar prijzen te gaan kijken en als dat dan niet overeenkomt de verkopende site de schuld ervan geven of deze als onbetrouwbaar aan te merken.
De helft wordt niet eens naar Nederland gestuurd en 0 (nul) prijzen kloppen, noem jij dat betrouwbaar?

Die WD My Book was hier in ieder geval niet beschikbaar, want naar Nederland verzenden ze die dus niet.

De reden dat ik op HWI naar die aanbiedingen heb gezocht is omdat daar de verkoper erbij staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:39
Hou er wel ff rekening mee dat Amazon altijd duitse toetsenborden levert, dus wanneer je een notebook koopt zit er altijd een DE toetsenbord in. Ook al staat in het plaatje een qwerty toetsenbord, het is altijd duits. Dacht ook een deal te scoren, maar heb het voor de zekerheid nagebeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:39
Boven de €29,- betaal je geen verzendkosten, kijk je trouwens wel bij producten die door Amazon worden verkocht.

Via externe partijen willen ze nog wel eens verzendkosten bereken en vaak willen hun ook niet naar Nederland verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Bubbleblower1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 02:29:
[...]

De helft wordt niet eens naar Nederland gestuurd en 0 (nul) prijzen kloppen, noem jij dat betrouwbaar?

Die WD My Book was hier in ieder geval niet beschikbaar, want naar Nederland verzenden ze die dus niet.

De reden dat ik op HWI naar die aanbiedingen heb gezocht is omdat daar de verkoper erbij staat.
Wie zegt dat de prijzen niet kloppen? Jij geeft aan dat de prijzen op HWI niet kloppen, niet dat Amazon valse prijzen noemt, ga dan bij HWI klagen. Amazon heeft toch geen verkeerde prijzen genoemd op hun productpagina's? Ik heb overigens de producten bekeken die je noemt in de OP waarbij een restrictie zou gelden, en zag nergens een exportrestrictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Op Tweakers zijn de prijzen hetzelfde en kloppen ze ook niet!
Je kunt het per product zelf checken door naar de prijs of prijsontwikkeling te kijken.

Haal wel toevoegingen als white, coral, 8 TB of black weg, anders vind je ze aanvankelijk niet.
Dus Bose SoundTouch 10 Wireless Multi-Room Speaker White wordt;
pricewatch: Bose SoundTouch 10 Wit
of black, die niet naar Nederland verstuurd wordt;
pricewatch: Bose SoundTouch 10 Zwart
rayvonrk schreef op zondag 1 december 2019 @ 07:20:
Boven de €29,- betaal je geen verzendkosten, kijk je trouwens wel bij producten die door Amazon worden verkocht.
Als er staat "+ GRATIS verzending" vind ik dat verzending gratis moet zijn, ongeacht wie het verstuurt.

En als het op Nederlandse sites wordt geadverteerd vind ik dat ze het ook naar Nederland moeten versturen en niet met smoezen moeten aankomen dat er een export restrictie op zit, we weten allemaal dat dat niet waar is. Dit gebeurt net zo goed met artikelen die door Amazon worden verkocht, waar ook vaak een "export restrictie" op zit. Achteraf gezien waren alle Black Friday aanbiedingen van Amazon nep.
Goudstalen schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:17:
[...]Wie zegt dat de prijzen niet kloppen?
Wie zegt dat jij niet voor Sitel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
Bubbleblower1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:09:
Op Tweakers zijn de prijzen hetzelfde en kloppen ze ook niet!
Je kunt het per product zelf checken door naar de prijs of prijsontwikkeling te kijken.

Haal wel toevoegingen als white, coral, 8 TB of black weg, anders vind je ze aanvankelijk niet.
Dus Bose SoundTouch 10 Wireless Multi-Room Speaker White wordt;
pricewatch: Bose SoundTouch 10 Wit
of black, die niet naar Nederland verstuurd wordt;

[...]

Als er staat "+ GRATIS verzending" vind ik dat verzending gratis moet zijn, ongeacht wie het verstuurt.

En als het op Nederlandse sites wordt geadverteerd vind ik dat ze het ook naar Nederland moeten versturen en niet met smoezen moeten aankomen dat er een export restrictie op zit, we weten allemaal dat dat niet waar is. Dit gebeurt net zo goed met artikelen die door Amazon worden verkocht, waar ook vaak een "export restrictie" op zit. Achteraf gezien waren alle Black Friday aanbiedingen van Amazon nep.

[...]

Wie zegt dat jij niet voor Sitel werkt?
Opnieuw geef jij hier Amazon de schuld van foutieve/achterhaalde informatie die op andere websites (Tweakers, HWI). Ga daar lekker klagen ofzo.
Ook die voorbeelden die jij in deze post geeft zie ik geen export restrictie. Ik zie alleen externe verkopers.
Dat je op de prijsvergelijkers van HWI en Tweakers Amazon producten ziet betekend niet dat deze adverteren, maar dat die een API open hebben staan om producten en prijzen op te halen.

Boven de 29e gratis verzending is ook gewoon zo voor producten die door Amazon verkocht of fulfilled worden, voor producten daarbuiten (de externe verkopers) is het gewoon een marktplaats, moet Amazon of de verkoper dan maar die kosten ophoesten? Dat is toch niet realistisch...

Maar goed ik ga er verder niet meer op in.

[ Voor 8% gewijzigd door Goudstalen op 01-12-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Goudstalen schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:13:
[...]
Boven de 29e gratis verzending is ook gewoon zo voor producten die door Amazon verkocht of fulfilled worden, voor producten daarbuiten (de externe verkopers) is het gewoon een marktplaats, moet Amazon of de verkoper dan maar die kosten ophoesten? Dat is toch niet realistisch...
Niet boven de € 29,= maar "+ GRATIS verzending". Nogmaals, als er staat "+ GRATIS verzending" vind ik dat verzending gratis moet zijn, ongeacht wie het verstuurt.

Iedereen kan zelf nakijken of er een "export restrictie" op een product zit of niet.

Leg het product in de winkelwagen en klik "Naar de kassa"
Klik vervolgens "Verzenden naar dit adres"

Als er een zgn. "export restrictie" op zit krijg je nu bovenaan te lezen:
"Belangrijk bericht
Er was een probleem met sommige producten in je bestelling. (Zie hieronder voor meer informatie.)
My Book Desktop TB externe harde schijf"

En rechts van het scherm staat dan:
"Dit product kan helaas niet worden verzonden naar het geselecteerde adres"

Zoals gezegd zit er natuurlijk helemaal geen export restrictie op die producten, dat is wat Amazon beweert en stug blijft volhouden, net als dat ze de extra BTW verzendkosten blijft noemen.
"Export restricties" zitten vooral op producten die ze ook tweedehands verkopen en op scherpe "aanbiedingen" speciaal voor de Nederlandse markt (die alleen te vinden zijn via links als van Tweakers en HWI).
Zo kan niemand profiteren van die zgn. aanbiedingen van ze, vroeger noemden we dat oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:29
Wat is uit een vorig topic nog weet, is dat indien Amazon dat artikel niet meer kan leveren, ze de volgende laten zijn, die daarna het goedkoopst is. Dit kwam toen ook naar voren.

Nu weet ik niet meer of dat kwam door een dagelijkse upload bij tweakers restrictie, of dat amazon het maar 1 keer per dag deed.

Gewoon melding van maken bij Tweakers? Of anders onder het pricewacht topic
Amazon.de foutieve prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Amazon is niet voor iedereen geschikt. Voor degenen die een beetje zich erin verdiepen is het de plek voor koopjes. Bij Amazon kun je nooit blind doorklikken.

Zo moet je opletten of Amazon het zelf verkoopt of een andere partij. Ook veranderen prijzen continu. Tevens is er in de praktijk geen sprake van opslag. Eventuele porto en hogere BTW wordt namelijk typisch gecompenseerd op de factuur onder het kopje 'toegepaste korting'. In de praktijk heb je vaak zelfs netto een klein voordeel.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 01-12-2019 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:25:
Amazon is niet voor iedereen geschikt. Voor degenen die een beetje zich erin verdiepen is het de plek voor koopjes. Bij Amazon kun je nooit blind doorklikken.

Zo moet je opletten of Amazon het zelf verkoopt of een andere partij. Ook veranderen prijzen continu. Tevens is er in de praktijk geen sprake van opslag. Eventuele porto en hogere BTW wordt namelijk typisch gecompenseerd op de factuur onder het kopje 'toegepaste korting'. In de praktijk heb je vaak zelfs netto een klein voordeel.
misschien moet amazon dan niet hier neergezet worden tussen webshops die wel voor iedereen geschikt zijn

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2019 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op zondag 1 december 2019 @ 15:26:
[...]

misschien moet amazon dan niet hier neergezet worden tussen webshops die wel voor iedereen geschikt zijn
Neerzetten als webshop voor elite Tweakers lijkt me een puik plan 8)

In het begin was het even wennen maar * Rukapul heeft de afgelopen jaren vele tientallen bestellingen voor misschien wel honderden producten geplaatst bij Amazon.de en andere Europese sites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Eventuele porto en hogere BTW werd namelijk typisch gecompenseerd op de factuur onder het kopje 'toegepaste korting'. In de praktijk had je vaak zelfs netto een klein voordeel.
FYP, ergens tussen 16 en 20 november is dat veranderd.
Op 20 november heb ik op 5 van de 5 producten die ik had besteld extra belasting moeten betalen, wat niet vooraf werd aangegeven, en was er geen toegepaste korting meer.
Ook veranderen prijzen continu.
Dat lijkt zo, maar vaak kun je artikelen dus niet voor de aangeboden prijs krijgen vanwege die export restrictie.
Die artikelen zijn zonder link van Tweakers of HWI niet te vinden!
Een voorbeeld van zo'n artikel was de LG 32"GK850F, die ik op 18 september heb proberen te kopen, nadat de prijswekker van Tweakers was afgegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OZZAUwvKBueDErMF0ubeBhrG/thumb.png
Toen kwam Amazon eerst met de smoes dat ik extra garantie had gekozen en toen ik liet zien dat ik die niet had geselecteerd maakten ze er de beruchte export restrictie van:
Vanwege garantiebeperkingen en wettelijke import-/exportbepalingen kunnen we momenteel niet alle producten naar landen buiten Duitsland verzenden.
In een eerder mail heeft een collega u op de hoogte gesteld van de export-beperkingen voor bepaalde artikelen. Enzovoorts.

Ook deze "aanbieding" was alleen te vinden via een link van Tweakers of HWI!
Zonder zo'n link zag je alleen dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3n433FYb1WonmasK3tzSfN2A/thumb.png
Dus niemand kon profiteren van deze "aanbieding",
voor Nederlanders was ie niet geldig en buiten Nederland was ie niet te vinden.

Tweakers moest eens onderzoek doen naar de aanbiedingen van Amazon, die zijn erger dan Mediamarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Bubbleblower1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:20:
[...]

FYP, ergens tussen 16 en 20 november is dat veranderd.
Op 20 november heb ik op 5 van de 5 producten die ik had besteld extra belasting moeten betalen, wat niet vooraf werd aangegeven, en was er geen toegepaste korting meer.
Ik heb na die datum minimaal 3 bestellingen en bij elk was er een korting toegepast van ca verzendkosten + ca 1.5% van de waarde wat waarschijnlijk met de hogere BTW te maken heeft. De keren dat ik het precies heb gecontroleerd betaalde ik minder dan de prijs voor bestellen.
[...]

Dat lijkt zo, maar vaak kun je artikelen dus niet voor de aangeboden prijs krijgen vanwege die export restrictie.
Die artikelen zijn zonder link van Tweakers of HWI niet te vinden!
Een voorbeeld van zo'n artikel was de LG 32"GK850F, die ik op 18 september heb proberen te kopen, nadat de prijswekker van Tweakers was afgegaan.
[Afbeelding]
Toen kwam Amazon eerst met de smoes dat ik extra garantie had gekozen en toen ik liet zien dat ik die niet had geselecteerd maakten ze er de beruchte export restrictie van:
Vanwege garantiebeperkingen en wettelijke import-/exportbepalingen kunnen we momenteel niet alle producten naar landen buiten Duitsland verzenden.
In een eerder mail heeft een collega u op de hoogte gesteld van de export-beperkingen voor bepaalde artikelen. Enzovoorts.

Ook deze "aanbieding" was alleen te vinden via een link van Tweakers of HWI!
Zonder zo'n link zag je alleen dit:
[Afbeelding]
Dus niemand kon profiteren van deze "aanbieding",
voor Nederlanders was ie niet geldig en buiten Nederland was ie niet te vinden.

Tweakers moest eens onderzoek doen naar de aanbiedingen van Amazon, die zijn erger dan Mediamarkt.
Ah, dan is dat een gare datafeed en dan heb je een fair punt. Ik check Amazon eigenlijk altijd even los naast de Pricewatch. De aanbiedingen die men in het black friday en prime topic posten kloppen eigenlijk altijd wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:16
TS denk eerder dat jij op één of andere manier het probleem bent gezien ik al jaren lang koop bij Amazon of alle andere in Europa.

Altijd gratis verzendkosten vanaf 29 altijd gratis retour gehad, nog steeds gratis verzending mogelijk naar een DPD punt onder 29 euro.
Alles wat ik koop is goedkoper dan in Nederland bij wie dan ook.

Betreft Black Friday deals tja of uitverkocht of actie afgelopen.

Export restricties waar haal je dat vandaan.

Kort geleden Iphone 11 voor 650 euro in de aanbieding en gekocht voor 650 euro en ipad air 3 in de aanbieding voor 450 en gekocht voor 450 en geen cent meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Laatst online: 20:39
beezjeh schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:03:
TS denk eerder dat jij op één of andere manier het probleem bent gezien ik al jaren lang koop bij Amazon of alle andere in Europa.

Altijd gratis verzendkosten vanaf 29 altijd gratis retour gehad, nog steeds gratis verzending mogelijk naar een DPD punt onder 29 euro.
Alles wat ik koop is goedkoper dan in Nederland bij wie dan ook.

Betreft Black Friday deals tja of uitverkocht of actie afgelopen.

Export restricties waar haal je dat vandaan.

Kort geleden Iphone 11 voor 650 euro in de aanbieding en gekocht voor 650 euro en ipad air 3 in de aanbieding voor 450 en gekocht voor 450 en geen cent meer.
_/-\o_ hier een iPhone 11 128gb voor €696,- gekocht

Maak gewoon gebruik van https://de.camelcamelcamel.com loop je nooit meer een dealtje mis, en kun je prijs veranderingen in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Rukapul schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:50:
[...]
Ik heb na die datum minimaal 3 bestellingen en bij elk was er een korting toegepast van ca verzendkosten + ca 1.5% van de waarde wat waarschijnlijk met de hogere BTW te maken heeft. De keren dat ik het precies heb gecontroleerd betaalde ik minder dan de prijs voor bestellen.
Dan heb jij 3 x mazzel gehad en ik 5 x pech. Hier één voorbeeld van de 3700X met gratis verzending, die ik op 20 november voor € 310,= heb gekocht. Ten minste dat dacht ik;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7gf2QQe8jXNG6Pq3oD77j8mA/thumb.png
Maar ik kreeg deze rekening:

Subtotaal item(s): EUR 260,50
Porto- en verpakkingskosten: EUR 0,00
-----
Totaal excl. btw: EUR 260,50
Btw: EUR 54,71
-----
Totaal: EUR 315,21
-----
Eindtotaal: EUR 315,21

(€ 310 :1.19 x 1.21 = precies € 315,21).

Daarnaast zat er ook op de koelpasta, DVD speler, USB-stick en moederbord extra belasting en die zat ook op de producten voorbeelden 7, 9 en 10, zoals iedereen kan nagaan. Bij al die voorbeelden komt er precies 1.21 : 1.19 = 1,68% bij, dus dat is die BTW (die Amazon verzendkosten noemt).
Rukapul schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:50:
[...]
Ah, dan is dat een gare datafeed en dan heb je een fair punt. Ik check Amazon eigenlijk altijd even los naast de Pricewatch. De aanbiedingen die men in het black friday en prime topic posten kloppen eigenlijk altijd wel.
Alleen kloppen ze dit keer geen van allen, zoals uit de voorbeelden blijkt.

Nogmaals op Tweakers biedt Amazon een monitor voor € 375,= aan en dat kost ie ook op Amazon;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uk9mhXWB3lZGzj1HUUAHahLz/thumb.png
Maar daarop zit een export restrictie volgens Amazon, dus die kunnen ze niet naar Nederland sturen.
Terwijl ze wel een tweedehands exemplaar konden leveren, zoals zo vaak als er een export restrictie op zit.

Als je de monitor opzocht op Amazon (zonder Tweakers link) kreeg je dit te zien;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5jHvysohZxxAhF5XmgCbfSrG/thumb.png
Die monitor van € 375,= kostte € 637,43 zonder Tweakers link.

Dat is dus pure oplichting, waar Tweakers iets aan zou moeten doen, ze zouden zich hier niet voor laten lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
beezjeh schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:03:
Oké ik geef het toe, dankzij mij kloppen al die prijzen niet, moeten jullie extra belasting betalen, is "+ gratis verzending" niet gratis en zitten er " export restricties" op aantrekkelijke aanbiedingen, die zonder link van Tweakers niet te vinden zijn. Amazon treft vooral geen enkele blaam en licht ons beslist niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:13

Twazerty

AVCHDCoder developer

Bubbleblower1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:39:
[...]

Dan heb jij 3 x mazzel gehad en ik 5 x pech. Hier één voorbeeld van de 3700X met gratis verzending, die ik op 20 november voor € 310,= heb gekocht. Ten minste dat dacht ik;
[Afbeelding]
Maar ik kreeg deze rekening:

Subtotaal item(s): EUR 260,50
Porto- en verpakkingskosten: EUR 0,00
-----
Totaal excl. btw: EUR 260,50
Btw: EUR 54,71
-----
Totaal: EUR 315,21
-----
Eindtotaal: EUR 315,21

(€ 310 :1.19 x 1.21 = precies € 315,21).

[...]
Het voorbeeld van 310 euro is een artikel die niet door Amazon zelf wordt verkocht. Wat krijg je te zien bij die van 329 die wel door Amazon wordt verkocht?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:40
Ik bestel al jaren bij Amazon zonder problemen, maar volgens mij zit jij bij producten te kijken die via een derde partij worden aangeboden. Vrijwel alles wat Amazon zelf verkoopt wordt gratis thuisbezorgd (vanaf €29), alleen de grotere producten, zoals 55-inch televisies niet. Dit is zeuren om het zeuren en heeft helemaal niks met 'oplichting' te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 01-12-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Bubbleblower1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:51:
[...]

Oké ik geef het toe, dankzij mij kloppen al die prijzen niet, moeten jullie extra belasting betalen, is "+ gratis verzending" niet gratis en zitten er " export restricties" op aantrekkelijke aanbiedingen, die zonder link van Tweakers niet te vinden zijn. Amazon treft vooral geen enkele blaam en licht ons beslist niet op.
Deel is een link van iets op dit moment dan waar volgens jou van alles en nog wat bij komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Twazerty schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:52:
[...]

Het voorbeeld van 310 euro is een artikel die niet door Amazon zelf wordt verkocht. Wat krijg je te zien bij die van 329 die wel door Amazon wordt verkocht?
Dat verschilt, de ene keer "bezorging verrekend bij kassa"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yeldy0mHW2L5HAtJqboORHmc/thumb.png

en de andere keer "Gratis bezorging (meer informatie)"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qy1zrbyrC7STstJ1YnWeRyKj/thumb.png

Hier trouwens nog een duidelijker bewijs dat ik extra BTW heb moeten betalen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oJ7U3IoA4r0YiyX5AlKuKXKR/thumb.png
beezjeh schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:00:
[...]
Deel is een link van iets op dit moment dan waar volgens jou van alles en nog wat bij komt....
Check de 7de post van dit topic, daar vind je 2 links met voorbeelden.
NotSoSteady schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:55:
Ik bestel al jaren bij Amazon zonder problemen, maar volgens mij zit jij bij producten te kijken die via een derde partij worden aangeboden. Vrijwel alles wat Amazon zelf verkoopt wordt gratis thuisbezorgd (vanaf €29), alleen de grotere producten, zoals 55-inch televisies niet. Dit is zeuren om het zeuren en heeft helemaal niks met 'oplichting' te maken.
Ik heb gekeken bij de "populairste aanbiedingen" (op HWI).
Bij voorbeelden 1, 3 en 4 wordt gratis verzending aangeboden, die niet gratis blijkt te zijn.

Dat er producten worden aangeboden tegen een prijs waarvoor ze niet verkrijgbaar zijn is pure oplichting, zie het voorbeeld van de monitor van € 375,= die niemand voor die prijs kon kopen.

Inmiddels is er een heel legertje trollen, medewerkers van Sitel en fanboys opgetrommeld waar ik nooit tegen op kan. Kijk puur naar de feiten, die ik stuk voor stuk met bewijzen onderbouw.

Google binnenkort "de leugens van Sitel",dan kun je alles rustig lezen zonder al die trollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
Als ik het goed begrijp heb jij vijf!! keer iets besteld en daar volgens jou teveel voor betaald?

Na één keer zou ik ergens anders besteld hebben.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Bubbleblower1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:20:
[...]

Hier trouwens nog een duidelijker bewijs dat ik extra BTW heb moeten betalen;
[Afbeelding]
Dit bedoel ik dus er staat "verkocht door: Xstra Digital Storage"!!!!!! en niet door Amazon zelf. Volgens mij heb jij geen idee wanneer btw wordt toegepast?? Er staat nergens dat item 260,50 kost inclusief btw en bij afrekenen komt deze erbij.....

Denk eerder dat jij de trol bent hier ;)

[ Voor 19% gewijzigd door beezjeh op 01-12-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Tens schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:24:
Als ik het goed begrijp heb jij vijf!! keer iets besteld en daar volgens jou teveel voor betaald?

Na één keer zou ik ergens anders besteld hebben.
Nee, ik heb één keer besteld en dat waren 5 artikelen. (Amazon heeft daar 2 bestellingen van gemaakt).
Tot en met 16 november klopte de prijs altijd, sinds 20 november komt er ineens extra BTW bij (hoewel Amazon volhoudt dat het verzendkosten zijn).
Maar dat we voortaan extra belasting moeten betalen, terwijl we daarvoor juist altijd een kleine korting kregen is nog het minst erg, veel erger is dat ze met nep aanbiedingen strooien en Tweakers dat gedoogt.

Feit is dat van de populairste aanbiedingen van Amazon niet één prijs klopt.
Het is nu al weer dinsdag en de meeste prijzen staan er nog steeds.

Wat zeg ik, die Bose speakers zijn zelfs nog een cent goedkoper geworden, nu voor € 98,99:
Gelukkig hebben we er geen last van dat het om tweedehands gaat en de werkelijke prijs € 156,= is, want hier zit volgens Amazon toch een export restrictie op. Maar die zit niet op de witte uitvoering van € 99,= die ook tweedehands is en € 279,= plus dit keer € 15,76 verzending = € 294,76 kost.

Als je echt iets bijzonders wilt kun je nog steeds dat Corsair stuurslot kopen: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 dat volgens Tweakers € 119,90 kost, maar op Amazon € 142,90 plus extra belasting is € 145,30. Check zelf maar: https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

Het is dus absoluut niet zo dat de prijzen van Amazon eigenlijk altijd wel kloppen, al helemaal niet als het om aanbiedingen gaat en juist het tegendeel het geval is.

Iets voor iedereen om eens over na te denken; die prijzen op Amazon veranderen bij sommige producten razendsnel; hoe komt het dan dat op Tweakers altijd precies de laagste prijs staat?
De kans dat de werkelijke prijs hoger is zou net zo groot moeten zijn als dat die lager is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het basis probleem is dat Amazon op zichzelf een soort pricewatch is, maw het zou beter zijn als er in de tweakers pricewatch dat apart vermeld of gecategoriseerd zou worden.

Dan zou bv Alibaba er ook in kunnen en nog andere Ebay winkels ook maar dat zou weer extra werk zijn.

Anyway Amazon is opzichzelf geen webshop maar meer direct bestellen bij een tussenhandelaar/fabriek.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Bubbleblower1 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 06:44:
[...]

Nee, ik heb één keer besteld en dat waren 5 artikelen. (Amazon heeft daar 2 bestellingen van gemaakt).
Tot en met 16 november klopte de prijs altijd, sinds 20 november komt er ineens extra BTW bij (hoewel Amazon volhoudt dat het verzendkosten zijn).
Maar dan nog: je ziet de prijzen toch voordat je definitief besteld?
Als dat meer is dan verwacht breek je de procedure toch af? :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Bij je Corsair voorbeeld staat het volgende:
Prijzen voor items die verkocht worden door Amazon zijn inclusief Duitse btw. Zie details voor andere items.
Link:
https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html?nodeId=201895760

Ik kan even niet kijken wat het effect is op de eindprijs (login niet bij de hand), maar ik kan mij niet herinneren dat bij producten verkocht door amazon de eindprijs hoger uitvalt. Vanuit de UK betaal ik eigenlijk altijd verzendkosten.

Je Bose voorbeeld wordt op dit moment niet door Amazon zelf verkocht.

Edit: wat mij wel opvalt is dat soms de duurdere verzendoptie standaard geselecteerd staat. Staat er bij het product gratis verzenden: dan moet ik de gratis verzendoptie wel zelf selecteren in het bestelproces.

[ Voor 14% gewijzigd door Twazerty op 03-12-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

bonzz.netninja

Niente baffi

In mijn ervaring zijn de aanbiedingen en prijzen van amazon nogal afhankelijk van het moment (tijd), je locatie en wie je bent. Dat maakt het opnemen in de PW per definitie lastiger. Amazon heeft een complexe manier van dynamisch prijzen. Dat heeft voordelen (als je een beetje ninja amazon skills hebt kun je echt wel goede zaken doen daar) maar ook nadelen, waar de TS op wijst. In het voorbeeld van de TS wordt trouwens verwezen naar hetzelfde product maar via verschillende shops (of via amazon direct, of via een reseller).

Als je het echt netjes wilt doen zou je bij bepaalde aanbieders in de PW kunnen opnemen dat ze dusdanig complexe pricing hebben dat de PW er wel eens naast kan zitten. Ik zou ze alleen wel altijd blijven opnemen omdat de waarde van de amazon in de PW de nadelen overstijgt. Ze hebben namelijk vaak wel enorm goede aanbiedingen (als het werkt :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Tweakers pricewatch maakt het makkelijk voor de consument om prijzen te vergelijken met verschillende webwinkels. Dit wordt allemaal gedaan door een koppeling via software. Hierbij kan het voorkomen dat er foutieve informatie staat. Tweakers pricewatch kan je hierbij niet verantwoorlijk houden voor mogelijke andere prijzen die worden vermeld of extra kosten die erop komen.

Als je de bestelling op de site maakt dan zie je voordatje bevestiging van bestelling doet wat de werkelijke kosten zijn, hiermee ga je akkoord of niet.

Kloppen de prijzen niet van Pricewatch naar de web winkel zelf en is het verschil veels te groot, kan je dit vermelden bij Tweakers voor aanpassing. Houd je muis op het bedrag en dan komt er een venster tevoorschijn waarbij je onjuiste prijs kan melden. ( Ik heb dit gedaan met je 3 genoemde producten/voorbeelden)

Omdat het geheel automatisch loopt gebeuren er mogelijke praktijken zoals dit, Tweakers kan er (denk ik ) niet zo veel aan doen en gaat er natuurlijk niet actief op controleren.

Ik snap de frustratie die TS heeft, maar uit eindelijk kan er geen extra kosten gerekend worden zodra je een bestelling plaatst waarbij je akkoord gaat met het vernoemde bedrag. ( Hierbij ga ik van uit dat je geen credit card gebruikt )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
Over de BTW, dat is normaal volgens mij. Jij koopt als nederlander in een duitse shop, dat is exporteren voor hun. bij export vervalt hun eigen BTW ( 19%) en moeten ze de nederlandse BTW rekenen ( of jij moet netjes 21% BTW betalen over je bestelde artikelen ). Zij nemen dat voor je uit handen. Het BTW sommetje klopt dus, geen oplichterij of 1,68 % verzendkosten of hoe je het ook wilt noemen.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Tens schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:48:
[...]

Maar dan nog: je ziet de prijzen toch voordat je definitief besteld?
Als dat meer is dan verwacht breek je de procedure toch af? :?
In plaats daarvan heb ik contact opgenomen met de verkoper, die toezegde het verschil terug te betalen en met Amazon, hier een deel van de mail wisseling (cursief is Amazon);

Ik probeer een bestelling te plaatsen twv € 332,93, maar eenmaal bij de kassa maakt ie er € 356,= van of € 342,= als ik de verzendmethode wijzig. Het betreft een AMD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz AM4 36MB Cache Wraith Prism (€ 310,=), ASUS dvd-brander 24x zwart (€ 15,99) en Thermal grizzly kryonaut warmtegeleidingspasta – 1 gram (€ 6,94).

Het spijt mij dat het voor u niet duidelijk is hoe de prijs wordt bepaald op onze site. Ik ben direct voor u gaan kijken waarom het prijsverschil ontstaat. Is het misschien mogelijk dat u de prijs bedoelt van een externe verkoper die het item aanbiedt via Marketplace? In dit geval worden voor het item verzendkosten berekend .

Er staat bij gratis bezorging, dus aan de verzendkosten ligt het niet.

Ik vind het vervelend dat het voor u nog steeds verwarrend voor u is.
Het item A MD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz wordt zowel door Amazon als door een extreme verkoper aangeboden op de site. Bij de externe verkoper is het item lager geprijsd maar daar moet u verzendkosten betalen. Besteld het item bij Amazon zal de aankoop prijs iets hoger liggen maar dan worden er geen verzendkosten berekend. Dit verklaard het verschil in het totaal te betalen bedrag.

Er zat gratis bezorging op het product en er zijn ook geen bezorgkosten in rekening gebracht!

Op onze website word de AMD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz AM4 36MB Cache aangeboden voor € 310 met gratis bezorging door de verkoper ¨ Xstra Digital Storage ¨. Uiteraard kan ik begrijpen dat er een verwarring is ontstaat op het moment dat er bij betalen de verzendkosten alsnog worden berekend.
Echter bieden Marketplace verkopers alleen gratis bezorging in Duitsland aan.

Je kunt praten als Brugman, maar Amazon houdt vol dat dit verzendkosten zijn en voegt eraan toe dat Marketplace verkopers niet gratis verzenden buiten Duitsland (wat ook al niet waar is).
Als je denkt dat het BTW is begrijp je het volgens Amazon allemaal niet goed en ben je zelfs verward.
MacIsCool schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:48:
Over de BTW, dat is normaal volgens mij. Jij koopt als nederlander in een duitse shop, dat is exporteren voor hun. bij export vervalt hun eigen BTW ( 19%) en moeten ze de nederlandse BTW rekenen ( of jij moet netjes 21% BTW betalen over je bestelde artikelen ). Zij nemen dat voor je uit handen. Het BTW sommetje klopt dus, geen oplichterij of 1,68 % verzendkosten of hoe je het ook wilt noemen.
Nou, ik zou dat graag BTW noemen, maar Amazon noemt het dus liever verzendkosten. Tot en met 16 november kreeg je altijd een toegepaste korting en zag een rekening voor bv geheugen van € 142,= + gratis verzending door een Marketplace verkoper er zo uit:

Item(s) Subtotal: EUR 119,34
Postage & Packing: EUR 2,88
-----
Total Before VAT: EUR 122,22
VAT: EUR 25,67
-----
Total: EUR 147,89
Promotion Applied: -EUR 6,38
-----
Grand Total: EUR 141,51

Tot en met 16 november betaalde je € 141,51 inclusief Nederlandse BTW en sindsdien € 147,89.

Maar nogmaals, dat is niet het grootste probleem, Amazon adverteert met aanbiedingen waarvan over het algemeen de prijs niet klopt, die is altijd hoger en nooit lager. Zij misbruiken dus de Pricewatch om er nep aanbiedingen in te zetten, anders zou de werkelijke prijs immers net zo vaak hoger als lager zijn.

Niet alleen klopt de prijs vrijwel nooit, ook zijn scherp geprijsde producten vaak niet leverbaar in Nederland vanwege wat zij export restricties noemen.
Van de populairste Black Friday aanbiedingen werd slechts de helft naar Nederland gestuurd.
En buiten Nederland kan niemand ervan profiteren, want ze zijn zonder Tweakers link niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Bubbleblower1 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:00:
Tot en met 16 november kreeg je altijd een toegepaste korting

Tot en met 16 november betaalde je € 141,51 inclusief Nederlandse BTW en sindsdien € 147,89.
en nu niet meer, wat heeft dat met verzendkosten en btw te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb even de proef op de som genomen bij je Corsair voorbeeld waar jij aangeeft dat de prijs hoger wordt dan staat geadverteerd. In eerste instantie dacht ik dus ook dat inderdaad 145,30 de totaalprijs zou worden ipv de geadverteerde 142,90. Het bedrag van 145,30 zie je namelijk tijdens het bestellen. Echter zodra je in de allerlaatste stap komt, dus net voor het plaatsen van de bestelling zie je dat de prijs naar beneden wordt bijgesteld:

Amazon afrekenen

Hiermee komt de uiteindelijke prijs zelfs iets lager uit dan geadverteerd. Ja in dit overzicht staan verzendkosten, waar op de productpagina staat gratis verzending, echter de totaalprijs is gewoon gecorrigeerd.

Edit:
Zoals uitgelegd op de website van amazon:
https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201895760
De prijzen op onze website voor goederen die worden verkocht door Amazon, worden weergegeven in euro’s (EUR) en zijn inclusief Duitse btw. De definitieve prijs kan echter afwijken als gevolg van het werkelijke btw-tarief dat van toepassing is op je bestelling. Voor bestellingen die bezorgd worden in andere EU-landen, wordt het Duitse btw-bedrag in mindering gebracht en het geldende btw-tarief voor het land van bestemming toegevoegd. De eindprijs aan de kassa reflecteert het correcte btw-tarief voor het land van bestemming.
wordt dus het bedrag van 142,90 gecorrigeerd naar 145,30 (142,90 / 1,19 * 1,21) vanwege de omzetting van Duitse BTW naar Nederlandse BTW. Daarna wordt dit verschil + verzendkosten als korting toegepast (145,30 - 142,90 + 3,49 = 5,89 korting). Waarom de korting uiteindelijk zelf 0,51 hoger uitvalt is mij dan weer een raadsel.

[ Voor 39% gewijzigd door Twazerty op 03-12-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Twazerty schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:51:
Echter zodra je in de allerlaatste stap komt, dus net voor het plaatsen van de bestelling zie je dat de prijs naar beneden wordt bijgesteld:
[Afbeelding: Amazon afrekenen]
Hiermee komt de uiteindelijke prijs zelfs iets lager uit dan geadverteerd.
Interessant, kennelijk verandert Amazon het weer, bij het geheugen dat ik eerder vandaag als voorbeeld gaf staat nu ook: "Bekijk het besteloverzicht voor evt. toegepaste kortingen." wat er eerder vandaag nog niet stond. Bij de DVD speler en USB stick staat het nu ook, maar bij de koelpasta, processor en moederbord nog steeds niet. Klanten die rond 20 november hebben besteld hebben die toegepaste korting niet gekregen.

Veel plezier met je stuurslot.

Hou ondertussen maar goed de prijsdalingen in de gaten of ze echt zijn of niet.
Net gedoublecheckt en bij bv de Denon AVRX3500HBKE2 7.2 Surround AV-receiver, de Inno3D GeForce GTX 1660 Twin X2 V1510 6GB of de Philips 55PUS6704 gaat het al weer mis en die lijst kan ik veel langer maken als ik alle aanbiedingen afga. Van die Philips klopt niet alleen de prijs niet, maar die is bovendien tweedehands, wat ook vaak het geval is. Intussen lukt het me maar niet een artikel te vinden dat goedkoper is als op Tweakers of HWI staat, terwijl die kans daarop net zo groot zou moeten zijn als dat de prijs hoger is.

Tenzij Amazon de kluit belazert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:01
De Denon x3500h heb ik zojuist gekocht voor 553,03 Inc verzending. Was waarschijnlijk maar 1 meer beschikbaar. Degene die er nu staat is van een externe aanbieder. Die van mij was van Amazon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Bubbleblower1 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:45:
[...]

Interessant, kennelijk verandert Amazon het weer, bij het geheugen dat ik eerder vandaag als voorbeeld gaf staat nu ook: "Bekijk het besteloverzicht voor evt. toegepaste kortingen." wat er eerder vandaag nog niet stond. Bij de DVD speler en USB stick staat het nu ook, maar bij de koelpasta, processor en moederbord nog steeds niet. Klanten die rond 20 november hebben besteld hebben die toegepaste korting niet gekregen.

Veel plezier met je stuurslot.

Hou ondertussen maar goed de prijsdalingen in de gaten of ze echt zijn of niet.
Net gedoublecheckt en bij bv de Denon AVRX3500HBKE2 7.2 Surround AV-receiver, de Inno3D GeForce GTX 1660 Twin X2 V1510 6GB of de Philips 55PUS6704 gaat het al weer mis en die lijst kan ik veel langer maken als ik alle aanbiedingen afga. Van die Philips klopt niet alleen de prijs niet, maar die is bovendien tweedehands, wat ook vaak het geval is. Intussen lukt het me maar niet een artikel te vinden dat goedkoper is als op Tweakers of HWI staat, terwijl die kans daarop net zo groot zou moeten zijn als dat de prijs hoger is.

Tenzij Amazon de kluit belazert.
Ik heb meer het gevoel dat jij niet begrijpt hoe Amazon werkt, dan dat Amazon jou aan het 'oplichten' en 'belazeren' is. De definitieve prijs wordt altijd pas op de laatste pagina van het betaalproces weergegeven. Dat er verschillen ontstaan in de prijsvergelijkers kan te maken hebben met Amazon of de website die de feed leest. Die andere producten die jij noemt zijn weer van externe leveranciers en deze worden vermoedelijk niet door Tweakers meegenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 04-12-2019 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
NotSoSteady schreef op woensdag 4 december 2019 @ 00:07:
[...]

Ik heb meer het gevoel dat jij niet begrijpt hoe Amazon werkt, dan dat Amazon jou aan het 'oplichten' en 'belazeren' is.
Leg jij het me dan even uit. Tot 20 november jl. heb ik tientallen bestellingen gedaan, waarop ik altijd een toegepaste korting kreeg. Waarom precies kreeg ik die op 20 november niet meer op 5 verschillende artikelen?

Die oplichting slaat op het feit dat ze nep aanbiedingen hebben, die niet eens te vinden zijn zonder tweakers link. Zoals met de eerder gememoreerde monitor van € 375,=:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gjWmq80ee0nI8r1hHc3sIr3y/thumb.png
die in werkelijkheid € 637,43 kostte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5hB8ltrMDS71MnvtqgwzcB4h/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Bubbleblower1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 00:27:
[...]

Leg jij het me dan even uit. Tot 20 november jl. heb ik tientallen bestellingen gedaan, waarop ik altijd een toegepaste korting kreeg. Waarom precies kreeg ik die op 20 november niet meer op 5 verschillende artikelen?

Die oplichting slaat op het feit dat ze nep aanbiedingen hebben, die niet eens te vinden zijn zonder tweakers link. Zoals met de eerder gememoreerde monitor van € 375,=:
[Afbeelding]
die in werkelijkheid € 637,43 kostte:
[Afbeelding]
Als je nou eens goed kijkt dan zie je dat die monitor van 637 door Anforval Informatique uit Frankrijk wordt verkocht.

Die via Amazon wordt bij mij nu gewoon geleverd in Nederland. Er zal vast een keer iets misgaan, maar het gemak waarop jij woorden als 'oplichting' en 'belazeren' gebruikt gaat echt nergens over.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3fGM69h.png

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 04-12-2019 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De logistiek is wel bijzonder, het gaat via meerdere landen soms.
Mijn moederbord gaat vanuit Duitsland via Frankrijk

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2019 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
NotSoSteady schreef op woensdag 4 december 2019 @ 00:35:
[...]
Die via Amazon wordt bij mij nu gewoon geleverd in Nederland. Er zal vast een keer iets misgaan, maar het gemak waarop jij woorden als 'oplichting' en 'belazeren' gebruikt gaat echt nergens over.
Tegenwoordig wel voor een veel hogere prijs, maar op 18 september voor die lagere prijs niet.
Amazon stuurde me toen deze mail daarover;

Ik kan me voorstellen dat er verwarring is over artikelen die niet naar Nederland verzonden worden.
Graag leg ik u dit uit.
Amazon.de is van orgine een Duitse website.
Hierdoor zijn alle aangeboden artikelen in eerste instantie op Duitse adressen gericht.

Maar je kon toen wel een tweedehands model krijgen waar weer geen export beperking opzat, waar Amazon me nog speciaal op attent maakte:

Tevens zie ik dat wij het door u gewenste artikel op dit ogenblik als Warehouse deal aanbieden voor een zeer gunstige prijs.
De link naar het artikel vind u hieronder
https://www.amazon.de/dp/B0798QPYMF

Weer later heeft Amazon wijselijk besloten de zgn. export beperking eraf te halen wat uiteindelijk medio oktober is gebeurd, maar de prijs was toen wel veel hoger. Daarover heb ik deze mail weer gekregen:

In een eerder mail heeft een collega u op de hoogte gesteld van de export-beperkingen voor bepaalde artikelen. In sommige gevallen is het mogelijk dat deze export-beperkingen op verzoek er toch vanaf kunnen worden gehaald. Zojuist heb ik een verzoek hiervoor ingediend bij een andere afdeling.

Niemand heeft die monitor voor het aangeboden bedrag van € 375,= kunnen bestellen!
Vanwege niet bestaande export beperkingen.
Als dat geen oplichting is hoe zou jij dat dan willen noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Bubbleblower1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 01:55:
[...]

Tegenwoordig wel voor een veel hogere prijs, maar op 18 september voor die lagere prijs niet.
Amazon stuurde me toen deze mail daarover;

Ik kan me voorstellen dat er verwarring is over artikelen die niet naar Nederland verzonden worden.
Graag leg ik u dit uit.
Amazon.de is van orgine een Duitse website.
Hierdoor zijn alle aangeboden artikelen in eerste instantie op Duitse adressen gericht.

Maar je kon toen wel een tweedehands model krijgen waar weer geen export beperking opzat, waar Amazon me nog speciaal op attent maakte:

Tevens zie ik dat wij het door u gewenste artikel op dit ogenblik als Warehouse deal aanbieden voor een zeer gunstige prijs.
De link naar het artikel vind u hieronder
https://www.amazon.de/dp/B0798QPYMF

Weer later heeft Amazon wijselijk besloten de zgn. export beperking eraf te halen wat uiteindelijk medio oktober is gebeurd, maar de prijs was toen wel veel hoger. Daarover heb ik deze mail weer gekregen:

In een eerder mail heeft een collega u op de hoogte gesteld van de export-beperkingen voor bepaalde artikelen. In sommige gevallen is het mogelijk dat deze export-beperkingen op verzoek er toch vanaf kunnen worden gehaald. Zojuist heb ik een verzoek hiervoor ingediend bij een andere afdeling.

Niemand heeft die monitor voor het aangeboden bedrag van € 375,= kunnen bestellen!
Vanwege niet bestaande export beperkingen.
Als dat geen oplichting is hoe zou jij dat dan willen noemen?
Joh, ze hebben een foutje gemaakt met een aanduiding in het systeem. Deal with it. Ze hebben je zelfs nog netjes op de hoogste gesteld dat ze de expert-beperking hebben verwijderd. Als je dat oplichting wilt noemen, waarom bestel je dan nog überhaupt bij ze? Je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken en vrijwel alles wat je hier hebt verkondigd is weerlegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
NotSoSteady schreef op woensdag 4 december 2019 @ 02:21:
[...]
vrijwel alles wat je hier hebt verkondigd is weerlegd.
Niets wat ik verkondig is weerlegd, het wordt alleen begraven en derailed. Hier nog een paar recente voorbeelden van wat jij foutjes noemt, die aantonen dat er niets klopt van Amazon aanbiedings prijzen;

Xiaomi Mi 9 128GB Blue
312,95 wordt 405
https://www.amazon.de/dp/...B07P5YVS48&language=nl_NL

Garmin Vivoactive 3 Black/Silver
149 wordt 159 plus 14,90 verzending
https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

Antec P7 Silent Black
44,91 wordt 73,80 + 4,99 Verzending

Sharkoon Night Shark Window Black/Red
59,90 wordt 79,90

Garmin Forerunner 35 Black
88 wordt 129,53 voor tweedehands

Garmin Forerunner 45 Black
137,99 wordt 163,61 plus 3 verzending voor tweedehands

Thermaltake CA-1H1-00F6WN-00
188,99 wordt 235,81

Garmin eTrex Touch 25
149 wordt 164,39

Corsair CX550M
55 wordt 77,28

Olympus Tough TG-6 Red
369 wordt 493,67

Garmin Oregon 700
258,44 wordt 352

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:47

swv

Alle voorbeelden die jij aanhaalt zijn van externe verkopers. De link die Tweakers gebruikt in de Pricewatch is naar artikelen die door Amazon zelf verkocht worden. Is zo’n artikel niet meer bij Amazon zelf beschikbaar, maar dus wel bij externe verkopers, dan wordt niet meer de Amazon prijs getoond maar de eerstvolgende prijs van een externe verkoper wanneer je via de Pricewatch naar het artikel gaat (die in jouw voorbeelden stuk voor stuk inderdaad hoger is ja). Dat Tweakers oude prijsinformatie van Amazon zo lang in haar systeem heeft staan kan Amazon niks aan doen en heeft niks met ‘verkeerd adverteren’ te maken omdat hier niet sprake is van adverteren maar een dienst van Tweakers om prijzen te vergelijken van webshops. Advertenties en gesponsorde links komen natuurlijk wel op Tweakers voor en worden dan, ook in de Pricewatch, als zodanig aangeduid.

Dat jij kennelijk de werkwijze van de Tweakers Pricewatch en Amazon met Marketplace niet goed begrijpt is niet erg, maar je lijkt de uitleg van anderen in dit topic (deels) te negeren en continu je eigen beeldvorming van de situatie te herhalen. Ook al heb je gelijk, het lijkt mij vermoeiend voor zowel ons als jezelf om hier nog discussie over te voeren en het naast je neer te leggen. De prijzen en voorraden veranderen bij Amazon zo snel dat Tweakers dat niet lijkt bij te benen. Al zal dat niet in alle gevallen zo zijn, maar dan nog zie je bij Amazon altijd in het bestelproces de juiste prijs.

Overigens zie ik de Xiaomi Mi 9 128GB Blue
niet in de Pricewatch staan bij amazon.de, dus die informatie is kennelijk door Tweakers verwerkt dat het artikel ten opzichte van gisteren (neem ik aan) op dit moment niet bij Amazon zelf verkrijgbaar is.

Laatste noot: Marketplace artikelen worden in de Pricewatch aangeduid als Amazon.de Marketplace, dus daar wordt wel een onderscheid in gemaakt.

Laatste noot 2: Ik heb bij artikelen verkocht door Amazon zelf wel toegepaste kortingen gehad die de btw verhoging compenseren. Ook in de afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
Bubbleblower1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 02:47:
[...]

Niets wat ik verkondig is weerlegd, het wordt alleen begraven en derailed. Hier nog een paar recente voorbeelden van wat jij foutjes noemt, die aantonen dat er niets klopt van Amazon aanbiedings prijzen;

Xiaomi Mi 9 128GB Blue
312,95 wordt 405
https://www.amazon.de/dp/...B07P5YVS48&language=nl_NL

Garmin Vivoactive 3 Black/Silver
149 wordt 159 plus 14,90 verzending

Antec P7 Silent Black
44,91 wordt 73,80 + 4,99 Verzending

Sharkoon Night Shark Window Black/Red
59,90 wordt 79,90

Garmin Forerunner 35 Black
88 wordt 129,53 voor tweedehands

Garmin Forerunner 45 Black
137,99 wordt 163,61 plus 3 verzending voor tweedehands

Thermaltake CA-1H1-00F6WN-00
188,99 wordt 235,81

Garmin eTrex Touch 25
149 wordt 164,39

Corsair CX550M
55 wordt 77,28

Olympus Tough TG-6 Red
369 wordt 493,67

Garmin Oregon 700
258,44 wordt 352
Heb je wel eens op CamelCamelCamel.com gekeken of het werkelijk voor die prijzen besteld kon worden? Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://charts.camelcamelcamel.com/de/B07Q17VZG8/amazon.png?force=1&zero=0&w=855&h=513&desired=false&legend=1&ilt=1&tp=all&fo=0&lang=en
Heb er een aantal uit je lijst gepikt, allemaal waren ze voor de prijs die jij noemt te bestellen. Alleen de grote maar is dat de Tweakers Pricewatch deze prijzen nog steeds aangeeft, waarschijnlijk omdat er een enorme vertraging in het updaten zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezjeh
swv schreef op woensdag 4 december 2019 @ 06:26:
Alle voorbeelden die jij aanhaalt zijn van externe verkopers.
Hij begrijpt het niet en hij wil het ook niet begrijpen.
Op pagina 1 deelt hij doodleuk een screenshot van een aankoop en zegt Amazon Amazon maar is het een externe verkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Alle voorbeelden die jij aanhaalt zijn van externe verkopers.
Dat klopt niet, het eerste voorbeeld dat ik checkte https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=all
werd al door Amazon verkocht, ook al beweren jullie duizend keer het tegendeel.

Het maakt geen moer uit of het om externe verkopers gaat of niet, die prijzen moeten gewoon kloppen, punt. En dat doen ze bijna nooit, of Amazon nou de leverancier is of niet.
Als het enige probleem de vertraging in het updaten is zou je net zo vaak hogere als lagere prijzen hebben.
Zo niet dan maakt Amazon misbruik van de Pricewatch.
Laatste noot 2: Ik heb bij artikelen verkocht door Amazon zelf wel toegepaste kortingen gehad die de btw verhoging compenseren. Ook in de afgelopen weken.
Nou en? Kun je dat bewijzen? Ik kreeg op 20 november namelijk op 5 (uit 5) verschillende artikelen geen compensatie en velen met mij zullen die niet hebben gehad. Overigens zit die compensatie sinds vandaag ook op de processor en de USB stick dus itt jullie ziet Amazon.de haar fout wel in.
Op Amazon.uk moet je het wel nog steeds zonder compensatie doen.

Nogmaals de kern van het probleem;
Amazon biedt artikelen aan voor prijzen waar niemand of slechts een enkeling ze voor kan krijgen, zoals die monitor van € 375,= die door Amazon EU SarL werd verkocht!;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F8bdxKBjBh0tebt5JOYxz4Qp/thumb.png
Deze was voor Nederlanders niet te krijgen omdat er volgens Amazon een export beperking opzat, net als onlangs op de helft van de populairste Black Friday aanbiedingen.

Het product was alleen te vinden middels een Tweakers link!, had je die niet dan kostte de monitor
€ 637,43, zoals uit dit zoekresultaat van destijds blijkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/moRd1R14rIweOJsNGUmRCBsM/thumb.png
Buiten Nederland heeft dus ook niemand van die aanbieding kunnen profiteren.

Net als dat we niet konden profiteren van de helft van de populairste Black Friday aanbiedingen, omdat die niet naar Nederland werden gestuurd. En de andere helft was niet voor de geadverteerde prijs te krijgen. Als winkel mag je niet met een product stunten en er dan maar hooguit één kunnen (of willen) leveren, zelfs het machtige Amazon mag dat niet.

In plaats van dit topic volledig te derailen zouden ze zich aan de wet moeten houden, maar uit al hun manipulatieve reacties is wel duidelijk geworden dat ze dat beslist niet van plan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Rub147 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 06:53:
[...]
[Afbeelding]
Heb er een aantal uit je lijst gepikt, allemaal waren ze voor de prijs die jij noemt te bestellen. Alleen de grote maar is dat de Tweakers Pricewatch deze prijzen nog steeds aangeeft, waarschijnlijk omdat er een enorme vertraging in het updaten zit.
Bijna vergeten, ook dit is gewoon niet waar, al beweren duizend trollen van wel:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:24

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Bubbleblower1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:28:
[...]

Bijna vergeten, ook dit is gewoon niet waar, al beweren duizend trollen van wel:
Klopt dus exact, er waren er een paar voor de prijs van € 137.99 , toen die op waren ging de prijs weer omhoog.
Ik neem aan dat je de foutieve prijs hebt doorgeven aan Tweakers?
pricewatch: Garmin Forerunner 45S Wit (Wit)

[ Voor 17% gewijzigd door Leeghoofd21 op 04-12-2019 16:40 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Leeghoofd21 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:37:
[...]

Klopt dus exact, er waren er een paar voor de prijs van € 137.99 , toen die op waren ging de prijs weer omhoog.
En dat is het probleem, Tweakers geeft een prijs van € 137,99 (op de witte uitvoering):
Maar als je op Amazon komt kost ie € 169.95:

Kortom, de prijs klopt niet en dat is bijna altijd zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Bubbleblower1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:41:
[...]

En dat is het probleem, Tweakers geeft een prijs van € 137,99 (op de witte uitvoering):
Maar als je op Amazon komt kost ie € 169.95:

Kortom, de prijs klopt niet en dat is bijna altijd zo.
En het is je ook al bijna elke derde post uitgelegd hoe dat komt , maar dat schijn je compleet te negeren.
Dus hierbij nogmaals, omdat de feed van Tweakers maar 1x per zoveel tijd gerefreshed wordt ijlt de prijs nog wat na. Normaal geen probleem , maar bij dit soort acties kan het soms gebeuren.
Gewoon melden zoals eerder aangegeven en het zal in de aankomende dagen wel opgelost worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Leeghoofd21 op 04-12-2019 16:45 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Leeghoofd21 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:43:
[...]

En het is je ook al bijna elke derde post uitgelegd hoe dat komt , maar dat schijn je compleet te negeren.
Dus hierbij nogmaals, omdat de feed van Tweakers maar 1x per uur gerefreshed wordt ijlt de prijs nog wat na. Normaal geen probleem , maar bij dit soort acties kan het soms gebeuren.
Dat komt toch omdat de prijzen zo snel wijzigen?
Waarom is de prijs dan niet net zo vaak lager als hoger?
Dat zou dan toch logisch zijn of niet?

En die verkeerde prijzen blijven dagenlang staan ongeacht hoe vaak ze gerefreshed worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Bubbleblower1 op 04-12-2019 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Bubbleblower1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:48:
[...]

Dat komt toch omdat de prijzen zo snel wijzigen?
Waarom is de prijs dan niet net zo vaak lager als hoger?
Dat zou dan toch logisch zijn of niet?

En die verkeerde prijzen blijven dagenlang staan ongeacht hoe vaak ze gerefreshed worden.
Maar de hamvraag blijft , heb je ze gemeld bij Tweakers middels de bekende weg?

Ik denk dat langer bewaarde lagere prijzen eerder opvallen dan hogere prijzen aangezien mensen over het algemeen dingen kopen voor de laagste prijs en niet de hoogste prijs.
Die filteren ze er uiteindelijk zelf wel uit omdat er geen traffic meer is.

Ik heb ook nog nooit een topic gezien over iemand die een te lage prijs voor iets heeft betaald en graag in contact komt om het verschil te betalen, maar andersom wel heel vaak ( ook van mijzelf :) )

Dan nog even een klein puntje. Amazon.de heeft op Tweakers.net 54.960 producten en 61.940 uitvoeringen in de Pricewatch staan. Je hebt nu ontdekt dat er 2-3 niet kloppen en begint een heel relaas over van alles wat niet klopt tot oplichting / misleiding aan toe.
Overdrijf je niet een beetje ? :>

[ Voor 26% gewijzigd door Leeghoofd21 op 04-12-2019 16:55 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Leeghoofd21 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:51:
[...]

Overdrijf je niet een beetje ? :>
Heksenjacht jegens Amazon 😂😂😂.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik geef de TS wel gelijk dat de pricewatch van tweakers nou niet bepaald een goede indicatie is voor de actuele prijzen van Amazon.de

Bij amazon.de moet je echt zelf er bovenop zitten. Gebruik ook een app als Keepa.com, want die houdt wel actueel de prijs bij en stuurt je een mail als een prijs onder jouw grens duikt.

Voor verzending moet je ook even controleren of het naar Nederland kan; mijn ervaring dat dit meestal wel lukt. Externe verkopers mijd ik meestal, ook omdat retouren mij dan te ingewikkeld worden.

Nieuw is ook (wellicht langer maar valt me laatste tijd op) dat er soms Coupons vergeven worden. Die moet je eerst aanklikken, anders zullen ze niet worden verwerkt in de uitdeindelijke prijs bij het afrekenen (de pricewatch houdt hier sowieso geen rekening mee!!!).

Doel van amazon is volgens mij vooral dat je zoveel mogelijk blijft zoeken naar dealtjes op hun site, anders hadden ze het wel wat makkelijker gemaakt.

Kijk ook goed naar verschillende versies, een fout is zo gemaakt.

Ik heb zelf tijdens Black Friday echt enorm goede deals kunnen scoren.

[ Voor 24% gewijzigd door psy op 04-12-2019 17:15 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Dan nog even een klein puntje. Amazon.de heeft op Tweakers.net 54.960 producten en 61.940 uitvoeringen in de Pricewatch staan.
Interessant dat Leeghoofd die cijfers kent, die kunnen wij niet opzoeken, maar medewerkers van Sitel (een callcenter dat Amazon's helpdesk moet voorstellen) die behoorlijk actief zijn in dit topic, kennen die wel.

Hij geeft zelf in heel andere woorden precies aan wat één van de problemen is; de prijs ijlt nog na.
Overigens niet omdat de feed slechts één keer in de zo veel tijd gerefreshed wordt, maar omdat daarbij meestal de prijs niet omhoog wordt gecorrigeerd (omlaag wel!) en die kan zo dagen blijven staan, voor een "aanbieding" die misschien 5 minuten beschikbaar was. Geen enkel ander bedrijf dat vaak bij de "Producten met de grootste prijsdaling" staat heeft dat probleem, daar kloppen de prijzen altijd wel.

Maar Amazon heeft nog veel meer trucs om langdurig met de laagste prijs bovenaan in de resultaten te staan met producten die je nooit voor die prijs kunt krijgen. Zo werd een voeding aangeboden voor € 163,96:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ftB3yBd7zKjZYmdbYoJQBFCl/thumb.png
Helaas was die niet op voorraad, maar ik zou een mailtje krijgen als die er weer was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PINcROw5Hb1r1NiC2FqXDQmS/thumb.png
Toen ik dat mailtje eindelijk kreeg was de voeding € 50,= duurder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SswsACceVSqXNzsgxxrQ1iMv/thumb.png
Zo kunnen ze langdurig zogenaamd de goedkoopste zijn en benadelen ze klanten en de concurrentie.

Nog een truc is het aanbieden van scherp geprijsde artikelen voor minder dan 29 euro. Om geen bezorgkosten te betalen moet je daar dan nog iets bij bestellen. Vervolgens leveren ze alleen de spullen die je erbij besteld hebt en niet het scherp geprijsde artikel, dat ze meteen vergoeden. Ze sturen het niet alsnog op tegen de prijs waar je het aanvankelijk voor had gekocht!
Je kunt het daarna opnieuw bestellen, maar vaak is de prijs dan inmiddels veel hoger en zelfs als dat niet het geval is zul je opnieuw extra artikelen erbij moeten bestellen wil je geen bezorgkosten betalen.

Dit heb ik recent meegemaakt met een DVD speler en een USB stick. Die USB stick had ik tegelijk met een nieuwe DVD speler besteld, nadat een vorige veel scherper geprijsde DVD speler niet geleverd was.
Dat pakket werd razendsnel bezorgd, maar ze waren de USB stick "vergeten".
Het pakket was echter meteen na mijn bestelling vanuit Frankrijk opgestuurd, terwijl de USB stick uit Duitsland moest komen, dus ze waren helemaal niets vergeten, maar gewoon nooit van plan geweest die USB stick te leveren voor de aangeboden prijs.

Maar het kan ook nog op een andere manier, bv bij het bestellen van een Arctic Freezer 34 eSports DUO.
In plaats daarvan leverden ze een single uitvoering. Tot mijn schrik had ik bovendien een factuur gekregen waarop de single uitvoering stond vermeld, terwijl ik toch echt zeker wist de DUO te hebben besteld.
Amazon claimde dat ik het verkeerde product had besteld, maar in werkelijkheid verandert het product zodra je het hebt betaald. Bizar, maar waar (zie thumbnails hieronder).

Tot op de dag van vandaag is dat probleem nog steeds reproduceerbaar; toen ik het product bestelde veranderde het direct in een single versie, als je het nu probeert verandert het eerst in de 50TR en daarna alsnog in die single versie.
Een medewerkster, die daarvoor vast op haar lazer zal hebben gekregen, was zo vriendelijk het probleem te reproduceren en schreef me dit (ze bedoelt de DUO uitvoering, maar dat maakt niet uit):

I recreated the problem you had with ordering the ARCTIC Freezer 34 eSports - Tower CPU Luftkühler mit BioniX P-Serie Gehäuselüfter, 120 mm PWM Prozessorlüfter für Intel und AMD Sockel, für CPUs and noticed that the same thing happened when I added the item to my basket on the Amazon.de website.

By doing this I understood what had happened with your order. Due to this we will investigate further to ensure this does not happen again. In the meantime, the item may be unavailable temporarily to purchase from Amazon.de, though it may still be available from other merchants on the Amazon.de website.

Once you see that the item is available again from Amazon.de, please be assured that the problem has been resolved and that it is safe to order the item again.

Hierna heb ik gevraagd of ze me alsnog de juiste koeler die ik had besteld wilden opsturen, maar op die mail hebben ze niet meer gereageerd en ze weigeren simpelweg de koeler te leveren. Het probleem is ondertussen zeker niet opgelost, terwijl het item wel nog steeds beschikbaar is op en via Amazon.

Om één en ander te kunnen bewijzen heb ik nogmaals een koeler besteld.
Let op de order nummers vanaf het 4de plaatje ter verificatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/quOuGJqd8SI8ZJyB36rTWhiy/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EyxFAuHmy9VJhuX1rJPorMtP/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZXZgXsB1TMTk5ByFvyk2LgUg/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wNaOI5kDJ6o1Romo95lkSdL9/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yEzAvmZreudKxSUCppu5pKwt/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Kh8oBZpOOMDYVB1dvh1zDMMz/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DKd37FWBGrQ5Kc3T0UVbKwVe/thumb.png

Dit probleem speelt niet alleen met die koelers en heeft iets met de taalinstellingen te maken.
Een Arctic Freezer 34 DUO verandert bv in een 50TR als je naar Engels overschakelt en naar een 34 single als je 'm bestelt, net als bv Windows 10 pro NL versie in een EN versie veranderd als je taalinstelling niet Nederlands is. Bestel je die krijg je hoe dan ook een EN versie, want die NL versie verkopen ze niet eens. Of een Ryzen 7 verandert in een Ryzen 5 als je de taal verandert, dus pas maar op. Amazon is uiteraard van dit probleem op de hoogte, maar geeft desondanks jou de schuld dat je verkeerde producten bestelt.
Om die reden krijg je ook geen verzendkosten vergoed als je die terug stuurt.

Kortom, Amazon is volstrekt onbetrouwbaar, helemaal als je uit Nederland bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan stel ik voor dat je ze lekker links laat liggen en gewoon doorgaat met je leven. Bedankt voor de info zodat wij zelf een weloverwogen keus kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
@Bubbleblower1 wat een gigantische onzin verkondig je nu allemaal.. Even "feit" voor "feit" (wat eigenlijk aannames zijn, maar goed)
Nog een truc is het aanbieden van scherp geprijsde artikelen voor minder dan 29 euro. Om geen bezorgkosten te betalen moet je daar dan nog iets bij bestellen. Vervolgens leveren ze alleen de spullen die je erbij besteld hebt en niet het scherp geprijsde artikel, dat ze meteen vergoeden. Ze sturen het niet alsnog op tegen de prijs waar je het aanvankelijk voor had gekocht!
Echt nog nooit last van gehad, en ik bestel het meeste bij Amazon, Nederlandse webshops gebruik ik bijna niet meer.
Maar het kan ook nog op een andere manier, bv bij het bestellen van een Arctic Freezer 34 eSports DUO.
In plaats daarvan leverden ze een single uitvoering. Tot mijn schrik had ik bovendien een factuur gekregen waarop de single uitvoering stond vermeld, terwijl ik toch echt zeker wist de DUO te hebben besteld.
Amazon claimde dat ik het verkeerde product had besteld, maar in werkelijkheid verandert het product zodra je het hebt betaald. Bizar, maar waar (zie thumbnails hieronder).
Tuurlijk, zij veranderen nadat jij het hebt betaald. Je beschuldigd ze hier van fraude, bewuste en opzettelijke fraude. Heb je nog meer bewijzen? Of is het weer iets wat we moeten aannemen adh van wat screenshots die niks bewijzen.
Hierna heb ik gevraagd of ze me alsnog de juiste koeler die ik had besteld wilden opsturen, maar op die mail hebben ze niet meer gereageerd en ze weigeren simpelweg de koeler te leveren. Het probleem is ondertussen zeker niet opgelost, terwijl het item wel nog steeds beschikbaar is op en via Amazon.
Nu ben je al zo bekend bij ze dat je al weet dat ze je actief aan het negeren zijn! Dit wordt steeds intiemer.

Stop even met aannames, en begin met feiten. Aangeizen jij zo stellig bent dat "alles fout gaat" en ze "volstrekt onbetrouwbaar zijn"
Amazon generated revenues worth 14.1 billion dollars, or 12.8 billion euros, in Germany in 2016. The German website now accounts for 10.4 percent of the company’s total revenue and is – again – the biggest market outside of the United States.
12.8 miljard, in 2016. Dat is sindsdien alleen maar gegroeid.

Dus van die 12.8 miljard gaat een groot deel fout, daardoor zijn ze volstrekt onbetrouwbaar?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Bubbleblower1 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:02:
[...]

Interessant dat Leeghoofd die cijfers kent, die kunnen wij niet opzoeken, maar medewerkers van Sitel (een callcenter dat Amazon's helpdesk moet voorstellen) die behoorlijk actief zijn in dit topic, kennen die wel.

Hij geeft zelf in heel andere woorden precies aan wat één van de problemen is; de prijs ijlt nog na.
Overigens niet omdat de feed slechts één keer in de zo veel tijd gerefreshed wordt, maar omdat daarbij meestal de prijs niet omhoog wordt gecorrigeerd (omlaag wel!) en die kan zo dagen blijven staan, voor een "aanbieding" die misschien 5 minuten beschikbaar was. Geen enkel ander bedrijf dat vaak bij de "Producten met de grootste prijsdaling" staat heeft dat probleem, daar kloppen de prijzen altijd wel.

Maar Amazon heeft nog veel meer trucs om langdurig met de laagste prijs bovenaan in de resultaten te staan met producten die je nooit voor die prijs kunt krijgen. Zo werd een voeding aangeboden voor € 163,96:
[Afbeelding]
Helaas was die niet op voorraad, maar ik zou een mailtje krijgen als die er weer was:
[Afbeelding]
Toen ik dat mailtje eindelijk kreeg was de voeding € 50,= duurder:
[Afbeelding]
Zo kunnen ze langdurig zogenaamd de goedkoopste zijn en benadelen ze klanten en de concurrentie.

Je kunt het daarna opnieuw bestellen, maar vaak is de prijs dan inmiddels veel hoger en zelfs als dat niet het geval is zul je opnieuw extra artikelen erbij moeten bestellen wil je geen bezorgkosten betalen.

Dit heb ik recent meegemaakt met een DVD speler en een USB stick. Die USB stick had ik tegelijk met een nieuwe DVD speler besteld, nadat een vorige veel scherper geprijsde DVD speler niet geleverd was.
Dat pakket werd razendsnel bezorgd, maar ze waren de USB stick "vergeten".
Het pakket was echter meteen na mijn bestelling vanuit Frankrijk opgestuurd, terwijl de USB stick uit Duitsland moest komen, dus ze waren helemaal niets vergeten, maar gewoon nooit van plan geweest die USB stick te leveren voor de aangeboden prijs.

Tot op de dag van vandaag is dat probleem nog steeds reproduceerbaar; toen ik het product bestelde veranderde het direct in een single versie, als je het nu probeert verandert het eerst in de 50TR en daarna alsnog in die single versie.
Een medewerkster, die daarvoor vast op haar lazer zal hebben gekregen, was zo vriendelijk het probleem te reproduceren en schreef me dit (ze bedoelt de DUO uitvoering, maar dat maakt niet uit):

I recreated the problem you had with ordering the ARCTIC Freezer 34 eSports - Tower CPU Luftkühler mit BioniX P-Serie Gehäuselüfter, 120 mm PWM Prozessorlüfter für Intel und AMD Sockel, für CPUs and noticed that the same thing happened when I added the item to my basket on the Amazon.de website.

By doing this I understood what had happened with your order. Due to this we will investigate further to ensure this does not happen again. In the meantime, the item may be unavailable temporarily to purchase from Amazon.de, though it may still be available from other merchants on the Amazon.de website.

Once you see that the item is available again from Amazon.de, please be assured that the problem has been resolved and that it is safe to order the item again.

Om één en ander te kunnen bewijzen heb ik nogmaals een koeler besteld.
Let op de order nummers vanaf het 4de plaatje ter verificatie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit probleem speelt niet alleen met die koelers en heeft iets met de taalinstellingen te maken.
Een Arctic Freezer 34 DUO verandert bv in een 50TR als je naar Engels overschakelt en naar een 34 single als je 'm bestelt, net als bv Windows 10 pro NL versie in een EN versie veranderd als je taalinstelling niet Nederlands is. Bestel je die krijg je hoe dan ook een EN versie, want die NL versie verkopen ze niet eens. Of een Ryzen 7 verandert in een Ryzen 5 als je de taal verandert, dus pas maar op. Amazon is uiteraard van dit probleem op de hoogte, maar geeft desondanks jou de schuld dat je verkeerde producten bestelt.
Om die reden krijg je ook geen verzendkosten vergoed als je die terug stuurt.

Kortom, Amazon is volstrekt onbetrouwbaar, helemaal als je uit Nederland bestelt.
Ik ken weinig mensen op Tweakers die zo vermoeiend zijn als jou. Mensen die het niet met jou eens zijn werken nu bij het callcenter van Amazon? ;w Je bent gewoon aan het zoeken naar dingen. Nu ben je weer bezig met alle taalinstellingen aan het veranderen. Het begint een beetje zielig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:24
[...]

Niet dat ik me hierin wil mengen, maar iedereen kan die cijfers opzoeken.

https://tweakers.net/shop...amazon-punt-de/overzicht/
Kijk onder "Amazon.de".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
corset schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:12:
@Bubbleblower1
Tuurlijk, zij veranderen nadat jij het hebt betaald. Je beschuldigd ze hier van fraude, bewuste en opzettelijke fraude. Heb je nog meer bewijzen? Of is het weer iets wat we moeten aannemen adh van wat screenshots die niks bewijzen.
Ga het dan zelf na, het probleem is nog steeds reproduceerbaar, zelfs Amazon gaf dat toe.
Het is vreemd dat jullie het allemaal zo vurig voor Amazon opnemen terwijl zij de kluit vierkant belazeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
JelleDJs schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:17:
[...]

Niet dat ik me hierin wil mengen, maar iedereen kan die cijfers opzoeken.

https://tweakers.net/shop...amazon-punt-de/overzicht/
Kijk onder "Amazon.de".
Weer wat geleerd. Zou je dan ook zo vriendelijk willen zijn mijn beweringen te verifiëren en te laten weten of ik gelijk heb of uit mijn nek zit te kletsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

[...]

Jawel hoor.
Het staat gewoon netjes hier:
https://tweakers.net/shop...amazon-punt-de/producten/
Net onder het rode Amazon.de

Ik werk (gelukkig) niet meer in een callcenter :)

ah... ik ben weer eens spuit11 :)
Bubbleblower1 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:21:
[...]

Weer wat geleerd. Zou je dan ook zo vriendelijk willen zijn mijn beweringen te verifiëren en te laten weten of ik gelijk heb of uit mijn nek zit te kletsen?
Dat laatste :9

[ Voor 23% gewijzigd door Leeghoofd21 op 11-12-2019 13:26 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:24
Bubbleblower1 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:21:
[...]

Daarvoor loop ik ongeveer 3 pagina's achter. Dus nee, daar ga ik me niet in mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
JelleDJs schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:23:
[...]

Daarvoor loop ik ongeveer 3 pagina's achter. Dus nee, daar ga ik me niet in mengen.
Je hoeft alleen maar dit product
https://www.amazon.de/dp/...e=df0&language=nl_NL&th=1
te bestellen, daarna kun je het gelijk weer cancellen.
Of je hoeft het niet eens te bestellen, kijk eens wat er gebeurt als je de taal verandert in Engels of Duits.

Of check gewoon de ordernummers in de thumbnails, die bewijzen wel degelijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Bubbleblower1 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:27:
[...]

Je hoeft alleen maar dit product
https://www.amazon.de/dp/...e=df0&language=nl_NL&th=1
te bestellen, daarna kun je het gelijk weer cancellen.
Of je hoeft het niet eens te bestellen, kijk eens wat er gebeurt als je de taal verandert in Engels of Duits.

Of check gewoon de ordernummers in de thumbnails, die bewijzen wel degelijk iets.
1 artikel van de hoeveel? Wow, massa fraude! Schandalig!

Of heb je al gedacht dat het misschien een bug betreft?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
corset schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:28:
[...]
1 artikel van de hoeveel? Wow, massa fraude! Schandalig!
4 Van de 8 sinds 23 oktober jl., daarvoor heb ik het nooit meegemaakt.
Natuurlijk is dat een bug, maar Amazon ontkent dat en geeft doodleuk de klanten de schuld, die krijgen hun bestelde artikelen niet en mogen bovendien betalen voor het terugsturen van de verkeerde artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 16-09 12:43
Pff wat een discussie.
Dat amazon de pricewatch 'misbruikt' met lagere prijzen dan daadwerkelijk dat ben ik echter wel met TS eens.
Heb er toevallig gisteren ook weer een aantal gerapporteerd. En nee geen na-ijlen want die feeds worden vaker per dag gerefreshed, dus een prijs die dagenlang te laag staat is niet in de haak. Dus worden er bewust verkeerde prijzen doorgegeven aan de pricewatch of er is iets grondig mis met de IT van Amazon dat ze prijsverlagingen wel doorgeven maar zodra een prijsverhoging heeft plaatsgevonden dan houden ze de lage prijs aan. Zal wel dat dit een 'bug' is... tenslotte geloven we hier ook nog in sprookjes.

Verder niets ten nadele van Amazon, bestel er vaak genoeg, maar de pricewatch mbt Amazon neem ik met een korrel zout.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 11-12-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Arjant2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:42:
Pff wat een discussie.
Dat amazon de pricewatch 'misbruikt' met lagere prijzen dan daadwerkelijk dat ben ik echter wel met TS eens.
Heb er toevallig gisteren ook weer een aantal gerapporteerd. En nee geen na-ijlen want die feeds worden vaker per dag gerefreshed, dus een prijs die dagenlang te laag staat is niet in de haak. Dus worden er bewust verkeerde prijzen doorgegeven aan de pricewatch of er is iets grondig mis met de IT van Amazon dat ze prijsverlagingen wel doorgeven maar zodra een prijsverhoging heeft plaatsgevonden dan houden ze de lage prijs aan.
Of er gaat iets fout aan de kant van Tweakers waardoor de prijs niet lekker doorkomt?
Dat is ook nog een mogelijkheid.
Het is inderdaad wel een vreemd verschijnsel, misschien kan iemand van Tweakers er eens induiken op basis van de beschikbare info?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 16-09 12:43
Leeghoofd21 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:45:
[...]

Of er gaat iets fout aan de kant van Tweakers waardoor de prijs niet lekker doorkomt?
Dat is ook nog een mogelijkheid.
Het is inderdaad wel een vreemd verschijnsel, misschien kan iemand van Tweakers er eens induiken op basis van de beschikbare info?
Dat kan uiteraard ook. Helaas zie ik het alleen steeds in voordeel van Amazon gebeuren en niet in het nadeel, maar goed daar let je dan minder op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiriLLu
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
corset schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:12:
@Bubbleblower1 wat een gigantische onzin verkondig je nu allemaal.. Even "feit" voor "feit" (wat eigenlijk aannames zijn, maar goed)

[...]

Echt nog nooit last van gehad, en ik bestel het meeste bij Amazon, Nederlandse webshops gebruik ik bijna niet meer.

[...]

[...]

Nu ben je al zo bekend bij ze dat je al weet dat ze je actief aan het negeren zijn! Dit wordt steeds intiemer.

Stop even met aannames, en begin met feiten. Aangeizen jij zo stellig bent dat "alles fout gaat" en ze "volstrekt onbetrouwbaar zijn"

[...]

12.8 miljard, in 2016. Dat is sindsdien alleen maar gegroeid.

Dus van die 12.8 miljard gaat een groot deel fout, daardoor zijn ze volstrekt onbetrouwbaar?
Misschien een beetje offtopic maar Amazon is alles behalve een fijn bedrijf voor de medemens + bedrijven die hierop verkopen. Als jij een beetje verdiept in dit bedrijf dan kom je tot de conclusie hoe schandalig ze met medewerkers omgaan en dan hebben we het ook niet eens over de info die ze verzamelen van de verkopers/bedrijven van het platform en alles wat enigszins interessant verkopen ze zelf. (Dit is natuurlijk het risico, maar goed door eerlijk en aardig te zijn groei je nooit uit tot een grootmacht als Amazon).

Alles voor de laagste prijs niet denken maar lekker kopen :), betaal toch liever paar euro meer aan een bedrijf wat nog enigszins respect heeft voor de medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

KiriLLu schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:32:
[...]

Misschien een beetje offtopic maar Amazon is alles behalve een fijn bedrijf voor de medemens + bedrijven die hierop verkopen. Als jij een beetje verdiept in dit bedrijf dan kom je tot de conclusie hoe schandalig ze met medewerkers omgaan en dan hebben we het ook niet eens over de info die ze verzamelen van de verkopers/bedrijven van het platform en alles wat enigszins interessant verkopen ze zelf. (Dit is natuurlijk het risico, maar goed door eerlijk en aardig te zijn groei je nooit uit tot een grootmacht als Amazon).

Alles voor de laagste prijs niet denken maar lekker kopen :), betaal toch liever paar euro meer aan een bedrijf wat nog enigszins respect heeft voor de medewerkers.
Tja hiervoor een topic omhoog schoppen van een jaar oud ;) ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiriLLu
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
chucky666 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:51:
[...]

Tja hiervoor een topic omhoog schoppen van een jaar oud ;) ;)
Ik was met mijn slaaphoofd op zoek naar de black friday topic:), Hoe hypocriet he }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Laat dit topic maar rusten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.