Amazon.de foutieve prijzen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
pricewatch: OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart

Pricewatch: 469,99 euro
Echte prijs op Amazon.de: 512 euro
Ik zie steeds vaker een verdacht lage prijs staan bij sommige producten. Steevast staat Amazon.de dan bovenaan qua prijs. Echter, zodra er wordt doorgeklikt, toont Amazon opeens een hogere prijs dan in de Pricewatch staat.

Leuk dat er nu ook internationale winkels instaan, maar op deze manier heb je er vrij weinig aan. Ik zie Amazon.de dan liever verdwijnen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
Amazon heeft er ook een handje van om tweedehands prijzen te pushen. Het zou hier ook zomaar het geval kunnen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Donkerbruin vermoeden dat Amazon hun warehousedeals pushen naar Tweakers (indien aanwezig), wat geretourneerde ('2de kans' ) producten zijn verkocht door Amazon zelf

Edit; ah, zie hieronder :)

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 18-08-2019 11:27 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Die prijs was het tot enkele uren een dag geleden voor een nieuw exemplaar, het updaten naar Tweakers verloopt gewoon traag.
Afbeeldingslocatie: https://charts.camelcamelcamel.com/de/B07HFDPBW8/amazon.png?force=1&zero=0&w=855&h=513&desired=false&legend=1&ilt=1&tp=all&fo=0&lang=de_DE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 11:33
Het lijkt er op dat de prijzen wat achter lopen, op vrijdag was de prijs enkele uren €469,99.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TY4QMMK/Aantekening-2019-08-18-112507.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:23
Het verbaast me dat er maar zo weinig klachten over Amazon zijn, ik loop echt voortdurend tegen verkeerde prijzen aan en artikelen die ze weigeren naar Nederland te sturen.

Maar ook andere trucs, zo werd bv de Seasonic Prime 650W Titanium hier voor € 163,96 aangeboden, maar die bleek niet op voorraad. Je kon je e-mail opgeven en dan kreeg je een seintje wanneer die er weer was.
Op 6 oktober kreeg ik deze mail:

"We hebben goed nieuws; het item dat je wilde hebben, is nu beschikbaar op Amazon.de. Wees er snel bij: we kunnen niet garanderen dat we het lang op voorraad zullen hebben"

en kon ik de voeding voor € 213,09 kopen.

Het is geen incident, het ging bv ook mis met mijn monitor, intern geheugen, videokaart, computerkast, DVD speler en ga zo maar door, ik kon zelfs geen Thermal Grizzly krijgen.

Ze houden trouwens stug vol dat op artikelen die ze niet naar Nederland sturen een exportbeperking zit, wat meestal zo is als ze die ook tweedehands aanbieden (en dan zit er ineens geen exportbeperking op).
In dat geval kun je het product in kwestie onmogelijk vinden zonder link van bij voorbeeld Tweakers.

Ps, dit is een typisch voorbeeld wat ik zo snel kon vinden wat ik bedoel; pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB
Wordt niet verstuurd naar Nederland, tenzij je het tweedehands bestelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Bubbleblower1 op 26-10-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-08 15:56

GforceNL

Out of memory....

nog eentje van Amazon. Laagste prijs, maar verzenden naar NL is n iet mogelijk.

pricewatch: Philips 65OLED934 Zwart

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:10
Ze werken met stunt prijzen, soms maar erg kort geldig. Je kan geluk hebben en je kan pech hebben.

Ik heb zo recent een Sony koptelefoon weten te krijgen voor €140 die verder overal €180+ was en zelfs met de BTW deal van de MM ~€165 was. Was overigens diezelfde avond uitverkocht en niet meer te bestellen. Ik was er dus op tijd bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:08

WCA

Soms komt de correcte prijs pas in bij checkout, dan wordt er nog een korting toegepast.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 14:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zie ook wel eens producten die voor een lage prijs worden aangeboden maar die je alleen kunt bestellen als je voor minstens X bedrag extra bestelt.
Dat vind ik eigenlijk ook misleiding.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 16:53

Mooijekind

Manager Product Content
Mocht je verkeerde prijzen of" lagere prijzen mits X bedrag wordt besteed" tegenkomen gelieve deze dan altijd even door te geven via het prijsmeldpunt. We kunnen deze foute prijzen dan blokkeren.

Wel is het zo dat Amazon met veel verschillende leveranciers werkt waardoor het kan voorkomen dat het product met prijs X niet meer leverbaar is bij de leverancier en dat dan prijs Y van een andere leverancier wordt getoond.
Dit wordt dan ook wel netjes aangepast en in de feed meegegeven maar omdat hier altijd tijd overheen gaat kan het dus tijdelijk verkeerd staan. Dit is helaas niet te voorkomen als je met feed-imports werkt.

• Bubbleblower1
Amazon heeft nu weer iets nieuws, vóór je bij de kassa komt gooien ze de prijs nog 1 of 2 % omhoog.
Dit heb ik gisteren met 2 producten meegemaakt, die overigens tijdelijk niet op Pricewatch vermeld staan,
een 3700X processor; https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=new en een moederbord op Amazon.uk dat inmiddels verdwenen is.

De prijs verandert op het moment dat je "verzenden naar dit adres" klikt, zowel op de Duitse als Engelse site. Amazon is het daar overigens niet mee eens en houdt vol dat het bezorgkosten zijn, ondanks dat dit product toch echt gratis wordt bezorgd. (Zie https://tweakers.net/ext/...Cgg/full.png?nohitcount=1) In plaats daarvan maken ze er een warrig verhaal van dat niet klopt, waarin ze beweren dat ik het niet goed begrijp;

Dank u wel voor uw e-mail. Ik heb geprobeerd u te bellen maar dit is helaas niet gelukt.
Het spijt mij dat het voor u niet duidelijk is hoe de prijs wordt bepaald op onze site. Ik ben direct voor u gaan kijken waarom het prijsverschil ontstaat.

De prijs voor het item AMD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz dat u wil bestellen is niet gezakt op Amazon. Is het misschien mogelijk dat u de prijs bedoelt van een externe verkoper die het item aanbiedt via Marketplace? In dit geval worden voor het item verzendkosten berekend .

Ik hoop dat u begrijpt dat we de prijzen achteraf niet verlagen.

Helaas kunnen we voor het item A MD Ryzen 7 3700x 4, 4GHzniet dezelfde prijs berekenen als de prijzen van onze verkooppartners en Marketplace-verkopers. Wij en onze externe leveranciers berekenen onze prijs los van elkaar. Dat betekent dat er verschillen kunnen ontstaan. Ik hoop dat u begrijpt dat we daarom de prijzen niet verlagen.

Ik hoop dat ik u met deze informatie heb kunnen helpen.

Na het sturen van een screenshot waaruit ten overvloede bleek dat de bezorging gratis was;

Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het vervelend dat het voor u nog steeds verwarrend voor u is.

Het item A MD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz wordt zowel door Amazon als door een extreme verkoper aangeboden op de site. Bij de externe verkoper is het item lager geprijsd maar daar moet u verzendkosten betalen.
Besteld het item bij Amazon zal de aankoop prijs iets hoger liggen maar dan worden er geen verzendkosten berekend. Dit verklaard het verschil in het totaal te betalen bedrag.

Ik hoop dat deze uitleg voor u het duidelijker heeft gemaakt.

Je kunt beter tegen een muur praten dan tegen de "klantenservice" van Amazon.
Anyway, pas dus goed op of de prijzen van Amazon wel kloppen en niet onder het bestellen worden verhoogd, het valt nauwelijks op, omdat je er niet op rekent.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@Bubbleblower1 Bij mij wordt die Ryzen juist iets goedkoper bij de kassa dan bij mijn winkelmand. Dat is ook mijn ervaring, duurder wordt het niet maar wel goedkoper.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Bubbleblower1 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:38:
Amazon heeft nu weer iets nieuws, vóór je bij de kassa komt gooien ze de prijs nog 1 of 2 % omhoog.
Dit heb ik gisteren met 2 producten meegemaakt, die overigens tijdelijk niet op Pricewatch vermeld staan,
een 3700X processor; https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=new en een moederbord op Amazon.uk dat inmiddels verdwenen is.

De prijs verandert op het moment dat je "verzenden naar dit adres" klikt, zowel op de Duitse als Engelse site. Amazon is het daar overigens niet mee eens en houdt vol dat het bezorgkosten zijn, ondanks dat dit product toch echt gratis wordt bezorgd. (Zie https://tweakers.net/ext/...Cgg/full.png?nohitcount=1) In plaats daarvan maken ze er een warrig verhaal van dat niet klopt, waarin ze beweren dat ik het niet goed begrijp;

Dank u wel voor uw e-mail. Ik heb geprobeerd u te bellen maar dit is helaas niet gelukt.
Het spijt mij dat het voor u niet duidelijk is hoe de prijs wordt bepaald op onze site. Ik ben direct voor u gaan kijken waarom het prijsverschil ontstaat.

De prijs voor het item AMD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz dat u wil bestellen is niet gezakt op Amazon. Is het misschien mogelijk dat u de prijs bedoelt van een externe verkoper die het item aanbiedt via Marketplace? In dit geval worden voor het item verzendkosten berekend .

Helaas kunnen we voor het item A MD Ryzen 7 3700x 4, 4GHzniet dezelfde prijs berekenen als de prijzen van onze verkooppartners en Marketplace-verkopers. Wij en onze externe leveranciers berekenen onze prijs los van elkaar. Dat betekent dat er verschillen kunnen ontstaan. Ik hoop dat u begrijpt dat we daarom de prijzen niet verlagen.

Na het sturen van een screenshot waaruit ten overvloede bleek dat de bezorging gratis was;

Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het vervelend dat het voor u nog steeds verwarrend voor u is.

Het item A MD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz wordt zowel door Amazon als door een extreme verkoper aangeboden op de site. Bij de externe verkoper is het item lager geprijsd maar daar moet u verzendkosten betalen.
Besteld het item bij Amazon zal de aankoop prijs iets hoger liggen maar dan worden er geen verzendkosten berekend. Dit verklaard het verschil in het totaal te betalen bedrag.

Anyway, pas dus goed op of de prijzen van Amazon wel kloppen en niet onder het bestellen worden verhoogd, het valt nauwelijks op, omdat je er niet op rekent.
Gaat die niet toevallig over de btw correctie?
Amazon.de rekent met duitse (19%) btw, maar zijn verplicht omdat ze zich ook op de nl markt richten voor nederlanders 21% btw te rekenen. Die gebeurd pas bij het afrekenen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bubbleblower1
FirePuma142 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:47:
@Bubbleblower1 Bij mij wordt die Ryzen juist iets goedkoper bij de kassa dan bij mijn winkelmand. Dat is ook mijn ervaring, duurder wordt het niet maar wel goedkoper.
Das war einmal, probeer deze maar eens; https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=new
s0ulmaster schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:50:
[...]

Gaat die niet toevallig over de btw correctie?
Amazon.de rekent met duitse (19%) btw, maar zijn verplicht omdat ze zich ook op de nl markt richten voor nederlanders 21% btw te rekenen. Die gebeurd pas bij het afrekenen.
Dat verklaart idd op de cent nauwkeurig het verschil.
Vreemd dat hun klantenservice dat niet eens weet en één of andere smoes ophangt.

5 Dagen geleden had ik er geheugen gekocht en klopten de prijzen nog wel volgens de Nederlandse BTW, maar voortaan moeten we dus 1,68% bij de prijs optellen.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:08

WCA

Bubbleblower1 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:38:

Die kosten gaan er verder in het proces als korting weer af.

Share and Enjoy!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
WCA schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:48:
[...]

Die kosten gaan er verder in het proces als korting weer af.
Dat ligt er voortaan maar aan, bij goedkopere producten zie je het soms nog, maar bij duurdere producten niet meer. Voor de processor die ik de 20ste gekocht heb geldt het bv niet en ook niet langer voor het geheugen dat ik pas een week geleden had besteld, toen die korting er nog wel af ging.

Je kunt het controleren door één enkel product in je winkelwagen te leggen (bij meer producten werkt het niet) en op "verzenden naar dit adres" te klikken, dan zie je de werkelijke prijs.

Net een mailtje van Amazon gekregen, als die eenmaal liegen houden ze dat koste wat het kost vol, zoals eerder al bleek met al die importbeperkingen van ze. Dat die prijzen toevallig precies 1,68% hoger zijn heeft echt niets met die BTW te maken als je Amazon mag geloven. Hier de uitleg hoe het wel zit:

Op onze website word de AMD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz AM4 36MB Cache aangeboden voor € 310 met gratis bezorging door de verkoper ¨ Xstra Digital Storage ¨. Uiteraard kan ik begrijpen dat er een verwarring is ontstaat op het moment dat er bij betalen de verzendkosten alsnog worden berekend.

Echter bieden Marketplace verkopers alleen gratis bezorging in Duitsland aan. Gezien Amazon.de een Duitse website is, kan ik me ook goed voorstellen dat dit als manipulatie gezien kan worden.

In de meeste gevallen kan er contact worden opgenomen met de Marketplace verkoper en tot een oplossing worden gezocht voor de verzendkosten.

Ik heb intern een melding gemaakt dat de ¨ gratis bezorging ¨ moet worden veranderd voor Marketplace verkopers.

Zo betrouwbaar is Amazon dus, ze zitten op hetzelfde niveau als het criminele Megekko.

[ Voor 46% gewijzigd door Bubbleblower1 op 23-11-2019 15:02 ]

Pagina: 1