| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Edit; ah, zie hieronder
[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 18-08-2019 11:27 ]

Maar ook andere trucs, zo werd bv de Seasonic Prime 650W Titanium hier voor € 163,96 aangeboden, maar die bleek niet op voorraad. Je kon je e-mail opgeven en dan kreeg je een seintje wanneer die er weer was.
Op 6 oktober kreeg ik deze mail:
"We hebben goed nieuws; het item dat je wilde hebben, is nu beschikbaar op Amazon.de. Wees er snel bij: we kunnen niet garanderen dat we het lang op voorraad zullen hebben"
en kon ik de voeding voor € 213,09 kopen.
Het is geen incident, het ging bv ook mis met mijn monitor, intern geheugen, videokaart, computerkast, DVD speler en ga zo maar door, ik kon zelfs geen Thermal Grizzly krijgen.
Ze houden trouwens stug vol dat op artikelen die ze niet naar Nederland sturen een exportbeperking zit, wat meestal zo is als ze die ook tweedehands aanbieden (en dan zit er ineens geen exportbeperking op).
In dat geval kun je het product in kwestie onmogelijk vinden zonder link van bij voorbeeld Tweakers.
Ps, dit is een typisch voorbeeld wat ik zo snel kon vinden wat ik bedoel; pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB
Wordt niet verstuurd naar Nederland, tenzij je het tweedehands bestelt.
[ Voor 11% gewijzigd door Bubbleblower1 op 26-10-2019 15:07 ]
pricewatch: Philips 65OLED934 Zwart
<Zinloze tekst hier>
Ik heb zo recent een Sony koptelefoon weten te krijgen voor €140 die verder overal €180+ was en zelfs met de BTW deal van de MM ~€165 was. Was overigens diezelfde avond uitverkocht en niet meer te bestellen. Ik was er dus op tijd bij.
Share and Enjoy!
Dat vind ik eigenlijk ook misleiding.
Signatures zijn voor boomers.
Wel is het zo dat Amazon met veel verschillende leveranciers werkt waardoor het kan voorkomen dat het product met prijs X niet meer leverbaar is bij de leverancier en dat dan prijs Y van een andere leverancier wordt getoond.
Dit wordt dan ook wel netjes aangepast en in de feed meegegeven maar omdat hier altijd tijd overheen gaat kan het dus tijdelijk verkeerd staan. Dit is helaas niet te voorkomen als je met feed-imports werkt.
Dit heb ik gisteren met 2 producten meegemaakt, die overigens tijdelijk niet op Pricewatch vermeld staan,
een 3700X processor; https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=new en een moederbord op Amazon.uk dat inmiddels verdwenen is.
De prijs verandert op het moment dat je "verzenden naar dit adres" klikt, zowel op de Duitse als Engelse site. Amazon is het daar overigens niet mee eens en houdt vol dat het bezorgkosten zijn, ondanks dat dit product toch echt gratis wordt bezorgd. (Zie https://tweakers.net/ext/...Cgg/full.png?nohitcount=1) In plaats daarvan maken ze er een warrig verhaal van dat niet klopt, waarin ze beweren dat ik het niet goed begrijp;
Dank u wel voor uw e-mail. Ik heb geprobeerd u te bellen maar dit is helaas niet gelukt.
Het spijt mij dat het voor u niet duidelijk is hoe de prijs wordt bepaald op onze site. Ik ben direct voor u gaan kijken waarom het prijsverschil ontstaat.
De prijs voor het item AMD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz dat u wil bestellen is niet gezakt op Amazon. Is het misschien mogelijk dat u de prijs bedoelt van een externe verkoper die het item aanbiedt via Marketplace? In dit geval worden voor het item verzendkosten berekend .
Ik hoop dat u begrijpt dat we de prijzen achteraf niet verlagen.
Helaas kunnen we voor het item A MD Ryzen 7 3700x 4, 4GHzniet dezelfde prijs berekenen als de prijzen van onze verkooppartners en Marketplace-verkopers. Wij en onze externe leveranciers berekenen onze prijs los van elkaar. Dat betekent dat er verschillen kunnen ontstaan. Ik hoop dat u begrijpt dat we daarom de prijzen niet verlagen.
Ik hoop dat ik u met deze informatie heb kunnen helpen.
Na het sturen van een screenshot waaruit ten overvloede bleek dat de bezorging gratis was;
Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het vervelend dat het voor u nog steeds verwarrend voor u is.
Het item A MD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz wordt zowel door Amazon als door een extreme verkoper aangeboden op de site. Bij de externe verkoper is het item lager geprijsd maar daar moet u verzendkosten betalen.
Besteld het item bij Amazon zal de aankoop prijs iets hoger liggen maar dan worden er geen verzendkosten berekend. Dit verklaard het verschil in het totaal te betalen bedrag.
Ik hoop dat deze uitleg voor u het duidelijker heeft gemaakt.
Je kunt beter tegen een muur praten dan tegen de "klantenservice" van Amazon.
Anyway, pas dus goed op of de prijzen van Amazon wel kloppen en niet onder het bestellen worden verhoogd, het valt nauwelijks op, omdat je er niet op rekent.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Gaat die niet toevallig over de btw correctie?Bubbleblower1 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:38:
Amazon heeft nu weer iets nieuws, vóór je bij de kassa komt gooien ze de prijs nog 1 of 2 % omhoog.
Dit heb ik gisteren met 2 producten meegemaakt, die overigens tijdelijk niet op Pricewatch vermeld staan,
een 3700X processor; https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=new en een moederbord op Amazon.uk dat inmiddels verdwenen is.
De prijs verandert op het moment dat je "verzenden naar dit adres" klikt, zowel op de Duitse als Engelse site. Amazon is het daar overigens niet mee eens en houdt vol dat het bezorgkosten zijn, ondanks dat dit product toch echt gratis wordt bezorgd. (Zie https://tweakers.net/ext/...Cgg/full.png?nohitcount=1) In plaats daarvan maken ze er een warrig verhaal van dat niet klopt, waarin ze beweren dat ik het niet goed begrijp;
Dank u wel voor uw e-mail. Ik heb geprobeerd u te bellen maar dit is helaas niet gelukt.
Het spijt mij dat het voor u niet duidelijk is hoe de prijs wordt bepaald op onze site. Ik ben direct voor u gaan kijken waarom het prijsverschil ontstaat.
De prijs voor het item AMD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz dat u wil bestellen is niet gezakt op Amazon. Is het misschien mogelijk dat u de prijs bedoelt van een externe verkoper die het item aanbiedt via Marketplace? In dit geval worden voor het item verzendkosten berekend .
Helaas kunnen we voor het item A MD Ryzen 7 3700x 4, 4GHzniet dezelfde prijs berekenen als de prijzen van onze verkooppartners en Marketplace-verkopers. Wij en onze externe leveranciers berekenen onze prijs los van elkaar. Dat betekent dat er verschillen kunnen ontstaan. Ik hoop dat u begrijpt dat we daarom de prijzen niet verlagen.
Na het sturen van een screenshot waaruit ten overvloede bleek dat de bezorging gratis was;
Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het vervelend dat het voor u nog steeds verwarrend voor u is.
Het item A MD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz wordt zowel door Amazon als door een extreme verkoper aangeboden op de site. Bij de externe verkoper is het item lager geprijsd maar daar moet u verzendkosten betalen.
Besteld het item bij Amazon zal de aankoop prijs iets hoger liggen maar dan worden er geen verzendkosten berekend. Dit verklaard het verschil in het totaal te betalen bedrag.
Anyway, pas dus goed op of de prijzen van Amazon wel kloppen en niet onder het bestellen worden verhoogd, het valt nauwelijks op, omdat je er niet op rekent.
Amazon.de rekent met duitse (19%) btw, maar zijn verplicht omdat ze zich ook op de nl markt richten voor nederlanders 21% btw te rekenen. Die gebeurd pas bij het afrekenen.
tijd voor wat klusjes!
Das war einmal, probeer deze maar eens; https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=newFirePuma142 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:47:
@Bubbleblower1 Bij mij wordt die Ryzen juist iets goedkoper bij de kassa dan bij mijn winkelmand. Dat is ook mijn ervaring, duurder wordt het niet maar wel goedkoper.
Dat verklaart idd op de cent nauwkeurig het verschil.s0ulmaster schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:50:
[...]
Gaat die niet toevallig over de btw correctie?
Amazon.de rekent met duitse (19%) btw, maar zijn verplicht omdat ze zich ook op de nl markt richten voor nederlanders 21% btw te rekenen. Die gebeurd pas bij het afrekenen.
Vreemd dat hun klantenservice dat niet eens weet en één of andere smoes ophangt.
5 Dagen geleden had ik er geheugen gekocht en klopten de prijzen nog wel volgens de Nederlandse BTW, maar voortaan moeten we dus 1,68% bij de prijs optellen.
Die kosten gaan er verder in het proces als korting weer af.Bubbleblower1 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:38:
Amazon heeft nu weer iets nieuws, vóór je bij de kassa komt gooien ze de prijs nog 1 of 2 % omhoog.
Share and Enjoy!
€327,84 bij mij.Bubbleblower1 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:18:
[...]
Das war einmal, probeer deze maar eens; https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=new
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dat ligt er voortaan maar aan, bij goedkopere producten zie je het soms nog, maar bij duurdere producten niet meer. Voor de processor die ik de 20ste gekocht heb geldt het bv niet en ook niet langer voor het geheugen dat ik pas een week geleden had besteld, toen die korting er nog wel af ging.WCA schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:48:
[...]
Die kosten gaan er verder in het proces als korting weer af.
Je kunt het controleren door één enkel product in je winkelwagen te leggen (bij meer producten werkt het niet) en op "verzenden naar dit adres" te klikken, dan zie je de werkelijke prijs.
Net een mailtje van Amazon gekregen, als die eenmaal liegen houden ze dat koste wat het kost vol, zoals eerder al bleek met al die importbeperkingen van ze. Dat die prijzen toevallig precies 1,68% hoger zijn heeft echt niets met die BTW te maken als je Amazon mag geloven. Hier de uitleg hoe het wel zit:
Op onze website word de AMD Ryzen 7 3700x 4, 4GHz AM4 36MB Cache aangeboden voor € 310 met gratis bezorging door de verkoper ¨ Xstra Digital Storage ¨. Uiteraard kan ik begrijpen dat er een verwarring is ontstaat op het moment dat er bij betalen de verzendkosten alsnog worden berekend.
Echter bieden Marketplace verkopers alleen gratis bezorging in Duitsland aan. Gezien Amazon.de een Duitse website is, kan ik me ook goed voorstellen dat dit als manipulatie gezien kan worden.
In de meeste gevallen kan er contact worden opgenomen met de Marketplace verkoper en tot een oplossing worden gezocht voor de verzendkosten.
Ik heb intern een melding gemaakt dat de ¨ gratis bezorging ¨ moet worden veranderd voor Marketplace verkopers.
Zo betrouwbaar is Amazon dus, ze zitten op hetzelfde niveau als het criminele Megekko.
[ Voor 46% gewijzigd door Bubbleblower1 op 23-11-2019 15:02 ]