Budget Stereo set-up voor muziek/TV kijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:50
Kan iemand mij eens advies geven over een budget stereo setje voor muziek/tv kijken?

Ik was gisteren bij hobo hifi om het verschil te horen tussen sonos en vloerspeakers (dali/b&w). Zoals ik al dacht klinken de vloerspeakers veel beter dan de sonos set. Wil ik het enigsinds betaalbaar houden zal ik dus moeten kijken naar tweedehands speakers icm een nieuwe/2e hands versterker/receiver.

Ik wil ook via de telefoon draadloos muziek kunnen afspelen. In de winkel raadde zij mij de NAD AMP1 aan die kost momenteel 400 euro met ingebouwde chromecast.

Als ik een tweedehands versterker koop hoe ga ik daar dan muziek op afspelen via mijn telefoon?

Momenteel luisteren we muziek via een jbl charge2+ dus alles is een verbetering :+

Wat zou jullie advies zijn? Kan iemand met mij meedenken? Ik vond de Dali Oberon5 heel fijn klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:09
@michaeltb je zou eens kunnen kijken naar een Chromecast Audio om muziek te streamen van je telefoon naar een versterker. Dat kan het misschien makkelijker maken om een mooie tweedehands (stereo) versterker met speakers te vinden binnen je budget 🙂

Excuus, zie dat de Chromecast Audio niet meer gemaakt wordt. Er zijn wel alternatieven, of je pakt een reguliere Chromecast voor aan je tv.

[ Voor 22% gewijzigd door Trenchdog op 30-11-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@michaeltb elke jong occasion i.c.m de dali ikon series?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltb schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:09:
Kan iemand mij eens advies geven over een budget stereo setje voor muziek/tv kijken?

Ik was gisteren bij hobo hifi om het verschil te horen tussen sonos en vloerspeakers (dali/b&w). Zoals ik al dacht klinken de vloerspeakers veel beter dan de sonos set. Wil ik het enigsinds betaalbaar houden zal ik dus moeten kijken naar tweedehands speakers icm een nieuwe/2e hands versterker/receiver.

Ik wil ook via de telefoon draadloos muziek kunnen afspelen. In de winkel raadde zij mij de NAD AMP1 aan die kost momenteel 400 euro met ingebouwde chromecast.

Als ik een tweedehands versterker koop hoe ga ik daar dan muziek op afspelen via mijn telefoon?

Momenteel luisteren we muziek via een jbl charge2+ dus alles is een verbetering :+

Wat zou jullie advies zijn? Kan iemand met mij meedenken? Ik vond de Dali Oberon5 heel fijn klinken.
De eerste de beste bluetooth adapter pakken,

https://www.amazon.de/dp/...id=A3B1G6OIUXQ222&sr=1-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. En voor de rst: als je aankoopadvies wilt is daar een heel subforum voor, dus maak dan een eigen topic :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bluetooth is wel duidelijk minder kwa geluidskwaliteit. Ik zelf zit te kijken naar net even een slagje hoger in kwaliteit en zit bijvoorbeeld naar de Dali Epicons te kijken. Daar zou ik dan iets van een bluesound node aanhangen voor het streaming gedeelte.

Voor jou misschien een bluesound powernode? Amp en streamer in 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22
michaeltb schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:09:
Topic afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic. Zie de Topic Warming aldaar, voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Bij die bluetooth dongle vraag ik me dan af of de bediening dan wel eenvoudig blijft. Het moet eenvoudig en snel zijn om even een liedje af te spelen. Qua geluid was ik mij niet bewust dat bluetooth minder geluidskwaliteit levert dan stream/wifi. Dus eigenlijk valt deze optie dan ook af.

Ik wil ook gewoon tv aan, speakers vanzelf erbij aan.

Die bluesound is wel een mooi apparaat maar duur. Voordeel tov de nad amp1 is de subwoofer uitgang nocht ik in de toekomst nog een subwoofer willen aabsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je een budgetsetup wil, zou ik in elk geval merken als NAD en Bluesound niet kiezen. Het is prima spul, maar dan ook veel te duur. Kijk eens naar Denon, Marantz, Sony, Onkyo, Pioneer of Yamaha. Zet verder eens voor jezelf op een rijtje waar je versterker of receiver nog meer aan dient te voldoen. Zie: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@michaeltb Voor puur muziek gaat het niet eenvoudiger worden als met een bluetooth adapter. Verbinding zodra binnen bereik en je bedient de muziek gewoon met je telefoon.

Zo te lezen ga je het jezelf steeds moeilijker maken. Nu wil je weer erbij dat alles vanzelf aangaat. Ga eerst eens voor jezelf op een rijtje zetten wat je nu echt belangrijk vind en plak daar een budget aan vast.

Als je straks alles wilt wat iedereen hier roept is het straks namelijk niet meer betaalbaar. Bedoel, denk jij nu echt dat je het verschil in audiokwaliteit gaat horen met bluetooth? En zo ja, is dat dan het verschil tussen nog geen 15 euro en een paar honderd euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:04
Leipo schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:46:
Bluetooth is wel duidelijk minder kwa geluidskwaliteit. Ik zelf zit te kijken naar net even een slagje hoger in kwaliteit en zit bijvoorbeeld naar de Dali Epicons te kijken. Daar zou ik dan iets van een bluesound node aanhangen voor het streaming gedeelte.

Voor jou misschien een bluesound powernode? Amp en streamer in 1
Dat heb je vast ergens gelezen, maar is zeker niet per definitie waar. Het hangt af van de Bluetooth versie en compressiemogelijkheden van beide apparaten. Ik heb het zelf eens getest met m'n ruark audio mr1 speakers en kon geen grote verschillen merken. Destijds omschreef ik het als een verschil in cijfer van 10 (bekabeld) tov 9,5 (Bluetooth).

Ik denk echter wel dat een willekeurig bt moduletje van Ali express wellicht niet de beste kwaliteit geeft, maar dat is vooral een onderbuikgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
LA-384 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:03:
[...]

Dat heb je vast ergens gelezen
Zeker, maar dan nadat ik daar zelf achter kwam en een oorzaak voor het verschil in geluid zocht ;)

Aptx hd en dergelijke is al beter, maar het verschil blijft hoorbaar, maar goed: 1 ieder moet het voor zichzelf bepalen. Luister en bepaal zelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

michaeltb schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:42:
Bij die bluetooth dongle vraag ik me dan af of de bediening dan wel eenvoudig blijft. Het moet eenvoudig en snel zijn om even een liedje af te spelen. Qua geluid was ik mij niet bewust dat bluetooth minder geluidskwaliteit levert dan stream/wifi. Dus eigenlijk valt deze optie dan ook af.
LA-384 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:03:
[...]

Ik denk echter wel dat een willekeurig bt moduletje van Ali express wellicht niet de beste kwaliteit geeft, maar dat is vooral een onderbuikgevoel.
De verschillen zijn er, maar zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel kleiner dan de verschillen tussen een sonos en een echte set.

Het zit hem meer in de versie van BT audio. De bitrate was te laag om er stereo PCM signaal overheen te krijgen van CD kwaliteit, dus werd er compressie toegepast. Vanaf BT4 is de impact van die compressie niet echt meer hoorbaar.

Maar je zou een spotify connect boxje kunnen maken met een rasberry pi en raspotify, chromecast (audio) is ook een prima optie

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 30-11-2019 15:18 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
michaeltb schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:42:

Ik wil ook gewoon tv aan, speakers vanzelf erbij aan.

Die bluesound is wel een mooi apparaat maar duur. Voordeel tov de nad amp1 is de subwoofer uitgang nocht ik in de toekomst nog een subwoofer willen aabsluiten.
Wat vind je van deze audioquest dragonfly black? Eenvoudig met een draadje aan te sluiten en vanwege black friday in de aanbieding bij hifi Klubben. Apple heeft een losse lightning adapter nodig. Heeft een goede dac en geïntegreerde voorversterker, in het formaat van een usb stick.

Ook vet je kan hem ook meenemen onderweg voor je hoofdtelefoon en je geluid zal nog beter klinken

https://www.hifiklubben.n...t-x4cIIrsYWhoCxgcQAvD_BwE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat doet toch helemaal niets voor de verbinding? Het is een USB geluidskaart voor je PC of telefoon (die ze dan "DAC" noemen, want iedereen denkt dat het dan essentieel is :o). Een telefoon heeft al een D/A converter. En bij een draadloze verbinding gebruik je die niet eens. Dit is meer voor als je een audiofielere verbinding denkt nodig te hebben,...

Het kopen van dac's op de meest simpele sets is de nieuwste audiofiele onzintrend. Ik denk omdat niemand meer in dure kabels geloofd...

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 01-12-2019 09:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JvS schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:26:
Dat doet toch helemaal niets voor de verbinding? Het is een USB geluidskaart voor je PC of telefoon (die ze dan "DAC" noemen, want iedereen denkt dat het dan essentieel is :o). Een telefoon heeft al een D/A converter. En bij een draadloze verbinding gebruik je die niet eens. Dit is meer voor als je een audiofielere verbinding denkt nodig te hebben,...

Het kopen van dac's op de meest simpele sets is de nieuwste audiofiele onzintrend. Ik denk omdat niemand meer in dure kabels geloofd...
Amen _/-\o_

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Wat is het budget?

Ik zou voor speakers zeker tweedehands kijken, heb zelf onlangs een setje boekenplankspeakers gescoord (Q Acoustics 3020), twee stuks voor de prijs van normaal één losse :9

Receiver heb ik wel nieuw gekocht, omdat je ook met ondersteuning van codecs zit en zaken als AirPlay e.d. Heb zelf een Marantz gekocht, maar als het budget wat krapper is dan zou ik ook zeker naar Denon kijken, daar moet je wel een betaalbaar model van kunnen vinden. Mijn vereiste was ook nog Audyssey zodat ik het geluid optimaal kon laten afstellen op de ruimte.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 01-12-2019 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Ik heb de laatste serie posts verwijderd omdat topic starter daar natuurlijk helemaal niets aan heeft. Dergelijke hocus pocus kunnen jullie bespreken in De zin en onzin van Audio Tweaking / Special Products

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 09:02
Ik weet niet wat je budget is, maar eventueel kijken naar een set actieve speakers? Meestal zit daar al bluetooth (aptx HD) op en alle aansluitingen voor tv en dergelijke. Bij argon bijvoorbeeld hebben ze best wat mooie setjes actieve speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Update: tweedehands setje Dali Ikon 6 mk2 gescoord. Nu dus op zoek naar betaalbare versterker met bluetooth (module). Ik lees dat NAD lekker klinkt met Dali. Maar er zijn zoveel types pfff dat wordt zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22
michaeltb schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:47:Ik lees dat NAD lekker klinkt met Dali.
Daar zou ik me niet te veel door laten leiden. Gewoon zoeken naar wat je nodig hebt qua meetbare specificaties (aantal versterkte kanalen, in- en uitgangen, netwerkdiensten, looks, er cetera) en binnen budget valt.

Klankverschil tussen versterkers je een discussie waar je ook geen antwoord op gaat vinden en je zelf zal moeten ervaren. Mijn eerste zin laat al doorschemeren van welk "kamp" ik ben. Maar voor die discussie kunnen we beter in het topic verder gaan waar mijn collega enkele posts hiervoor naar linkte.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Als ik een chromecast met hdmi op een versterker aansluit. Gaat de versterker dan automatisch aan als ik spotify stream naar de chromecast? En ook als ik de tv aanzet? Ik vind dit heel belangrijk omdat ik waarschijnlijk gek wordt van elke keer de amp apart aanzetten. Het liefste dus met 1 afstandsbediening/telefoon

EDIT:
Een oude amp met een bluetooth adapter plus harmony afstandsbediening is denk ik de beste oplossing? Alles wordt aangezet met een knop op de stelkerdoos waar alle apparatuur op zit aangesloten.

Knop Tv kijken, tv aan, telfort tv kastje aan,, versterker aan, versterker naar input tv kastje

Knop Muziek Luisteren, versterker aan, bluetooth kastje aan, versterker naar input bluetooth.

Zou dit lekker gaan werken? Wat denken jullie? Of zijn er nog handigere manieren

[ Voor 43% gewijzigd door michaeltb op 07-03-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Ik bedenk mij ineens dat ik nog een vrachtlading aan .flacs op mijn NAS heb staan..

Ik heb even gezocht en ik zou bijvoorbeeld mijn Xiaomi mi box kunnen gebruiken om dit af te spelen. Mi box > hdmi > tv > optical out > versterker

Nadeel is dan wel dat de tv aan moet.

Dan zou ik ook die mi box kunnen gebruiken om spotify af te spelen. Evt met telefoon streamen naar mi box.

Dan ben ik er toch? Of zit ik er gruwelijk naast? :+
Pagina: 1