Loxone vaillant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1293634

Topicstarter
Beste tweakers,

Na heel veel lees en opzoekwerk; ben ik er nog steeds niet uit .

Ik heb hier thuis een vaillant ecotec die ik graag kamer geregeld wil aansturen via loxone.

Dit doormiddel van stel vernielen op de collector . Maar hoe moet ik nu de ketel aansluiten en aansturen via loxone ?

Ik ben hierzelf nog maar erg amateur in . Heb ondertussen wel de lichten en rolluiken aan de praat gekregen . Maar de verwarming lijkt me Toch iets moeilijker.

Zo ver ik begrijp is dat ik best servo vernielen koop .. deze dienen niet onder spanning te blijven staan zonder dat er iets veranderd.

Dan heb ik nog temperatuurmetingen nodig per ruimte . Ik heb overal utps liggen die ik kan gebruiken . Hebben jullie Enige aanraders van temperatuurmetingen ?

Ik lees regelmatig dat je de 1 tot 10 volt sturing kan gebruiken , maar dat je dan je modulerende werking kwijt bent . Wat ik niet goed snap aangezien ik dacht dat de modulerende werking gebeurd a.d.v. de retourtemp.

Er zit ook een bus aansluiting op de ketel kan ik die niet gebruiken?

Verder heeft er iemand dit gerealiseerd en een prohramtie voorbeeld van in loxone?

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzwientjuh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11-2020
Ik was net zelf aan het Google en kwam dit hier tegen. Ik zag dat er niemand heeft geantwoord op je vraag. Dus ga ik even mijn situatie geven hoe het bij mij allemaal te werk gaat.

Ik heb een collector met daarop thermostatische koppen. Zie link (maar dan zonder de debiet meters) https://www.verwarming-sh...4-4-Met-Debietmeters.html
De witte thermische koppen passen perfect met de Stelventiel Tree van Loxone. (Je hebt das dus de Tree Extensie nodig)

Je kan ook de Stelventiel Air kopen en de koppen rechtstreeks op je chauffage aansluiten. Dit heb ik niet gedaan want zonder vond ik mooier :) (er zijn verschillende maten van chauffage koppen, heb je geluk dan passen ze perfect. En natuurlijk heb je dan de Air Extensie nodig)

Verder heb ik in elke ruimte Air Sensors hangen (wel duur 90€ ... )

Mijn ketel is nog een 'oude' Vaillant ketel. Ik kan de ketel 'aanzetten' door gewoon deze aan te sluiten op één van de relais uitgangen van Loxone.

Dit gebeurt er dan (simpel uitgelegd)

Vraag temp. Living => 21°
Huidige temp. Living => 19°
Dan ketel => AAN // Stelventiel Chauffage Living => 100% open

Huidige temp. Living => 20,2°
Dan ketel => AAN // Stelventiel Chauffage Living => 45% open

Huidige temp. Living => 21°
Dan ketel => UIT // Stelventiel Chauffage Living => 0% open

Natuurlijk moet je dit allemaal kunnen programmeren in Loxone, en dit is al een uitdaging op zich ;)
Ik regel lichten, stopcontacten, verwarming en Alarm met Loxone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebark
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-05-2020
Ik zit nu ook een beetje in dezelfde fase. Ik wil mijn verwarming sturen met mijn Loxone. Een paar vraagjes:
-Hoe heb je de fysieke verbinding gemaakt met je ketel? De uitgangen op de relay zijn 220v...
-Hoe ziet je bouwsteen eruit...?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamicer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-03 15:42
Ik volg even, zit met dezelfde vraag. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:21

Wokschotel

Op 6 wielen

@Ebark @Dynamicer Zie hier: Combinatie vloerverwarming, radiatoren, KNX en Loxone

Ik heb deze opzet inmiddels naar volle tevredenheid al 2 winters en zomers draaiende.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 21:42

K!K

Zelf heb ik een tijdje hier over na zitten denk.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen de ketel te voorzien van een analoge module, deze module kost slechts een paar tientjes en past zonder extra hulpmiddelen.
Ik stuur nu vanuit Loxone Miniserver een 0-10 vdc signaal, dit signaal vertaald zich dan weer naar 0-100% vraag.
In Loxone heb ik deze gekoppeld zitten aan centraal stuur blok die iedere ruimte monitor. Inmiddels gebruik ik dit na volle tevredenheid maar ik heb in het begin wel
wat vraagtekens gehad over de manier van aansturen. Het vervelende aan deze manier is dat je geen tot bijna geen data kan verkrijgen van de ketel. En je dus niet altijd een goed gevoel hebt bij de aansturing. Hierdoor heb ik in de retour en aanvoer een pt100 voorzien. En in de retour ook een druktransmitter.

Als ik het nu nog eens zou moeten doen zo wel ik een koppeling willen maken met Beus. Dit zodat ik dan ook meer informatie kan verkrijgen die in het toestel zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dynamicer schreef op zondag 3 mei 2020 @ 07:36:
Ik volg even, zit met dezelfde vraag. ;)
@Dynamicer Daar hebben we tegenwoordig het "topic volgen" knopje voor.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kellyyves
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-07-2020
Wij zitten met hetzelfde probleem/vraag.

Wij hebben een Vaillant ecotec en de stelventielen van loxone.
Onze installateur van loxone kent de koppeling met de ketel niet, hij is geen CV-installateur is zijn antwoord op al onze vragen.

Hoe hebben jullie de ketel gekoppeld aan loxone?

Hopelijk kunnen jullie ons helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:21

Wokschotel

Op 6 wielen

@Kellyyves ik herhaal mezelf: Wokschotel in "Loxone vaillant"

Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel.

De islam kan uw vrijheid schaden

Pagina: 1