Mijn vraag
Welk domoticasysteem zouden jullie aanraden om te gebruiken? Het moet niet helemaal dichtgespijkerd zijn en graag ook mogelijkheid tot eigen scripts etc. eraan toevoegen, dus vrijheid is een voorwaarde.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspberry Pi met Domoticz i.c.m.:
RFLink
Z-Wave USB
(wil nog graag uitbreiden naar Zigbee USB)
Hiermee lees ik uit/stuur ik aan:
Z-Wave dimmers en schakelaars
433MHz schakelaars en temperatuursensoren
Logitech Harmony Hub
Thermosmart
Toon
P1 meter (gas/elektra)
Milight
Wat ik nog wil toevoegen:
Zigbee sensoren/schakelaars
Philips Hue
Ook gebruik ik lua/dzVents scripts, maar ook bijv. PHP, Python en bash scripts.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruik dus momenteel Domoticz op een Raspberry Pi. Dit bevalt wel, maar de gebruikersvriendelijkheid is niet geweldig (geen goede apps en dashboard is ook niet geweldig) en de WAF is hierdoor niet geweldig.
Ik neig op dit moment het meeste naar een Homey, maar hier lees ik ook niet al te goede verhalen over, vooral over stabiliteit en dat vind ik wel heel belangrijk.
Graag hoor ik jullie ervaringen en afwegingen voor het selecteren van een domoticasysteem en hoor ik graag wat jullie aanraden. Alvast dank!
Welk domoticasysteem zouden jullie aanraden om te gebruiken? Het moet niet helemaal dichtgespijkerd zijn en graag ook mogelijkheid tot eigen scripts etc. eraan toevoegen, dus vrijheid is een voorwaarde.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspberry Pi met Domoticz i.c.m.:
RFLink
Z-Wave USB
(wil nog graag uitbreiden naar Zigbee USB)
Hiermee lees ik uit/stuur ik aan:
Z-Wave dimmers en schakelaars
433MHz schakelaars en temperatuursensoren
Logitech Harmony Hub
Thermosmart
Toon
P1 meter (gas/elektra)
Milight
Wat ik nog wil toevoegen:
Zigbee sensoren/schakelaars
Philips Hue
Ook gebruik ik lua/dzVents scripts, maar ook bijv. PHP, Python en bash scripts.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruik dus momenteel Domoticz op een Raspberry Pi. Dit bevalt wel, maar de gebruikersvriendelijkheid is niet geweldig (geen goede apps en dashboard is ook niet geweldig) en de WAF is hierdoor niet geweldig.
Ik neig op dit moment het meeste naar een Homey, maar hier lees ik ook niet al te goede verhalen over, vooral over stabiliteit en dat vind ik wel heel belangrijk.
Graag hoor ik jullie ervaringen en afwegingen voor het selecteren van een domoticasysteem en hoor ik graag wat jullie aanraden. Alvast dank!