Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit zijn eigenlijk gewoon de standaard dingen, gamen, af en toe wat school werk (niet te veel natuurlijk
) en de standaard mail dingetjes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet een absolute maximale prijs voor deze computer. Het liefst zou ik, zonder videokaart, maximaal €600 aan uit willen geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker. Het enige wat ik mee zou willen nemen is mijn videokaart, die onderaan in het tabelletje aangegeven is. De rest verkoop ik liever als geheel, inclusief de SSD & HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Prijs/kwaliteit gezien denk ik dat de Ryzen 7 2700x de beste keus zal zijn. Verder denk ik dat er 16GB ram nodig zal zijn. Voor opslag heb ik gekozen voor 1TB. Dit zal eerst wel genoeg zijn. Mocht ik later meer nodig hebben, kan ik altijd nog een SSD er bij kunnen prikken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Stiekem Intel fanboy, maar moet helaas AMD toch de voorkeur geven tegenwoordig. Verder ben ik fan van Asus/MSI, maar zag niet echt een goede Micro-ATX bordjes er tussen zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven aangegeven, graag een Micro-ATX computer willen. Dit omdat ik hem af en toe wel eens meeneem en het minder ruimte in beslag neemt. Koeling is wel minder goed, maar dat moet op te lossen zijn met fans (later nog bij te bestellen als dit nodig is)
Ga je overklokken?
Dit zou ik later misschien wel willen doen, maar dit is niet noodzakelijk.
Wat verwacht je van ons?
Zijn er nog alternatieve die ik over het hoofd heb gezien? Andere verbeteringen?
Dit is mijn computer nu, waar ik de videokaart mee wil nemen naar het volgende systeem:
Dit is het systeem hoe ik het voor mij zie:
Dit zijn eigenlijk gewoon de standaard dingen, gamen, af en toe wat school werk (niet te veel natuurlijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet een absolute maximale prijs voor deze computer. Het liefst zou ik, zonder videokaart, maximaal €600 aan uit willen geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker. Het enige wat ik mee zou willen nemen is mijn videokaart, die onderaan in het tabelletje aangegeven is. De rest verkoop ik liever als geheel, inclusief de SSD & HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Prijs/kwaliteit gezien denk ik dat de Ryzen 7 2700x de beste keus zal zijn. Verder denk ik dat er 16GB ram nodig zal zijn. Voor opslag heb ik gekozen voor 1TB. Dit zal eerst wel genoeg zijn. Mocht ik later meer nodig hebben, kan ik altijd nog een SSD er bij kunnen prikken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Stiekem Intel fanboy, maar moet helaas AMD toch de voorkeur geven tegenwoordig. Verder ben ik fan van Asus/MSI, maar zag niet echt een goede Micro-ATX bordjes er tussen zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven aangegeven, graag een Micro-ATX computer willen. Dit omdat ik hem af en toe wel eens meeneem en het minder ruimte in beslag neemt. Koeling is wel minder goed, maar dat moet op te lossen zijn met fans (later nog bij te bestellen als dit nodig is)
Ga je overklokken?
Dit zou ik later misschien wel willen doen, maar dit is niet noodzakelijk.
Wat verwacht je van ons?
Zijn er nog alternatieve die ik over het hoofd heb gezien? Andere verbeteringen?
Dit is mijn computer nu, waar ik de videokaart mee wil nemen naar het volgende systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 227,- | € 227,- |
1 | Moederborden | MSI B150A GAMING PRO | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Asus DUAL-GTX1070-8G | € 631,62 | € 631,62 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 67,- | € 67,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 | € 0,- | € 0,- |
2 | Geheugen intern | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master B600 ver.2 | -- | -- | |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 109,99 | € 109,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.115,51 |
Dit is het systeem hoe ik het voor mij zie:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 171,- | € 171,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,60 | € 74,60 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Q300L | € 35,90 | € 35,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,- | € 92,- |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 106,26 | € 106,26 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 550,66 |
[ Voor 8% gewijzigd door Waltro op 28-11-2019 19:48 ]