Nee de omweg is allemaal niet zo groot. Het huis is klein (60m2), 1 verdieping en ketel staat opdezelfde hoogte naast de badkamer. Er is wel sprake van een omweg, maar niet extreem. Even naar beneden 80cm en dan weer naar boven.
Ja, die loodgieter was echt een koekenbakker, dus moet alle stomme opties uitsluiten. Hij had natuurlijk gewoon veel minder knietjes kunnen gebruiken. Maar toch geloof ik niet dat het de oorzaak is. Immers haal ik wel 12 l/m op 20 graden.
Ik zit momenteel te denken aan de inlaat (koud) op de CV. Wat hij dus heeft gedaan is een 15mm pijp, kraan erop voor wasmachine en dan pas door naar de CV.Dit kan weleens de oorzaak zijn, want als die kraan niet lekker loopt dan komt er weinig binnen. Ik moet nu eigenlijk de doorstroom op die wasmachine kraan gaan meten, dan kan ik inschatten hoe de druk voor de ketel is. Maar ik moet elke keer mijn droger weghalen, en die is nu even bezig.
https://ibb.co/9YZmRdD
Hoofdkraan staat volledig open.
Ik zit wel met die zwarte kraan bij inlaat, ik weet niet zo goed wat daar de functie van is.
En ik lees ook iets over een doseerschijf vervangingsring in de handleiding. Maar omdat het een HRE36/30is heeft hij geen dosseerventiel. Maar er staat wel dat de warmwaterinstallatie op 9liter/m moet worden ingesteld? Ik snap dat stuk niet uit de handleiding. Ik verwacht een ring, die dat reguleert?
@ASW1 , dat is voor mij wel erg moeilijk , want het huis zit ingemetseld.