Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Honeywell on/off thermostaat vervangen door een tado

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Narev
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 05-12 22:05
Ik zou graag mijn thermostaat willen vervangen door 1tje met wat meer mogelijkheden. Vanwege de mogelijkheid om met de radiator kranen verschillende ruimtes te kunnen verwarmen is hierdoor mijn oog op de tado gevallen. Nu wil ik hiervoor eerst eens beginnen met de slimme thermostaat, deze zou onze huidige Honeywell on/off moeten gaan vervangen, wat ik mij hiervoor afvraag is kan dit zomaar en kan ik vervolgens ook gebruik maken van de opentherm mogelijkheden op de tado? We hebben op zolder een Intergas HReco 36 uit 2017 staan, dus volgens mij kan de ketel het wel aan, maar moet hiervoor nog extra kabels of een gateway voor tussen gezet worden of is het gewoon een kwestie van handleiding blind volgen en de rest komt vanzelf?

Alle reacties

• ubje
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 06-12 17:27
Ik heb hetzelfde gedaan, alleen kan mijn ketel geen opentherm aan. Ik kreeg alleen tijdens de setup een verkeerde thermostaat (bij de vraag welke heb je nu) er waren schijnbaar 2 modellen. Het gevolg was dat hij constant aan bleef en ik wakker werd in een sauna. Nadat de support het had aangepast, kreeg ik in de nieuwe setup een andere configuratie en sindsdien werkt het goed.

Volgens mij hoeft er geen aparte gateway tussen omdat je die krijgt met de tado en kun je tijdens de setup kiezen dat je opentherm gebruikt.

Anders kun je ook even hier kijken voor meer info:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1661437

ubje wijzigde deze reactie 26-11-2019 16:36 (15%)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True