Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:15
Ik ben aan het kijken of ik in de badkamer wat additionele verwarming kan plaatsten, onze hoofdverwarming is vloerverwarming beneden en daardoor loopt de temperatuur van de radiator in de badkamer eigenlijk nauwelijks op.

Nu lijkt het een redelijk wild westen in de IR panelen markt, van waanzinnig goedkoop tot belachelijk duur :) (als iemand goede ervaring heeft, ik houd me aanbevolen.)

Nu wil ik dit paneel aanschaffen:
https://www.polarheat.nl/...raroodpaneel-60x90cm-600w

Deze wil ik gaan schakelen met Domoticz gebruikmakend van:
pricewatch: Neo Coolcam Motion Sensor 2
pricewatch: Fibaro Single Switch 2

Op die manier kan ik controleren of er iemand in de badkamer is en als het te koud is het IR paneel aan schakelen. Tevens kan ik er op die manier ook een tijdschema aan vast knopen.

Nu vraag ik me af, werkt een PIR sensor nog wel als er een IR paneel in de zelfde ruimte staat te blazen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Bo0bz
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Het nadeel van IR panelen vind ik zelf dat deze een directe straling geven. Dus als deze aan je plafond hangt heb je er recht onder warmte maar de ruimte verwarmen is hiermee niet efficiënt. Je kunt ook kijken naar het aanbrengen van verschillende zones in je CV systeem waardoor je alle ruimtes in huis apart kun schakelen zoals met een zoneklep.

Hier zijn systemen voor die mbt kosten vergelijkbaar zijn aan je IR paneel maar meer mogelijkheden bieden. Denk hierbij aan Tado of Honeywell evohome. Je kunt daarmee alle kamers apart inregelen handmatig via de knop, app, schema of geolocatie. Is dat niet een oplossing die beter aansluit?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:56
Dat valt nog best mee hoor, de worp van zo'n ding is niet zo best natuurlijk maar de ruimte warmt echt wel op.
Zeker met een modelletje van 600W, ik heb er eentje van 65W geloof ik 100x50cm aan het plafond, als deze een avondje aanstaat is het toilet van 16 naar 22 graden opgewarmd. Het gaat wel trager dan een ventilatorkachel natuurlijk.

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Tijntje
Bo0bz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:55:
Het nadeel van IR panelen vind ik zelf dat deze een directe straling geven. Dus als deze aan je plafond hangt heb je er recht onder warmte maar de ruimte verwarmen is hiermee niet efficiënt. Je kunt ook kijken naar het aanbrengen van verschillende zones in je CV systeem waardoor je alle ruimtes in huis apart kun schakelen zoals met een zoneklep.

Hier zijn systemen voor die mbt kosten vergelijkbaar zijn aan je IR paneel maar meer mogelijkheden bieden. Denk hierbij aan Tado of Honeywell evohome. Je kunt daarmee alle kamers apart inregelen handmatig via de knop, app, schema of geolocatie. Is dat niet een oplossing die beter aansluit?
Heb ik al vele malen naar zitten kijken echter zijn daar de kosten vele malen hoger.
  • Moet dan een complete zone regeling hebben voor de vloerverwarming.
  • Nieuwe Smart Thermostaat
  • Nieuwe thermostaat kraan voor radiator + Smart Thermostaat Knop
Plus nog iemand om het allemaal aan te sluiten

Totale inhoud badkamer is maar 9,7 M3

• Bo0bz
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Tijntje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:34:
[...]

Heb ik al vele malen naar zitten kijken echter zijn daar de kosten vele malen hoger.
  • Moet dan een complete zone regeling hebben voor de vloerverwarming.
  • Nieuwe Smart Thermostaat
  • Nieuwe thermostaat kraan voor radiator + Smart Thermostaat Knop
Plus nog iemand om het allemaal aan te sluiten
Ik was het volgende kwijt voor dezelfde aanpassingen. Heb het wel zelf uitgevoerd al is dat echt geen hogere wiskunde.

- Thermostaat + 5 radiatorknoppen (€349) nu met black friday scoor je een betere deal.
- 5 nieuwe radiatorkranen van Heijmeijer + wat los materiaal €80.

Heb zelf niet gekozen voor een zone verdeler maar heb in de aanvoer leiding van de vloerverwarming een radiatorkraan + tado knop geplaatst die geschakeld wordt door de kamer thermostaat. De rest van de radiatoren werken onafhankelijk. Naar mijn inziens een optie die het overwegen waard is. Mocht je iets willen weten let me know! Check ook even de topics van tado of Evohome.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• GadgetFrank
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 28-02 12:00
Kijk even bij budgetheat.eu, daar heb ik diverse IR panelen gekocht.

Toch zou ik een gewoon electrisch kacheltje gebruiken. Die hebben standaard een thermostaat ingebouwd. Als je die zou schakelen met domoticz en een PIR, werkt ie alleen als het koud is en eventueel als er iemand gesignaleerd wordt.

PV: 9410Wp ~ 5kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW MCZ Suite Pelletkachel ~ Gasleidingloos ~ 2015 40kWh Leaf Tekna + 2019 Tesla Model 3 AWD FSD&AB

• Tijntje
GadgetFrank schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:44:
Kijk even bij budgetheat.eu, daar heb ik diverse IR panelen gekocht.

Toch zou ik een gewoon electrisch kacheltje gebruiken. Die hebben standaard een thermostaat ingebouwd. Als je die zou schakelen met domoticz en een PIR, werkt ie alleen als het koud is en eventueel als er iemand gesignaleerd wordt.
het gaat met name om de temperatuur sensor in die NEO, PIR zou een handige bijkomstigheid zijn.
Het idee is meer dat ik een schema in Domoticz kan zetten. Werkdagen ga aan om 6:30 als temp < 21 ga uit om 8:00 of Temp > 22

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:56
Kletsnatte badkamer van 10m3 zou ik niet zo snel een elektrisch kacheltje in hangen...
Of je moet een afgesloten douchecabine hebben. IR paneel kun je dan IP44 kopen.

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True