Toon posts:

Droomsysteem?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Ik kan redelijk goed aan papst fans komen, handig als je iemand kent die ze dagelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de moderatie op dit forum niet helemaal, ik kom hier al 2 jaar bijna en als ik een topic open dat op deze lijkt (maar dan over budget sys) is ie na een half uur dicht, dit topic overleeft al een tijdje. kan iemand me uitleggen why de neuk deze niet gesloten wordt, terwijl je met wat zoeken er makkelijk achterkan komen welke van deze componenten hij moet hebben(zelfs makkelijker als met budget gebeuren)

Thx in advance,

Ik ben overigens de kwaadste niet:
ga voor Tonicon PC2700 RAM, haal een Golden Sample GF3 IPV Asus(buggy beeldkwal.) ga voor 4x 40 60GXP in een Striped Array = das pas snel.

Veel plezier met je systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 02:31 schreef MR_WAZOO het volgende:
Uhm Elbert... jij bent toch niet die gozer van laatst die nogal erg veel geerft had en vervolgens zowat tweakersnet wilde opkopen ofzo?:)
Hehehe LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
wat kost dat allemaal wel nie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
Op donderdag 02 augustus 2001 21:31 schreef Lomu het volgende:

[..]

Hehehe LOL
Wat was zijn naam trouwens????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Bijna dezelfde pc als van iemand die ik ken :) Alleen die heeft een p4 1.7 ghz :o en 15000rpm scsi HD. En iets van 800 nogwat mbram ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:00

Gamer

mobile

Op donderdag 02 augustus 2001 22:36 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

Wat was zijn naam trouwens????
logitech :(

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Op woensdag 01 augustus 2001 21:34 schreef Anand het volgende:

Waarom neem je IDE hdd's? Ik zie dat je geld genoeg hebt om te besteden en dat tomorrow-computing je doel is, sja dan zou ik het niet stellen met CPU VRETENDE IDE-hdd's.

En als je graag RAID-0 had gehad en je zorgen maakt over de hoge prijs van een RAID UW scsi controller:
Windows 2000 doet softwarematig RAID-0.
Ik wil niet lullig doen maar waarom dan SCSI UW met Software Raid-0 ipv Hardwarematige RAID-0 IDE ? Het lijkt mij dat die softwarematige RAID-0 van W2k toch ook wel aardig wat procentjes belasting bij je processor veroorzaakt.

Ik zou SCSI helemaal strippen uit je config net als de CD-ROM. Daarnaast een Terratec soundcard, een Supertrak100 van Promise met 3 of 5(als ie dat aankan, weet ik niet uit me kop) 40GB GXP60 schijven in Raid5. Qua videokaart zou ik ook voor de Gainward gaan, de reviews zijn er heel lovend over. Tja en als je het ook als een server wil gebruiken, zou ik ook voor een dual PIII-1000 gaan op een abit VP6 met een Gig Cas2 memory ofsow.

Maar als ik eerlijk moet zijn zou ik niet zoveel aan een comp uitgeven. Zonde van je geld. Ik heb zelf ook veel uitgegeven aan me comp, maar dat ik nu moet zeggen dat hij zoveel sneller dan anderen, nee, niet echt merkbaar.

Succes

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 10:57

Frenkpie

"Crocs Rule !"

wrom geen 15.000 rpm scsi3 hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Soundblaster platinum zou ik vervangen door een Terratec (betere drivers enzo)
Draadloos toetsenbord + muis
En neem in godsnaam gewoon 2x 512Mb (handiger met eventueele upgrade)
Voor de hdd's: ik zou die 2x 60GB in je Raid doen ipv die 2x30Gb(handig als je dvd's ript...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
ik droom nooit over pc's :D

maar goed leuk systeempje, koop er gewoon 2 dan kan je lekker netwerken met je opa ofzo ;)

of ben je er zo een die alleen kladblok gebruikt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 09:20

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

[quote]Op woensdag 01 augustus 2001 15:03 schreef SaiyanPrince het volgende:
Die scsi-kaart is al erg oud, en relatief toch duur. De potentiaal van de SCSI-bus en de devices verantwoord de kosten niet. (igg een DVD-speler en een CDRW).

Het is ook onzin om een u160 van adaptec te kopen. Schijven hiervoor zijn 3 keer zo duur als een ide met dezelfde snelheid (Doorvoorsnelheid, niet access-time)
Voor HD's zou ik het inderdaad houden bij IBM, alhoewel de Seagate Barracuda IV een goed alternatief is. (onhoorbaar en supersnel)

Tsja....

Een U160 kaart met Atlas 10k II schijf haalt op zijn sloffen 40 MB/sec (sustained)

Een mooie RAID 5 kaart (U160 + extra cache) met 3 schijven haalt op zijn sloffen 70MB/sec (sustained), met 4 schijven dik over de 100 MB/sec...

Access tijden zijn ook een stuk sneller, dus, wat let je...

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrom geen 15.000 rpm scsi3 hdd?
CHEETAH :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom loopt iedereen ASUS Videokaarten af te kraken..

Ik heb der nog nooit problemen mee gehad!!

>:)

En waarom koop je niet 4 maal Intel 1Ggz systemen en dan lekker gaan clusteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik al (philips 21" + Iiyama 17")
BEAMER!!!!!! :9~

Of

SMARTBOARD!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 00:45 schreef gamertothemax het volgende:

[..]

logitech :(
L:)L

(kon het niet laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:20

DJ

Als geld geen rol speeld, dan zou ik voor volledig SCSI gaan.

Ik heb zelf ook alles SCSI, en ik moet zeggen, dat mijn "oudere" Adaptec 2940 met 3 Schijven (IBM DDRS 39130D , 2x Quantum Atlas II XP34550W) een hele snelle PC heb.

Verder zou ik (als je voor SCSI gaat) idd voor Plextor gaan. De PX40TS als CDROM en de Plextor 12/10/32S als Burner. Als je een DVD wilt hebben, dan zou ik voor de Pioneer kiezen (uiteraard ook SCSI). Dan kan de Plextor PX40TS CDROM natuurlijk achterwege blijven.

En als SCSI Controller zou ik de 29160N van Adaptec kiezen. Die is op dit moment absoluut top.

Wil je RAID gaan draaien, dan raad ik je de MYLEX eXtreme RAID 2000 aan. Dit is een 2 kanaals RAID Controller met 64MB Cache geheugen aan boord. Je kunt dan de CD/DVD spelers aan je tweede kanaal hangen, en je schijven aan het eerste kanaal. Als je dan als schijven voor de IBM Ultrastar serie kiest (bijvoorbeeld de Ultrastar 36Z15, 15000 toeren), dan kun je er met twee RAID 0/1/10 mee draaien. Als je er 3 hebt, dan kun je zelfs voor RAID 5 gaan, maar dat is denk ik een beetje te veel van het goede. Maar als je de machine idd als Server wilt gaan inzetten (in de toekomst dan), dan is dat misschien toch wel een goede optie.

Verder zou ik altijd (als geld dus geen rol speeld), voor een Dual Processor machine gaan. En dan bij voorkeur een Xeon machine . . .

Maar een AMD of een PIII mag ook hoor.
En een goed DUAL bordje bouwer is bijvoorbeeld TYAN.

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS & DIAMOND ROELT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 09:47 schreef jasperonline het volgende:
ASUS & DIAMOND ROELT
Diamond? dat bestaat toch allang niet meer?

S3 is het nou toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:21
zie sig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:21
LET OP
ik raad je in geen geval een abit mobo met een creative geluidskaart aan (uit ervaring) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een hoontech geluidskaart :9~ ... en dan wel 1 van 2000,- minimaal heh! Gewoon meteen een phatte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een pioneer 16x40x DVD nemen, en een betere muis, iets als de wheelman optical van logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach het is met computers zo de ene dag heb je een droomsysteem en een maand later loop je al weer achter.
Ik zou allemaal wat goedkoper nemen dan heb je later nog wat geld over om eventueel nog wat onderdelen up te graden.
Pagina: 1 2 Laatste