Verschil tussen Sapphire Radeon en MSI Radeon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-03 08:30
Dag Allen,

Ik wil een pc gaan bouwen en ben aan het kijken na de Radeon rx5700 8gb kaart. Mijn oog valt op de Sapphire Radeon rx5700. Zojuist zag ik bij Coolblue dat de MSI Radeon rx5700 ongeveer 20euro goedkoper is vanwege black Friday.

Mijn vraag als leek, zit er verschil tussen de kaarten en zo ja welke van de 2 is beter?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1420820;1422494/

Ik ga er even vanuit dat je het over de zogeheten referentiemodellen hebt. Op zich zit er qua techniek geen verschil in per se, hooguit kwaliteit van het gebruikte materiaal. Ik zou een paar tientjes meer betalen voor een versie met een andere koeler. Deze maken nogal wat herrie en koelen verre van optimaal.

Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
Dag Jive dankjewel voor de tip! Het zijn inderdaad deze 2 kaarten die ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Niet aan beginnen dus. "Gewoon" een model met aftermarket koeler nemen. Die koelen beter en zijn stiller. Een reference model neem je alleen als de airflow in je case heel slecht is. In dat geval kan je echter beter een andere case nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
br00ky schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:47:
Niet aan beginnen dus. "Gewoon" een model met aftermarket koeler nemen. Die koelen beter en zijn stiller. Een reference model neem je alleen als de airflow in je case heel slecht is. In dat geval kan je echter beter een andere case nemen ;).
Dag Brooky wat van koeler zit erop de 2 kaarten die ik in gedachten heb? Waarom neem je alleen een reference model als de airflow slecht is in de case (bedoel je dan behuizing/kast waar de kaart in komt of het omhulsel waar de kaart inzit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
br00ky schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:47:
Of als je er een waterkoeler op gaat bouwen, dan schijnen ze ook best prima basiskaarten te zijn.

Voor alle andere toepassingen een kaart met een andere koeler nemen.
De standaard koeler is slecht en maakt een bak herrie.

De sapphire is een goede optie, maar je heb nu voor een tientje meer ( € 399,- ) ook een 5700 XT van Gigabyte ivm black friday bij cool blue

[ Voor 23% gewijzigd door --MP-- op 25-11-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
Is de pulse kaart waar jive het overheeft een kaart met aftermarkert koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Timona schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:52:
[...]

Dag Brooky wat van koeler zit erop de 2 kaarten die ik in gedachten heb?
Die jij hebt gekozen hebben een reference koeler. Een model met een aftermarket koeler is bijvoorbeeld pricewatch: XFX Radeon RX 5700 DD Ultra 8GB GDDR6. Zie je het verschil koeler?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6nyrkCF8iUgJTUezMa4JaS-480-80.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.sapphiretech.global/assets/consumer/11294_01_RX5700_Pulse/11294_01_RX5700_Pulse_8GGDDR6_3DP_HDMI_C02_800x500.png
Waarom neem je alleen een reference model als de airflow slecht is in de case (bedoel je dan behuizing waar de kaart in komt of de case waar de kaart inzit)?
Dat kan allebei. Men kiest nog wel eens een reference model als de kast heel krap is. Een reference model gooit alle warmte namelijk achter uit de behuizing. Of inderdaad, zoals hierboven gezegd, als basis voor waterkoeling.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 25-11-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
Ik snap hem dankjewel! Ik was niet van plan om waterkoeling te gaan gebruiken, een reference model lijkt me dan niet aan de orde. Zou jij de kaart ook aanraden die je had gelinkt of dan eerder voor de pulse gaan die eerder genoemd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
Tweede vraag, ik was niet van plan om te gaan overclocken oid. Zou je dan alsnog niet voor een reference model kiezen? Of alleen voor een reference kaart gaan als je hem wil gaan waterkoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet die reference modellen uit je hoofd. Echt, je doet jezelf geen plezier, tenzij je van een duidelijk hoorbaar gezoem houdt tijdens het gamen ;).

Wat betreft welke je dan wel moet hebben, ze ontlopen elkaar behoorlijk weinig. De reden dat ik de XFX linkte was omdat die momenteel het goedkoopst is, maar de Pulse is ook prima.

Trouwens, je lijkt me niet iemand die op dit moment heel veel hardware kennis heeft. Dat is niet erg, maar is het dan niet beter om je hele lijstje eens onder een vergrootglas te leggen in Desktop Aankoopadvies? Dan krijg je op alle fronten het beste advies. Wellicht ben je nu wel van plan om een baggervoeding aan te schaffen of een kast waar je moederbord niet in past. Ik zou het doen als ik jou was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
Bedankt voor de tips, goed advies ik ga een lijst maken1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Timona Dit is een goede goedkope RX5700 pricewatch: XFX Radeon RX 5700 DD Ultra 8GB GDDR6

review

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 25-11-2019 14:21 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
Allen bedankt voor deze tip. Ik ga hem bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timona
@br00ky dit is het topic wat ik ben gestart omtrent een desktopadvies. Mocht je tijd hebben kun je er na kijken?

Thanks!

Game pc 850 max gebasseerd op BBG september
Pagina: 1