Toon posts:

Geratel uit de aanjager/ventilator rooster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er trouwens achter dat de motor van de aanjager, ook wel kachelmotor genoemd wordt. Dus ik heb eens gezocht op Google en eigenlijk lijkt het vrij onschuldig: met een beetje geluk droogt dat blaadje op, waarmee het los komt en uit het systeem geblazen wordt.

Met de autoradio aan stoort het mij niet eens, dus ik ga het waarschijnlijk laten voor wat het is en anders toch eens die kachelmotor schoonmaken. Maar zeker niet € 47 aan de dealer betalen om een blaadje verwijderd te krijgen :X

Het probleem heb ik vanmorgen opgelost, zonder dat ik de kachelmotor moest demonteren. Ik heb al eerste de interieurfilter verwijderd, waarna ik met mijn smartphone een foto kon maken van de kachelmotor die direct onder de interieurfilter zit.

Blaadjes in kachelmotor

Vervolgens kwam ik tot het geniale idee, om te proberen de blaadjes met mijn hand eruit te pikken. Echter mijn handen waren te dik en konden er dus niet bij komen. Dus toen bedacht ik mij, dat mijn vrouw kleine handjes heeft en waarschijnlijk die blaadjes eruit kan pikken :)

Vrouwtje heeft bladeren eruit gepikt

Nou dat heeft ze dus gedaan en nu zijn alle blaadjes eruit, waarmee ook het geratel direct weg was. Dus straks mijn vrouwtje lekker op een warme chocolademelk trakteren, op de kerstmarkt in Düsseldorf *;

Eventuele demontage van de kachelmotor had overigens ook niet veel voorgesteld: ik heb vastgesteld, dat deze met slechts 3 a 4 schroeven vast zit en je enkel een kabeltje hoef los te halen.

Op internet kon ik precies zien hoe dit kachelmotor uitziet en eerlijk gezegd, dat is echt geen rocket science en iets wat je makkelijk zelf kunt doen _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2019 11:39 . Reden: Probleem opgelost ]

Pagina: 1