Dus midlance is wanneer je te bang bent voor het risico van de freelancer en/of je niet de buffer hebt om te gaan freelancen? Dat is volgens mij de conclusie van de meesten die midlance overwegen.
Daarnaast word er uitgelegd dat je bij midlance dezelfde risico's draagt en volgens mij basissalaris onder aan de streep net zo goed weinig oplevert in een slecht jaar als even geen salaris als freelancer. Plus de werkgever scoopt nog van je profits. Profits die een freelancer kan gebruiken als buffer.
Voor mij voelt het een beetje hetzelfde als op vakantie gaan naar een extreem duur land, maar eigenlijk te weinig budget hebben. Je wil heel graag, maar moet zo erg op een houtje bijten dat de ervaring daardoor minder is, misschien wel slecht is en wellicht wel eerder naar huis moet met een lege portemonnee.
Vraag is dan, waarom doe je jezelf dit aan en waarom ga je niet aan dit soort plannen beginnen als je wat beter je eendjes in die rij hebt staan

?
Persoonlijk zou ik deze dingen willen bezitten voordat ik op zoek ga naar een freelance klus en freelancen in het algemeen;
- genoeg vertrouwen in je eigen kunnen hebben om te gaan freelancen
- genoeg buffer hebben om een jaar lang je vaste lasten te kunnen betalen
@
sbmuc als je midlance gebruikt om die buffer sneller op te bouwen voor freelance, zet je dus risico in om 'af te snijden'.
@
veldkampj als je een paar maanden niet kunt opvangen met een buffer en daarom voor midlance kiest idem dito. Je denkt minder risico te nemen, maar je doet het wel en dat zonder buffer.... ik snap de logica niet hierachter.
Als we iets konden leren van corona is dat je niet moet gaan ondernemen zonder een goede buffer, midlance == ondernemen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Furion2000 op 09-04-2021 10:26
]