Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste game pc, budget onder de 2000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tot 2000 euro +/-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb nog geen componenten maar dit was mijn eerste idee:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 363,99€ 363,99
1MoederbordenAsus ROG Maximus XI Hero€ 279,-€ 279,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G (rev. 2.0)€ 778,01€ 778,01
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 89,90€ 89,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,50€ 74,50
1Ventilatorenbe quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm€ 19,13€ 19,13
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 73,95€ 73,95
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 90,95€ 90,95
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 161,-€ 161,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.930,43

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik wil vooral dat de pc toekomst bestendig is dus een beetje overkill op sommige plaatsen is niet erg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Liefst een Asus moederbord en een Intel processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
High end gaming voor nu en hopelijk ook in de toekomst.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Mogelijk.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil graag dat er een extra paar ogen kijkt naar het systeem wat ik "geprobeerd" heb bij elkaar te rapen. Misschien zijn er hier en daar nog wat mogelijkheden voor optimalisatie en andere tips. Ik heb ook nog een 144ghz 1440p monitor nodig dus alle tips en adviezen zijn welkom!

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
Geen enkel argument om momenteel een intel CPU te kopen voor gamen. Ga voor een ryzen 3600 en een B450 moederbordje.

Verder zijn er ook stuk goedkopere SSD van 1TB te vinden en die videokaart is echt wel mega overkill. Neem iets van een 2070 super of een 5700XT. Scheelt je veel geld en je altijd over 2 jaar een nieuwe videokaart kopen mocht dat nodig zijn. Met die twee kaarten haal je ook alles uit de spellen met je 1440p resolutie.

[ Voor 58% gewijzigd door Basekid op 21-11-2019 10:16 ]

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
Je kan doen wat @Basekid zegt of zelfs de Ryzen 7 3700 halen en dan misschien 32Gb RAM, weet je gelijk dat je genoeg hebt voor de komende jaren sinds 16GB de laatste tijd langzamerhand dichterbij het recommended begint te komen.

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11 19:41
Ben het niet helemaal eens met bovenstaande opmerking over Intel. Op zich is die processor een goede keuze, mss iets minder bang for buck Dan AMD.

Maar als je alsnog voor AMD zou gaan, én future proof wil zijn, zou ik een krachtiger CPU dan 3600 aanraden. Dus ja, de 3700x dan. Overklokken van AMD cpu's leidt nauwelijks tot winst, er is maw. veel meer ruimte voor overklokken bij Intel CPU's. Maar ik las in jouw topic het woordje "mogelijk" staan. Vraag is dus of je die moeite echt wil doen, komt wel wat bij kijken.

Mijn voorstel voor future proofness: jouw huidige Intel backbone, dan wel een amd systeem, nl 3700x en x470 Mobo, ook van Asus ROG.

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
Kijk anders eens in de BBG. Die van November heeft een redelijk mooie pc reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2019 alleen zou ik de m.2 veranderen met een pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB want die is beter beschikbaar dan de a2000.

Boven dat allemaal houd je nog zelfs ongeveer €200 over ;)

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:10
Basekid schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:14:
Geen enkel argument om momenteel een intel CPU te kopen voor gamen. Ga voor een ryzen 3600 en een B450 moederbordje.

Verder zijn er ook stuk goedkopere SSD van 1TB te vinden en die videokaart is echt wel mega overkill. Neem iets van een 2070 super of een 5700XT. Scheelt je veel geld en je altijd over 2 jaar een nieuwe videokaart kopen mocht dat nodig zijn. Met die twee kaarten haal je ook alles uit de spellen met je 1440p resolutie.
Wat een onzin!

Voor gaming cpu's als je gewoon 't snelste wil staat Intel nog steeds bovenaan. De i7 9700K is en prima cpu en als je de allersnelste wil kan je de i9 9900K(S) kiezen. Intel cpu's hebben nog steeds de beste performance op één core en is dat nou juist interessant voor games.

Als je allemaal andere dingen erbij gaat doen buiten games of als je een cpu kiest ivm best bang 4 buck dan is AMD de beste optie natuurlijk.
Pagina: 1