Ik ben op zoek naar een workstation voor deep learning met Tensorflow.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De desktop is bedoeld voor het trainen van neural networks met Tensorflow, >16u per dag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500-3000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, het wordt een volledig nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral een voorkeur voor de Nvidia RTX 2080 Ti wegens de tensor-/cuda cores, de ondersteuning van Nvidia voor machine learning en de betere performance per watt (vs. RTX 2080 Super).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gezien de machine lang & zwaar gebruikt zal worden, is een degelijke airflow/voeding van belang om de levensduur te vergroten. Verder is het stroomverbruik ook niet onbelangrijk.
Ga je overklokken?
Neen, de desktop zelf samenstellen zal al uitdagend genoeg zijn.
Wat verwacht je van ons?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De desktop is bedoeld voor het trainen van neural networks met Tensorflow, >16u per dag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500-3000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, het wordt een volledig nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een goede GPU voor Tensorflow, eg RTX 2080 Ti 11GB. Daarnaast wil ik ruimte voorzien om in de toekomst een 2e GPU in SLI te zetten.
- Een degelijke CPU is handig, maar ondergeschikt aan de GPU.
- 3 M.2-ssd's zijn interessant om te dualbooten en het maken van een shared disk.
- Verder een case met goede airflow & voeding om de levensduur te maximaliseren.
Vooral een voorkeur voor de Nvidia RTX 2080 Ti wegens de tensor-/cuda cores, de ondersteuning van Nvidia voor machine learning en de betere performance per watt (vs. RTX 2080 Super).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gezien de machine lang & zwaar gebruikt zal worden, is een degelijke airflow/voeding van belang om de levensduur te vergroten. Verder is het stroomverbruik ook niet onbelangrijk.
Ga je overklokken?
Neen, de desktop zelf samenstellen zal al uitdagend genoeg zijn.
Wat verwacht je van ons?
- Wat kan ik hier nog aan optimaliseren?
- Zouden deze componenten naar verwachting goed moeten samenwerken?
- Verder zie ik op de supported memory list van het moederbord maar 1 module van 32 GB (met hoge latency), betekent dit dat het moeilijk zal zijn om te upgraden naar 128 GB RAM in de toekomst?
- Tussen de CPU cooler & case blijft nog 6mm over. Is dit voldoende?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 331,- | € 331,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ULTRA | € 305,- | € 305,- |
1 | Videokaarten | KFA2 GeForce RTX 2080Ti EX (1-Click OC) | € 1.095,05 | € 1.095,05 |
1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 450D | € 101,05 | € 101,05 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C17Q-64GTZ | € 336,- | € 336,- |
1 | Voedingen | Corsair AX850 Titanium | € 215,03 | € 215,03 |
3 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 129,95 | € 389,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.833,85 |