Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige laptop gezocht voor het echt zware werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:59
Voor mijn schoonzusje ben ik op zoek naar een pittige laptop. Dit ter vervanging van haar huidige laptop die niet meer voldoet.

Ze heeft hem nodig voor haar werk waarbij ze veel statistische analyses moet kunnen (laten) doorrekenen. Deze keuze valt hier bewust op een laptop omdat ze afwisselend thuis en op kantoor werkt.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop (voorkeur gaat uit naar windows) moet veel werkgeheugen en CPU bevatten gezien de statistische analyses die doorgerekend moeten kunnen worden.

Wat is je budget?
Het budget ligt op dit moment niet vast, maar op basis van wat we zelf al gezien hebben is bekend dat dit al gauw richting de €1000 en ver daarboven gaat.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Tsjah, wat is veel ;-) . Als hij meegenomen wordt is het 's morgens vanuit huis, in de auto, naar kantoor en 's avonds weer terug.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet heel sterk, zelf heb ik goede ervaringen met Dell, Acer en HP en van verhalen van vrienden wat minder goede ervaringen met Asus.

Wat heb je zelf al gevonden
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de keuze nog erg lastig vindt. Ik heb wat onderzoek gedaan via de pricewatch en daar is een subselectie uitgekomen van op dit moment nog 20 verschillende modellen. Veel te veel dus.. Ik denk dat ze allemaal prima kunnen voldoen, maar voor mijn gevoel wordt de prijs erg opgedreven door de zware videokaarten die vaak in deze modellen zitten, terwijl deze voor het beoogde gebruik volgens mij niet heel erg noodzakelijk zijn. Vandaar de vraag om advies hier :Y)

Alle reacties

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Verwijder uit je selectie: 2sterren...merk...corei7...
en dan krijg je lenovo's van 600 euro, met Ryzen 5 en Ryzen 7.
Is daar iets mis mee?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:30
Laptop voor python / data analytics

komt dezelfde discussie langs, waarom gebruik je geen zoekfunctie?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Rohem

Kijk oa voor PCIe SSD(NVMe) en i5 of i7 kan beide, ligt eraan welke.
2666MT/s RAM 16GB uitbreidbaar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Rohem
zetje01 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:14:
Verwijder uit je selectie: 2sterren...merk...corei7...
en dan krijg je lenovo's van 600 euro, met Ryzen 5 en Ryzen 7.
Is daar iets mis mee?
Goed punt, ik denk dat daar niets mis mee is. Maar ik heb geen ervaring met AMD en de Ryzen serie. Wat is het verschil t.o.v. de i7's? Waarom zou ik die moeten verkiezen boven de intel?

Aangepaste filter levert trouwens wel interessante resultaten op, dank je! d:)b
Hackus schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:28:
@Rohem

Kijk oa voor PCIe SSD(NVMe) en i5 of i7 kan beide, ligt eraan welke.
2666MT/s RAM 16GB uitbreidbaar
Als ik het filter op de snelheid van werkgeheugen strikter zet, kom ik weer uitsluitend in de i7 reeks uit, interessant.

Vraag die ik op dit moment vooral heb is waarom ik een Ryzen zou kiezen boven een intel. Kan iemand daar wat meer helderheid over geven misschien?
99ruud99 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:22:
Laptop voor python / data analytics

komt dezelfde discussie langs, waarom gebruik je geen zoekfunctie?
Gewoon nooit bij stil gestaan |:(

Interessant draadje waar je naar verwijst overigens (y)

[ Voor 14% gewijzigd door Rohem op 18-11-2019 15:01 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Kijk, ik heb niks met merken...
In iedere laptop zit (bijvoorbeeld) een processor van Intel of AMD, geheugen van kingston, een ssd van Samsung, mobo van MSI, netwerkchips van Qualcom, beeldscherm van een chinese fabriek...
Wat ik wil zeggen: Er zit heeel weinig HP in een laptop van HP en heeeel weinig Sony in een laptop van Sony.

Veel handiger is het (lijkt mij) om bijvoorbeeld te kopen bij een winkel waar je goede ervaringen kwa service/garantie hebt.

Oh, en over Ryzen VS Intel: De ryzens zijn een stuk voordeliger.

Verwijderd

Is er geen standaard selectie waar ze in overleg met de it afdeling uit kan kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2019 17:56 ]

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:35
V&A aangeboden: Dell XPS 13 9370 i7/16gb/512gb Lees advertentie

Weet niet of dit voor je voldoet? Vraagprijs staat niet vast.

• Rohem
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:33:
Is er geen standaard selectie waar ze in overleg met de it afdeling uit kan kiezen?
goeie, geen moment aan gedacht. Ga ik even navragen of ze daar wat voor weet.
Ik denk dat 13" wat aan de kleine kant is, maar kan het in ieder geval meenemen.
Pagina: 1