Ik woon in een 2 onder 1 kap huis van 1979.
Omdat de kinderen groter worden willen wij zelf op zolder gaan slapen, dus gaan we hier verbouwen.
Omdat het in de zomer hier heel warm wordt en qua geluid ook gehorig is willen we het dak extra isoleren.
Mijn doel is dat het dak beter geïsoleerd wordt voor temperatuur maar ook voor geluid.
Momenteel bestaat het dak van buiten naar binnen uit Dakpannen, Panlatten, 3-4cm Piepschuim isolatie, spaanplaat en gordingen.
Ik wil tussen de gordingen gaan isoleren en dit vlak afwerken met Agnes plafondplaten.
Er is dus voor isolatie 14cm ruimte.
Na het een en ander gelezen te hebben durf ik nog niet de knoop door te hakken.
Ik hoor diverse opties en weet niet welke ik nu moet kiezen.
Waar ik zelf aan denk is:
2cm lucht > Steenwol spijkerflensdeken van 100mm > rachelwerk > Agnes platen.
Ik weet alleen niet of ik dan de koudebrug juist in de isolatie krijg en hier later problemen mee krijg.
Of ik nu folie (dampremmend/doorlatend/of wat dan ook) er tussen moet hebben weet ik niet.
En ik twijfel ook aan het al dan wel/niet luchtdicht maken naar buiten/binnen.
Iemand een goed advies hoe ik het aan moet pakken?
Omdat de kinderen groter worden willen wij zelf op zolder gaan slapen, dus gaan we hier verbouwen.
Omdat het in de zomer hier heel warm wordt en qua geluid ook gehorig is willen we het dak extra isoleren.
Mijn doel is dat het dak beter geïsoleerd wordt voor temperatuur maar ook voor geluid.
Momenteel bestaat het dak van buiten naar binnen uit Dakpannen, Panlatten, 3-4cm Piepschuim isolatie, spaanplaat en gordingen.
Ik wil tussen de gordingen gaan isoleren en dit vlak afwerken met Agnes plafondplaten.
Er is dus voor isolatie 14cm ruimte.
Na het een en ander gelezen te hebben durf ik nog niet de knoop door te hakken.
Ik hoor diverse opties en weet niet welke ik nu moet kiezen.
Waar ik zelf aan denk is:
2cm lucht > Steenwol spijkerflensdeken van 100mm > rachelwerk > Agnes platen.
Ik weet alleen niet of ik dan de koudebrug juist in de isolatie krijg en hier later problemen mee krijg.
Of ik nu folie (dampremmend/doorlatend/of wat dan ook) er tussen moet hebben weet ik niet.
En ik twijfel ook aan het al dan wel/niet luchtdicht maken naar buiten/binnen.
Iemand een goed advies hoe ik het aan moet pakken?