Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game / Stream PC - 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rik S
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-03 14:24
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn systeem van 5 jaar terug heeft er afgelopen weekend de brui aan gegeven (Voornamelijk PSU die het niet meer aan kon), dus ik ben nu op zoek naar een nieuw systeem welke het stokje van mijn vorige PC kan overnemen.

Net als voorgaand systeem wil ik mijn volledige steam library zonder er echt over na te denken kunnen spelen op degelijke settings. Het hoeft allemaal niet op ultra, maar ik zou toch graag de meeste titels op een solide 60FPS willen spelen.

Naast het gamen wil ik zo nu en dan ook wel eens streamen. Naast streamen hoort hier ook video editting bij.

Het is niet de primaire taak van deze PC, maar voor werkgerelateerde zaken wil ik ook nog wel eens een aantal gevisualiseerde machines op deze PC draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst rond de 1500,- kwijt zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe wil ik mijn case ( pricewatch: Cooler Master CM 690 III Closed ) hergebruiken voor deze build. Case is namelijk nog prima in orde en heeft nauwelijks gebruikssporen. Mocht er een soortgelijke case voor een degelijke prijs binnen het budget passen dan is dat ook prima. Dan krijgt de oude PC met een nieuwe PSU nog wel een plekje in het huis ;)

Verder heb ik al schermen (2x pricewatch: Iiyama ProLite XUB2490HS-B1 Zwart) een toestsenbord (pricewatch: Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Red, US)) en muis. Gaat hier dus specifiek over het systeem zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een systeem bouwen dat voor de komende 5 jaar zeker weer mee kan. Ik heb daarom gekozen voor een 2070 ipv een 2060, en voor de Ryzen 3700.
Qua geheugen lijkt 32GB waarschijnlijk overkill, maar als ik virtuele machines ga draaien, of met videobewerking aan de gang ga dan loopt mijn huidige PC (waar inmiddels 24GB in zit) zo goed als vol.
Sowieso is RAM geheugen zo duur niet meer tegenwoordig, dus leek me dit een prima keuze.

Idealiter zou ik op mijn PC mijn gehele game library willen installeren, maar met 1TB ga ik dat niet redden. Een jongen kan dromen right? ;)

Modulaire voeding is een must.

Videokaart moet in principe 3 schermen aan kunnen. Maar dat is tegenwoordig voor eigenlijk geen enkele kaart meer een probleem heb ik het idee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua videokaart kan ik niets anders zeggen dan dat ik een sterke voorkeur heb voor nVidia. Mijn vorige build had een AMD GPU en daar heb ik meerdere problemen mee gehad over de jaren heen.
Qua CPU wil ik graag wel overstappen van Intel naar AMD. Ik hoor en en al lof over de Ryzen serie van AMD.
Voor de rest heb ik niet echt merk voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe geen extra wensen. Ietwat stiller heeft de voorkeur, maar ik speel toch met een headset op, dus hoor er niks van ;)

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat ik met mijn build over het meeste wel goed nagedacht heb, maar het is altijd fijn om er een extra paar ogen naar te laten kijken. Zijn er dingen die ik vergeten ben, die ik goedkoper/sneller/beter kan nemen?

Waarschijnlijk is de voeding ietwat overkill?

Mijn build tot nu toe
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 331,-€ 331,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 135,90€ 135,90
1VideokaartenGigabyte RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G€ 549,-€ 549,-
1Interne harde schijvenToshiba X300 (retail), 4TB€ 108,-€ 108,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 29,95€ 29,95
2Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 72,99€ 145,98
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 104,90€ 104,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 105,72€ 105,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.510,45

Alle reacties

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ziet er uit als een prima build! Naar mijn mening is 32GB aan RAM en een 650W PSU niet echt overkill hoor. Als je VM's gaat daaien zou ik sowieso 32GB aanraden. Je zou met een 550W PSU ook nog wel weg komen, maar ik vind 650 nog wel binnen de grenzen.

Qua processor zou je nog kunnen kijken welke eisen je videobewerking software hebben. Sommige van deze pakketten draaien een stuk beter op Intel dan AMD. En als je toch niet gaat overklokken is die koeler wel wat overkill.

Tot slot zou ik je case zeker gebruiken als het kan. Ik heb dezelfde en kan inderdaad bevestigen dat het een erg fijn ding is :) Mooie upgrade voor je vorige systeem.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:22
Zou zelf ipv 4 *8 gaan voor 2 * 16
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB

• Rik S
n9iels schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:06:
Ziet er uit als een prima build! Naar mijn mening is 32GB aan RAM en een 650W PSU niet echt overkill hoor. Als je VM's gaat daaien zou ik sowieso 32GB aanraden. Je zou met een 550W PSU ook nog wel weg komen, maar ik vind 650 nog wel binnen de grenzen.

Qua processor zou je nog kunnen kijken welke eisen je videobewerking software hebben. Sommige van deze pakketten draaien een stuk beter op Intel dan AMD. En als je toch niet gaat overklokken is die koeler wel wat overkill.
Zeker gezien het de PSU is die in mijn vorige systeem kapot is gegaan was ik daar gewoon niet helemaal zeker over.

Ik heb momenteel niet echt extreme dingen wat betreft videobewerking in gedachte. Is meer een hobbyist ding dan dat ik er echt de grote programma's voor ga gebruiken denk ik.

Bedankt voor de feedback!
Hmm, gewoon overheen gekeken denk ik!
Wat zijn verder nog de voordelen van 2x16 ipv 4x8? 2x16 geeft in de toekomst uitbreidmogelijkheden (niet dat ik voorlopig aan 32 niet genoeg heb...), maar verder werkt het identiek right?

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:22
Guildjuhh schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:07:
Hmm, gewoon overheen gekeken denk ik!
Wat zijn verder nog de voordelen van 2x16 ipv 4x8? 2x16 geeft in de toekomst uitbreidmogelijkheden (niet dat ik voorlopig aan 32 niet genoeg heb...), maar verder werkt het identiek right?
Grootste voordeel is dat beter op snelheid te krijgen is.
Met deze modules is 3200 zonder problemen haalbaar. 3466 als je gaat overclocken.

Met 4 modules kan je 3000 wel halen en de 3200 met tweaken.

De geheugenmodule in de Ryzen processor heeft het liefst niet meer dan 2 reepjes geheugen.

• Rik S
D-dark schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:13:
[...]

Grootste voordeel is dat beter op snelheid te krijgen is.
Met deze modules is 3200 zonder problemen haalbaar. 3466 als je gaat overclocken.

Met 4 modules kan je 3000 wel halen en de 3200 met tweaken.

De geheugenmodule in de Ryzen processor heeft het liefst niet meer dan 2 reepjes geheugen.
Kijk, dat is nuttige informatie om te weten!

Ik ben al een tijdje weer uit de hardware scene dus dit is de eerste keer dat ik met AMD in aanraking kom wat betreft CPU's.
Pagina: 1