Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met dit systeem gaan gamen. De games hoeven niet op ultra te draaien, maar ik wil bijvoorbeeld wel de nieuwere games op Medium / High kunnen draaien met 60FPS (of hoger). Ook bijvoorbeeld modded minecraft wil ik met 60+ FPS draaien.
Ik werk momenteel op op deze laptop, maar deze begint nogaal traag te reageren, en wordt tijdens het gamen ook erg warm en luid. Niet handig dus.
Het systeem moet capabel zijn om 2 schermen in extended view te draaien, met mogelijke uitbreiding naar 3 in de toekomst.
Naast gamen ben ik ook een stream kijker. Ik wil deze streams in source kwaliteit willen kijken, met goed beeld en geluid.
Ook stream ik zelf zo nu-en-dan. Ook hierbij is het belangrijk een goede videokaart te hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten van het systeem mogen maximaal 1000 euro kosten. Het liefste iets minder, omdat ik er ook 2 schermen bij wil kopen. Met schermen mag het niet meer dan 1250 euro kosten. Dit is inclusief verzendkosten.
De assemblage ga ik samen doen met een vriend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis (beiden logitech) en een tijdelijk HDMI scherm (TV) zijn al aanwezig. Geluid loopt ofwel via tv, ofwel via surround sound instalatie via een standaard geluidskabel. Het gaat dus puur om het systeem zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 videokaart, 2GB minimaal.Mogelijkheid tot uitbreiden naar 2 kaarten
Intel CPU (I5 minimaal 3GHz)
Minimaal 8GB ram, 1600Mhz indien mogelijk
1 SSD minimaal 256 GB
1 HDD minimaal 2TB
Geen raid nodig
Geen dedicated geluidskaart nodig per se. Indien het binnen budget valt is het een pre, geen must.
Zoveel mogelijk USB3-slots
Modulaire voeding
De case moet windowed zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU, NVIDIA Videokaart (GeForce reeks bijv).
Asus, Dell, Samsung, Cooler Master
Ik heb met vrienden en mijn broer al het eea bij elkaar kunnen schrapen:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer moet redelijk stil zijn, al snap ik dat het bij die-hard gamen een stuk luidruchtiger gaat worden. Energieverbuik is niet per se een bottleneck, hier hoeft dus ook geen rekening mee gehouden te worden. De computer komt (deels) onder een bureau te staan (met aan beide kanten ventilatiemogelijkheden). Grootte is dus ook niet zo relevant
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overclocken. Een overclockbare CPU is dus geen must.
Belangrijk is dat (buiten de schermen) de onderdelen veelal bij dezelfde shop te koop zijn. Ik heb geen zin om op meerdere pakketten te wachten, en met meerdere shops support te moeten vragen
Ik wil met dit systeem gaan gamen. De games hoeven niet op ultra te draaien, maar ik wil bijvoorbeeld wel de nieuwere games op Medium / High kunnen draaien met 60FPS (of hoger). Ook bijvoorbeeld modded minecraft wil ik met 60+ FPS draaien.
Ik werk momenteel op op deze laptop, maar deze begint nogaal traag te reageren, en wordt tijdens het gamen ook erg warm en luid. Niet handig dus.
Het systeem moet capabel zijn om 2 schermen in extended view te draaien, met mogelijke uitbreiding naar 3 in de toekomst.
Naast gamen ben ik ook een stream kijker. Ik wil deze streams in source kwaliteit willen kijken, met goed beeld en geluid.
Ook stream ik zelf zo nu-en-dan. Ook hierbij is het belangrijk een goede videokaart te hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten van het systeem mogen maximaal 1000 euro kosten. Het liefste iets minder, omdat ik er ook 2 schermen bij wil kopen. Met schermen mag het niet meer dan 1250 euro kosten. Dit is inclusief verzendkosten.
De assemblage ga ik samen doen met een vriend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis (beiden logitech) en een tijdelijk HDMI scherm (TV) zijn al aanwezig. Geluid loopt ofwel via tv, ofwel via surround sound instalatie via een standaard geluidskabel. Het gaat dus puur om het systeem zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 videokaart, 2GB minimaal.Mogelijkheid tot uitbreiden naar 2 kaarten
Intel CPU (I5 minimaal 3GHz)
Minimaal 8GB ram, 1600Mhz indien mogelijk
1 SSD minimaal 256 GB
1 HDD minimaal 2TB
Geen raid nodig
Geen dedicated geluidskaart nodig per se. Indien het binnen budget valt is het een pre, geen must.
Zoveel mogelijk USB3-slots
Modulaire voeding
De case moet windowed zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU, NVIDIA Videokaart (GeForce reeks bijv).
Asus, Dell, Samsung, Cooler Master
Ik heb met vrienden en mijn broer al het eea bij elkaar kunnen schrapen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 164,54 | € 164,54 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 78,95 | € 78,95 |
| 2 | BenQ GL2460HM Zwart | € 137,04 | € 274,08 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.154,42 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer moet redelijk stil zijn, al snap ik dat het bij die-hard gamen een stuk luidruchtiger gaat worden. Energieverbuik is niet per se een bottleneck, hier hoeft dus ook geen rekening mee gehouden te worden. De computer komt (deels) onder een bureau te staan (met aan beide kanten ventilatiemogelijkheden). Grootte is dus ook niet zo relevant
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overclocken. Een overclockbare CPU is dus geen must.
Belangrijk is dat (buiten de schermen) de onderdelen veelal bij dezelfde shop te koop zijn. Ik heb geen zin om op meerdere pakketten te wachten, en met meerdere shops support te moeten vragen