Merino wollen sokken. Duurzaam en antibacterieel. Koop 2 paar voor 1 week (dus ieder ongeveer 3-4 dagen). Wel wat duur, maar ontzettend fijn. En je hebt er dus minder nodig. Dus echt bijna letterlijk elke dag dezelfde sokken
Darn though is een goed merk
Mijn tip zijn de Merino wolle sokken van Falke.
Zijn die 100% wol? En heb je een linkje?janvanmil schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:25:
Merino wollen sokken. Duurzaam en antibacterieel. Koop 2 paar voor 1 week (dus ieder ongeveer 3-4 dagen). Wel wat duur, maar ontzettend fijn. En je hebt er dus minder nodig. Dus echt bijna letterlijk elke dag dezelfde sokkenDarn though is een goed merk
... na de zomer
janvanmil schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:25:
Merino wollen sokken. Duurzaam en antibacterieel. Koop 2 paar voor 1 week (dus ieder ongeveer 3-4 dagen). Wel wat duur, maar ontzettend fijn. En je hebt er dus minder nodig. Dus echt bijna letterlijk elke dag dezelfde sokkenDarn though is een goed merk
Als je perse wol wilt, wel goed kijken hoeveel wol er eigenlijk in zit. Ik zit te kijken naar Falke sokken, zit soms maar 25% ofzo wol in. Om dit reden wel eens een pak Falke teruggestuurd, die werden aangeprezen als 'wollen sokken', terwijl het 50% synthetisch was. Dat zat niet bepaald fijn.. Met Darn tough net zo zie ik, het leken me fijne sokken maar het is maar 40% wol en de rest synthetisch. Betaal je wel 25 euro per paar voor, pff.vinpower schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:35:
Edit: en als ik dan kijk wat je tegen zweetvoeten moet doen: geen kunststoffen aan je pootjes, schoenen danwel sokken! Als je dan 60% wél synthetisch hebt, vraag ik me af in hoeverre die wol dat nog compenseert. Ik heb zelf nagenoeg alleen katoenen sokken, daar heb ik dat probleem niet. Waar ik me al tijden suf naar zoek, is de combi katoen & wol, warmte en geen stinkpootjes. Maar die kom ik nagenoeg niet tegen, het wordt steeds meer synthetisch, goedkoop en microplasticfeest in de zee.
[ Voor 18% gewijzigd door TerraGuy op 16-11-2019 17:09 ]
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Merinowol ben ik niet bekend mee gaan deze sokken dan ook 10x langer mee?
Nu heb ik sokken van katoen, is wol sterker, warmer of luchtiger?
Eigenlijk wil ik zoals het vroeger was, jarenlang hetzelfde merk kopen en dan dezelfde sok krijgen. Het hoeft niet perfect, maar consistent.
Hebben jullie bij merken als Darntough, Puma en Falke ook ervaring wat betreft jaren hetzelfde model?
Als je double edge scheermesjes gebruikt kan je een samplepack kopen en testen welke mesjes het beste bij je passen. Daarna koop je 100 dezelfde mesjes en kan je die weer bestellen als ze op zijn. Ik zou dit systeem graag voor ondergoed/sokken willen.
Nu heb ik sokken van katoen, is wol sterker, warmer of luchtiger?
Eigenlijk wil ik zoals het vroeger was, jarenlang hetzelfde merk kopen en dan dezelfde sok krijgen. Het hoeft niet perfect, maar consistent.
Hebben jullie bij merken als Darntough, Puma en Falke ook ervaring wat betreft jaren hetzelfde model?
Als je double edge scheermesjes gebruikt kan je een samplepack kopen en testen welke mesjes het beste bij je passen. Daarna koop je 100 dezelfde mesjes en kan je die weer bestellen als ze op zijn. Ik zou dit systeem graag voor ondergoed/sokken willen.
Of het Falke assortiment nooit veranderd, weet ik niet. De sokken die ik zelf echter koop van dit merk zijn al jarenlang consistent verkrijgbaar. Ze voegen wel eens nieuwe kleuren toe, maar de pasvorm blijft eigenlijk hetzelfde.
Ik moet wel zeggen dat ik hoofdzakelijk de meer functionele modellen koop van ze uit de categorie wandelsokken. Met voor de winter, herfst/lente en zomer verschillende dikten.
Qua levensduur van de Falke sokken, ik heb er exemplaren tussen zitten van inmiddels ruim 10 jaar oud, veelvuldig gedragen en zijn nog steeds intact. Ik heb nog geen enkele Falke sok versleten. Maar dien daarbij dan dus wel te zeggen, dat hun wandelsokken niet de dunste sokken zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik hoofdzakelijk de meer functionele modellen koop van ze uit de categorie wandelsokken. Met voor de winter, herfst/lente en zomer verschillende dikten.
Qua levensduur van de Falke sokken, ik heb er exemplaren tussen zitten van inmiddels ruim 10 jaar oud, veelvuldig gedragen en zijn nog steeds intact. Ik heb nog geen enkele Falke sok versleten. Maar dien daarbij dan dus wel te zeggen, dat hun wandelsokken niet de dunste sokken zijn.
Degene die ik heb zijn 61% wol met nylon en lycra vanwege de duurzaamheid. Met 100% heb je zo gaten we in. Ik heb deze: https://www.dutchmudmen.c...nable=e64295.MjA4ODI3OTcy
Degene die ik heb zijn 61% wol. zie hier boven. Daarnaast wordt katoen als het nat is ook koud. Ik draag die nooit voor meerdere dagen.TerraGuy schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:02:
[...]
[...]
Met Darn tough net zo zie ik, het leken me fijne sokken maar het is maar 40% wol en de rest synthetisch. Betaal je wel 25 euro per paar voor, pff.
Edit: en als ik dan kijk wat je tegen zweetvoeten moet doen: geen kunststoffen aan je pootjes, schoenen danwel sokken! Als je dan 60% wél synthetisch hebt, vraag ik me af in hoeverre die wol dat nog compenseert. Ik heb zelf nagenoeg alleen katoenen sokken, daar heb ik dat probleem niet. Waar
Ik koop zelf alleen nog maar merinowollen sokken bij de Bever, kost wel wat maar dan heb je ook direct super fijne sokken waar je de alpen jarenlang blaarloos kunt trotseren. Als je iets goedkoper wilt dan €20 per paar, bij de Decathlon zijn ook merinowollen sokken voor een zacht prijsje, die heb ik nog maar twee maanden dus ik kan nog niet veel zeggen over de kwaliteit.
Ik hou ook van altijd dezelfde sokken. Al was het alleen maar omdat je dan na het wassen niet de paren bij elkaar hoeft te zoeken.
Strategie: om de paar jaar gewoon 25 paar dezelfde sokken kopen (even ergens een aanbieding afwachten) en de oude wegdoen. Ja, jammer dat je dan ook sokken weggooit die nog niet versleten zijn, maar het werk dat het scheelt bij de was is me dat ruimschoots waard. En dan heb je ook niet het probleem dat hetzelfde soort sokken jarenlang te koop moet zijn, dat gaat toch nergens lukken.
Strategie: om de paar jaar gewoon 25 paar dezelfde sokken kopen (even ergens een aanbieding afwachten) en de oude wegdoen. Ja, jammer dat je dan ook sokken weggooit die nog niet versleten zijn, maar het werk dat het scheelt bij de was is me dat ruimschoots waard. En dan heb je ook niet het probleem dat hetzelfde soort sokken jarenlang te koop moet zijn, dat gaat toch nergens lukken.
Stapp locomotief die moet je echt eens proberen, dat is de rolls-royce onder de sokken.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Ik heb het zelfde systeem van HEMA zwarte sportsokken, 5-pack. Vroeger hadden ze maar 1 zo'n pak, maar nu ook een budget variant. De budget is ruk (veel polyester), de normale (85% katoen) van zijn prima.
Als ik te vaak moet wassen koop ik weer 2 paar en na een paar maanden is er weer nauwelijks onderling verschil.
Iemand ervaring met bamboe sokken, of bamboe kleding in het algemeen?
Als ik te vaak moet wassen koop ik weer 2 paar en na een paar maanden is er weer nauwelijks onderling verschil.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Protip: gebruik een waszak. Als je alleen bent, kun je zelfs per model sok één waszak gebruiken. Als je met meerdere mensen bent, zijn alle sokken gesorteerd per persoon. Dat lijkt me al een hoop te schelen.PhilipsFan schreef op zondag 17 november 2019 @ 02:12:
Ik hou ook van altijd dezelfde sokken. Al was het alleen maar omdat je dan na het wassen niet de paren bij elkaar hoeft te zoeken.
M'n moeder doet het al een aantal jaren op deze manier en het werkt super handig. In het begin waren we met 5 nu nog met 4. De truck is om met één waszak te beginnen bij het ophangen. Je maakt net zo lang rijen tot de sokken op zijn. Als je een sok mist, laat je ruimte over. Een nieuwe zak is eventueel een nieuwe rij. Als ze droog zijn kun je per persoon per paar gaan vouwen.
Ik had laatst een setje Ecco bamboe sokken gekocht 12 euro ofzo voor 2 paar. Flinterdun en super lekker maar na 3 maanden al uitgerekt en doorgesleten.DropjesLover schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:16:
Terwijl ik de Ecco's probeerde had ik toch wel het idee meer van die sokken te willen dus heb ik gegoogled (want de Ecco's vond ik sowieso veel te duur) en bij sokkenzaak.nl een aantal stel besteld (3 euro per paar ofzo) en die zijn steviger en gaan nu naar 6 maanden nog prima mee.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Ik heb gewoon deze en dan inderdaad ook een paar of 40 wat ik door elkaar heen draag, ik ben wel verplicht de sokken met sokkenvlok in de was te doen (maar het voordeel is als er 2 keer een losse sok kapot gaat ik weer 1 paar kan maken.)
Sokkenvlok:

Voordeel van deze sokken:
Sterkere hiel
dik(sterk en warm)
Grote nadelen:
Dik(vind dunne sokken vaak fijner zitten, meer contact)
ze zijn niet effen zwart maar je ziet die stomme gele lijntjes en Work aan de bovenkant.
Als ik netjes ga heb ik wel gewoon effen sokken.
[ Voor 8% gewijzigd door Honesty op 17-11-2019 08:59 ]
Festina lente
Check dan even Joe Merino sokken. Loop hier al een paar jaar met grote tevredenheid op.Kraanmachinist schreef op zondag 17 november 2019 @ 01:22:
Ik koop zelf alleen nog maar merinowollen sokken bij de Bever, kost wel wat maar dan heb je ook direct super fijne sokken waar je de alpen jarenlang blaarloos kunt trotseren. Als je iets goedkoper wilt dan €20 per paar, bij de Decathlon zijn ook merinowollen sokken voor een zacht prijsje, die heb ik nog maar twee maanden dus ik kan nog niet veel zeggen over de kwaliteit.
Ik weet niet hoe maar als ik google op Sokkenvlok zegt google dat er 0 resultaten zijn. Dat heb ik al JAREN niet meer gezien.
Maar ik ben wel reuze benieuwd. Wat is een sokkenvlok en wat zijn die gekleurde dingetjes?
Edit:
Ik koop altijd nike sokken, en dan ook 12 paar. Die gaan een jaar of 3/4 mee en dan gooi ik je allemaal weg. Met een beetje googlen betaal je 8 euro per 3 paar.
[ Voor 19% gewijzigd door Hennie-M op 17-11-2019 10:19 ]
Sokkenvlok(socks holder) zijn die plastic dingetjes, daar doe je 2 sokken door en dan blijven ze samen.Hennie-M schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:15:
[...]
Ik weet niet hoe maar als ik google op Sokkenvlok zegt google dat er 0 resultaten zijn. Dat heb ik al JAREN niet meer gezien.![]()
Maar ik ben wel reuze benieuwd. Wat is een sokkenvlok en wat zijn die gekleurde dingetjes?
Festina lente
Ik ben diabeet en dus is het voor mij belangrijk om goede sokken te dragen. Toen ik begon met mijn wandelhobby leerde ik Falke kennen. Ik draag nu al jaren de TK2 en TK2 Wool (de dikkere variant) met veel plezier. Dure sokken, maar gaan lang mee. Heb nu een eerste paar met een gaatje erin. Denk dat die zo’n zeven jaar oud zijn.
Dank voor de tip. Gezien de prijs ga ik die ook eens proberen.Noxa schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:50:
[...]
Check dan even Joe Merino sokken. Loop hier al een paar jaar met grote tevredenheid op.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ik bestel mijn sokken al jaren bij SevenSocks, gaan echt jaren mee en ik heb blauw en zwart al meer dan eens besteld.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Die sevensocks is ook een mooi idee, de boord lijkt mij alleen erg strak en hoog op de kuit, is dat zo?
Wandelstokken als dagelijkse sokken zijn ook een optie wat mij betreft. Die darn tough krijgen goede reviews. Ik loop altijd op sneakers. Op kantoor en thuis. Zijn die merino hiking sokken dan niet erg warm? Met mijn dunne katoenen sokken heb ik al snel zweetvoeten.
De optie van 40 paar sokken is inderdaad wat ik nu ook doe. Heb echter al vier verschillende type sokken besteld en geretourneerd omdat de online foto’s of beschrijving niet klopt met wat geleverd wordt of dat de sokken niet goed zitten.
Er komen veel goede opties langs, bedankt voor jullie tips.
Wandelstokken als dagelijkse sokken zijn ook een optie wat mij betreft. Die darn tough krijgen goede reviews. Ik loop altijd op sneakers. Op kantoor en thuis. Zijn die merino hiking sokken dan niet erg warm? Met mijn dunne katoenen sokken heb ik al snel zweetvoeten.
De optie van 40 paar sokken is inderdaad wat ik nu ook doe. Heb echter al vier verschillende type sokken besteld en geretourneerd omdat de online foto’s of beschrijving niet klopt met wat geleverd wordt of dat de sokken niet goed zitten.
Er komen veel goede opties langs, bedankt voor jullie tips.
Ik doe al jaren (sinds 2012) met 8 paar smartwool medium trekking sokken en onlangs heb ik 2 paar vervangen. Ze werden erg dun op de hiel en onder de tenen.
Eerste batch ooit bij een outdoor winkel gekocht (2 voor de prijs van 1 paar) sindsdien draag ik ze grofweg 5 van de 7 dagen. Ik lop wel halve dagen op hoge veiligheidsschoenen/laarzen dus gekleed uiterlijk is voor mij geen overweging.
Nadeel is de prijs (20eur per paar) en hoe glad zij zijn op gladde vloeren de eerste tijd.
Ook even goed kijken naar het wolgehalte. De mijne zaten dacht ik rond de 66% merinowol.
Ondanks de wol wissel ik dagelijks omdat ik altijd gevoelig ben geweest voor schimmelinfecties.
Dus lijden ze wellicht harder door het vele wassen.
Eerste batch ooit bij een outdoor winkel gekocht (2 voor de prijs van 1 paar) sindsdien draag ik ze grofweg 5 van de 7 dagen. Ik lop wel halve dagen op hoge veiligheidsschoenen/laarzen dus gekleed uiterlijk is voor mij geen overweging.
Nadeel is de prijs (20eur per paar) en hoe glad zij zijn op gladde vloeren de eerste tijd.
Ook even goed kijken naar het wolgehalte. De mijne zaten dacht ik rond de 66% merinowol.
Ondanks de wol wissel ik dagelijks omdat ik altijd gevoelig ben geweest voor schimmelinfecties.
Dus lijden ze wellicht harder door het vele wassen.
7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500
Hoog? Ja. Strak? Niet extreem, ze blijven gewoon goed zitten.Anoniem: 54936 schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:08:
Die sevensocks is ook een mooi idee, de boord lijkt mij alleen erg strak en hoog op de kuit, is dat zo?
Graag gedaan.Er komen veel goede opties langs, bedankt voor jullie tips.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
In de categorie merino vind je vrijwel nooit 100% merino, want dat is niet slijtvast genoeg. Darn tough is echt rete stevig, smartwool ook fijn maar snel gaten. Samenstelling vrijwel identiek, verschil zit in de weeftechniek.
Als ik zou moeten tippen: neem darn tough want die geven levenslange garantie. Gaan ze kapot, krijg je nieuwe. Echt waar.
Als ik zou moeten tippen: neem darn tough want die geven levenslange garantie. Gaan ze kapot, krijg je nieuwe. Echt waar.
Zijn die er nog wel? Laatste keer dat ik er zocht kon ik niks vinden hoger dan ~80% oid. (Overigens bij alle winkels hier)SeatRider schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:20:
Ik heb altijd de 100% katoenen sokken van HEMA, de naad zit recht voor mijn tenen en daar heb ik geen last van. Ik koop meestal iets van 20-30 paar, en na een jaar of twee, als ze stuk beginnen te gaan, koop ik in 1x allemaal nieuwe en worden de oude poetsvodden.
Nou dag he
Gebruik je die ook voor hikes enzo?Noxa schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:50:
[...]
Check dan even Joe Merino sokken. Loop hier al een paar jaar met grote tevredenheid op.
Dit dusWorsteneter schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:13:
In de categorie merino vind je vrijwel nooit 100% merino, want dat is niet slijtvast genoeg. Darn tough is echt rete stevig, smartwool ook fijn maar snel gaten. Samenstelling vrijwel identiek, verschil zit in de weeftechniek.
Ik heb zelf voor alledaags gebruik een stuk of 15 paar van deze;
RKEP EX3
Voor een stevigere wandeltocht de al eerder aangeraden Darn Tough Hiker Micro Crew.
Denk de 2 paar die ik heb voor een wandeling of 10 per paar aangehad, dus zo'n 200km. Nog als nieuw.
RKEP EX3
Voor een stevigere wandeltocht de al eerder aangeraden Darn Tough Hiker Micro Crew.
Denk de 2 paar die ik heb voor een wandeling of 10 per paar aangehad, dus zo'n 200km. Nog als nieuw.
Beeromaniac
En wat is daar het practisch nut van?Honesty schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:16:
[...]
Sokkenvlok(socks holder) zijn die plastic dingetjes, daar doe je 2 sokken door en dan blijven ze samen.
Signatures zijn voor boomers.
Ik neig ook naar Darn tough als ik hier lees en de recenties op internet. Zijn ze niet erg zweterig voor in huis of op kantoor met schoenen aan? (lees wel dat ze goed ventileren, maar vaak gaat dat over hiken)Worsteneter schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:13:
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-11-2019 08:49 ]
Je hebt ze in verschillende diktes, zal dan de lichtere uitvoering nemen. Merino is goed vochtregulerend dus ik ervaar ze niet als warm, maar weet niet hoe dit in de zomer is natuurlijk. Ze gaan ook niet stinken, je kan ze eigenlijk wel 2 weken aan zonder wassen.Anoniem: 54936 schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:48:
[...]
Ik neig ook naar Darn tough als ik hier lees en de recenties op internet. Zijn ze niet erg zweterig voor in huis of op kantoor met schoenen aan? (lees wel dat ze goed ventileren, maar vaak gaat dat over hiken)
Misschien eerst 1 paar testen?
Ik zat even op die site te kijken maar ze hebben wel erg veel soorten sok 
Welke moet je nu kopen voor normaal gebruik op kantoor in nette schoenen?
Zoiets?
https://darntough.com/pro...on?variant=28842606231605
Welke moet je nu kopen voor normaal gebruik op kantoor in nette schoenen?
Zoiets?
https://darntough.com/pro...on?variant=28842606231605
[ Voor 27% gewijzigd door Ernemmer op 18-11-2019 10:07 ]
Ik heb ook diverse paren van deze, maar in mijn ervaring "lubberen" de randen nog wel eens uit (zodat ze naar verloop van tijd afzakken).RaZ schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:04:
Voor mij geen andere sokken dan deze:
[Afbeelding]
Zit de stiknaad niet onder je tenen, want dat vind ik ook irritant..
Daar heb ik minder last mee met sokken van Nike. Ze lijken heel erg op deze die je hier post, maar dan dus van Nike
Ik hike eigenlijk niet maar gebruik ze wel voor skiën, wielrennen (in de winter) of lange festival dagen. Prima geschikt voor hiken lijkt me dus.
Ik koop eigenlijk altijd HappySocks bij de Kruidvat als deze in het krantje staan. Het zijn leuke patroontjes en kleurtjes en betaal 4 euro per paar volgens mij. Als ze vaal beginnen te worden of er komt een gat in, gooi ik ze zonder problemen weg. Werkt prima voor mij
.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Hier niks anders dan Bridgedale en soms Smartwool. Wel prijzig, maar je leert de waarde van goede sokken wel kennen
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik draag nu een paar jaar Darn Tough sokken en ben er erg blij mee, ze zijn wel erg duur maar de service is ook super.Anoniem: 54936 schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:48:
[...]
Ik neig ook naar Darn tough als ik hier lees en de recenties op internet. Zijn ze niet erg zweterig voor in huis of op kantoor met schoenen aan? (lees wel dat ze goed ventileren, maar vaak gaat dat over hiken)
Heb een keer gehad dat al mijn sokken (uit dezelfde batch) slijtplekken en gaten vertoonde, ik kon ze opsturen en kreeg zonder vragen nieuwe op gestuurd.
Ik had ze eerst wel eens gekocht via drop.com maar daar komen ze tegenwoordig bij nooit meer langs of geen verzending naar NL.
Maar ik vindt het wel top sokken, maar ook erg duur.
Dat je niet allemaal losse sokken in je wasmand hebt maar per paar. Voor mij niet zo belangrijk omdat ik maar 1 soort sokken heb maar voor de kinderen die alleen maar verschillende sokken hebben is het uitkomst dat ze bij elkaar blijven.
Festina lente
Laatst een hele partij sokken bij de lidl gekocht.. 30 paar ofzo... Tuurlijk ze gaan niet enorm lang mee.. Maar ach als er 1 stuk gooi ik die weg.. Ipv een paar weg te gooien
404 Signature not found
Ben zelf erg te spreken over sokken en ondergoed van Bamigo, is (deels?) bamboe. Prettige pasvorm, maar dat is persoonlijk uiteraard.
Ik had ook altijd smartwool (voor hiken) maar ik ben wel om naar darn tough. Die zijn echt veel slijtvaster.CurlyMo schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:26:
Hier niks anders dan Bridgedale en soms Smartwool. Wel prijzig, maar je leert de waarde van goede sokken wel kennen
Darn tough is trouwens tegenwoordig gewoon in Nederland te koop. Importeur voor Benelux is VRIEZZ trading en op hun website heb je een retail zoeker
Ik loop al jaren op de sokken van de ANWB. Blijven goed zitten en lubberen niet uit. Als ANWB lid heb je het tweede paar voor niets. Onlangs ook dunnere sokken van ze gekocht, nog niet getest.
De sokken van de Xenos zijn ook prima, wat goedkoper maar ook wat minder in kwaliteit.
Korte enkelsokken: Xenos
Falke heb ik ook liggen, zowel wandel als nette sokken, maar ze zijn me wat aan de prijs.
Vroeger ook Hema enkelsokken geocht, maar op een of andere manier bevallen ze me momenteel totaal niet meer.
De sokken van de Xenos zijn ook prima, wat goedkoper maar ook wat minder in kwaliteit.
Falke heb ik ook liggen, zowel wandel als nette sokken, maar ze zijn me wat aan de prijs.
Vroeger ook Hema enkelsokken geocht, maar op een of andere manier bevallen ze me momenteel totaal niet meer.
Joe Merino heeft dikke en dunne varianten in WOL, zonder naden. Pure perfectie als je het mij vraagt. Je voeten worden de gehele dag geknuffeld. De dikke zullen langer meegaan; de dunne variant is wat eleganter onder een pak. Look no further.
Ik vind variatie wel eens prettig. Uniqlo is daarvoor bij mij nummer twee. Goede dikke katoen(combi) sokken in de juiste maat zonder krimpen. Soms wel met naad overigens.
Ik vind variatie wel eens prettig. Uniqlo is daarvoor bij mij nummer twee. Goede dikke katoen(combi) sokken in de juiste maat zonder krimpen. Soms wel met naad overigens.
Loop je met reclame voor ANWB of werk je daar ?key schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:32:
Ik loop al jaren op de sokken van de ANWB. Blijven goed zitten en lubberen niet uit. Als ANWB lid heb je het tweede paar voor niets. Onlangs ook dunnere sokken van ze gekocht, nog niet getest.
Dit topic stinkt best wel
Ik draag elke dag schone sokken en koop ze overal. min. 80% katoen.
vaak wissel ik 2x pd ivm sporten, waar ik eerder besproken quarter-socks draag van Puma. Recent nog 5-pack bij Action gekocht van normale sokken, maar nu ineens uit assortiment.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik draag altijd sokken van Stance: https://euro.stance.eu.com/
Zijn fucking duur en gaan niet lang mee. Wel cool.
Zijn fucking duur en gaan niet lang mee. Wel cool.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Net drie paar sokken besteld van Joe Merino. Zal laten weten hoe ze bevallen. En ook direct vergelijken met Falke.
Falke: ca. € 25,- per paar.
Joe Merino: ca. € 9,- per paar.
Scheelt dus nogal in prijs. Nu de kwaliteit eens bekijken.

Ben uiteindelijk voor 7 paar Darn Tough sokken gegaan. Pluspunten voor mij zijn:
-Ervaringen van mensen die aangeven dat ze 10 jaar meegaan.
-Garantie mocht dit niet zo zijn.
-Duurzaam product, gooi niet elke paar jaar 40 paar sokken weg.
-Minder vaak wassen (denk dat ik elk paar 2 dagen ga dragen)
-Comfortabel elke dag.
-Mocht een paar stuk gaan, dan hoef ik niet weer op zoek naar goede sokken en kan ik 1 nieuw paar kopen ipv 40.
Nadelen:
-Hoge aanschafprijs
-Zijn ze zomers te warm?
-Ik vind ze lelijk, had liever compleet zwart/grijs gehad.
-Bijhouden hoe lang je sokken aanhebt.
Bij Metura schietsport waren ze voor 22 euro per paar: https://www.metura-schietsport.nl/Darn-Tough
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 07-12-2019 16:57 ]
Heb zelf nu sokken van Girav & Falke,
https://www.girav.nl/comf...zwarte-herensokken-900190 & falke bied ze in verschillende opties. Weet nog niet helemaal welke ik nu het fijnst vind.
Moet wel zeggen dat ik ze dagelijks naar kantoor draag in nette schoenen. Ik vind naadloos belangrijk en een mooie kwaliteit. Beide voldoen ze daaraan al zijn de Falke sokken wel echt top.
Deze https://www.falke.com/nl_...en-sokken-zwart-3503-3000 vind ik bijvoorbeeld heel fijn, kun je wel in goedkoper krijgen uiteraard!
https://www.girav.nl/comf...zwarte-herensokken-900190 & falke bied ze in verschillende opties. Weet nog niet helemaal welke ik nu het fijnst vind.
Moet wel zeggen dat ik ze dagelijks naar kantoor draag in nette schoenen. Ik vind naadloos belangrijk en een mooie kwaliteit. Beide voldoen ze daaraan al zijn de Falke sokken wel echt top.
Deze https://www.falke.com/nl_...en-sokken-zwart-3503-3000 vind ik bijvoorbeeld heel fijn, kun je wel in goedkoper krijgen uiteraard!
Beetje late reactie, maar belofte maakt schuld...Cass Casey schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:18:
Net drie paar sokken besteld van Joe Merino. Zal laten weten hoe ze bevallen. En ook direct vergelijken met Falke.
Ik moet zeggen: die lui van Joe Merino maken er wel wat van. Misschien ben ik wat te oud voor hun doelgroep, want ik krijg een beetje het idee dat ze zich richten op hipsters/klanten van hippe koffietenten... De sokken worden geleverd in een luxe aanvoelende doos, ingepakt in papier waar groot op staat als "Special delivery for <voornaam>". In de doos zitten de drie paar sokken ingepakt in papier en erbij een stukje zeep waarvan je geacht wordt het in je sokkenlade te bewaren. Wat mij betreft hadden ze al die ongein beter kunnen spenderen aan de sokken.
Anyway: de sokken dan. Voor het geld: prima. Maar qua pasvorm bij lange na niet, zoals Falke. Mag je ook eigenlijk niet verwachten voor het prijsverschil, maar toch. Mij gaat het daarom, dus wie belet me om toch te vergelijken? Maar de sokken zitten een stuk ruimer en ze zijn een stuk dunner. Ik vind het elastische van Falke toch prettiger. En met name dat bij Falke er verschil zit tussen links en rechts, heeft voor mij grote meerwaarde. Of de kwaliteit van JM kan ik verder nog niks zeggen. Daarvoor moet ik ze echt nog vaker dragen. Maar ik weet wel dat ik toch liever meer uitgeeft voor Falke. Gaan lang mee, dus absoluut geen zonde van het geld. Maar ik sta daarnaast open voor andere merken om eens te vergelijken. Maar JM heeft geen terugkerende klant in mij gevonden.
Kortom:
Ik ben al jaren fan van de Falke Airport sokken. Ik heb 15 paar en draag ze dagelijks.
De pasvorm is uitstekend, de kwaliteit ook. Zelfs na 8 jaar nog geen losse draadjes of verminderde elasticiteit te ontdekken. Ze beginnen nu iets dunner te worden op de nagels dat wel.
Ik zag er onlangs 12 paar voor €130,- op amazon. Nog steeds veel geld, maar stuk minder dan de €15,-/stuk hier in Nederland.
De pasvorm is uitstekend, de kwaliteit ook. Zelfs na 8 jaar nog geen losse draadjes of verminderde elasticiteit te ontdekken. Ze beginnen nu iets dunner te worden op de nagels dat wel.
Ik zag er onlangs 12 paar voor €130,- op amazon. Nog steeds veel geld, maar stuk minder dan de €15,-/stuk hier in Nederland.
rolandos582 schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:35:
Hier ook een groot fan van Falke-sokken. Soms kom ik ze wel tegen voor rond de €10 of minder. Bijvoorbeeld een tijd terug deze bestelling bij bol.com gedaan:LA-384 schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:01:
Ik ben al jaren fan van de Falke Airport sokken. Ik heb 15 paar en draag ze dagelijks.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik heb alleen ervaring met de TK2 en TK2 Wool. Zal die andere van Falke ook eens proberen. Scheelt aanzienlijk in de prijs. Die TK2's zijn toch zo'n 25 euro per paar!
Heb zelf nu de Falke AIRPORT 3 pack, had ze besteld voor €32,-
Ben er enorm tevreden over, ga ook maar eens kijken naar andere opties! Met de name de kwaliteit is erg fijn en niet te dik.
Is Falke dan zo superieur of zijn er geen waardige alternatieven?
Ben er enorm tevreden over, ga ook maar eens kijken naar andere opties! Met de name de kwaliteit is erg fijn en niet te dik.
Toen ik op zoek was naar kwaliteitssokken was het Falke en Burlington waar ik het meest over hoorde. Als ik nu kijk is Falke vooral van de effen kleuren en Burlington van de motieven.rolandos582 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:11:
Ik heb ook Bridgedale sokken, maar die hebben volgens mij alleen wandelsokken.
Tsja mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar grijs/zwart/blauwe sokken. Geen rare happy socks ofzo, dus daarin slaag ik via Falke zeker. Alleen prijs technisch niet heel interessant maar met 10€ per paar nog wel betaalbaar.LA-384 schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:44:
[...]
Toen ik op zoek was naar kwaliteitssokken was het Falke en Burlington waar ik het meest over hoorde. Als ik nu kijk is Falke vooral van de effen kleuren en Burlington van de motieven.
Ik heb ook Bridgedale sokken, maar die hebben volgens mij alleen wandelsokken.
[offtopic]Cass Casey schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:19:
[...]
Beetje late reactie, maar belofte maakt schuld...
Ik moet zeggen: die lui van Joe Merino maken er wel wat van. Misschien ben ik wat te oud voor hun doelgroep, want ik krijg een beetje het idee dat ze zich richten op hipsters/klanten van hippe koffietenten... De sokken worden geleverd in een luxe aanvoelende doos, ingepakt in papier waar groot op staat als "Special delivery for <voornaam>". In de doos zitten de drie paar sokken ingepakt in papier en erbij een stukje zeep waarvan je geacht wordt het in je sokkenlade te bewaren. Wat mij betreft hadden ze al die ongein beter kunnen spenderen aan de sokken.
Anyway: de sokken dan. Voor het geld: prima. Maar qua pasvorm bij lange na niet, zoals Falke. Mag je ook eigenlijk niet verwachten voor het prijsverschil, maar toch. Mij gaat het daarom, dus wie belet me om toch te vergelijken? Maar de sokken zitten een stuk ruimer en ze zijn een stuk dunner. Ik vind het elastische van Falke toch prettiger. En met name dat bij Falke er verschil zit tussen links en rechts, heeft voor mij grote meerwaarde. Of de kwaliteit van JM kan ik verder nog niks zeggen. Daarvoor moet ik ze echt nog vaker dragen. Maar ik weet wel dat ik toch liever meer uitgeeft voor Falke. Gaan lang mee, dus absoluut geen zonde van het geld. Maar ik sta daarnaast open voor andere merken om eens te vergelijken. Maar JM heeft geen terugkerende klant in mij gevonden.
Kortom:
Joe Merino is een Nederlands merk dat zich vooral richt op wollen truien en shirts. Daarin hebben ze toch enige faam gemaakt - hun tongue-in-cheek maintenance manual geniet bekendheid https://www.joemerino.com/en_us/maintenance
Aan de hand van dit topic ook sokken besteld bij JM. Ik ben het volledig met je eens. Kwaliteit voelt goed aan, maar pasvorm.. jammer.Cass Casey schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:19:
[...]
Heb gisteren even weer 15 paar besteld bij Zalando, ze hebben nu 20-30% korting op Falke dus gelijk even wat gehaald.
Voornamelijk de Airport is mijn favoriet maar heb ook de SWING, Family & Happy besteld. Ben benieuwd hoe die zijn qua kwaliteit/comfort.
Voornamelijk de Airport is mijn favoriet maar heb ook de SWING, Family & Happy besteld. Ben benieuwd hoe die zijn qua kwaliteit/comfort.
En zo zie je maar dat er letterlijk voor ieder denkbaar product een "top" markt is.
Ik draag willekeurige sokken, en sommige al zeker 15 jaar (ooit eens een rood draadje door gedaan om ze uit elkaar te kunnen houden). Moet wel zeggen dat 't ene paar "dure" sokken die ik heb van Van Bommel aanzienlijk lekkerder zitten dan mijn andere sokken. Nadeel is dus dat ze allemaal zo lang mee gaan dat ik echt al te veel sokken heb, dus ga er niet nog bij kopen
En nee, ze zitten niet vol gaten.
En dan komt kerst standaard ook nog met een paar extra paren...
Ik draag willekeurige sokken, en sommige al zeker 15 jaar (ooit eens een rood draadje door gedaan om ze uit elkaar te kunnen houden). Moet wel zeggen dat 't ene paar "dure" sokken die ik heb van Van Bommel aanzienlijk lekkerder zitten dan mijn andere sokken. Nadeel is dus dat ze allemaal zo lang mee gaan dat ik echt al te veel sokken heb, dus ga er niet nog bij kopen
En dan komt kerst standaard ook nog met een paar extra paren...
Ik heb ongeveer dezelfde attitude als de OP.
Heb vanalles al geprobeerd.
Merk is nikszeggend.
Wat ik als bepalend vond was het materiaal / de stof.
En koop ze een maat groter dan heeft de stof enige beweegruimte.
Ik kwam uit op groter deel wol en kleiner deel nylon.
Wol is zelfreinigend, eigenlijk moet je dat zelfs niet wassen als ze niet door externe zaken (zoals bij fietsen passerende kamion en gordijn) vuil worden.
Ik draag ze ook in werkschoenen.
Als ik ze dan eens was, gewoon kort (kwartier?) in koud water, ophangen, en de eropvolgende uren eens duwen op de onderkant om het water er rapper uit te hebben. Wringen mag je niet - wol is zowat de minst sterke stof van allen. Daarom ook het eringeweven nylon.
Komen er gaten in dan kun je beslissen die te stoppen met garen met zowat dezelfde samenstelling. Los naaien, niet samentrekken, gewoon de gatranden samenbrengen. Anders worden ze kleiner. En voldoende heen en weer gaan zodat je de kous op die slijtageplaats wat sterker maakt. Als je dat enige keren zo hebt hersteld krijg je geen verdere gaten meer. Na enkele keren wordt het een 5 min werkje.
Maar kunnen ze eeuwig meegaan.
Het zwakste spul zijn die uit katoen. Zulke doe je smorgens aan en kun je savonds al weggooien. Gewoon 1 wat te kleine aantrekken is al einde. Katoen verliest de helft van zijn al kleine sterkte indien nat.
Polyester is net als nylon sterk maar wordt harder / de vezels minder soepel en knappen.
Polypropeen is ook sterk maar stinkt als de pest.
Bamboe heb ik nog nooit geprobeerd - kan er niks over zeggen.
Heb vanalles al geprobeerd.
Merk is nikszeggend.
Wat ik als bepalend vond was het materiaal / de stof.
En koop ze een maat groter dan heeft de stof enige beweegruimte.
Ik kwam uit op groter deel wol en kleiner deel nylon.
Wol is zelfreinigend, eigenlijk moet je dat zelfs niet wassen als ze niet door externe zaken (zoals bij fietsen passerende kamion en gordijn) vuil worden.
Ik draag ze ook in werkschoenen.
Als ik ze dan eens was, gewoon kort (kwartier?) in koud water, ophangen, en de eropvolgende uren eens duwen op de onderkant om het water er rapper uit te hebben. Wringen mag je niet - wol is zowat de minst sterke stof van allen. Daarom ook het eringeweven nylon.
Komen er gaten in dan kun je beslissen die te stoppen met garen met zowat dezelfde samenstelling. Los naaien, niet samentrekken, gewoon de gatranden samenbrengen. Anders worden ze kleiner. En voldoende heen en weer gaan zodat je de kous op die slijtageplaats wat sterker maakt. Als je dat enige keren zo hebt hersteld krijg je geen verdere gaten meer. Na enkele keren wordt het een 5 min werkje.
Maar kunnen ze eeuwig meegaan.
Het zwakste spul zijn die uit katoen. Zulke doe je smorgens aan en kun je savonds al weggooien. Gewoon 1 wat te kleine aantrekken is al einde. Katoen verliest de helft van zijn al kleine sterkte indien nat.
Polyester is net als nylon sterk maar wordt harder / de vezels minder soepel en knappen.
Polypropeen is ook sterk maar stinkt als de pest.
Bamboe heb ik nog nooit geprobeerd - kan er niks over zeggen.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Bijna een jaar later.. en? Hoe bevallen de andere soorten? Falke is nu weet in de aanbieding bij Zalandorolandos582 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:33:
Heb gisteren even weer 15 paar besteld bij Zalando, ze hebben nu 20-30% korting op Falke dus gelijk even wat gehaald.
Ik ben het meest tevreden over de Falke Airport, erg fijne sok is dat. Zeker een aanraderPatox schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:49:
[...]
Bijna een jaar later.. en? Hoe bevallen de andere soorten? Falke is nu weet in de aanbieding bij Zalando
Voorheen vaak Falke gehaald maar inmiddels overgestapt op deze sokken. Erg tevreden over de “gewone” Magic Socks! Sindskort hebben ze ook Merino, die heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb recent Alfredo Gonzales ontdekt, beetje happy socks achtig maar super comfy. In tegenstelling tot happy socks alleen wel een volledig handgekettelde teennaad, dat was een hele strakke eis voor mij, je ziet de naad wel maar voelt er helemaal niks van. Wel duur helaas, een 5-pack is snel 30 euro.
[ Voor 23% gewijzigd door Whaam op 18-11-2020 23:13 ]
Naar aanleiding van dit topic Joe Merino sokken gekocht, ervaring qua kwaliteit bijzonder matig. Drie paar na 6 weken op de voetzool nagenoeg doorgesleten. Toch jammer.
Service prima, ik krijg nieuwe sokken. Levensduur volgens Joe Merino normaliter één jaar. Dat vind ik behoorlijk prijzig als ik dat afzet tegen haast onverslijtbare Falkes.
Service prima, ik krijg nieuwe sokken. Levensduur volgens Joe Merino normaliter één jaar. Dat vind ik behoorlijk prijzig als ik dat afzet tegen haast onverslijtbare Falkes.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Het merendeel van mijn sokken voorraad begint nu toch wel aan het einde van z'n latijn te geraken.
Nu kwam ik deze tegen en was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft; Nordic Socks. 5 paar voor 40€ is opzich een prima prijs.
Laatste jaren (waarschijnlijk mede door de sokken die van mindere kwaliteit beginnen te worden) ook wat vaker last van zweetvoeten dus vandaar dat ik het gebruik van wol ook interessant vind, dat schijnt daar goed bij te helpen?
Daarnaast benieuwd naar ervaringen met dunne (merino) wollen sokken. Aangezien ik dus nogal snel warme voeten heb zijn die Nordic Socks wellicht niet geschikt voor voorjaar/zomer/herfst.
Nu kwam ik deze tegen en was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft; Nordic Socks. 5 paar voor 40€ is opzich een prima prijs.
Laatste jaren (waarschijnlijk mede door de sokken die van mindere kwaliteit beginnen te worden) ook wat vaker last van zweetvoeten dus vandaar dat ik het gebruik van wol ook interessant vind, dat schijnt daar goed bij te helpen?
Daarnaast benieuwd naar ervaringen met dunne (merino) wollen sokken. Aangezien ik dus nogal snel warme voeten heb zijn die Nordic Socks wellicht niet geschikt voor voorjaar/zomer/herfst.
Beeromaniac
Ik haal mijn sokken bij de Dekamarkt, Action enz.
Nooit problemen mee gehad.
Nooit problemen mee gehad.
Ik zwoor altijd bij Happy Socks, maar die kwaliteit is de laatste jaren helaas sterk achteruit gegaan….
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik kon deze gadget ook niet vinden (als ik zoek op sokkenvlok dan vind ik alleen dit topic) maar liep er zojuist tegenaan. Gewoon zoeken op sokhero.Honesty schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:55:
Ik heb gewoon deze en dan inderdaad ook een paar of 40 wat ik door elkaar heen draag, ik ben wel verplicht de sokken met sokkenvlok in de was te doen (maar het voordeel is als er 2 keer een losse sok kapot gaat ik weer 1 paar kan maken.)
Sokkenvlok:
[Afbeelding]
Het lijkt ook aan de batch(?) te liggen. Ik heb Happy Socks die na tientallen keren wassen als nieuw zijn maar heb ook die na één keer wassen een maat kleiner zijn en direct pluizig.Atlas schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:09:
Ik zwoor altijd bij Happy Socks, maar die kwaliteit is de laatste jaren helaas sterk achteruit gegaan….
Al ben ik van Happy Socks afgestapt, ben meer van de footies. Die haal ik van Lotto bij de Action, twee paar voor €1,99. Scheelt uitzoeken na het wassen, elke twee sokken is een paar. Na een tijdje haal ik de wat meer versleten er uit tot ik een een paar paar over heb en ik weet een stuk of tien nieuw paar koop
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Grappig, die kwam bij mij op Instagram voorbij. Ben ook benieuwd naar ervaringen.Thompson schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:44:
Het merendeel van mijn sokken voorraad begint nu toch wel aan het einde van z'n latijn te geraken.
Hier had uw reclame kunnen staan.
De slogan die je groots als eerste ziet wekt al bijzonder weinig vertrouwen: "Noordse sokken voor manen en vrouwen". En de rest van de website is ook een weirde mix van Nederlands en Engels. Ik zou het er niet op wagen, zelfs al gaat het hier maar om een paar tientjes.Eiríkr schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:02:
[...]
Grappig, die kwam bij mij op Instagram voorbij. Ben ook benieuwd naar ervaringen.
The devil is in the details.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, denk gewoon een ongelukkige vertaalfout.Hahn schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:05:
[...]
De slogan die je groots als eerste ziet wekt al bijzonder weinig vertrouwen: "Noordse sokken voor manen en vrouwen". En de rest van de website is ook een weirde mix van Nederlands en Engels. Ik zou het er niet op wagen, zelfs al gaat het hier maar om een paar tientjes.
Op TrustPilot lijken de reviews wel erg positief te zijn; The Nordic Socks
Vrijwel alle slechte reviews zijn van nov/dec 2020 (toen ze net bestonden?).
[ Voor 6% gewijzigd door Thompson op 17-10-2022 00:12 ]
Beeromaniac
DIe Nordic Socks bevatten maar 37% wol en voor 63% synthetische stoffen, dus als je last hebt van zweetvoeten dan zou ik deze zeker niet aanraden.Thompson schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:44:
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die met dit dilemma zit. Laatst meende ik bij toeval tegen een oplossing aangelopen te zijn; op reis zat ik ineens zonder schone sokken en dus had ik bij de franse carrefour sokken gekocht. Die waren fijn! Dus gelijk 20 paar erbij gekocht.
Totdat ik ze een paar keer gewassen had -> nu begint het probleem dus weer opnieuw..
Totdat ik ze een paar keer gewassen had -> nu begint het probleem dus weer opnieuw..
Ik heb laatst mijn oude Falke TK4 sokken weer uit de kast getrokken omdat ik koude voeten had, na een tip die ik gelezen had op het internet tegen koude voeten. Ik had twee paar over elkaar gedaan, en in tijden niet zo comfortabele voetjes gehad.vinpower schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:35:
Het zijn niet bepaald mooie sokken (but who cares), maar wel enorm effectief.
sidenote: Je hebt wel een ruimere schoenmaat nodig als je voor de TK4 gaat.
Ik ben benieuwd zojuist een sixpack gehaald.XeNoBiTe schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:52:
Voorheen vaak Falke gehaald maar inmiddels overgestapt op deze sokken. Erg tevreden over de “gewone” Magic Socks! Sindskort hebben ze ook Merino, die heb ik nog niet geprobeerd.
Ik loop al jaren te kloten op zoek naar goede kwaliteit sokken of onderbroeken. Van Happy socks, tot maandelijkse abbo's.
Maar al die kwaliteit lijkt achteruit te gaan.
Hopen dat dit goede sokken zijn die lang meegaan. En dan in bulk halen en alle oude sokken de deur uit.
Goede keuze hoor! Heb ook net weer nieuwe sets gehaald, ook van die halve sokken die heerlijk zitten. Ze gaan erg lang mee (was ze wel op 30 of 40 graden en niet te vaak in de droger). Beetje aan de prijs maar ze gaan bij mij dus ruim twee jaar mee!Taipau666 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:22:
[...]
Ik ben benieuwd zojuist een sixpack gehaald.
Ik loop al jaren te kloten op zoek naar goede kwaliteit sokken of onderbroeken. Van Happy socks, tot maandelijkse abbo's.
Maar al die kwaliteit lijkt achteruit te gaan.
Hopen dat dit goede sokken zijn die lang meegaan. En dan in bulk halen en alle oude sokken de deur uit.
Wat zijn de laatste ontwikkelingen in sokkenland? Ik ben op zoek om een batch te kopen (merino wol) maar hoor graag jullie ervaringen.
Ik heb een paar setjes Soga merino wollen sokken S15 gekocht (77% Merino Wol). Tot nu toe erg tevreden. Waarschijnlijk ga ik al mijn sokken vervangen. Goed verkrijgbaar. Kennelijk is het een Nederlands bedrijf met productie in Italië.
*knip*Onvriendelijke post is onvriendelijk
[ Voor 79% gewijzigd door Touchdomex op 12-04-2024 10:14 ]
Anoniem: 2080528
*knip* je kan hier beter een TR voor indienen de volgende keer
[ Voor 75% gewijzigd door Touchdomex op 12-04-2024 10:15 ]
Ik draag dagelijks Falke Airport sokken. Heb iets van 20 paar. Gaan meerdere jaren mee zo.tony-stark schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:58:
Wat zijn de laatste ontwikkelingen in sokkenland? Ik ben op zoek om een batch te kopen (merino wol) maar hoor graag jullie ervaringen.
Welke Uniqlo sokken heb je? De gekleurde sokken hebben niet veel katoen. Supima is hetzelfde prijs maar dan 3 ipv 4 stuks.Bobbo90 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:11:
Ik ben zelf erg tevreden over Uniqlo sokken.
alleen enkel sokken is voor mij nog een zoektocht.
standaard sok voor 3,90 of 4 voor 12,90. zit mij perfect en gaan lang mee.Zensu schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:00:
[...]
Welke Uniqlo sokken heb je? De gekleurde sokken hebben niet veel katoen. Supima is hetzelfde prijs maar dan 3 ipv 4 stuks.
Zelf ook nog op zoek naar lage maar vooral dunne sokken die lang meegaan / van kwaliteit zijn. Voorheen van de Action en voldeed altijd wel, maar heb het idee dat de kwaliteit achteruit is gegaan gezien ik relatief snel gaten erin loop.
Heb hierop SmartWool geprobeerd en dan wel deze https://www.smartwool.eu/...w-socks-sw0019940011.html
Maar binnen 14 keer wassen/dragen zitten de gaten er alweer in
dus zelfs erger dan de action.
Heeft iemand anders ervaring met lage sokken die niet te dik zijn, maar wel lang meegaan:)?
Heb hierop SmartWool geprobeerd en dan wel deze https://www.smartwool.eu/...w-socks-sw0019940011.html
Maar binnen 14 keer wassen/dragen zitten de gaten er alweer in

Heeft iemand anders ervaring met lage sokken die niet te dik zijn, maar wel lang meegaan:)?
@AOC
Ik heb heel wat van de Kalenji die prima zijn, weet alleen niet of ze laag genoeg zijn?
Ik bestel ook wel eens wat bij Ali met kleurtjes, gaan vaak wel 2 zomers mee.
Ik heb heel wat van de Kalenji die prima zijn, weet alleen niet of ze laag genoeg zijn?
Ik bestel ook wel eens wat bij Ali met kleurtjes, gaan vaak wel 2 zomers mee.
In Februari 18 paar Falke happy socks (3 sixpacks) gehaald, maar deze zijn nu allemaal in sneltempo stuk aan het gaan (gaten vooraan, verschillende locaties). Een random collectie die mijn moeder van de markt haalde was betere kwaliteit. Verder wel goede ervaringen met andere (gekleurde Tiago) Falke sokken, maar die zijn peperduur en niet duurzaam genoeg om dat te verantwoorden als basic.
Eerder Uniqlo gehad, die gingen meestal wel langer mee dan 6 maand (2 jaar ongeveer). Alleen, de ribbels vond ik niet zo. Ik zie dat ze nu ook Supima pique hebben, dat is wel top, misschien die eens proberen.
Eerder Uniqlo gehad, die gingen meestal wel langer mee dan 6 maand (2 jaar ongeveer). Alleen, de ribbels vond ik niet zo. Ik zie dat ze nu ook Supima pique hebben, dat is wel top, misschien die eens proberen.
Hier sinds structureel thuiswerken en vloerverwarming (dus geen schoenen cq sloffen meer) ook het probleem dat ik heel snel mn sokken stuk loop. Falke echt binnen een paar weken...
Dus ik zoek of hele sterke sokken (wel dun want anders te warm) of niet-warme sloffen om sokken te beschermen
Iemand de gouden tip?
Dus ik zoek of hele sterke sokken (wel dun want anders te warm) of niet-warme sloffen om sokken te beschermen
Iemand de gouden tip?
Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos
Ik heb ook slechte ervaringen met Falke, een paar van Ali expres kost een fractie en gaat wel een jaar mee.
Met Happy Socks doe ik ook erg lang.
Met Happy Socks doe ik ook erg lang.
MisterMailman schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:03:
Hier sinds structureel thuiswerken en vloerverwarming (dus geen schoenen cq sloffen meer) ook het probleem dat ik heel snel mn sokken stuk loop. Falke echt binnen een paar weken...
Iemand de gouden tip?

Ja daar was ik al bang voor
Ik heb ze, en ze zitten wel errug lekker moet ik zeggen
Hoe kan dit? Ik doe jaren met mijn Falke sokken en geloof best dat anderen er intensiever gebruik van maken, maar een levensduur van slechts een paar weken kan ik moeilijk bevatten.MisterMailman schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:03:
Falke echt binnen een paar weken...
Hoeveel loop jij en hoe was je ze? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
loop thuis enkel op blote voeten .. eigenlijk ook met dat koude weer? Ik wil niet anders meer. Je zegt zelf: anders te warm.MisterMailman schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:03:
Iemand de gouden tip?
maar ik fitness dan ook in;

Ik loop niet bovengemiddeld denk ik. IT-er, dus zittend werkg0tanks schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:33:
[...]
Hoe kan dit? Ik doe jaren met mijn Falke sokken en geloof best dat anderen er intensiever gebruik van maken, maar een levensduur van slechts een paar weken kan ik moeilijk bevatten.
Hoeveel loop jij en hoe was je ze? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Wassen op 40 graden en in de droger. Ik vermoed dat het een combi tussen eelt en ruwe vloer is, waardoor je schuurpapier op schuurpapier krijgt. Met daartussen een dunne sok...

De droger is sowieso funest voor je kleding op termijn. Ik hang kleding altijd op, en verslijt eigenlijk niks. Sommige overhemden heb ik al 17 jaar.MisterMailman schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:45:
[...]
Ik loop niet bovengemiddeld denk ik. IT-er, dus zittend werk![]()
Wassen op 40 graden en in de droger. Ik vermoed dat het een combi tussen eelt en ruwe vloer is, waardoor je schuurpapier op schuurpapier krijgt. Met daartussen een dunne sok...
Onderschat die droger niet. Die is funest voor veel kleding. Het slijt gewoon ontzettend veel sneller.MisterMailman schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:45:
[...]
Ik loop niet bovengemiddeld denk ik. IT-er, dus zittend werk![]()