Nieuwe Monitoren - Welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-07 19:04
Hi Tweakers!

Wat wil je doen met je nieuwe beeldschermen?
Ik wil mijn beeldschermen in gaan zetten om op een hogere resolutie te spelen dan 1080p. Echter door het grote aanbod weet ik niet goed waar ik naar moet kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absoluut maximum, maar een beetje beperkt moet het wel blijven. Qua prijs weet ik niet wat redelijk is, maar voor een beetje kwaliteit moet betaalt worden, toch? :P Is €300 per monitor redelijk?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC staat in mijn inventaris. Ik weet zo even niet hoe ik deze makkelijk toe voeg...

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een beeldscherm met een DP input en minimaal 24". Ik gebruik op dit moment de AOC G2460VQ6, maar ben aan vervanging toe.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven vermeld, een beeldscherm met DP input en minimaal 24". Ik heb ook een monitorarm van NewStar die ik wil gaan inzetten. Dit betreft de NewStar NM-D135DBLACK.

Ga je overklokken?
n.v.t.

Wat verwacht je van ons?
Een advies wat voor monitoren ik aan kan schaffen.

Extra info
Ik speel voornamelijk de volgende games:
- Minecraft
- Two Point Hospital
- PUBG
- (nog niet aangekocht maar komt er wel aan) Planet Zoo

Dit zijn dus geen snelle shooters of iets dergelijks.

Mochten jullie vragen hebben, let me know!

[ Voor 8% gewijzigd door MusicMaikel op 18-11-2019 13:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

MusicMaikel schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:52:

Mochten jullie vragen hebben, let me know!
Ja: wat heb je zelf al gevonden? Het is wel de bedoeling dat je zelf onderzoek doet hè, we zijn geen huiswerkbureau :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Wintervacht schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:56:
[...]

Ja: wat heb je zelf al gevonden? Het is wel de bedoeling dat je zelf onderzoek doet hè, we zijn geen huiswerkbureau :p
Hehe, oeps, dat ben ik er inderdaad vergeten bij te zetten. 8)7

Ik heb de Samsung LC32JG50QQU en Samsung C27JG56QQU al eens bekeken, maar ik weet zelf niet waar ik naar moet kijken, puur door het aanbod. Misschien zijn er nog een aantal hidden gems waar ik over heen kijk of andere inzichten waar ik zelf nog niet aan gedacht heb... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Volgens mij is PUBG toch echt een shooter :P

Afgezien daarvan hebben we hier een topic voor: *Algemeen advies* Welke monitor moet ik kopen?

Dar is best wat info te vinden over verschillende types panelen, responstijd, refreshrates, resoluties en alle dingen die belangrijk zijn voor de keuze :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-07 11:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Wintervacht schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:43:
Volgens mij is PUBG toch echt een shooter :P

Afgezien daarvan hebben we hier een topic voor: *Algemeen advies* Welke monitor moet ik kopen?

Dar is best wat info te vinden over verschillende types panelen, responstijd, refreshrates, resoluties en alle dingen die belangrijk zijn voor de keuze :)
Dat snap ik, maar hier staat bijvoorbeeld niet wat conform zou zijn voor mijn grafische kaart en of mijn eisen hier realistisch op aan sluiten. Voor het zelfde geld kan het helemaal niet wat ik wil...

Wat betreft PUBG, ik heb het even aangepast in mijn TS. Doelde meer op de snelle shooters zoals COD, Battlefield, Apex, etc.
Dit is een 1080p monitor. In mijn beginpost gaf ik aan dat ik graag op een hogere resolutie wil gaan proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door MusicMaikel op 18-11-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Shooters worden vaak op high Hz 1080p scherm gespeeld. (hoge fps behalen)
(gebogen scherm vind ikzelf beter passen bij grotere schermen. niet bij 24-27-29")

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 18-11-2019 13:51 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:06
Heb zelf deze een tijdje terug gekocht. pricewatch: HP Envy 27s Zwart

4k, 27". Je hebt het over monitoren, niet elke machine kan meerdere 4k schermen op hogere frame rates tegelijk aansturen. Daarnaast, je inventaris is niet publiekelijk lijkt het.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Hackus schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:50:
Shooters worden vaak op high Hz 1080p scherm gespeeld. (hoge fps behalen)
(gebogen scherm vind ikzelf beter passen bij grotere schermen. niet bij 24-27-29")
Aha, dat wist ik niet. Zoals je ziet speel ik meer 'casual games' dan echt competitief. Ik speel PUBG ook alleen maar voor de leuk, niet competitief o.i.d.. Een hoge refreshrate, heeft dat veel nut als ik alleen maar casual mijn games speel?
ZpAz schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:51:
Heb zelf deze een tijdje terug gekocht. pricewatch: HP Envy 27s Zwart

4k, 27". Je hebt het over monitoren, niet elke machine kan meerdere 4k schermen op hogere frame rates tegelijk aansturen. Daarnaast, je inventaris is niet publiekelijk lijkt het.
Ik heb het inderdaad over monitorEN, ik wil graag 2 of misschien 3 schermen gaan gebruiken. In het geval van 3 gaat de monitorbeugel ook weg en zal daar een nieuwe voor komen.
Mijn inventaris is nu wel publiekelijk. Het vinkje bij privé stond nog aan 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MusicMaikel schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:56:
[...]

Aha, dat wist ik niet. Zoals je ziet speel ik meer 'casual games' dan echt competitief. Ik speel PUBG ook alleen maar voor de leuk, niet competitief o.i.d.. Een hoge refreshrate, heeft dat veel nut als ik alleen maar casual mijn games speel?

[...]

Ik heb het inderdaad over monitorEN, ik wil graag 2 of misschien 3 schermen gaan gebruiken. In het geval van 3 gaat de monitorbeugel ook weg en zal daar een nieuwe voor komen.
Mijn inventaris is nu wel publiekelijk. Het vinkje bij privé stond nog aan 8)7.
2 schermen zoals @Glamourt aangeeft lijkt me goede optie.
(weet niets van je systeem verder)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1