Hoi Allen,
Als je een BV gaat oprichten zijn er een paar punten waar je op moet letten.
1. Het DGA salaris
Als DGA moet je jezelf een jaarlijks DGA loon uitkeren voordat je jezelf dividend gaat uitkeren. Dit is gedaan om ervoor te zorgen dat mensen zichzelf niet alleen maar dividend uitkeren ipv loon
2 Aansprakelijkheid
Met een eenmanszaak ben je volledig aansprakelijk voor je bedrijf. Bij een BV ligt dit anders, zolang jij de BV behoorlijk bestuurd loop je geen risico.
3. Jaarlijkse kosten
Als eigenaar van een BV moet je elk jaar een jaarrekening presenteren, ook is de boekhouding iets ingewikkelder. Voor een eenmanszaak ben je gemiddeld 400-1000 euro per jaar kwijt aan kosten maar reken voor een BV ongeveer 750-1400 euro per jaar.
4. Holding of BV
Als je meerdere plannen op termijn hebt die je wilt verwerken in een zaakje kan het voordelig zijn om een holding op te richten. Dit is in feite een BV met nog een BV erboven. Zo houd je per bedrijf de zaken gescheiden en kan je zo gemakkelijk meerdere ondernemingen runnen. Als je begint met slechts één BV en dit op termijn wilt aanpassen kijk je tegen een dure aandelenoverdracht aan.
Als ik je verhaal zo lees wil je de BV vooral oprichten vanuit het oogpunt op aansprakelijkheid.
Ik heb zelf mijn BV opgericht via <knip>, een heel fijne partij om mee samen te werken.
Spam is niet toegestaan. Indien je van mening bent dat dit geen spam is, kun je via DM contact met me opnemen. op de site kun je alle informatie vinden die je nodig hebt, ook kan je contact met ze op nemen voor een op maat gemaakt advies!
[
Voor 4% gewijzigd door
Ardana op 18-11-2019 17:00
]